Ano, statorove vinuti bylo stejné jak pro 45W, tak i pro 75W. V jistém článku jsem ovšem četl o následcích přetěžování dynama, načež se poškodí uhlík, či vypálí vinuti z komutatoru. Původně jsem si také myslel, že dynamo dá pouze tolik, co mu dovolí stator, ovšem čím více jsem si přečetl, tím více jsem znejistěl.
Proudova regulace dynama je tedy u správně navrženém proudovém odběru zbytečná. Opravdu?
Jinak, vrátím se ještě k té AGM baterii. Používám zalitou baterii do alarmu, u které výrobce vyloženě píše maximální nabíjecí proud 4,2A a maximální nabíjecí napětí 7,5V. Jinak může dojít k poškození akumulátoru. Proto ten můj dotaz na omezení proudu.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19498 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne září 12 2021, 20:53 Předmět:
Nojo, no, to není baterie určená pro motorku, ale nemyslím si, že by do ní šel větší nabíjecí proud nějak škodlivě dlouho. Dynamo je zregulované maximálně na 7,4 V, a Jawa to stejně dobíjet nestíhá, protože to dynamo na to nemá. V normálních otáčkách na tu baterku mnoho proudu nepřebývá.
A světlo pro denní svícení LED (aby to stačilo dobíjet) ti u ní na STK asi neprojde.
O LED žárovce jsem přemýšlel. Krom problému na STK jsem navíc ani nenašel vhodnou LEDku s plus polem na kostře.
Regulátor mám doma tento:
https://eshop.aev.cz/aev-0430
a právě přemýšlím, zda-li si mohu dovolit jeho zástavbu. Regulační relé na jedné z mých Jaw je již v podstatě po smrti, čili to musím řešit.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31799 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 12 2021, 21:47 Předmět:
Ale denní světla přece musejí existovat i v homologaci pro motorky. Když s nima můžou jezdit "harlejáři" a na STK jim to prochází i u mašin pamatujících málem Ádu Čalouníka, tak proč by takový světlo nemělo jít sehnat a legálně namontovat i na kejvu? A plus na kostře je řešitelnej nosníkem z laminátu/karbonu, kterej prostě učuní oddělení kostřicí konzoly toho jednoho světla od zbytku kostry motorky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18664 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po září 13 2021, 9:15 Předmět:
Dynamo nesmíš přetížit , jinak je hned posmrti . Třiapůla měla o 10W větší výkon . Na první pohled je nerozeznáš . V knize opravujeme motocykly jawa je přesně popsána regulace a seřízení regulátoru . Ano na volnoběh nedobíjí . Proti většímu proudu to není chráněné , ale při dobrém aku není toto třeba . V amáru vyšel reg pro jawy z diskrétních součástek . Ten využije všechnu dobíjecí schopnost dynama . Dále je zapojen přes diodu , takže nedochází ke zpětnému proudu , který ti tu baterku na volnoběh vybíjí . Konečné napětí si můžeš jednoduše nastavit trimrem . Ty mechanické jsem na kšeft kdysi opravoval .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.