Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vojenská elektrocentrála ZB5Ac 1kVA
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12044
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po červenec 05 2021, 16:17    Předmět: Vojenská elektrocentrála ZB5Ac 1kVA Citovat

dneska jsem sháněl pro kamaráda dokumentaci od vojenské elektrocentrály ZB5Ac 1 kVA.
A aby z toho měli něco i uživatelé bastlírny, dávám to i sem . . .
zdroj:
https://ulozto.cz/file/1VnsdvYAyCHJ/navod-elektrocentrala-1-1-rar#
nebo tady to samé:
https://ulozto.cz/hledej?q=n%C3%A1vod%20elektrocentr%C3%A1la.rar



ZB5Ac elektricke schema.jpg
 Komentář:
 Velikost:  277.57 kB
 Zobrazeno:  271 krát

ZB5Ac elektricke schema.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po červenec 05 2021, 17:50    Předmět: Citovat

U Bílovic byl zrušenej vojenskej objekt a motorkáři tam dělali srazy. Můj úkol byl něco jim tam zahrát. A měli tam nějakou podobnou potvoru, protože elektrika byla odpojená.

Kdykoliv zaplo chlazení piva, centrála se podtočila a mně zhaslo CD. Nakonec jsme na střídačku hráli a chladili.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3285

PříspěvekZaslal: po červenec 05 2021, 18:22    Předmět: Citovat

To bylo pěkné "Cool CD" Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po červenec 05 2021, 18:29    Předmět: Citovat

To byl Technics SL-PG460 bratru za 6000Kč. Nebyl jaksi stavěnej do polních podmínek v minulém století. Very Happy
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31801
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červenec 05 2021, 22:59    Předmět: Citovat

Tak hlavně žádná centrála nemá ráda kolísavou zátěž v řádu desítek % jejího výkonu s výkyvem trvajícím půl vteřiny až vteřinu, obzvlášť pokud to je zdroj s bombenfest mechanickým odstředivým regulátorem. A chlazení s kompresorem je přímo ukázkovou zátěží s prudce kolísavým odběrem - stačí mít v autě puštěnou klimu a pozorovat při stání na místě displej ukazující okamžitou spotřebu, jak na něm budou lítat čísla podle toho, jak bude/nebude kompík klimy tlačit. A to je tam přímá mechanická vazba na spalovací motor, řízenej relativně rychlou elektronikou - když si vezmeš obrácenej druh vazby, tj. řídící vazba mechanická a výkonová elektrická, nesmíš se divit, že po náběhu kompresoru začala centrála na několik vteřin koktat a další připojený spotřebiče nějak hlídající napájecí napětí buď napěťově, nebo i kmitočtově z toho vyskákaly radostí z pixly ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: út červenec 06 2021, 8:52    Předmět: Citovat

Joo nedávno jsem byl u známého, že mu nějak blbne domácí centrála. (problém s palivem)

Je to stacionární 2 válec s el. startérem a na zdi je elektronika která hlídá síť a hlídá výstup centrály a připojuje RD při výpadku. Zkusili jsme funkční test, a připojit RD se tý bedně na zdi povedlo až na druhej pokus, při prvním málem zdechla centrála a elektronika zase RD odpojila. Že prej to asi bude dělat to tepelný čerpadlo na střeše. Když jsem viděl domácí rozvaděč za kterej by se nemusela stydět fabrika a domácí servrovnu, tak jsem mu vysvětlil že celej barák nemůže naráz připojit na centrálu, chtělo by to nějaké zpožďovací stykače a některé zbytečné věci vůbec centrálou nekrmit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: st červenec 07 2021, 9:33    Předmět: Citovat

Tak toto považuji za NZ. Very Happy


Výstřižek.JPG
 Komentář:
 Velikost:  133.4 kB
 Zobrazeno:  181 krát

Výstřižek.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2699

PříspěvekZaslal: st červenec 07 2021, 19:39    Předmět: Citovat

Po sepnutí jističe spadlo napětí na pár Voltů. Byl vadný odrušovací kondenzátor TESLA. Vykazoval zkrat mezi vodiči. Provizorní oprava spčívala v jeho vyřazení a překlenutí.
_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
foxrider



Založen: Sep 28, 2013
Příspěvky: 881
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: po červenec 19 2021, 18:41    Předmět: Citovat

palmalsport: Podobného krasavce 6S160 (nevím už jestli s turbem nebo bez) jsme měli v Nymburce ve škole jako nouzový zdroj. Byl ovšem mimo provoz - prý zadřený. Spouštění měl elektrickým startérem ze čtyřech serioparalelně zapojených traktorových baterií.
Pak jeho trochu větší bráška (6S275? - ten mám pocit že měl turbo) byl zase tady v Kovohutích jako nouzový zdroj pro "dojetí výroby" kdyby vypadlo napájení. Ten měl spouštění stlačeným vzduchem, vedle byla obrovská tlaková láhev a vysokotlaký kompresor (cca 20atm).

Bohužel ani jeden jsem neměl možnost vidět v chodu tak tady aspoň je jedno cizí video ze zkoušky chodu jejich ještě většího brášky:

https://www.youtube.com/watch?v=sihavpkjHPs Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 10:32    Předmět: Citovat

Tak tento NZ, je v provozu cca 50 let.
No prostě paráda. Za tu dobu neměl žádnou závadu. Ano startování stlačeným vzduchem. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 13:58    Předmět: Citovat

Škoda, že od toho agregátu na fotce, není fotka rozvaděče. Případně ještě otevřeného. U těchto agregátů se buzení řídí transduktory?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31801
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 15:55    Předmět: Citovat

foxrider napsal(a):
palmalsport: Podobného krasavce 6S160 (nevím už jestli s turbem nebo bez) ...
S turbem by měl označení KSxxx (to "K" je jako Kompresor). Celej ten systém označování byl poměrně promakanej, první písmeno "K" označovalo přeplňování, když tam nebylo, byl to motor s atmosférickým plněním, další číslo označovalo počet válců, písmeno "S" byl "stojatej", "V" zas "vidlicovej", "L" "ležatej", nevím jestli existoval nějakej invertní (hlavama válců obrácenej dolů), následující kombinace čísel bylo v mm vyčíslený vrtání válců a poslední skupina písmen označovala přesný určení - PN byl "pohon nouzový", DR byl "drážní" atd. V principu to bylo hodně podobný například Kryšpínovu systému označování hnacích drážních vozidel.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17699
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 19:40    Předmět: Citovat

A jak byl Karle označenej trofejní italskej ponorkovej DR3 z první světový? Co vím, tak ho LGK Göringwerke, a. s. Hradec Králové, (ČKD Plotiště) vyrábělo ještě v druhý půlce 80-tých let. Wink
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31801
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne srpen 01 2021, 19:43    Předmět: Citovat

Nevím, tuhle historii mi zatajili ... Laughing Laughing Laughing
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
foxrider



Založen: Sep 28, 2013
Příspěvky: 881
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: po srpen 02 2021, 16:40    Předmět: Citovat

EKKAR: To "K" platilo pro drážní motory. Zde se používaly motory které měly místo K-čka na začátku označení na konci - PN nebo PV (přeplňování nízkotlaké a nebo přeplňování vysokotlaké).
Jsem si vzpomněl že ten v Kovohutích co tam měli jako nouzový zdroj pro napájení pecí aby "nezamrzla" vsádka nebo pro dokončení lisovacího pochodu při lisování polotovarů z rozžhaveného ingotu (tzv."čepu") byl s turbem, a měl označení 6S275PN

Třeba tlačné remorkéry co vozily uhlí do Chvaletic měly dva motory 6L150PV L= lodní motor, DR = drážní motor
Tyto motory vyráběla ŠKODA i ČKD, označení je asi kus z jednoho a kus z druhého podniku.
V ŽOSce jsem o tom měl v šuplíku knížku - "Údržba a opravy československých naftových motorů" kde bylo to označení vysvětleno podrobněji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Silnoproudá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund