Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Regulace dobíjecího proudu baterie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Vasator



Založen: Sep 12, 2021
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: ne září 12 2021, 19:26    Předmět: Citovat

Ano, statorove vinuti bylo stejné jak pro 45W, tak i pro 75W. V jistém článku jsem ovšem četl o následcích přetěžování dynama, načež se poškodí uhlík, či vypálí vinuti z komutatoru. Původně jsem si také myslel, že dynamo dá pouze tolik, co mu dovolí stator, ovšem čím více jsem si přečetl, tím více jsem znejistěl.
Proudova regulace dynama je tedy u správně navrženém proudovém odběru zbytečná. Opravdu?

Jinak, vrátím se ještě k té AGM baterii. Používám zalitou baterii do alarmu, u které výrobce vyloženě píše maximální nabíjecí proud 4,2A a maximální nabíjecí napětí 7,5V. Jinak může dojít k poškození akumulátoru. Proto ten můj dotaz na omezení proudu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19498
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne září 12 2021, 20:11    Předmět: Citovat

A je to skutečně AGM? Není to normální gelovka?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vasator



Založen: Sep 12, 2021
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: ne září 12 2021, 20:23    Předmět: Citovat

AGM VRLA Greencell Battery
https://batteryempire.cz/agm-baterie-6v/3751-2228086-agm-gel-baterie-6v-15ah-olovena-baterie-green-cell-bezudrzbove-pro-alarm-a-osvetleni.html#additional-info


Cyklické zatížení:
7.2-7.5 V (-15 mV/C)
Maximální nabíjecí proud:
4.2 A

P.S. Já ji kupoval za 280kč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19498
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne září 12 2021, 20:53    Předmět: Citovat

Nojo, no, to není baterie určená pro motorku, ale nemyslím si, že by do ní šel větší nabíjecí proud nějak škodlivě dlouho. Dynamo je zregulované maximálně na 7,4 V, a Jawa to stejně dobíjet nestíhá, protože to dynamo na to nemá. V normálních otáčkách na tu baterku mnoho proudu nepřebývá.
A světlo pro denní svícení LED (aby to stačilo dobíjet) ti u ní na STK asi neprojde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vasator



Založen: Sep 12, 2021
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: ne září 12 2021, 21:11    Předmět: Citovat

O LED žárovce jsem přemýšlel. Krom problému na STK jsem navíc ani nenašel vhodnou LEDku s plus polem na kostře.
Regulátor mám doma tento:
https://eshop.aev.cz/aev-0430

a právě přemýšlím, zda-li si mohu dovolit jeho zástavbu. Regulační relé na jedné z mých Jaw je již v podstatě po smrti, čili to musím řešit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne září 12 2021, 21:47    Předmět: Citovat

Ale denní světla přece musejí existovat i v homologaci pro motorky. Když s nima můžou jezdit "harlejáři" a na STK jim to prochází i u mašin pamatujících málem Ádu Čalouníka, tak proč by takový světlo nemělo jít sehnat a legálně namontovat i na kejvu? A plus na kostře je řešitelnej nosníkem z laminátu/karbonu, kterej prostě učuní oddělení kostřicí konzoly toho jednoho světla od zbytku kostry motorky ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Vasator



Založen: Sep 12, 2021
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: ne září 12 2021, 22:01    Předmět: Citovat

Je to věc názoru, ale já bych si žádné hnusné světlo denního svícení na Jawu nedal. Stará Jawa je krásná právě proto, protože podobné obrazek_cenzuračindy nemá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po září 13 2021, 9:15    Předmět: Citovat

Dynamo nesmíš přetížit , jinak je hned posmrti . Třiapůla měla o 10W větší výkon . Na první pohled je nerozeznáš . V knize opravujeme motocykly jawa je přesně popsána regulace a seřízení regulátoru . Ano na volnoběh nedobíjí . Proti většímu proudu to není chráněné , ale při dobrém aku není toto třeba . V amáru vyšel reg pro jawy z diskrétních součástek . Ten využije všechnu dobíjecí schopnost dynama . Dále je zapojen přes diodu , takže nedochází ke zpětnému proudu , který ti tu baterku na volnoběh vybíjí . Konečné napětí si můžeš jednoduše nastavit trimrem . Ty mechanické jsem na kšeft kdysi opravoval .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: po září 13 2021, 16:32    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
laminátu/karbonu

To ne, karbon slušně vodí i když je napuštěn pryskyřicí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.12 sekund