Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

O vývoji naší železniční dopravy (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: pá leden 28 2022, 0:00    Předmět: Citovat

Pokud není vzduch ve vzduchojemu, záchranná brzda skutečně brzdit nebude. Nakonec nedávno se něco podobného stalo u Velkého Meziříčí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: pá leden 28 2022, 0:04    Předmět: Citovat

Hydrawerk napsal(a):
Ale železniční trať má vždy malý sklon, takže žádnou velkou rychlost to nenabere.
Na to nejde spoléhat. Viz ta rozsekaná 810 ujetými vagóny u Krouny v 90. letech. Jejich rychlost se uvádí až 100km/h.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_u_Krouny
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: pá leden 28 2022, 3:17    Předmět: Citovat

Motorový vozeň z filmu radu 810 ide núdzovo zabrzdiť aj bez tlaku vzduchu vretenom ručnej brzdy, ktoré ja na oboch čelách v kabíne rušňovodiča. Pôsobí čisto mechanicky. Nebrzdí to síce bohvieako, ale určite dostatočne na to, aby to vozeň zastavilo aj na spáde. Odskúšané.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: pá leden 28 2022, 6:56    Předmět: Citovat

Před pár lety ujela souprava čtyř vozů Bdmtee z některé stanice na trati Brno - Kolín směrem k Brnu. Podařilo se je zastavit, ale spočítali, že by se to rozjelo na cca 160 - 200 km/h.

Za komunistů ujela souprava ložených uhláků z Prosenic směrem k Přerovu a na tom kousku s nepatrným sklonem se to rozjelo tak, že to v Přerově jelo asi 60. Zastavili to tak, že na kolej před tou soupravou vjela lokomotiva, srovnala rychlost a počkala, až ji vozy doženou. Pak opatrně zastavila.

Ještě se kdysi stalo, že z Brna ujel osobní vlak směrem na Svitavy. Strojvedoucímu se omylem povedlo zapnout ARR nastavené na 40 km/h (v podstatě tempomat) a jak od lokomotivy odešel, tak se sama rozjela. Dojelo to až někam k Adamovu, kde to vykolejili. Ve vlaku jela cestující, která si celou dobu ničeho nevšimla.

Ten film je komedie, kde se nějaká logika asi moc řešit nebude. 810 by nešla zastavit v případě, že by utekl vzduch a bylo zamčené stanoviště strojvedoucího, na kterém je ruční brzda. Nezastavitelné vlaky se objevují ve filmech často, napadá mě třeba Přejezd Kassandra, což je celkem povedený akčňák, ale člověk znalý železnice nad ním musí brečet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: pá leden 28 2022, 11:14    Předmět: Citovat

Kdybys tu zprávu četl, tak bys zjistil, že jedna brzda přesto fungovala - kolejnicová magnetická, akorát v rámci svých možností. Jinak i na minimálním sklonu to dokáže nabrat slušnej kalup, pokud ten sklon trvá dostatečně dlouho.
A o tom ujetým vlaku na Svitavy jsem tu psal už v jiným tématu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: pá leden 28 2022, 13:54    Předmět: Citovat

A ty Honekry (Bdtee) chtěly ujet z Vlkova u Tišnova , jak je v té diskusi po 22. únoru 2018 od Podroužka psáno dále. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1268
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 08 2022, 14:03    Předmět: Citovat

Tato souprava taky nebrzdila, ale nebyla to technická závada Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12060
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt listopad 17 2022, 9:46    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt listopad 17 2022, 10:31    Předmět: Citovat

ok1hga napsal(a):
pěkný kvíz pro mašinkáře . . .

kvíz napsal(a):
Váš výsledek: 93 % bodů

Velký bejček jsem netrefil Surprised páry nejsou úplně můj šálek kávy.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31843
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 17 2022, 12:53    Předmět: Citovat

Já ho teda dal za 100%, kupodivu i po těch letech, co jsem některý z těch dotazovanejch mašin neviděl. Bejček byl jednoduchej - malej byl 422.0, velkej 423.0 = o tunu na spřaženou nápravu víc ...

Ale ten test dost zapomíná na některý přezdívky, který se dost používaly, ale po relativně krátký době zanikly respektive byly používaný jen lokálně. Příklad - "pomeranč" je všeobecně známá přezdívka hlavně na Slovači provozovaný lokomotivy T678.0 - ale že se tak třeba říkalo těsně po zavedení do provozu i "žehličkám" E458.0, protože z výroby měly původně oranžovej nátěr, to se už moc neví. Tady v Třebový jezdily v oranžovým nátěru minimálně 4 na "zálohách" = při posunu jak v osobním, tak ve všech nákladních nádražích. Na zeleno v rámci sjednocenýho barevnýho schématu se přestříkávaly až v rámci revizí a ještě dýl potom dostávaly výstražnej oranžovej pruh přes čumák (zelená byla vyhrazená pro stejnosměrný lokomotivy, oranžová nebo rumělková pro střídavý, modrá pro dvousystémový a vínově červený až do purpurova byly motory - čímž na dlouhou dobu zanikly zajímavý vícebarevný "kamufláže" hektorů, bobin i dalších vozidel, který designéři navrhovali mnohem barevnější, než v jakým stavu pozdějc u ČSD/ČD jezdily a některý jezdí dodneška). "Pomeranč" se tak občas dál říkalo jen střídavým žehličkám S458.0, který bylo možný vidět u posunu třeba v Brně.

Anebo by taky nebylo od věci, když už qíz ukáže barevně dobrou i špatnou odpověď, kdyby ukázal popisky u těch fotek - jak skutečnou řadu podle Kryšpína i následnýho UIC systému, tak samozřejmě i tu přezdívku ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt listopad 17 2022, 12:58    Předmět: Citovat

To bys možná chtěl moc Smile
Dneska se tam ale objevil pěkný článek o laminátkách. To jsme (logicky) v Praze a okolí nevídali. Za mě nejhezčí naše elektrická loko.
článek

Těch otázek klidně mohlo být víc - přezdívek je dost. Žabotlam (nebo též lochneska), příměstská souprava, co předběhla dobu, nebo tam mohl být Kraken; ten je ale asi už minulostí, nebo ty žalostné zbytky ve Třebové ještě stojí?

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31843
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 17 2022, 15:18    Předmět: Citovat

Přiznám se že nevím co kde stálo a stojí, do depa a na odstavný koleje za depem nechodím co táta umřel - a to je víc jak 25 let. Stejně jako laminátku jsme tady na stejnosměrný trakci nikdy neviděli "plecháč" (S499.02) nebo "dvojče" (E479.1 = trvale spřažená dvojice E479.0 karosovanejch do skříně E499.3 "Peršink" bez vnitřních čel, jednotlivý poloviny byly běžně neschopný samostatný jízdy), který třeba na Slovači vídali poměrně často (sloužily taky v severočeskejch dolech, ale ne pod drážním označením). Co se tady ještě v průběhu "osmdesátek" poměrně často objevilo, byl pár "hrbatejch" E479.0 spřaženejch na dvojčlenný řízení (umožňovaly až 4-násobný spřažení, výsledná tažná síla ale několikanásobně překračovala maximální zatížitelnost v ČR používanejch spřáhel, takže se s tím tak jezdilo jen na okruhu v Cerhenicích a nějaký tyhle čtveřice šly na export - kam jinam než do ruSSka ...)...

U laminátek mě vždycky mátly ty jejich "muší voči" = mřížky na vstupech ventilace stanoviště, byly umístěný v poloze, kde by člověk čekal normální obrysový světla - zatímco ty byly malý, hranatý a zešikmený naplacato uprostřed lokomotivního čela ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt listopad 17 2022, 15:39    Předmět: Citovat

Dvojičky jezdí na Slovensku zcela běžně, zavítá to i k nám, bývá to vidět kolem Jablunkova.
ZSSK Cargo jich má několik i širokorozchodných, jezdí to z Košic na Ukrajinu. Až do Trebišova je trať dvojkolejná, ale jedna je široká. Když jsem čekal ve Slanci na courák, tak projel náklad, hodně pomalu; ta trať překonává Slanské vrchy a je tam celkem stoupák. Mělo to postrk, ten po překonání hor odpojili a za chvíli si to frčel zpátky. Taky tam mívali (myslím, že dva) širokorozchodné šukafony, vozili tím železničáře po depu a do/z práce.
Ten Kraken tam stával, škoda že ho nezachovali, byly jen dvě jednotky. Byl to určitý předstupeň jednotky 471, tedy Elefanta. To se ve Třebové občas vyskytnout mohlo, jezdily se tím posilové rychlíky co Bohumína. Na Slovensku mají totéž, ale ve střídavé verzi.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 8:25    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):


U laminátek mě vždycky mátly ty jejich "muší voči" = mřížky na vstupech ventilace stanoviště, byly umístěný v poloze ...


Tam Karle nejsou vstupy ventilace, ale houkačky Wink ...
Vstupy ventilace jsou nahoře nad okny, jak je pohon stěračů
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31843
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá listopad 18 2022, 15:28    Předmět: Citovat

Vidíš - já laminátku znám jen z míjení na dráze ve Štatlu, k nám bohužel nezajížděly (stejnosměr 3kV už od roku 1958 to jistí), ani táta jako mašinfíra ji nikdy neprolejzal, prostě my tady jsme "stejnosměrní" a basta, střídavý mašiny jsou pro nás španělská víska - to už spíš "esa" čili dvousystémovky ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 3 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund