Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

TPMS
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6066
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po říjen 18 2021, 14:39    Předmět: Citovat

Si kolo sundáš a položíš vedle volantu, ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: po říjen 18 2021, 15:33    Předmět: Citovat

Ten můj Hyundai bohužel konkrétní tlak jednotl. pneumatik neukazuje, pouze signalizuje, která je podhuštěna, pokud je.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josef_novak



Založen: May 06, 2017
Příspěvky: 816

PříspěvekZaslal: po říjen 18 2021, 18:09    Předmět: Citovat

Kdysi byla sdružená kontrolka, podle které se nepoznalo, která konkrétní guma je podhuštěná.

P.S. Pro zaostalé, i na telefonu dnes lze sledovat určité informace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: po říjen 18 2021, 22:32    Předmět: Citovat

Nevím jak to máte vy. Ale já se stejně musím projet abych viděl tlaky v pneu. Ono to pořád nevysílá. Takže foukat pomocí toho ....
Na jednom autě mám nepřímou metodu na druhém TMPS a TMPS je pro mě mnohem přijatelnější a lepší. Bohužel i dražší.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6066
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po říjen 18 2021, 23:25    Předmět: Citovat

Obě metody jsou TPMS.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5127
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: po říjen 18 2021, 23:57    Předmět: Citovat

Kraviny do kravína, když ti guma ujde pomalu, tak to poznáš a když ti bouchne na dálnici, tak je ti blikající kontrolka stejně k prdu.

Pase ovčák ovce na zelené louce. Najednou, co to? Po pěšince přijídí bavorák a za ním oblaka prachu. Za volantem mladý muž v obleku od Broniho, v botách od Gucciho, vázanka D+G a na očích tmavé brýle Ray Ban. Stisknutím tlačítka stáhne okénko, vykloní se a povídá: "Hej, ovčáku, když ti řeknu, kolik máš ve svém stádě ovcí, dáš mi jednu?" Ovčák se pomalu podívá na úspěného mladého muže a řekne klidně: "Ale jo, proč ne?"
Úspěný mladý muž zaparkuje svůj bavorák, vytáhne notebook Dell, připojí ho ke svému mobilu od AT&T. Pomocí GPS určí svoji polohu, pak se
připojí na satelit NASA, kde zadá svoje souřadnice a vyžádá si pořízení řady fotografií s vysokým rozlišením. Pak pomocí Adobe Photoshop otevře pořízené digitální obrázky a exportuje je do zpracovatelského střediska v Hamburku. Během pár vteřin dostane na svůj Palm Pilot zprávu, že obrázky jsou zpracovány a uloženy v databázi SQL. Propojí databázi s Excelem, kde má stovky složitých vzorců, a uploaduje všechna uložená data. Po několika minutách má zpracovaná data. Vytiskne je na miniaturní barevné tiskárně HP LaserJet jako stopadesátistránkovou zprávu a otočí se k ovčákovi: "Máš přesně 1 586 ovcí." "To je pravda. Takže podle naší domluvy si můžete vybrat jednu ovci." Ovčák pozoruje pobaveně mladého muže, jak se snaží napasovat jedno zvíře do kufru auta, a pak povídá:
"Když vám řeknu, jaké je vaše povolání, vrátíte mi, co jste si vzal?"
Mladý muž se na vteřinu zamyslí a odpoví: "Jistě." "Jste konzultant z EU," řekne ovčák. Mladému muži spadne čelist: "To je pravda. Jak jste to uhodl?"
"Vůbec jsem nemusel hádat," povídá ovčák. "Přijel jste, aniž by pro vás kdokoliv poslal. Chtěl jste si nechat zaplatit za odpověď, kterou jsem už dávno znal - navíc na otázku, na kterou jsem se ani neptal, a přitom o mé práci víte úplný kulový. A teď mi vraťte mého psa."

_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josef_novak



Založen: May 06, 2017
Příspěvky: 816

PříspěvekZaslal: út říjen 19 2021, 5:59    Předmět: Citovat

Proč by měla úplně ujít, 2-4 desetiny okem nepoznáš a to té gumě dobře nedělá, jenže když se mi rozsvítí palubovka, tak to vím. Ty akorát budeš běhat s tlakoměrem kolem auta, nebo na to budeš srát. To jen aby si tu někdo stále nemyslel, že je nejlepší jenom to jedno, ale ať si každý dělá co chce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út říjen 19 2021, 7:52    Předmět: Citovat

Mnoho aut ti neukaze tlak - napriek tomu, ze si bezdrotovy tlakomer do kazdeho kolesa musel zaplatit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19523
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út říjen 19 2021, 8:50    Předmět: Citovat

V tom máte pravdu všichni tři, dnes už jen málokdo po jízdě obejde auto, aby odhadl, jestli mají gumy přiměřený tlak, natož aby si sáhl, jestli některá nehřeje víc. A většinou to nepoznají, ani když to auto táhne do strany nebo plave, přičítají to něčemu jinému. A od přezutí do přezutí tlak nezměří. Ještě tak krevní, to jo.
Naproti tomu, jestli vím, že pojedu většiny cesty po dálnici a na zadní nápravě budu mít skoro metrák nákladu, vyplatí se mi kola přifouknout podle návodu nebo podle tabulky nalepené na sloupku dveří či v dvířkách nádrže. Gumy nedostanou tak moc zabrat prohýbáním boků a já se při placení u pumpy taky tolik neprohnu.
V každém případě ten tlak při dohušťování stejně musím nějak změřit. A pak, při odpouštění, taky.

Vesměs tu patříme k té, jak se tu kdosi výše zmínil, zaostalé, generaci, která žádné TPMS ventilky ani jiný systém průběžného měření tlaků v pneumatikách neznala, stejně, jako mnoho jiných systémů, protože prostě neexistovaly. Přinejmenším v našich autech. Bastlili jsme palivoměry do Trabantů, otáčkoměry do čehokoliv, průtokoměry na palivo, různě sofistikovaná elektronická zapalování, později i palubní počítače. Fungující pneuměřič vozíme s sebou, a, i kdyby ne: umíme se podívat na stav běhounů pneumatik, abychom viděli, jestli máme dlouhodobě podhuštěno nebo přehuštěno.
A přiznám se, že za posledních 49 let přes jedenačtvrt milionu kilometrů na kdečem, počínaje Spartakem Š440, přes Trabanty, Moskviče, Š1203, Formany, Felicie L&K, po Oktávky, Superby, Pažouta Boxera, Craftera, HimaLájoše, New Swifty, Mercedesy a konče RangeRoverem, z toho teprve na těch posledně jmenovaných sotva sto tisíc s TPMS nebo obdobným zařízením, mě nijak nepřesvědčilo o pokroku.
Jistě, komfort to je, když je všechno v pořádku. Ale, když mi z Paříže volají, že jim v trojkové Oktávce svítí kontrolka pneumatik, že už to u pumpy dvakrát zkontrolovali, tlak dobrý, ale pořád to nezmizelo, že prý "funkce nedostupná", nebo tak něco, nenapadlo mě hned, že mají vypnutý infotaiment a, když si zapnou muziku, je zase nenapadne se do menu podívat ještě jednou, že už ty funkce dostupné budou. Návod si ani neprolistovali, samozřejmě. Když mi to došlo a zavolal jsem jim to, tak už byli někde u Remeše. I se svítící kontrolkou. Konečně ji zhasli a přestala je znervózňovat.


Jak jsem už psal, TPMS nesnižuje požadavky na řidičovu opatrnost a předvídavost, za slušné chování v provozu ho už vůbec neodmění (systém, který by to dokázal, by podle mě smysl měl).
TPMS jen může přispět k udržení o pár procent nižší spotřeby jak paliva, tak pneumatik, což při tom počtu denně jezdících aut může dát na úspoře poměrně slušná čísla. Nicméně jen "může", zase to spadlo se stolu nějakého úředníka teoretika, který ty s tím spojené náklady nejen, že neplatí, ale patrně je navíc na výplatní listině nějakého chlorofylového mozku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
matahari



Založen: Oct 29, 2017
Příspěvky: 633

PříspěvekZaslal: út říjen 19 2021, 9:25    Předmět: Citovat

V rodině máme Corsu a tam jdou také vidět tlaky v kolech a už jsme si na to zvykli. Je to velmi dobrá funkce, protože se často střídáme a takhle hned vidíme, jestli jsou tlaky O.K., protože na vnitřní cloně máme napsané min. hodnoty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út říjen 19 2021, 9:35    Předmět: Citovat

Priznam sa, ze ja tlak tiez kontrolujem len po vymene letne<->zimne. Niekedy este pred dlhsou cestou, ale unika to minimalne. Na benzinke, kde je kompresor aj s manometrom. A kontrolujem aj rezervu, to robi malokto.

Auto obchadzam pred jazdou - hlavne aby som zistil, ake dalsie skody na nom "vznikli". Naposledy odraty a prasknuty predny naraznik so stopami bieleho laku, smerovka vytrhnuta na zemi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5127
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: út říjen 19 2021, 9:42    Předmět: Citovat

Taky tak, foukám na 3 atm a kontroluju to - no občas, třeba při mytí auta. Nijak dramaticky to neklesá, abych to musel mít na displeji Very Happy
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: út říjen 19 2021, 11:45    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Obě metody jsou TPMS.

Pardon moje chyba.
Tlak kontroluju tak jen při přehozu zima léto. A třeba na autě bez TMPS jsem kdysi píchlou zadní gumu poznal až v momentně kdy už ji nebylo pomoci - nebyla úplně pustá, ale bok už byl v háji. A opravdu to nešlo poznat v zimě a ve stračkách na nějakém stahování.
Nepřímé TMPS je fajn že upozorní na takové to věci. Ale člověk neví co tomu je. Musí tedy zastavit a jít zkontrolovat.
Přímé TMPS zahlásí chybu kouknu na online na tlaky a vím zda mohu ještě dojet nebo je to krize. Tak jsem dojel asi 80km se dvěma návštěvama benzínek na dofuk.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út říjen 19 2021, 12:33    Předmět: Citovat

Jo, od roku 2014 je do nových aut nařízeno TMPS, aby se hlavně obešla lajdáckost řidičí při kontrola auta před odjezdem. Je vidět, že to ničemu nepomohlo a jen to přidělalo další starosti těm, co na to auto kašlou. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josef_novak



Založen: May 06, 2017
Příspěvky: 816

PříspěvekZaslal: út říjen 19 2021, 13:29    Předmět: Citovat

Každá metoda vždy signalizuje problém s klesajícím tlakem, mě u přímého měření pod 1,9 baru, což všímající řidič nepodcení a zastaví. Velký defekt to samozřejmě nezachrání.
Blbost je takové měření obcházet, když už na autě je. Nedávno se musely čidla párovat, což byl trochu opruz, protože auto mělo jen jeden přijímač a jeho jednotka musela vědět, kde se které čidlo nachází. Dnes už může být přijímač u každého kola a to už se čidla ani párovat nemusí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund