Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7589 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po září 20 2021, 20:46 Předmět:
Nech si hloupý kecy, kašpare.
Nastuduj si § 7 odst. 2 zákona 38/1995 Sb.
citace:
(2) Okresní úřad oprávnění neudělí, je-li žadatel právně nebo ekonomicky spjat s výrobou, prodejem nebo opravou silničních vozidel nebo jejich součástí.
To, že STK sídlí ve stejném baráku jako servis znamená co? Nic, ty šašku.
Udělal bys líp, kdybys čas věnovaný vymýšlení rádoby vtipných keců (ale jo, v nádražce se tomu asi zasmějete) raději věnoval vzdělání. Abys pak nebyl za blbce. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15523 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st září 22 2021, 12:48 Předmět:
No a u nás se na to kašle. Přijedu na STK, zaplatím, dám papíry, klíče a v dohodnutou dobu přijdu pro auto nebo když je to dříve, tak tu hodinku tam počkám. Udělají všechno, co mají a neřeším blbosti. Za posledních 40 let mám vyzkoušené, že nejjednodušší je mít auto v normální provozu a na STK zjistí ty případné závady, které se odstraní. Od toho tam snad ta STK je, ne? Levnější než lézt do servisu ještě před STK, protože odstranění závad přijde nastejno, ale neplatím někomu za zbytečný servis, co STK nepožaduje.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19534 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st září 22 2021, 16:22 Předmět:
Donedávna se dělaly emise zvlášť a STK taky. Lepila se zelená a červená etiketa. Tu zelenou zrušili jako zbytečnou, protože na STK auto nevezmou bez dokladu z měření emisí, že jsou v toleranci. A ten doklad na STK uznají jen po dobu 30 dnů.
Na ME i STK jsem býval dost často, vozil jsem tam většinu vozového parku firmy. Zažil jsem, naštěstí jen jednou, měření emisí, které technik dělal pod dohledem kravaťáka z Dekry. Chudák kluk, všechno mu padalo z ruky, nedrželo na motoru, ani konektor OBD nedokázal domáčknout, byl prostě vyklepanej k nepotřebě, aby něco neudělal blbě.
S tím Superbem jsem tam byl hodinu, než se podařilo vytisknout protokol (normálně to tam trvá tak čtvrthodinku). Kravaťák ho ještě chvíli studoval, jestli tam něco nenašvindloval, pak zaklapl noťas a odkráčel. Za námi rostla fronta, ale na STK se zatím nasraně šťourali v nose, protože přece nemůžou vzít nikoho jiného, kdo nepřijel na evidenčku, nebo přijel bez papíru o měření emisí. A já už jsem přece tři čtvrtě hodiny byl na řadě...
Na STK ten den žádná "kontrola shora" nebyla, tak jsem tam nemusel přenocovat.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7589 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st září 22 2021, 17:46 Předmět:
dvorak napsal(a):
Mám dojem, že dříve těch 30 dnů neplatilo, stačilo jít na STK i v poslední den platnosti emisí.
Cože? Dřív ti technickou udělali nezávisle na emisích. No a nyní je to tak, že na technickou musíš jít do 30 dní od absolvování (úspěšného) emisí. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
No nevím, ještě když jsem jezdíval osobně, tak se muselo napřed na emise a ty úspěšně absolvovat, jinak se s tebou na technické nebavili. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 786 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: st září 22 2021, 18:50 Předmět:
Dříve to bylo tak že STK udělali k datu emisí. Tak že jsi udělal emise, pak sis auto 2 měsíce opravoval a pak jsi šel na stk a tu jsi dostal od data měření emisí.
Když jsi emisema neprošel, nemohl jsi na STK.
V Dnešní TP je zásadní rozdíl v tom že i když neprojdeš na SME, tak v případě že nedostaneš závadu "C- nebezpečná" ale pouze "B - vážná" tak můžeš pokračovat na STK. Na SME se totiž přidělují závady (A,B,C) stejně jako na STK což se dříve nedělalo. Ale se závadou "B" dostanes TP jen na 30 dní. Což v případě propadlé TP je docela fajn, máš pak 30 dní na opravu, opakovačku emisí a opakovačku STK.
Navíc nám na SME tímto krokem ministerstvo jasně řeklo co a jak máme zkoumat a vyhodnocovat.
Tady je metodika která bude platit od 1.1.2022 a podle které budeme měřit a fungovat, včetně kontrolních úkonů a závad. Ten seznam závad který můžete dostat už na emisích je dost velkej.
Současná metodika je dost podobná, odkaz ted hned nenajdu ale někde na mdcr.cz bude.
EDIT: přehledný seznam závad je od strany 63.
Naposledy upravil PCmaniac99 dne čt září 23 2021, 6:12, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt září 23 2021, 0:51 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Nech si hloupý kecy, kašpare.
Nastuduj si § 7 odst. 2 zákona 38/1995 Sb.
citace:
(2) Okresní úřad oprávnění neudělí, je-li žadatel právně nebo ekonomicky spjat s výrobou, prodejem nebo opravou silničních vozidel nebo jejich součástí.
To, že STK sídlí ve stejném baráku jako servis znamená co? Nic, ty šašku.
Udělal bys líp, kdybys čas věnovaný vymýšlení rádoby vtipných keců (ale jo, v nádražce se tomu asi zasmějete) raději věnoval vzdělání. Abys pak nebyl za blbce.
Ty máš jedinou kliku - že už nemám starý "růžový karty" od svojí šáde a formana, bo jsem je stejně jako další nepotřebný doklady už dávno zlikvidoval. Protože na nich byly razítka z STK a ne nálepkou na tabulce SPZ/RZ, ale právě tou růžovou kartou se původně prokazovala technická způsobilost vozidla při případný silniční kontrole. A ty razítka minimálně z doby vlastnictví šáde nesly přímo jméno firmy/servisu, ve kterým jsem ty STK nechával dělat - a šáde jsem vlastnil od roku 1998 do roku 2004, formana od 2004 až do roku 2012, i když poslední asi 3 roky s ním jezdili rodiče... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7589 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt září 23 2021, 7:24 Předmět:
Jasně. Prostě budeš mlít svoje bludy, i když zákon říká něco jiného. Jako ten senilní dědek, co viděl onen článek vlevo dole, že?
Ještě jsi k původnímu nesmyslu přidal další - technická způsobilost se vyznačovala do malého techničáku (byl takový rozevírací, šedozelený), nikoli na nějakou zvláštní kartičku. Do růžova (spíše oranžova) bylo osvědčení o měření emisí a ano, tam jsi mohl mít razítko servisu, neboť tento měření emisí provozovat mohl. Na rozdíl od STK, jak praví zmíněné ustanovení § 7.
Nálepky na SPZ se v 90. letech samozřejmě už vylepovaly, jak zelené (emise), tak červené (TK). _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2945 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: pá září 24 2021, 22:20 Předmět:
Hmmm. Neviem, ako to funguje u nás dnes (EK + STK v súčasnosti absolvujem naraz), ale okolo r.2000, keď som mal Oltcita, s ktorým som musel absolvovať EK každý rok a STK raz za dva, tak stačilo, keď na STK som prišiel ešte aj v posledný deň platnosti EK. (vtedy EK mohol robiť každý ,,garážista", preto som vedel že na EK prejdem, však aj oni mali doma telky, ktoré sa im kazili.... . Dnes už EK nemôže robiť hocikto ani u nás).
U nás nastala ale iná éra (neviem, možno to je tak aj v ČR), najprv bola éra fotenia vozidla na začiatku vstupu a po STK, musel tam byť medzi nimi interval cca 25 - 30 minút, to šlo do databáze, to sa ešte samotná prehliadka dala odrbať. Dnes už snímajú on-line kamery v hale celý priebeh, záznam ide niekde k čertovi v Blave. Som sa tento rok čudoval, ako mechanici odrazu kontrolujú aj funkčnosť sťahovania VŠETKÝCH okien (mi zatvrdlo, lebo už mi kontakty občas haprujú), ostrekovače (20 rokov ich nezaujímali...) a pod. Má to však aj jeden kladný moment. Keď už pred dvoma rokmi som nechal po kontrole svetiel, kedy už za vozidlo sadne technik, na sedačke zaužívaných 10€ ,,na kávu", tak ma technik šeptom sprdnul, aby som si to schoval, lebo: ,,Zavru Vás a aj mňa". Tento rok som už ,,Na kávu" ani neskúšal, a prešiel som v pohode.... Tento rok bola ešte však jedna novinka: fotili WIN karosérie, či, a ako je čitateľné. Foto potom tiež musia odoslať úradníckym východniarom do Blavy...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.