Dnes jsem byl na opravě brzd s mojim autem.
Byly vyměněny kotouče, třmeny, destičky lanovody, a hadice za nové.
Ovšem brzdy fungují jinak než jsem byl zvyklý. Dříve při mírném seslapniti pedálu auto probrzdovalo a za zabrzdilo pro větší seslapnuti..
Dnes ovšem auto začíná pribrzdovat až trochu za půlkou, při úplném seslapnuti samozrjem znatelně zabrzdi. Jsem z toho takový nesvuj, protože je to nezvyk a nevím, zda si to fakt sedne a zlepší se ti zase anebo je to špatne a nikdy si to nesedne.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7559 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá srpen 27 2021, 16:50 Předmět:
To vypadá na zavzdušnění. Svoje mohou taky dělat nové kotouče, když ještě nejsou ohlazené od destiček.
Dal bych tomu chvíli a pak to odvezl tam, kde to dělali ať to odvzdušní. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
mě právě bylo řečeno na STK ,že zadní brzdy nebrzdí skoro vůbec a zachraňuje to předek.
Nyní po opravě je v podstatě pro mě situace zhoršená. přitom s předkem se nic nedělalo.
počkám chvíli. Jen je to taková trochu nebezpečná chvíle, kdy člověk byl zvyklý na brzdné vlastnosti (kdy zabíral pedál atd) a na situaci nyní.
Přitom bych čekal zlepšení anebo minimálně stejné vlastnosti, když předtím brzdil tedy jen předek, s tím se nedělalo nic, nyní se k tomu opravili zadní brzdy tak bych čekal lepší brzdný účinek než horší
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31829 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá srpen 27 2021, 20:17 Předmět:
Hlavní otázka je - na stojícím autě, když sešlápneš pedál kam až to jde, je ten "doraz" tvrdej, nebo je pocitově pružnej a pedál "propružuje"??? Pokud je na maximálním sešlápnutí pedál tvrdej a poloha tý konečný meze se nemění po vícenásobným sešlápnutí, tak to zavzdušněný není. Závada by se musela hledat na regulátoru brzdný síly pro zadní nápravu (ten mají moderní auta s motorem vepředu a lehčím zadkem kvůli tomu, aby při jízdě "nalehko" byl omezenej tlak na zadní brzdy a ty se neblokovaly a naopak při jízdě se zátěží aby zadek brzdil víc a ulehčoval tak předním brzdám) případně na "rozdělovači brzdnýho tlaku", kterej mají modernější auta v rámci ABS a má skoro stejnou funkci jako ten zátěžovej regulátor. Pokud ale pedál "péruje" a jeho dolní poloha se mění s počtem sešlápnutí, jsou brzdy evidentně zavdušněný a jízda s nima je vysloveně nebezpečná. Každopádně - pomoct by měl výplach systému spojenej s výměnou brzdový kapaliny, která se stejně má preventivně dělat co 2 roky bez ohledu na počet najetejch km. Důvodem je hydroskopičnost brzdovky, která postupně pohlcuje vlhkost a tím klesá její teplota varu. Stará brzdovka při delším brždění uvnitř "prasátek" nakypí a vzniklý bubliny vodní páry "fungujou" úplně stejně, jako bys měl v systému vzduch. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
nevím jestli to napíšu úplně přesně pochopitelně, ale při stojícím (nenastartovaném) autě čím více ,,sešlapuji" tím mě pedál dovolí jít dolů čím dál méně, až zůstane pocitově ,,ne-sešlápnutelný" nahoře
při nastartovaném autě ted nemohu říct na 100% ale co si pamatuji z odpoledne, tak pedál do jeho půlky jde celkem lehce až nečekaně dolů i při vícenásobném sešlapu, v podstatě cítím záběr až od půlky..
právě s tím se nedělalo vůbec nic... S prominutím se z toho poseru.
Nejste náhodou někdo z Brna že? my totiž ráno potřebujeme jet do Znojma za mojím otcem ,Já to sám neodvzdušním. Já to neumím. Nejsem mechanik. Spíš se bojim ,že to celé zavzdušním a bude uplně po brzdném účinku
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7559 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá srpen 27 2021, 20:33 Předmět:
Jeden člověk to neodvzdušní, je potřeba pomocník, co šlape na pedál dle pokynů.
Spíš mi nejde na rozum, co za borce to dělalo; jestli měnili hadice a brzdiče a pak to neodvzdušnili... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Naposledy upravil Hubert_79 dne pá srpen 27 2021, 20:36, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31829 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá srpen 27 2021, 20:37 Předmět:
nicky napsal(a):
nevím jestli to napíšu úplně přesně ...
...
při nastartovaném autě ted nemohu říct na 100% ale co si pamatuji z odpoledne, tak pedál do jeho půlky jde celkem lehce až nečekaně dolů i při vícenásobném sešlapu, v podstatě cítím záběr až od půlky..
Pokud se pedál propadá, JE TO ZAVZDUŠNĚNÝ a vůbec bych s tím nejezdil - i do servisu by to mělo jet maximálně krokem nebo radši na podvalu ... U tebe brzdí v podstatě jen zbytky úsilí vyvíjenýho systémem ABS, všecka ostatní síla se "odpružuje" na bublinách vzduchu v systému. Kdybys neměl ABS, nebrzdil bys vůbec. Evidentně servis co měnil ty zadní brzdy neudělal, co se v takovým případě MUSÍ VŽDYCKY UDĚLAT = NEODVZDUŠNIL PO OPRAVĚ POŘÁDNĚ CELEJ SYSTÉM.
Hubert_79 napsal(a):
Jeden člověk to neodvzdušní, je potřeba pomocník, co šlape na pedál dle pokynů.
Spíš mi nejde na rozum, co za borce to dělalo; jestli měnili hadice a brzdiče a pak to neodvzdušnili...
rnbw napsal(a):
Treba na to dvoch ludi, jeden musi slapat na pedal.
Evidentně žijete v pravěku - dneska se odvzdušnění dělá pomocí tlakový patrony s brzdovkou, která se našroubuje na nádobku na kapalinu a pomocí tlaku napere do systému novou kapalinu - pak stačí jeden člověk, kterej auto na heveru obejde podle servisního předpisu a postupně u každýho kola odvzdušňovacím šroubkem vypustí předepsaný množství kapaliny - která se automaticky doplňuje z tý tlakový patrony našroubovaný na zásobník. Postupuje se od nejdelší trubky k nejkratší a třeba u škodovek počínajíc ochcáfkama je součástí procedůry i odvzdušnění pracovního válečku spojky. A pomocník šlapající na pedál vůbec není potřebnej ... Ale o tom odporníkovi, co na těch brzdách dělal, o tom je to bez debat - je to HOVADO. Mohl sis s tím bez odvzdušnění nejen rozbít hubu, ale klidně se i zabít - a klidně s sebou vzít i někoho dalšího ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - TY MNĚ TAKY !!!
Naposledy upravil EKKAR dne pá srpen 27 2021, 20:44, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.