Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zapojení motoru stěračů
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
htcmob



Založen: Apr 03, 2021
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: so duben 03 2021, 22:26    Předmět: Zapojení motoru stěračů Citovat

Dobrý den chtěl potřebuji motor k regulaci a napadl mě motor ze stěrače auta. Vím že u starých není problém se zapojením ale bohužel žádný takový tu nemám tak jsme koukal že bych koupil "novy" na nějaké starší auto třeba octavia I ale nevím jeslti zapojení bude furt jednoduché třeba jako u škodovky 120. Jde mi hlavně o to jeslti uz neraguje pouze s nejakou jednotkou z auta.

PS: měl jsme na mysli cca něco takového https://www.autodily-cardo.cz/elektroinstalace/motor-steracu-febi-fb-17092/

dekuji za odpoved
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 1719
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: so duben 03 2021, 22:35    Předmět: Citovat

Tam se toho moc nemění, ve spojení s PWM regulátorem lze dostat otáčky skoro od nuly (ne úplně) do maxima s odběrem naprázdno kolem 1A. Při plném otevření.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1739
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: so duben 03 2021, 23:14    Předmět: Citovat

Stieračové motorčeky sa líšia len spôsobom chodu na nízke otáčky. Jeden typ má zníženie otáčiek cez predradný odpor, druhý typ - má pridaný tretí zberač-uhlík na komutátore pod iným uhlom. Zapojenie je identické. RJ sa stará možno len o cyklovač, prípadne ešte otáčky cez PWM, ale to je pre teba asi nepodstatné.
Riadenie budeš mať zrejme svoje ako píše jardafiala.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 784
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 9:12    Předmět: Citovat

Tak například motorek stěřačů přední na OII má v sobě procesor a s ŘJ komfortu komunikuje pomocí 1-wire (LIN). Do motorku vede stálý +, kostra a LIN nic víc. Tak bacha na to. Jinak obyč jednoduché motorky má felicia, favorit
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1739
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 9:22    Předmět: Citovat

Ten motorček z odkazu má 5 pólový konektor - to bude klasika
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
htcmob



Založen: Apr 03, 2021
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 9:26    Předmět: Citovat

Všem Vám moc děkuji za rychlé odpovědi Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 9:27    Předmět: Citovat

Nebude. To je práve ten s riadiacou jednotkou stieračov.

p.s.Pardón, beriem späť. 1U je oktávka 1.generácie. Tam je ešte klasika. Zmiatlo ma v popise Octavia II. OII má 4 pólový konektor a zapojené len 3 piny. 1-mínus, 2-plus a 4 LIN.
OI z odkazu je zapojený 1-1 plus rýchlosť, 2-2 plus rýchlosť, 3-plus pre dobehový spínač, 4-mínus
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19500
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 9:44    Předmět: Citovat

Kdybys napsal do profilu aspoň rámcově, odkud jsi, určitě by se v okolí někdo našel, komu se nějaký stěračový motorek doma nudí, protože si ho schoval z rozebírání prvního auta, ale do druhého auta ho nepotřeboval a má už zase jiné. Nebo z jiného obdobného důvodu.
A nejspíš by ho dal i zdarma nebo za nějaký půllitrový kolek.
A vůbec nejjednodušší, když to chceš řídit přes PWM, je motorek ze zadního stěrače, ten je jednorychlostní. Má vyvedené jen napájení motoru (druhý pól bývá bez vývodu, protože je na kostře) a dojezdový spínač, který nejspíš na nic potřebovat nebudeš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31801
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 9:53    Předmět: Citovat

Jardo bacha, spousta aut má zadní stěračovej motorek zapojenej obráceně, tj. má přivedený stálý plus 12V a rozbíhá se ukostřením drátovýho vývodu, aby se dal rozbíhat třeba i přes převodovkovej spínač couvacích světel!
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19500
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 10:08    Předmět: Citovat

Když motorek není spojený s kostrou, ale má vyvedený i druhý pól, je přece jedno, jestli přerušuješ mínus nebo plus.


Zadni_sterac_1991.png
 Komentář:
Třeba například příklad, v němž jsou dvě podsvícená tlačítka zakreslená ve větším rámečku, než motor...
 Velikost:  45.57 kB
 Zobrazeno:  56 krát

Zadni_sterac_1991.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33861
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 10:32    Předmět: Citovat

Stierac ovladany zaradenim spiatocky som este nevidel. To fakt existuje v nejakom aute?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7547
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 10:35    Předmět: Citovat

Jojo. Ford Fusion (2009). Když setřu přední okno (jedním klepnutím do páčky), nebo jsou spuštěné stěrače vpředu a zařadím zpátečku, tak to setře zadní okno. Celkem šikovné.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 10:38    Předmět: Citovat

Koncern to vie. Aj spoínaná OII. Ale robí to riadiaca jednotka, nie je to že priamo spínač spiatočky privedie napätie na motor stierača. Nastavuje sa to kódovaním v danej jednotke. Info o zaradení spiatočky si berie zo zbernice aute. Proste riadiačka číha, až si sa objaví na zbernici info o zaradení spiatočky, z dažďového senzoru v čelnom skle sa dozvie že prší (alebo sú zapnuté predné stierače, už neviem presne) a následne zotrie zadné okno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 631
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 11:38    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):

A vůbec nejjednodušší, když to chceš řídit přes PWM, je motorek ze zadního stěrače, ten je jednorychlostní. Má vyvedené jen napájení motoru (druhý pól bývá bez vývodu, protože je na kostře) a dojezdový spínač, který nejspíš na nic potřebovat nebudeš.

Většina motorků zadního stěrače má dnes v sobě klikový mechanismus, takže se netočí, ale pootáčí sem a tam a stěrač je upevněn přímo na ose těla "motorku". Na otáčení se jednoduše použít nedá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1739
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: ne duben 04 2021, 12:22    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Stierac ovladany zaradenim spiatocky som este nevidel. To fakt existuje v nejakom aute?
Xsara 2004 - aktivuje ho spínač na prevodovke cez RJ pri spustených stieračoch.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund