Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

O vývoji naší železniční dopravy (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 30 2023, 8:57    Předmět: Citovat

V Österreichu je stejný napětí na střídavině jako u nás, 25kV - ale kmitočet tam mají jenom třetinovej, 16 2/3Hz ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt listopad 30 2023, 9:01    Předmět: Citovat

Nene, mají 15 kV. Stejně jako v Německu. Ostatně, tohle uměla i lokomotiva 371/372, zvaná bastard, Němci tomu říkali "Knödelpresse". S dodávkami moderních strojů (hlavně Vectron) tyto lokomotivy dosluhují na vnitrostátních výkonech, tahá to třeba rychlíky do Mechova a dál do Jaroměře, kde končí dráty.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
foxrider



Založen: Sep 28, 2013
Příspěvky: 882
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: čt listopad 30 2023, 17:30    Předmět: Citovat

EKKAR: Artaban velikost upřesnil až potom. A tak, že to nebylo velký jako sergej jak píšete vy, ale že stroj byl větší než žehlička.

Tyto mašinky tady skutečně jezdily možná ještě jezdí někdo po posunu ve fabrikách a měly paprsková kola.

Kde to jezdilo? Na které trati?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17754
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 20:16    Předmět: Citovat

Karle, tak co to Vaše nový nádražní velkošrotiště, víš k tomu něco?
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 20:39    Předmět: Citovat

Ráno těsně před koncem šichty, mlha, tma, drobný sněžení, projíždí fíra červenou v místě, kde nefunguje běžnej traťovej zabezpečovač = na vjezdu do první "vjezdový" sekce seřazovacího nádraží. Jednoznačně lidskej faktor, tady není o čem mluvit. Jestli ten chlap zachrápnul nebo přehlídnul, že má návěst na "STŮJ!", netuším, ale nejspíš to všecko půjde za ním. Měl kliku, že stačil vyskočit a nezabil se při dopadu o nějakej další vagón nebo něco v kolejišti - návěstidlo, osvětlovací sloup atp. Nezdá se mi zveřejněnej údaj o rychlosti, v jaký se rána stala - 80km/h, když v místě není povolená rychlost vyšší než 40 - to místo rozhodně není volná trať. Množství rozmlácenejch vozů tomu taky neodpovídá - spíš bych to odhadoval na 60km/h, ale i to je dost. Nevím, jak to měl fíra s místním "poznáním" - jak dobře znal třebovskej "vjezd", kolikrát do něj vjížděl za tmy a mlhy. Každopádně musel vidět vedle sebe odstavený další soupravy, musel chápat, že je v nádraží, ne na trati. Další věci jsouu mimo moji schopnost odhadovat, nemám žádnou informaci o fírovi, jeho zdravotním stavu, psychickým rozpoložení, technickým stavu mašiny, zbytku vlaku, kolejiště v místě nehody - všecko se vyšetřuje a průběžně uklízí, na osobní vlaky to nemá žádnej vliv, snad jen bude trošku hustší provoz na zbytku tratí, protože tady je omezenej provoz tranzitu - předpoklad týden-dva, přinejhorším do konce roku.

Jinak nehoda je jednoznačně důsledek všeho, co se za posledních 30-35 let udělalo k "zeštíhlení" železniční dopravy - lidí je málo, protože jednak spoustu lidí propustili, další část pod dojmem hrozícího propouštění odešla sama, nově se navyšujou objemy, aniž by se cokoliv změnilo, zabezpečovací zařízení pamatuje leckde ještě Husáka, takže jezdící personál dostává za uši ... Prostě se to dalo čekat. Jediná klika, že se to stalo 300m od průběžný trati a nebylo to v blízkosti cestujících - náklad i rozbitý vozidla se uklidí, koleje opraví, škody zaplatí pojišťovna. Místo havárky je přibližně tady: https://mapy.cz/s/bofusabasa , průběžná trať 2+2 koleje (Olomouc a Brno) je spolu se silnicí I/14 notnej kus vpravo.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne ne prosinec 03 2023, 20:44, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 20:41    Předmět: Citovat

Nejsem sice Karel, ale co jsem četl na K-reportu, tak teorií je samozřejmě několik a asi chyba fíry či techniky, že tam místo 30km/hod rychlostí, která tam je na vjezdu do vjezdové nákladní skupiny, tak tam vlítl "osmdesát", "řízl" výhybky a dostal se na obsazenou kolej. Jestli zaspal nebo mu po dlouhém nebrždění při tomto počasí namrzly kotouče (jel z Břeclavi a naposledy měl brzdit u Maloměřic v Brně), to se uvidí, až poté, co vyčtou z rychloměru.
A k tomu, co píše Karel: mám za to, že k vjezdu do nákladní skupiny jde kód, takže víš, co to znamená -u "střelnice mu to dávalo výstrahu, před odbočkou pod most měl mezikruží a dál jel proti kódujícímu stůj, takže buď se "promačkal" až za stůj (což se mi moc nezdá) nebo fakt technická závada...
Ale jsou to jen domněnky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2023, 20:53    Předmět: Citovat

K-report jsem nečet, ale v tý diskusi je jasný, že místní znalost dotyčný lokality má jen mizivej zlomek diskutujících ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2023, 10:49    Předmět: Citovat

Určitě nejel osmdesát, to by byly následky daleko horší a fíra by těžko přežil. Na takovou hromadu bohatě stačí ta třicítka.

EKKAR: ano, zato za staré dobré Dráhy se takové věci jako projeté návěstidlo nestávaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2023, 12:02    Předmět: Citovat

Na novinkách (nebo idnes?) psali, že fíra před střetem vyskočil. A správně, za komoušů se nic takového nestávalo! To ví přece každý.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31854
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2023, 12:59    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):
...
EKKAR: ano, zato za staré dobré Dráhy se takové věci jako projeté návěstidlo nestávaly.
Kecáš ... Stávaly se i daleko horší věci, akorát to nemělo takovou publicitu, bo každej nměl v kapse mobil s kamerou a spoustu případů lehčích nehod se jednoduše podařilo komoušům zamést pod koberec a ututlat ... A "díky" inflaci taky tehdejší číselný hodnoty škod nebyly takový drastický - dneska drcnutí motorákem na přejezdu do náklaďáku (auta) s trochou rozházenýho hnoje kolem udělá škodu za hezkejch pár mega, i když u toho bylo jen pár lehce zraněnejch a probírá se to celostátně ještě 3 dny - před 30 lety by po tom ani okresní drbna neštěkla víc, jak noticku na 5 řádek na předposlední stránce, protože škoda by byla 30-40 tisíc ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MH111



Založen: Oct 23, 2016
Příspěvky: 257
Bydliště: Sezimovo Ústí

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2023, 13:05    Předmět: Citovat

https://youtu.be/ac_XKwmDRu0
Tady jeden z instruktážních filmů. Nehody byly problémem už od samotného vzniku železnice.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17754
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út prosinec 12 2023, 11:14    Předmět: Citovat

vasekpetr1 napsal(a):
Jestli zaspal nebo mu po dlouhém nebrždění při tomto počasí namrzly kotouče (jel z Břeclavi a naposledy měl brzdit u Maloměřic v Brně), to se uvidí, až poté, co vyčtou z rychloměru.

Dnes jsem telefonoval s jedním koordinátorem dráhy a tak jsem se zeptal na ten karambol v Třebový. Můžou za to německý zelený, který prosadili, že v celý EU se nesměj používat kvůli hluku litinový brzdový špalky ale nějakej plastovej sajrajt jako pakny u nákladáků. Problém pak je při sněhovým počasí, hrozně dlouho to trvá, než namrzlý špalky a ráfy začnou brzdit. S litinou tenhle problém nebyl, nebo byl výrazně menší. Proto je nějakej předpis po jaký době se má brzdit. Jenže z Brna do Třebový to je furt do kopce a na rozmrznutí by musel někde brzdit až do zastavení. Ten vlak měl 2500 tun a rekuperačka brzda v mašině to neubrzdila a ty vozový brzdy byly namrzlý a k ničemu. Takže tam vlítnul těch 80km/h a když viděl proti čemu jede, tak dal rychlobrzdu a vyskočil. Prý docela zázrak, že při tý rychlosti se mu skoro nic nestalo.
Jaak jsem nakoupil, tak prodal.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: pá prosinec 15 2023, 11:24    Předmět: Citovat

Celeron: fíru možná ještě ani nevyslechli, ale internetoví vševědi už přesně ví, že za to můžou německý zelený.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 1617
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: pá prosinec 15 2023, 12:10    Předmět: Citovat

Ptal jsem se známého z Metransu, jestli taky neutržili nějakou škodu. Prej jenom něco trochu pobouchanýho od ulítlých trosek, plus zablokovanej terminál.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 914

PříspěvekZaslal: pá prosinec 15 2023, 14:35    Předmět: Citovat

Uvidí se, co řekne fíra. Každopádně - pokud během cesty nepřibržďoval, pak tohle jde za ním. Jestli vzal za brzdu až na té 40 (30) a nebrzdilo to - což je pravděpodobné vzhledem k té rychlosti - pak to vysvětluje to, že vyskočil, což je poslední způsob, jak přežít. Zbytek jsou jen dohady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 8 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund