Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Sporadicka zavada starteru
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: ne duben 11 2021, 9:57    Předmět: Citovat

Kdysi jsem to u nakladace rozebiral, je tam plastova "vidlicka" ktera hybe pastorkem. Ta se casem vyhreje, osoupe, natavi apod. a kdyz nahratim zmekne, ohne se nebo vyskoci z ulozeni a nevysune pastorek. Netvrdim ze je to problem zrovna tveho starteru, ale u tech co pouzivam to tak je.
Obcas si myslim, ze konstrukteri vedou nejakou soutez o co nejblbejsi umisteni starteru. Musim napriklad rozpojit vyfukove potrubi a uhnout s nim o 2 cm abych vyndal starter (podotykam ze to je bagr, zadny sportak kde se setri kazdy milimetr. Fakt ze k vymene je potreba hadi zena jeste vylepsili zkracenim kabelu na nejkratsi moznou delku, takze se musi odpojit na tom nemoznem miste, o delce sroubu na kterem je asi 5 kabelovych ok nejruznejsi velikosti se nema cenu ani zminovat. Je to tak casta zavada, ze mam vetsinou ve skladu jeden starter do fora abych ho mohl v pripade potreby "rychle" vymenit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31796
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 11 2021, 10:32    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):
AlesALF napsal(a):
doktor365:
xsara picasso 1.6 2004 - stejná závada, stejné problémy.
Tam je největší závadou to, že je to francouzský.....
A proč myslíš, že máme v rodině takovou averzi na fšecky auta, co začínají na "F"? Neboli Fiat, Ford a Fšecky Francouzský auta ... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Jinak s tím startérem - na vojně nám na útvaru jednou cosi civilní firma obhrabávala "bobikem". Jestli to byl origo BobCat, jeho obšleh ze ZŤS Martin UNC060 nebo jiná verze už nevím, ale taky jim blbnul startér. Byl na 12V a jak jsme zjistili, vysouvací cífka nedokázala vytlačit příslušnej konec jádra tak daleko, aby na něm namontovanej Cu můstek propojil kontakty startovacího stykače. Když jsme je zvenku propojili klíčem 19/22, vylítly jiskry a bobik spolu s vyplivnutím oblaku černýho čmoudu a sazí nastartoval, takže to bylo jasný. Startér jsme rozebrali a ručním šoupáním zjistili, že můstek je prohnutej do opačnýho oblouku, než by měl pro správný spínání stykače bejt. Takže přišla ke slovu ona známá ruská poučka "když tě všecko zradilo, pomůže ti kladivo", můstek jsme vymontovali a na kovadlině jsem ho opatrně "vyhamroval" do přesně opačnýho prohnutí, tak aby nanejtovaný kontaktní "pecky" na jeho koncích dosedaly správně na pevný kontakty ve víčku stykače. A startér startéroval a byl pokoj, firma udělala požadovaný a s bobíkem odjeli, jestli se jim pak závada opakovala nevím ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
AlesALF



Založen: Dec 16, 2010
Příspěvky: 206
Bydliště: mezi HK a JC

PříspěvekZaslal: ne duben 11 2021, 10:35    Předmět: Citovat

to Sandal:
uhlíkama to nebylo, protože to na důrazný poklep nereagovalo Smile . Prostě jsi to musel nechat vychladnout a pak se to tvářilo jakoby se nic nestalo. Bohužel doma okolo komína se to neprojevilo, až po zahřátí delší jízdou ano. Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: ne duben 11 2021, 13:07    Předmět: Citovat

Diky za info! Smile
Problemu je tam nekolik - zmerit svorky na starteru bez rozebrani pulky auta nejde, pristup ke starteru je otresnej. Proto taky resim, jestli ho dolovat ven, ale obavam se ze asi jo… Ani poklepat na nej nejde

Dalsi je, ze ta zavada je fakt sporadicka - klidne to 2-3 dny vubec neudela a startuje normalne. Ten starter spousti power management jednotka a je to celkem proces (auto ma keyless pristup).

Ty uhliky by ale mohly - ne, ze by byly moc ohoblovany, ale kdyby zustavaly viset, jak pise Sandal…

Sandal: tusim, ze na tom soucasnym je napsany Valeo nebo Bosch, jistej si ns 100% nejsem - on uz venku byl a na repasu - mel nakopnutej solenoid, menili na nem jeste tesneni a pry byl jinak v poradku… Kazdopadne pred tim repasem toto nikdy neudelal, tak nevim.. Asi novej bude jistota, nez to zase cely rozebirat po par mesicich..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2551
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne duben 11 2021, 14:33    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
A proč myslíš, že máme v rodině takovou averzi na fšecky auta, co začínají na "F"?
Třeba Fabia? Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31796
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 11 2021, 14:34    Předmět: Citovat

I takový .
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2551
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne duben 11 2021, 14:55    Předmět: Citovat

Ono pod každou značkou auta se najdou dobrý modely a i absolutní křápy. Bohužel, s postupující dobou to bývají spíš ty křápy a to se týká hlavně motorů, díky downsizingu. Agregáty jsou vyrobený na hraně tak aby to drželo po hromadě do konce záruky, a někdy ani to ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31796
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 11 2021, 15:46    Předmět: Citovat

A za fšecky tyhle zhovadilosti může Kalousek (tentokrát teda spíš Brusel ...) ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 624
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: ne duben 11 2021, 16:21    Předmět: Citovat

Vzhledem k tomu, že máš patrně špatný přístup k starteru vyloučil bych "špatnou kostru".
Odšrouboval bych minus pól z kasle u baterky, vyčistil. Na stejné místo bych přidal další kabel průřezu 25mm2 s okem a vše řádně utáhnul.Druhý konec bych dal pod šroub někde u starteru, kam se dostaneš. Vytvoříš tak další spojení minus baterka,minus starter. Když to tam necháš napořád, nic se nestane. Také by nebylo marné zkontrolovat kostru starter na převodovku (motor). Blbá kostra dělá obecně hrozné věci. Pak napiš co jsi zjistil.
Luboš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6587
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne duben 11 2021, 21:35    Předmět: Citovat

Tátův Citroen C5, stejný projev, někdy netočil startér. Byly totálně zasekané drážky komutátoru prachem z uhlíků. Je to plněné mědí, lepí se to jak sviňa a bylo to tam napěchované jako hrom. Po proškrabání je to už cca 3 roky OK. Problém nastal v nějakých 90 tis. km. Startér Valeo, na C5 2.2 HDI naštěstí přístupný bez rozborky čehokoli dalšího. Co tam teklo při tom prakticky úplném zkratu za proudy, radši nechci vědět.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: po duben 12 2021, 6:20    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
A za fšecky tyhle zhovadilosti může Kalousek (tentokrát teda spíš Brusel ...) ...
Velice nerad se Brusele zastávám, ale obávám se, že s tím nezačal, tohle se děje globálně a IMHO to začalo dřív v USA, možná v Číně. Čína by z toho dokonce měla profit.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po duben 12 2021, 7:20    Předmět: Citovat

Smejdy sa vo Francuzsku vyrabali vzdy, na to sme (ako EU) nepotrebovali ani Cinu. Znacka Valeo je odpad, ani funkcne stierace nevedia vyrobit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31796
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po duben 12 2021, 8:38    Předmět: Citovat

Taka tak, můj nebožtík děda žabožroutský kcháry zavrhoval s přípodotkem, že jsou úplně stejný jak francouzská kurwa, nafintěná a navoněná, ale s děravýma proprděnýma spoďárama = navrch huj, vespod fuj. Někdy kolem roku 2005-6 (nevím to datum přesně) jsem ve svitavský Hypernově obcházel vystavenou tehdá "supernovinku" nově zavedenou pro českej trh - sedana postavenýho na bázi hatchbacku neboli "pípu na kapotě" Thalii. A furt jsem nemoh přijít na to, co mi na tom kcháru nesedí, přitom to mělo 4-válcovej 1,4 motor s asi 55kW, už tehdá klimu, nějaký ty pytle a cenovka taky nebyla nijak závratná, já přitom jezdil v tý době patnáctiletýho formana, kterej už taky pomalu ztrácel dech, tak jsem to auto obcházel a přemejšlel ... až mě to vysloveně praštilo do ksichtu. Samostatnej pohled na to nestačil, ale bylo to vidět teprve když ho člověk rychle obešel a podíval se pro srovnání na stejný místo na druhou stranu - ten dotyčnej exemplář musel bejt křivej jak banán, protože na levým boku měl spáry mezi blatníkama a dveřma od čumáku k řiti jen asi 2mm, zatímco na druhý straně snad půl cenťáku. Nejlíp to bylo vidět na přední kapotě, kterou ale "strategicky" zakrejval právě panel s uvedenýma TTD-čkama, takže člověk si musel před auto dřepnout a podívat se na postranní spáry u kapoty zepředu zdola - a pak krásně viděl, jak je celá kapota šejdrem, jedna spára taková, druhá spára maková ... To ani ten můj už značně rezavějící forman neměl takhle blbě slícovaný díly. Dědovo tvrzení tím bylo potvrzený a mně nezbylo než popadnout polovičku a odtáhnout ji pryč, protože hrozilo nebezpečí, že můj prvotní zájem přeskočí i na ni a tý už bych něco takovýho jako mizerný slícování dílů jen horkotěžko vysvětloval ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po duben 12 2021, 9:30    Předmět: Citovat

Hele, to je asi kus od kusu. Brácha měl asi dva roky Peugeot 205 GTI, to bylo auto jak víno. Motor to mělo dvoulitr (88 kW), kupodivu to třeba nemělo servo, takže parkovat s tím na širokých gumách bylo celkem dřina. Jedno z řidičsky nejzábavnějších aut, co jsem měl v prackách. Jednoduchá konstrukce, žádné "moderní" výmysly, nic. Pak si pořídil 106 v nějaké nejlepší výbavě s 1.4 (55 kW) a to bylo taky fajn auto. Malý, obratný a díky nízké hmotnosti to i s tou 1.4 bylo pěkně svižný.
Zajímavá na obou těch autech byla jedna věc - nenašel jsi na tom kouska rzi. Prostě to rezatý nebylo.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31796
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po duben 12 2021, 10:30    Předmět: Citovat

Jo, to jo - kastle jim prakticky nehnijou, ale taková elektrika, ta se vinou koroze v konektorech rozsype ajn cvaj. Pak ti auto neřadí, protože tamten snímač nehlásí vyšlápnutí spojky, nesvítí, netroubí ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund