Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dobráci z Datartu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: st květen 19 2021, 19:49    Předmět: Citovat

Jo, treba u fotaku sony tohle vubec neresili, stacilo mit doklad a bylo jim jedno kde jsem ho koupil a od koho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: st květen 19 2021, 20:01    Předmět: Citovat

Proč by měly zkrachovat? Že opravovaly jen to, k čemu byly autorizovány výrobcem? To je přece blbost.
Do autorizovaného servisu, kterého dovozce/distributor uvádí v papírech, musí reklamovaný výrobek doručit na své náklady ten obchodník, který ho prodal, nikoli přímo zákazník.
Takhle to krátce fungovalo dřív a kvůli podvodům zákazníků, se s tím rychle skončilo.
Autorizovaný servis má zpravidla přístup do servisní databáze výrobce. Podle té, resp. podle výrobní série/čísla zjistí, zda má ten reklamovaný výrobek vůbec právo na záruční opravu, nebo zda vůbec má co dělat v Evropě, resp. dané zemi. Velmi často se totiž stávalo, že obchodník přístroje koupil jinde, než u českého autorizovaného dovozce, ale záruční opravu požadoval po něm.
Proč by měl provádět záruční opravy či výměny někdo, do jehož regionu smluvního servisu přístroj vůbec nepatří, neboť daný aparát zde vůbec neměl být prodáván?

Když to zjednoduším, tak servis v autorizáku by měl zajistit ten, kdo přístroj prodal a měl z prodeje daného výrobku zisk.
To ale souvisí jen volně s tím, kdo je výrobcem.
Výrobce poskytuje autorizovanému dovozci/distributorovi marže, ale také servisní podporu v podobě výrobcem autorizovaného/certifikovaného servisu, který pak záruční opravu/výměnu výrobci vyúčtuje.
Funguje to takto už dlouhá léta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: st květen 19 2021, 20:12    Předmět: Citovat

Pokud kupuju vec s vyssi cenou, vzdy se na tohle informuju a doporucu to vsem. Kdyz vyrobce provadi servis jen prostrednictvim obchodnika ktery za tyden nemusi existovat, je to jeho volba. Moje volba je vyrobky od takoveho vyrobce nekupovat, at se jde vycpat.

Regionalni prislusnost servis zjisti velice jednoduse, zadne naklady s tim nevznikaji pokud maji zarucni servis regionalne omezeny. Placas tu nesmysly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33972
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st květen 19 2021, 20:18    Předmět: Citovat

Kazdy seriozny vyrobok ma stitok so seriovym cislom a seriozny vyrobca ma urcite databazu, kde su tieto cisla ulozene spolu s dalsimi udajmi.

Takze autorizovany servis potrebuje od zakaznika akurat tak doklad o kupe, vsetko ostatne najde v databaze vyrobcu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kasa



Založen: Mar 24, 2010
Příspěvky: 205

PříspěvekZaslal: st květen 19 2021, 21:14    Předmět: Citovat

Není škoda se tu místo hádání a opakování mylných informací něco dovědět?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: st květen 19 2021, 21:15    Předmět: Citovat

Zes nam toho rekl Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kasa



Založen: Mar 24, 2010
Příspěvky: 205

PříspěvekZaslal: st květen 19 2021, 21:39    Předmět: Citovat

sinclair napsal(a):
Proč by měly zkrachovat?

Protože v takovém případě prodejce pošle výrobek do jiného autorizovaného servisu. Takže servisu ubude práce -> peníze.

sinclair napsal(a):
...musí reklamovaný výrobek doručit na své náklady ten obchodník, který ho prodal

Kromě pár velkých řetězců požadují obchodníci svoz na náklady servisu, který je pak přeúčtuje importérovi/zastoupení/výrobci.

sinclair napsal(a):
Autorizovaný servis má zpravidla přístup do servisní databáze výrobce. Podle té, resp. podle výrobní série/čísla zjistí, zda má ten reklamovaný výrobek vůbec právo na záruční opravu, nebo zda vůbec má co dělat v Evropě, resp. dané zemi. Velmi často se totiž stávalo, že obchodník přístroje koupil jinde, než u českého autorizovaného dovozce, ale záruční opravu požadoval po něm.

To je jen pověra, ve skutečnosti to tak ale nefunguje. Celá řada prodejců výrobní čísla neeviduje a celá řada výrobků výrobní čísla vůbec nemá (například péče o tělo, malé audio...).

sinclair napsal(a):
Když to zjednoduším, tak servis v autorizáku by měl zajistit ten, kdo přístroj prodal a měl z prodeje daného výrobku zisk.

Opět pověra, náklady na servis nenesou prodejci, ale importér/zastoupení/výrobce.

sinclair napsal(a):
Výrobce poskytuje autorizovanému dovozci/distributorovi marže, ale také servisní podporu v podobě výrobcem autorizovaného/certifikovaného servisu, který pak záruční opravu/výměnu výrobci vyúčtuje.Funguje to takto už dlouhá léta.

Takhle už to právě moc nefunguje. Vztahy mezi výrobcem, importérem, prodejci a autorizovanými servisy jsou dneska daleko složitější.

rnbw napsal(a):
Takze autorizovany servis potrebuje od zakaznika akurat tak doklad o kupe, vsetko ostatne najde v databaze vyrobcu.

V naší kotlině jsou jen 4 importéři spotřební elektroniky, kteří to dokáží. To ale neznamená, že do té databáze mají přístup autorizované servisy.

termit256 napsal(a):
Zes nam toho rekl

Opravdu mě mrzí, že se tu občas chováte jako malí kluci, co si na pískovišti poměřují pindíky. Chtěl jsem jen přispět k tématu, objasnit realitu a vyvrátit mylné doměnky, ale slovy klasika "darmo házet perly sviním".

Všem vše dobré, jdu věnovat čas užitečnějším věcem. Na dlouho mě to zase vyléčilo sem něco s dobrým úmyslem psát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15532
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt květen 20 2021, 7:07    Předmět: Citovat

Jak to tady čtu, tak nechápu, proč se tady rozčilujete. Laughing
Zákazník má právo vadné zboží reklamovat u prodejce a to naprosto bez problémů. To, že prodejce má smlouvu s nějakým autorizovaným servisem, na to nemá žádný vliv. Prodejce vadné zboží musí do reklamace převzít vždycky. Samozřejmě, pokud je autorizovaný servis blíže a zákazník je na něj odkázán (např. telefonicky) od prodejce, tak nebude jezdit zrovna 50 km k prodejci, když má ten domluvený servis za rohem.
Dražší "značkové" zboží není vůbec zárukou něčeho lepšího. To je jen těšítko pro některé zákazníky. Např. foťák Sony = kvalitní šmejd a vykládat by o tom mohlo hned aspoň 5 přispěvovatelů na EB. Kvalitní zboží se pozná podle toho, že se nakazí a ne, že se s ním běhá do autorizovaného servisu.
Autorizovaný servis má z toho titulu přístup k informacím, které mu poskytuje výrobce nebo jeho distributor. Pokud ho nemá, tak se jedná jen o další servis z nálepkou výrobce a autorizovaný pro jiného výrobce. Typické a standardní zkreslování informací kvůli více kšeftům.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: čt květen 20 2021, 8:18    Předmět: Citovat

No tak bych prosil o přesné a detailní informace, jak to dneska funguje bez pověr. A poprosil bych ty informace ozdrojovat. Nejlíp od konkrétní firmy - servisu, ve kterém pracuješ.
V opačným případě si budu myslet, že právě ty jsi ten nebetyčně namyšlený píčus, co si sem přišel měřit ptáka s lidmi, co tenhle druh servisu dělají už léta.

"Chtěl jsem jen přispět k tématu, objasnit realitu a vyvrátit mylné doměnky, ale slovy klasika "darmo házet perly sviním. Všem vše dobré, jdu věnovat čas užitečnějším věcem. Na dlouho mě to zase vyléčilo sem něco s dobrým úmyslem psát."

I tak dobře. "Objasnil" jsi tak akorát jedno velké hovno, "vyvrátils" léta fungující záležitosti jenom svými negujícími výkřiky a nepodloženými domněnkami, takže si ty svoje perly laskavě nabouchej do špic, nebo do trenek.
Šetři si ty svoje dobrý úmysly ve 207 postech na něco jiného, s tímhle stylem to budeš potřebovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund