Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Auto špatně na volnoběhu topí
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 11:35    Předmět: Auto špatně na volnoběhu topí Citovat

Pokud auto po ranním nastarování špatně na neutrálu topí, ale při jízdě se to výrazně zlepší, má cenu vyměnit termostat ? Nebo je problém jinde - např. zanesený radiátor a pod. Děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 12:13    Předmět: Citovat

Není to tím, že má motor na volnoběh mnohonásobně nižší výkon jak za jízdy?
Termostat je na výměnu tehdy, pokud je za jízdy těžký dostat motor na provozní teplotu, a čím rychlejc jedeš, tím je to horší, tedy zůstává otevřenej.
Jak začne auto trošku topit, sáhni si na chladič, měl by bejt studenej.
Ale tak můžeš ho vyměnit, zas tak moc nestojí.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 12:30    Předmět: Citovat

Jistě, výkon motoru za jízdy je samozřejmě vyšší. Ale byl jsem dříve zvyklý, že po nastartování a provedení nezbytných úkonů jako ometení sněhu, utření oken zevnitř a pod. teplota v autě o něco stoupla a dalo se vyjet, aniž by se již mlžila nebo dokonce zamnrzalo přední okno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 12:33    Předmět: Citovat

Nemáš tam elektrický přitápění? Co to máš přesně?
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6569
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 12:58    Předmět: Citovat

Sáhni na hadici do chladiče, když má být zavřený termostat, jestli je teplá, termostat nedovírá. Pak může nechodit klapka přepínání studeného/teplého vzduchu topení, obzvlášť u automatické klimy, kdy systém klapkou mává neustále jak o život, to motorek věčně nevydrží. Dostatek chladící kapaliny a odvdušněný systém předpokládám máš. Jak je psáno výše, uveď typ auta a motoru, zejména nafťáky mívají často pomocné elektrické topení, které mohlo přestat topit, ty proudy, co do něj tečou, jsou hrozné.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 13:04    Předmět: Citovat

Většina moderních aut mizerně topí, poslední auto s rychle ohřátým topením byl fanouš. Ten topil i při -10 už po půl kilometru jízdy. S roomem = agregátově shodný vozidlo s F1/F2 mám teplo až po nějakejch 4-5 kilometrech. Podle vyjádření výrobce je to vlastnost, důvodem je vyšší účinnost novějších motorů a to, že mají třeba 2 termostaty, přičemž první blokuje veškerej oběh kapaliny motorem, dokud se neohřeje aspoň hlava se spalovacíma prostorama a sáním, aby se dalo ubrat na počáteční vysoký bohatosti směsi - kterou je zajišťovanej stabilní chod hned po startu, je to vlastně elektronickej "sytič". Takže ale topit pro lidi se začne až když je už dost teplo aspoň hlavě, ventilům a vstřikovačům.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 13:22    Předmět: Citovat

Je Opel Astra H 14 XEP benzin, klima je pouze manuální. Nemůže to nějak souviset s výměnou vodní pumpy před časem ? Hadice od termostatu k chladiči je studená, naopak se hřeje ta druhá od spodku chladiče k pumpě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19436
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 13:45    Předmět: Citovat

A bude hůř: v některých sousedních zemích je tvůj postup výslovně zakázaný. Když tě chytnou při čištění auta s nastartovaným motorem, protože tě bdělý soused chlorofylového mozku nabonzuje, aby tě chytili, je na to pokuta (v Německu to bylo 10€ až do 27.4.2020; dnes to stojí 80€; v Rakousku to může být až 260€, tedy zatím). Přitom ale, máš-li přídavné topení, klidně ho můžeš spustit hodinu před odjezdem, to se může. Dokonce ti projde i použití chemických rozmrazovadel, jakkoli neekologických. Jen motor nesmí během čištění blafat na volnoběh.
Novým motorům taky volnoběh ze studeného stavu příliš nesvědčí, přece jen je lepší vyjet hned, ať se olej dříve ohřeje, teče a maže. Jen ten motor to chce první kilometr příliš nedráždit.
Je jen otázka času, kdy tato vymoženost dorazí i k nám, a ta určitě dorazí, jako ostatní represivní opatření. Přebíráme jedno za druhým.
Naproti tomu ty zákony, podle nichž se některé věci řidičům potažmo občanům dlouho tolerují, naši zákonodárci nepřebírají už ze zásady, na chudý lidi přece musí bejt přísnost... mimochodem - víš, že v Německu se letos vyměňují řidičáky ročníkům narození 1953 - 1958, protože podle fotky si už nejsou jejich držitelé podobní? Do dalšího roku spadají výměny pro ročníky 1959 - 1964 atd. Jen ti narození před rokem 1953 mají stejný řidičák až do ledna 2033. A to mnozí z nich mají na řidičáku ještě státní znak NDR, to kružítko s kladivem (Zdroj ADAC). Výměna je zdarma, kdo přijde po termínu, zaplatí 10€ poplatek, ale v provozu mu stále platí ten starý řidičák, dokud nedostane nový.
Kolikrát jsme si mezitím museli měnit řidičák my?


Ale zpět k rozmrazování:
čím novější vozidlo, tím déle se ohřívá topení. Nejmenší ztráty jsou přece ty, k nimž nedošlo.
Proto to někteří výrobci řeší elektricky vyhřívaným předním sklem nebo přídavnými topnými tělísky ve výdechu ofukování skla. Obojí elektrické, chudák baterka...
Pořád je to totéž, jako to známé přesýpání šroubů z kbelíku do kbelíku: výsledkem bude zase jeden prázdný kbelík a jeden plný šroubů, tedy efektivita nula. Zato toho rachotu, co se při tom nadělá...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 13:59    Předmět: Citovat

Jardo, jseš si jistej, že u nás ne?
Akorát se to nevymáhá.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 14:02    Předmět: Citovat

Jardo, jenže jak mám vyřešit sitjuejšn, kdy venku mrzne jak v ruským filmu, já mám okna namrzlý i zevnitř, oškrábat to nejde bo sklo je vydutý ven a rovná škrabka to jaxitaxi nebere, agresivní defrízovací chemii použít uvnitř auta znamená rozleptat si plasty nebo se přivotrávit nějakým schweinerajem, přitom vyhřejvaný sklo je u českejch aut starších roku 2010 jen vlhkým snem - a nutně potřebuju jet? Tehdá chcačky nechcačky MUSÍM nejdřív chodem na místě rozehřát motor a dosáhnout toho, aby mi topení rozmrazilo ASPOŇ VÝHLEDOVOU ČÁST čelního skla - protože podle téhož zákona bez dostatečnýho výhledu nesmím vyjet. Takže nechť všichni bruselčíci pojdou závistí a chcípnou na následky udávení se vlastníma sračkama, já prostě za účelem vyjetí MUSÍM NEJDŘÍV NA MÍSTĚ DOSÁHNOUT DOSTATEČNEJCH VÝHLEDOVEJCH PODMÍNEK. Garáž nevlastním a ať mi někdo z těch chytráků z nám tak drahý Brusele ukáže, jak mám dosáhnout předehřevu auta jiným způsobem na českým sídlišti, když nejen že na tom sídlišti nemám možnost podržet si stálý místo k parkování, ale nemám vůbec jistotu v tom, že se mi povede vůbec někde zaparkovat tak, abych druhej den nenašel za stěračem pozdrav od Městápa ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 14:06    Předmět: Citovat

Karle, stručně: Tyhle vulvoviny vymejšlí někdo, kdo jezdí na kole, protože se snaží bejt uhlíkově neutrální (nebo není schopen rozdejchat, že ho vyhodili z autoškoly), a žere tofu. Jak takovej může chápat, proč se musí auto rozmrazovat?
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 14:26    Předmět: Citovat

Přesně - CHCÍPNI GRÉTO, KRÁVO JEDNA JALOVÁ!!!!!
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 14:34    Předmět: Citovat

Gréta je jen naprogramovaná loutka, ta za to vlastně ani nemůže. Mám za to, že v tom má prsty OSN (IPCC).
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1271
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 15:09    Předmět: Citovat

"Eko"věci podle "eko"předpisů jsou jaksi dražší a pak se ekolidi diví, že na ně nemají. Energie, paliva, stavby, byty, auta...
_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2021, 15:26    Předmět: Citovat

No jo, mne bude někdo buzerovat kvůli pětiminutovému chodu motoru před barákem a co např. ta sopka na Kanárech ? Ta je jako ekologická, že .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund