Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Svíčka a membrány do motorové pily - opraveno.
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 9:14    Předmět: Svíčka a membrány do motorové pily - opraveno. Citovat

Mám na chatě hobby řetězovou pilu. Pravděpodobně jsem ji při startování tzv. "přechlastal". Po vyndání mokré svíčky, jejím vysušení a provětrání válce protočením bez svíčky na "plný plyn" a profoukáním prostoru nad pístem hustilkou přes otvor pro svíčku vždy motor na okamžik naskočí a vzápětí stopne. Situace se opakuje, opět vysušení svíčky a provětrání, naskočí a stopne. V protoru klikové skříně může být loužička benzínu, která vždy zamokří svíčku.
Nechal jsem prostor válce vysušit a vyvětrat s vyndanou svíčkou. Uvidím po několika dnech až příště pojedu na chatu.
Přesto si chci koupit preventivně novou svíčku. Bohužel jsem si nepoznačil typ svíčky, který tam mám.
Na internetu jsem našel svíčky UR17 s kuželovým sedlem. Podle fotek vypadá tato svíčka stejně jako moje svíčka na chatě.

Je svíčka UR17 naprosto obvyklý typ pro dvoutaktní zahradní techniku, nebo se používají vzhledově shodné jiné typy, a ta UR17 by se mi tam nehodila?

Ještě se musím podívat na vzduchový filtr, který při zanesení může způsobovat to "přechlastání" (ucpaný filtr by fungoval jako trvalý sytič).


Naposledy upravil Brozicek dne po říjen 01 2018, 9:59, celkově upraveno 3 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hakamusai



Založen: Apr 17, 2007
Příspěvky: 943

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 9:31    Předmět: Citovat

A co benzín.není starej ? Zažil jsem jeden čas že benzín po třech měsících po natankování začal zlobit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6612
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 9:53    Předmět: Citovat

Jestli se to takhle hodně uchlastává, tak může být problém v karburátoru - v nezavírající regulační jehle - nečistota v sedle, nebo ztvrdlá membrána. Sytič a filtr samozřejmě prověř jako první, jak píšeš. Pokud se motor uchlastá, tak by mělo za normálních podmínek stačit vypnout sytič, držet plný plyn a protáčet motor, podtlak v karburátoru je s plně otevřenou klapkou v malých otáčkách malý, tak se nenasaje skoro žádné palivo a to, co je v motoru se odpařuje a jde výfukem ven. S vyndanou svíčkou se palivo z karteru nemá jak dostat pryč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 10:17    Předmět: Citovat

Pro odvětrání jsem dal píst do dolní úvratě, měl by být otevřený přefukový kanál a případný benzin v kartru by se mohl částečně odpařit.
Dvutakty to bylo moje mládí, moped Stadion, Pionýr a JAWA 175 a roky 1961 až 1975. Všechny fígly se startováním uchlastané motorky na plný jsme měli v malíčku.

Ta motorová pila byla používána naposledy bez problémů někdy v květnu. Pokud nepomůže odvětrání, tak půjdu po tom vzduchovém filtru a karburátoru. Ztvrdlý olej je prevít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9675
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 10:44    Předmět: Citovat

pincek se často přechlastal a pak startoval roztlačením stroje, chytil vždycky
a lépe studený než zahřátý, podivná to věc...mop kozídech S11, S22 měl pomocná šlapadla a dekompresní ventil ke snížení tlaku ve válci při startu a také k vypínání motoru, svíčky jsem bral vyřazené z tátovy škodovky 1000MB

_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 11:09    Předmět: Citovat

Pár let stará pila Oleomac, jede jen párkrát do roka. Loni se okamžitě uchlastala po startu - klasika, tvrdá membrána v karbeci - jehlový ventil se nezavíral. Takže koupit novou sadu, vyměnit, seřídit a jedeme dál. A za pár týdnů poté, stejná závada na pile od kamaráda. Naštěstí už člověk ví o co jde...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hakamusai



Založen: Apr 17, 2007
Příspěvky: 943

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 11:24    Předmět: Citovat

Já měšl ztvrdlou membránu začátkem roku.Dala se nova a na podzim to samý.Zajímalo by mě co dávají za přísady do toho benzínu že to tak likviduje membrány.
(jednalo se o křovinořez)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
maxim



Založen: Jan 06, 2005
Příspěvky: 122
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 12:25    Předmět: Citovat

"Zajímalo by mě co dávají za přísady do toho benzínu že to tak likviduje membrány. " Řekl bych, že tohle má na svědomí ta zatracená biosložka co se dnes přidává do všech paliv.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 13:08    Předmět: Citovat

Do sněžné frézy jsem nalil loni klasiku N95, teď před zimou jsem to připravil - místo benzínu tam bylo něco žlutého divného zápachu jako olej spíše. Hořet by to hořelo, ale ne ve válci.

Pro tuto zimu si nachystám modrou Vervu100, tam je místo biosložky ETBE přísada, měla by vydržet min. 6 měsíců. Dávat do N95 VIF+ benzín aditiv..no nevím esi to má smysl. Z chcanek už ničím víno neudělám...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31967
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 14:46    Předmět: Citovat

VIF proti zrosolovatění babišsraček v benálu ani v naftě při dlouhodobým skladování nepomůže, ten může pomoct omezit jejich vliv v aktuálně natankovaným palivu na palivovou soustavu. Proti oxidaci babišsraček při skladování jsou k mání mnohem dražší aditiva, kde dávka na 1 litr paliva rozhodně koštuje víc než padesátník jako u VIFu. Pro potřebu dlouhodobýho skladování je ale mnohem jednodušší kupovat čistou bezsračkovou minerální naftu (nebo benzín) přímo v rafinérce, bohužel je na to potřeba hafo papírů a povolení ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 17:20    Předmět: Citovat

A hlavně minimální odběr v rafinérce je tuším 2000l jinak se s tebou nebaví...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17830
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 18:36    Předmět: Citovat

Jestli jsou v tý pile stejný karbecy Walbro jako na modelářských benzínech tak do nich jsou 2 druhy menbrán. Jedna je neprůhledná něco jako textil se zátěrem. Druhá je skoroprůhledná slaboučkej sklotextit. Ty první za rok, dva bezpečně ztvrdnou, ty druhý po 8 letech bez problémů.
Jinak v zahrádkářskejch kšeftech existuje Honda stabilizátor do benzínu. http://www.vari.cz/katalog/stavebnicovy-system-vari/pohonne-jednotky/prislusenstvi/stabilizator-paliva-honda/cp:820/ Naposled flaštička do 200l benálu cca 200 kaček. Testoval jsem ji, deci N95 s syntetikou 1:40+ stabil vydrželo na světle přes 2 roky, bez stabilu za půl roku vysrážený žlutý šupiny.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá listopad 03 2017, 20:55    Předmět: Citovat

Tak ony tam jsou ty membrány dvě. Ta sklotextitová je na podtlakové pumpě z jedné strany a z druhé strany je "gumová" co ovládá ventil. Nicméně je to pořád dokola Walbro a jeho klony.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: so listopad 04 2017, 17:58    Předmět: Citovat

Tak sláva, černý scénař vadných membrán v karburátoru se nepotvrdil. Naopak se vyplatila zkušenost s dvoutakty z mého mládí.
- Po dvoudenním odvětrání válce s pístem v dolní poloze jsem ještě zkontroloval vzduchový filtr. Byl to takový z pěnové černé gumy. Zdál se mi dost promaštěný, tak jsem ho vymačkal do hadru a pusou jsem do něj foukal, byl snadno "průfučný".
- Po namontování svíčky a filtru zpět pila ochotně naskočila na 1/2 sytiče. Cvičně jsem s ní nařezal hromádku dřeva.

Pilu jsem koupil v 09/2007, tehdy stála 2699 Kč. Za těch 10 let jsem z ní nikdy nevyléval na zimu apod. benzin a nikdy jsem nepozoroval nějaké sraženiny ve starém benzinu. Aktuální problém byl jen v "přechlastání" pravděpodobně v souvislosti se vzduchovým filtrem nebo jen zbytečně dlouho vytaženým sytičem.

Ještě k té svíčce. Svíčka má na sobě "Jennfeng 9111-310002". Strýček Google mi našel ekvivalent BRISK UR17Y. Závit 14 mm.

Přikládám několik fotek.



Pila řetězová Čína.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Pila řetězová Čína.jpg
 Velikost:  229.56 kB
 Staženo:  235 krát


Svíčka originál - náhrada UR17Y.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Svíčka originál - náhrada UR17Y.jpg
 Velikost:  206.65 kB
 Staženo:  257 krát


Karburátor.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Karburátor.jpg
 Velikost:  200.47 kB
 Staženo:  305 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: čt září 20 2018, 14:39    Předmět: Citovat

Musím znovu otevřít toto téma. Problém s "uchlastáváním" pily pokračuje. Pokud se mi ji podaří nahodit, je to jen náhoda, že motor naskočí na první zatažení, dokud je svíčka suchá. Většinou je svíčka mokrá a v kompresním prostoru je palivo, které cítím při startování jako "pokus o stlačování kapaliny v kompresi".
Rozhodl jsem se vyměnit membrány v karburátoru. Po rozebrání karburátoru jsem membrány prohlížel. Trhlinu jsem nenašel, ale ta guma se mi zdá taková málo pružná. Po 11 rocích se dá čekat, že guma zestárne a bude tvrdší, což může způsobovat prosakování paliva pod jemnými planžetami ventilků.

Mám však problém vybrat u dodavatele náhradních membrán správnou sadu.
Můj karburátor je Walbro WT774724 (tyto údaje jsou uvedeny na tělese karburátoru).
Různé sady membrán nabízí firma Kasumex
http://www.pily-krovinorezy.cz/karburatory-a-membrany/walbro-membrany/
Moji pilu jsem však v sadách nenašel.
Tvarem nejpodobnější je sada membrán "Sada membrán WALBRO WT". Shoduje se i s označením karburátoru jen "WT" (jiné sady mají v označení většinou tři písmena).
http://www.pily-krovinorezy.cz/sada-membran-walbro-wt/
Mohl bych risknout a objednat tuto sadu za 220 Kč. Podle tvaru by tato sada mohla pasovat. Přikládám obrázky mých dvou membrán. Také přikládám obrázek sady membrán WT ze stránek dodavatele. Každá membrána je ze dvou na sobě položených vrstev. Já jsem své vrstvy neoddělil, a proto mám jen dvě membrány focené z obou stran a dodavatel má na obrázku membrány 2 + 2 kusy.

Přesto zde kladu otázku, zda nemá někdo více zkušeností s karburátory Walbro, a zda označení karburátoru "WT774724" a značení náhradní sady "WT" by mohlo být dostatečným identifikátorem pro spárování karburátoru a sady náhradních membrán.



Membrána čerpadla.jpg
 Komentář:
 Velikost:  203.51 kB
 Zobrazeno:  245 krát

Membrána čerpadla.jpg



Membrána s planžetami ventilů.jpg
 Komentář:
 Velikost:  152.85 kB
 Zobrazeno:  221 krát

Membrána s planžetami ventilů.jpg



Sada-membran-walbro-wt.jpg
 Komentář:
 Velikost:  14.63 kB
 Zobrazeno:  208 krát

Sada-membran-walbro-wt.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund