Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 27 2023, 18:14 Předmět:
Jo, to souhlasí, první stroje co z Ukrajiny dorazily (vyráběly se v lokomotivce v Lugansku = exVorošilovgradu) byly bez jakejchkoliv tlumičů a už během prvních dní jejich provozu se na ně sesypaly stížnosti na randál (protože hluk to nebyl). Jediný kde u nich bylo relativně ticho byly stanoviště strojvedoucích - ty byly odhlučněný poměrně dobře. Ale už průchod strojovnou za chodu motoru byl trest za všecky možný hříchy ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 16, 2022 Příspěvky: 407 Bydliště: Roztoky
Zaslal: po listopad 27 2023, 19:37 Předmět:
Mě se ten zvuk fakt líbil. Sedávali jsme jako kluci u trati z Prahy do Kralup a sledovali provoz a nasávali zvuk a smrad. Sergeje měly jednoznačně nejhezčí zvuk ze všech dieselů, co tam jezdili. A taky serjožu považuji za velice pěknou lokomotivu, ač je ruská. Víc se mi líbily jen ty motorové soupravy Vindobona, co tam jezdili.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 27 2023, 20:45 Předmět:
ondraN napsal(a):
... Sergeje měly jednoznačně nejhezčí zvuk ze všech dieselů, co tam jezdili. A taky serjožu považuji za velice pěknou lokomotivu, ač je ruská. ...
Nechápu co se komu mohlo líbit na takovým kraválu - i když ty původní netlumený moc dlouho nejezdily, i v utlumený verzi to dělalo pořádnej kravál, slyšet je bylo hnusně daleko. Rytmus to mělo možná lepší, protože V12 dvoutakt zní jako 24-válec. A nikdy nebyl ruSSkej, vždycky byl ukrajinskej - to se jen Veliký ruSSácko chlubilo, co všecko pro něj zvotročený národy pod fánglej "mit der stern und bolschewistische werk-zeuge" musejí vyrábět ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po listopad 27 2023, 20:57 Předmět:
Já ten sovětský zázrak "naživo" nezažil, ani jako malej.
Rád se ale projedu výletním vlakem, co od jara do podzimu o víkendu pendluje z Prahy hl. n. do Blatné. Tahá to brejlák řady 754 a když to stoupá z Jinců na Příbram, tak to je koncert stačí otevřít okénko. Nebo úsek Beroun - Zdice, kde je koridorová trať a rovinka.
Zajímavý je i úsek Březnice - Blatná, to je lokálka vesměs lesem. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
A co Bardotka? V minulém "Pozor, vlak" měly sraz v Lužné u Rakovníka. To je zvuk! Pomalý, brblavý... To rád poslouchám. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Já spíš ještě víc nechápu, co se komu může líbit na dieselovým smradu...
Bylo mi z něj blbě už jako študákovi, ať už spálená, nebo nespálená nafta (tehdejší autobusy nabízely oboje, často i najednou).
Jestli se mi z motorových spalin někdy něco líbilo, pak to vždycky byla modelářská paliva. Detonační běžně, ale mnohem víc žhavicí (možná proto, že "žhavíka" jsem tehdy nevlastnil a byla to doména "dospělých" motorů nad 2,5 ccm).
Jo a pak vlastně taky spálený kerosin (v rozumné míře), ale to jsou prostě furt ta éra... _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Ze dvou možností často volím tu třetí.
Naposledy upravil JirkaZ dne po listopad 27 2023, 22:04, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po listopad 27 2023, 21:58 Předmět:
Člověče, dlouho bych musel lovit v paměti, kdy jsem se svezl nějakým vlakem taženým Prsatou... To už bude přes 20 let.
Jezdilo to na přelomu milénia na několika málo rychlících z Prahy. Třeba na R číslo nevím, musel bych popátrat v JŘ "Otava", to jelo přes Beroun, Zdice, Březnici, Písek a Strakonice do Sušice. Řazené to bylo myslím AB, B, B, BDs. To tahaly Bardoty.
Nebo víkendový rychlík do Tanvaldu a zpět, přes Boleslav, Turnov a Železný Brod. To mělo podobné řazení jako ta Otava.
Pak jsem se párkrát vezl párem rychlíků do Karlových Varů (pak to jelo do Chebu a nějaké řiti v Německu), přes Kladno a Žatec, leč mimo Chomutov (tam by to muselo udělat úvrať). To vozilo dokonce ruský lůžkový vůz z Moskvy.
Tyhle vlaky již jsou minulostí...
Ještě ale zůstalo pár vlaků, které tahají brejlovci, třeba pražské rychlíky, co z Klatov pokračují až na Železnou Rudu. Dráty jsou jen do Klatov, tak to dál táhnou brejle.
No a ještě jezdí EC do Mnichova přes Domažlice, z Plzně to tahají německé motorové lokomotivy Siemens. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Aug 16, 2022 Příspěvky: 407 Bydliště: Roztoky
Zaslal: po listopad 27 2023, 22:19 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Já ten sovětský zázrak "naživo" nezažil, ani jako malej.
Rád se ale projedu výletním vlakem, co od jara do podzimu o víkendu pendluje z Prahy hl. n. do Blatné. Tahá to brejlák řady 754 a když to stoupá z Jinců na Příbram, tak to je koncert stačí otevřít okénko. Nebo úsek Beroun - Zdice, kde je koridorová trať a rovinka.
Zajímavý je i úsek Březnice - Blatná, to je lokálka vesměs lesem.
Všechny brejle co dnes používá ČD již mají nové motory a ty mají naprosto jiný zvuk než původní
S původním motorem je jich jen pár muzejních.
Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 882 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: po listopad 27 2023, 23:56 Předmět:
MiraSt: Jo, Bardotka je taky dílo. Někdy mezi 1997 a 1999 když jsem čekal na vlak v Praze-Vysočanech a za chvíli přijel od Libně dlouhatáááánský kontejnerový Nex-ák z Uhříněvse do Všetat. No byl slyšet už když se rozjížděl z Libně do kopce, protože měl vepředu dvojici Bardotek a obě bez tlumiče výfuku. Zastavil čelem přímo před budovou, výpravčí mu předal papíry a za chvilku se to rozjelo...
To bylo snad poprvé v životě co jsem na vlastní oči viděl jak se klepou skleněné tabule v oknech a vypadávají z rámů kousky kytu. A několik minut jsem pak blbě slyšel
Dodneška si to pamatuju
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 28 2023, 1:37 Předmět:
Jedna bardotka = zamračená s původním motorem ČKD typu K6S 310DR tady každej všední den vozí šoupák z Chocně, Brandýsa nad Orlici a Údolí Vopic do Třebový, kolem 10 hodiny večer po "stovkový koleji" si to pod plným plynem praská s nějakýma 10-15 vozama nahoru do ranžíru. A její pohyb je signalizovanej zvukem BLUBLUBLUBLUBLUBLU odhadem na kilák daleko, hned jak vyjede ze zastávky Dlouhá Třebová, zatočí od lesa směrem na pole a srovná se na estakádu a fíra tam nakope plnej céres ... Akorát teda u nás není vidět, že by to klepalo oknama - ale lidi na Kubelkovce a Tykačovce, kde jsou baráky prakticky pár metrů od kolejí a "stovková" je právě ta nejblíž k nim, to asi vnímají jinak ... Naštěstí to je jen 1 průjezd denně a kolem těch ulic jezdí se sníženým výkonem, na plný kule to kutálí jen zhruba do vzdálenosti 250-300m od prvních baráků těsně u kolejí, pak až do hlavního nádražního kolejiště jede v podstatě setrvačností ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Já spíš ještě víc nechápu, co se komu může líbit na dieselovým smradu...
Mi to taky smrdí. Ale já mluvím o zvuku. Ten je pro některé loko typický. A právě Zamračená ho má jedinečný. Jako by motor jel trvale na volnoběh. A já čekám kdy se rozběhne. A ono nic. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7573 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út listopad 28 2023, 7:14 Předmět:
ondraN napsal(a):
Všechny brejle co dnes používá ČD již mají nové motory
Jj, vím. Zajímavé též bylo, nějak loni v červenci, když u Karlštejna vykolejil rychlík a trať byla poněkud neprůjezdná. Jel jsem do Stříbra vlakem IC Západní expres, tedy jednotkou InterJet, tvořenou pěti ne zrovna lehkými vozy. Místo "spodem", tedy údolím Berounky se do Berouna jelo po "Hrbaté", tedy přes Rudnou. No a tam tuto soupravu táhly brejle. Ačkoli u těch vozů nejdou otevřít okénka, tak bylo ve stoupání slyšet jak ty brejle měly s tím vlakem co dělat. Co jsem z okna zahlédl, tak jsem napočítal asi pět šotoušů na různých místech, co si tento ne zrovna pravidelný průjezd fotili _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4049 Bydliště: Zlín
Zaslal: út listopad 28 2023, 7:53 Předmět:
754 původní, 750.7 a 753.7 CAT. 755 jsou jen dva kusy, je to jinak ta samá lokomotiva jako 753.7. Ještě u ČD Cargo jezdí pár kusů 750 a jedna 753 "ne7", taky s původními motory.
Ony ty "původní" motory taky nejsou úplně původní, protože to první provedení ze 70. let nebylo moc povedené, mělo slabý blok, který praskal atd. Takže většina mašin, které dnes ještě jezdí, mají vylepšené motory se zesíleným blokem z druhovýroby. Ale pořád je to ten dvanáctiválec konstrukce ČKD. Ty šestiválce v bardotkách byly v tomto lepší, to je nezničitelný motor.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.