Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

TPMS
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: čt říjen 14 2021, 10:01    Předmět: TPMS Citovat

Zřejmě mi po pěti a půl roce odchází baterie v čidlech TPMS, nové ventilky stojí kolem tisícovky za kus. Dá se to někde sehnat levněji ? Nebude problém s kompabilitou, pokud to nebude originál.? je to pro Hyundai i30.
Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josef_novak



Založen: May 06, 2017
Příspěvky: 787

PříspěvekZaslal: čt říjen 14 2021, 10:59    Předmět: Citovat

U jiné značky jsem si koupil jedno náhradní čidlo a vyměnil za čidlo s vybitou baterií. To s vybitou baterií jsem kuchnul a CR2450 vyměnil za novou. Nyní mám připravené další náhradní čidlo a tak to budu dělat dál.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33750
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt říjen 14 2021, 11:07    Předmět: Citovat

Problem je, ze musis dat gumu dole. Na to musi ist vacsina ludi do pneuservisu. A tie baterie odidu asi takmer sucasne.

Kompatibilita: Je viac roznych systemov. Takze musis kupovat to, co ma uvedenu kompatibilitu s Hyundai.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: čt říjen 14 2021, 11:44    Předmět: Citovat

Uvažuji to prostě nějak resetovat resp. vynulovat, aby čidlo nic nehlásilo,
nějaká cesta přes diagnostiku asi bude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josef_novak



Založen: May 06, 2017
Příspěvky: 787

PříspěvekZaslal: čt říjen 14 2021, 12:05    Předmět: Citovat

Pouze jsem gumu sfoukl, dvěma ručními svěrkami jsem ji u ventilku zmáčkl a TPMS čidlo vyměnil. Potom jsem gumu nafoukl kompresorem a kolo namontoval na auto, do půlhodiny to bylo hotové.
První čidlo (mám jich 8x na letních a zimních kolech) odešlo na letních na jaře, kde tři zbývající fungují. Koncem měsíce budu kola přehazovat, tak uvidím, jak na tom budou ty zimní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: čt říjen 14 2021, 17:50    Předmět: Citovat

U nových aut již tato čidla nejsou, tlak v pneu je snímán na jiném principu -nějak z otáček kol.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33750
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt říjen 14 2021, 17:56    Předmět: Citovat

To je iba v najlacnejsich autach, pretoze ma na to vyrobca nulove naklady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt říjen 14 2021, 18:10    Předmět: Citovat

dvorak napsal(a):
U nových aut již tato čidla nejsou, tlak v pneu je snímán na jiném principu -nějak z otáček kol.
Normálně nepřímou metodou ozubeným kroužkem v ložisku kola, snímání otáček je nutný pro funkci ABS - pokud se jedno kolo začne výrazně odlišovat od ostatních, protože vinou úniku náplně se mu zmenšil obvod (doslova splaskla guma), vyběhne na palubku hláška o poklesu tlaku. TMPS měří tlak přímo, tlakovým čidlem s bezdrátovým přenosem z ventilku do systému kcháru. Ta nepřímá metoda si během prvních metrů rozjezdu po každým startu nakalibruje frekvence z jednotlivejch kol a pak hlídá změnu otáček nesouvisející s natočením volantu (aby to neřvalo v každý zákrutě, kdy vnější kolo vinou delší dráhy nabere vyšší točky)...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6026
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt říjen 14 2021, 18:45    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
To je iba v najlacnejsich autach, pretoze ma na to vyrobca nulove naklady.
To je fakt, třeba můj sporťák Audi je typická lidovka Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33750
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt říjen 14 2021, 18:52    Předmět: Citovat

Dali to tam z Fabie, rovnako ako prepinac svetiel Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: čt říjen 14 2021, 19:35    Předmět: Citovat

Jo VW původně ty vypínače světel dělal pro tanky, ale udělali toho hodně na sklad a byla škoda to vyhodit. Laughing
Edit: jinak ano je to levná ojebávka od VW group a možná pár jiných výrobců aby splnili nařízení EU.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 783
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: pá říjen 15 2021, 7:11    Předmět: Citovat

TPMS jak se píše výše je přímé a nepřímé. Ten hyundai má přímé měření pomocí senzoru v kole a jiná cesta než výměna čidla nebude. Protože systém TPMS je ze zákona povinný tak výrobci vozidel neumožňují jeho dodatečnou odinstalaci. Leda vyndat přístrojovku a odpájet led diodu.

TPMS senzor můžeš použít i univerzální ale musí se naprogramovat. K tomu slouží zpravidla bezdrátový programátor který danému čidlu řekne jakým způsobem má komunikovat a zapíše do něj ID kod. Následně je většinou potřeba znovu nahrát ID kody do ŘJ což ten samý programovací nástroj taky umí. Pozor pokud by sis koupil senzor z druhé ruky tak musí být ze stejného vozidla a stejné generace, mezigeneračně je časté že je jiný typ komunikace a čidlo nebude na tvém voze fungovat. U nás umíme naprogramovat čidla značky Huf, alcar, cub, pokud příjde zákazník s tím, že si koupil nějaké čidlo, a je to značka ke které nemáme programátor tak má smůlu musí sehnat někoho kdo mu čidlo naprogramuje. Ze stránek alcar lze tuším objednat čidlo již naprogramované. Popřípadě čidlo originál ale to je u Hyundai dost peněz. Ty univerzály se pohybujou okolo 1000,-/kus pro zákazníka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5150
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: po říjen 18 2021, 11:12    Předmět: Citovat

To přímé měření je hrozně výhodné Rolling Eyes . Jo, ale jen pro servisy... Laughing Jinak je to vopruz.
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josef_novak



Založen: May 06, 2017
Příspěvky: 787

PříspěvekZaslal: po říjen 18 2021, 12:11    Předmět: Citovat

Kdes na to přišel?

Pokud je auto vybaveno přímým měřením a na displeji vidím tlaky v jednotlivých kolech, tak o nich mám přehled, hned jak si sednu za volant a nemusím běhat s tlakoměrem kolem auta. Navíc se podle toho dá i foukat, takže přifouknu kolik potřebuji. Většina benzínek nemá funkční tlakoměr, což znamená na střídačku měřit a odfukovat.

Nevím, jak Hyundai dnes, ale starší ročníky měly také přímé měření, jenže tlaky nebyly nikde zobrazeny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5150
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: po říjen 18 2021, 13:59    Předmět: Citovat

No to je pravda. Od těch kol je při tom dofukování na ten displej úžasně dobře vidět... Laughing Laughing Laughing
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund