Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7628 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá říjen 29 2021, 7:59 Předmět:
Já o těch pružinách kdesi četl, (ne)překvapivě je to hledáním úspor. U 30 let staré plečky se tohle nestane.
Stát se to na dálnici nebo někde za rychlejší jízdy, tak by mohlo být asi veselo... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 29 2021, 8:33 Předmět:
To nejsou úspory, to je CAD/CAM předprojektovaný kurvítko. Prostě je spočítaná spolehlivostní křivka pro danou sílu materiálu a výrobce zkouší nakolik může danou konstrukční součást ještě ojebat, aniž by se významně snížila její životnost a spolehlivost v provozu. Že se jim to vinou nejrůznějších výrobních nedokonalostí občas vymkne z ruky a vyprodukujou kus, kterej předprojektovanou životnost nedosáhne, je každýmu jasný ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7628 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá říjen 29 2021, 8:38 Předmět:
Je to odfláklou tepelnou stabilizací těch pružin a povrchovou úpravou na hvno. Ruply obě ve stejném místě, tam, kde kamínky, bordel apod od kol narušily ten povlak.
Ať tak či tak, u Favorita (a u stodvacítky apod. teprve ne) by se tohle nestalo. Starý to bylo 12 let a kilometry cca 130 tisíc. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Co jsem viděl prasklé pružiny to byly ulítlé dole v posledním závitu jak se opírají do misky. Proč tam... protože tam dochází k největšímu namáhání na krut a dojde tedy k únavě materiálu. Je fakt, že toto jsme viděl až u Octavie I GolfIV prostě když se začla objevovat auta s těžkými motory které byly schopny spolykat milion kilometrů a pneumatikami s nižším profilem. A k tmu podvozek je také nižší a tužší. U hodně auto nešlo prasklé péro na vlastnostech auta poznat a přišlo se na to náhodou. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 29 2021, 9:46 Předmět:
To si klidně mysli, já jen doplním, že péra na fábuli mají tenčí drát, než ty z fáčka - aspoň teda ty u benzínovejch motorizací, dehťáky mají nápravu včetně pružení zesílenou ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7628 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá říjen 29 2021, 9:52 Předmět:
Tady to ruplo ne v té misce, ale v prvním závitu nad ní, v místě, které je na ráně odlítávajícím kamínkům a bordelu. Ten potah (takový hodně tenoučký plast) tam byl od toho bordelu úplně pryč. Pak to zrezlo a problém byl na světě.
A poznat to teda bylo, poněvadž k té misce se to péro jako zužovalo, takže péro se o misku už neopíralo a pérování spadlo do dorazu. Taky tam to péro bylo pěkně vypíčený a drhlo o pneumatiku. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 29 2021, 9:57 Předmět:
Vždycky to rupne těsně nad miskou tam, kde se závity začínají od sebe odtahovat - je to v místě, kde se nejvíc soustřeďuje napětí v materiálu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Mně to na Oplu ruplo cca v půlce, naštěstí, když auto stálo. Moji mechoši jsou naštěstí svéprávní a vyměnili obě pružiny. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7628 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá říjen 29 2021, 10:27 Předmět:
No a komu z vás rupla pružina u stodvacítky? Nikomu... Tehdy to nedělali ošizené, jako ti sráči teď. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 29 2021, 15:10 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
No a komu z vás rupla pružina u stodvacítky? Nikomu... Tehdy to nedělali ošizené, jako ti sráči teď.
rnbw napsal(a):
Asi nikomu, ale koleso uletelo mnohym
Třeba mně, 25. srpna kvůli tomu slavím další narozeniny. Měl jsem Š120L - už tu širokou, ročník 1987, a vezl jsem domů do Starý Boule svoji tchýni - ta seděla vedle mě na "horkým sedadle" a vzadu ležela v korbičce kočárku (sedačky ještě nebyly povinný) tehdá 4 měsíční dcera, manželka seděla vedle ní. Jel jsem po "starý chlumecký", vyjel jsem z Dlouhopolska kolem hřbitova na vršek a v momentě kdy šáde sklopila čumák do toho dolíku směrem k Vlkovu pod Oškobrhem, tak vpravo vzadu rána a skřípot ... V tý chvíli jsem měl na tachu poctivý kilo ... kolo jsem našel 30m za autem v pankejtu ... Ale na vině byla překalená poloosa, která křupla těsně za závitem pro korunkovou matku a upadlo to celý i s brzdovým bubnem, ne pružina. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.