Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Těsnění motoru motorové pily

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2647

PříspěvekZaslal: čt prosinec 09 2021, 23:00    Předmět: Těsnění motoru motorové pily Citovat

Nazdar všem.

Jsem v koncích, a tak prosím o pomoc. Před časem jsem koupil pilu HQ36 - s OK kompresí v ucházejícím stavu - za pakatel 800Kč. Po přetěsnění karburátoru pila chytla, běhala, ale pak zase našla nastartovat, pak nedržela otáčky atd. Tak jsem ji rozdělal na prvočinitele a bylo "vyfouklé" gufero na klikové hřídeli.
OK, koupil jsem nová originální gufera, nová ložiska SKF 6201/C3 a teď bych rád pilu sestavil - ale rád bych i utěsnil spodní vanu. Vybral jsem a koupil tmel Copper XS. Jenže oproti popisu na blistru se prodává tmel "jen" s odolností do 260°C (v českém popisu na zadní straně se dokonce uváděla teplotní odolnost -620°C až 371°C - zřejmě dobrej oddíl). Ale byl to jediný nekorozivní tmel, určený přímo na hliník.
Netušíte někdo, jaká může být tak teplota spodní části bloku motorové pily? Stačilo by těch 260°C? Neřešil jste někdo úspěšně nákup vysokoteplotního nekorozivního tmelu?
Při demontáži tam žádný tmel nebyl ale myslím si, že by tam být mohl.

Petr Filipi



Pila HQ36.jpg
 Komentář:
 Velikost:  250.34 kB
 Zobrazeno:  94 krát

Pila HQ36.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7824
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt prosinec 09 2021, 23:49    Předmět: Citovat

Já bych ten tmel klidně použil.
S největší pravděpodobností se jedná o dvoutakt, takže ten prostor kolem klikovky je pořád chlazen čerstvou směsí, tím pádem by tam nikdy neměla být nějak vysoká teplota.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
LojzaFernet



Založen: Jan 14, 2017
Příspěvky: 125
Bydliště: Brno jako Brno

PříspěvekZaslal: pá prosinec 10 2021, 4:15    Předmět: Citovat

Vidím to stejně, měděná maziva jsou obecně určena do velmi vysokých teplot (nižších tisíců), používají se například v pecích, na panty dvěří u kamen nebo na zátěžová místa s vysokým tlakem. Problém dělá případně nosič lubrikační složky, což je většinou pasta nebo nějaký roztok, který primárně transportuje mazivo na místo určení a pak jej na tomto místě fixuje. A tady jsou velké rozdíly ve výrobcích. Svého času byly výborné měděné spreje 3-in-1 problematické právě kvůli této nosné složce, která spolu s mědí dokázala "rozlepit" cínované spoje sprejové nádoby a utéct do prostoru. Měď totiž s jinými kovy za určité kyselosti okolí ráda tvoří termočlánky a nechtěné problémy jsou na světě. Taky je dobré nezapomínat, že je příčinou určité vodivosti přípravku, stejně jako třeba u grafitových mazadel uhlík. Jiná maziva pak mají oproti tomu elektrickou pevnost jak transformátorové oleje, záleží proto vždy na aplikačním určení daného maziva.
Určitě se podívej, na co je mazivo určené. Měď se používá jak pro aplikaci ve vysokých teplotách, tak například pro kluzné stoličky korby nákladních aut (kde nestačí grafitové vazelíny). To trochu napoví, taky ke každému takovému mazivu musí dodavatel poslat "bezpečnostní list" a tam se dozvíš, kde to má své teplotní limity.
Pokud to zobecním, ve Tvém případě bych se aplikace měděného maziva nebál. Spíš zvaž, jestli to tam vůbec patří a jak to bude reagovat s okolím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 631
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: pá prosinec 10 2021, 7:08    Předmět: Citovat

LojzaFernet: nepřehnal jsi to s tím Fernetem ?
Tazatel shání tmel, o mazadle nepadlo ani slovo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Milan



Založen: Apr 02, 2012
Příspěvky: 1332
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: pá prosinec 10 2021, 7:23    Předmět: Citovat

Osobně jsem podobný problém řešil u pily Homelite . Netěsná klikovka a tím pádem kolísavá bohatost směsi je příčinou samovolných změn otáček, nemožnosti startování atd. Po výměně ložisek a zatěsnění červeným silikonem Gasket do krátkodobě 350°C pila chodila jak hodinky , ale jen ty na péro - po pár hodinách provozu se to vrátilo do předchozího nepoužitelného stavu. Skončila ve sběrném dvoře . Léta mám místo ní Stihl 231 a to je držák .
Teplota skříně může vylézt dost vysoko - když budeš řezat několik hodin
pořádné "klacky" a dáš si kafe , po vypnutí teplota dost leze nahoru , protože větrák nejede a výfuk a válec jsou hodně rozpálené. Vzhledem k množství práce nutné pro sestavení bych dnes hledal tmel , který je na tom skutečně ověřen ( třeba v opravně) a ne podle nápisu na tubě .
Doporučuji vřele dokonale utěsnit také sací "trubku" od karburátoru. Já tam měl gumovou hadici a drátěnou pružnou sponu, to netěsnilo už po pár hodinách - pak je směs chudá, pila letí do otáček a může se zadřít, výkon žádný . Čerpadlo benzínu je přes jeho membránu poháněno tlakovými impulzy
z klikovky, když to netěsní , nečerpá to benzín a nejde to ani nastartovat.
Tak ať se ti to podaří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7824
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá prosinec 10 2021, 9:16    Předmět: Citovat

Je pravda, že na tom Milanově upozornění něco bude.
Pokud bys opravdu hned po velkém záběru pilu chcípnul, mohla by teplota vzrůst vysoko.
Já nad tím nepřemýšlel, všechny tady ty stoje (ať už dvoutaktní, nebo čtyřtaktní) provozuju tak, že poté, co jsou dlouho v záběru, tak je nechám brblat ještě chvíli na volnoběh, nebo s nimi ještě chvíli jezdím na snížené otáčky.
Aby měly možnost se trochu dochladit.

Jinak si pamatuju z dob před více jak 20 lety, kdy jsem brigádničil v autoservisu, že se na nějakém Peugeotu používal jakýsi červený tmel i na těsnění hlavy motoru.
Bylo kolem toho veliké halo, nikdo s tím neměl zkušenosti, nakonec pomohl známý, který dělal v autorizovaném servise Peugeot a donesl nám nakopírovaný servisní předpis.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17739
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá prosinec 10 2021, 10:52    Předmět: Citovat

To už neexistuje smradlavej Hermetik? Ten těsnil na principu vytvoření termosetu ve spoji. Těsnil i spálenej do černa. Vydržel i na výfukovým potrubí.
Koukám, že ho zrušili, nojo svět by se z fenolu asi pos..l. Rolling Eyes

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LojzaFernet



Založen: Jan 14, 2017
Příspěvky: 125
Bydliště: Brno jako Brno

PříspěvekZaslal: pá prosinec 10 2021, 11:13    Předmět: Citovat

To Renda15: ten Fernet je fakt dobrej
Very Happy Very Happy Very Happy

Jinak se na tato místa používají i maziva, např. MOS® PASTA = speciální mazací přípravek s obsahem mědi určený k optimální ochraně šroubových i narážených spojení před korozí, zadřením a oxidací. MOS® vyniká výbornou přilnavostí a je odolný teplotám od –40 °C do +1350 °C.
[https://novato.cz/sortiment/mazani/plasticka-maziva-a-oleje/mos-r-pasta?vId=1510]
Např. Světe div se. Ale asi bych opravdu šel po tom, co doporučí odborný servis. Jinak mám kamaráda, co dělá servismana Hechteců, to je sice Čínskej šunt, nicméně postupy by byly asi podobný. Můžu Ti na něj dát kontakt skrz SZ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MATYCH



Založen: Feb 16, 2006
Příspěvky: 609

PříspěvekZaslal: pá prosinec 10 2021, 11:14    Předmět: Citovat

máme toto z Polska,funguje to stejně
https://www.petrostar.pl/chemia/kleje/malwa/malwa-hermetic-klej-uszczelniajacy

fenol v tom je,ředí se lihem,
https://sklep.elitpolska.pl/pictures/safopic/pdf/HER%20100.pdf
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2647

PříspěvekZaslal: pá prosinec 10 2021, 14:58    Předmět: Citovat

Tak jsem koupil Motorsil D. Snad to bude OK.

PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17739
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá prosinec 10 2021, 17:35    Předmět: Citovat

Gasket Maker od Permatexu (červenej) má psáno dokonce 650° F, což je 343° C. 80 ml tuba asi 100,-
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6600
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá prosinec 10 2021, 21:46    Předmět: Citovat

Motorový silikon vyhoví s přehledem. Těch vysokých teplot se netřeba zase tak bát, levnější pily mají celý spodek plastový, je k tomu přitažený šrouby jen hliníkový válec. A taky to vydrží. Už jsem toto těsnil silikonem mockrát. Některé paskvilovatější pily (což Husqvarna samozřejmě není) trpí na vyfouknutá gufera často, v tom případě gufera ještě lepím epoxidem.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund