Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

alternátor Favorit
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Tomas.n
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: ne prosinec 10 2006, 20:43    Předmět: alternátor Favorit Citovat

zdravím,
Mám problém... asi mi nedobijí alternátor a nevím čím to může být.
Popis závady je asi takový: Zapnu zapalovaní kontrolka dobíjení svtí-tak jak má. Nastartuju- a je vidět, že sepne relé regulátoru, jenže kontrolka nezhasne pouze začne svítit jasem v závislosti na otáčkách-na volnoběh jen mžourá, asi od 2000 už svítí skoro plnym jasem. a také pokud na volnoběch se zvýší odběr (zaspnu světla, atd.) tak se zase více rozsvítí...nevíte čím by to mohlo být?

Regulátor jsem měnil a nepomohlo to.
Díky za nějaké rady, sem už bezradný...Sad
Návrat nahoru
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9774
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne prosinec 10 2006, 20:51    Předmět: Citovat

Zkontroluj si uhlíky. Jinak závada může být ve vinutí, v diodách, a taky v buzení.. Kdysi jsem něco podobnýho opravoval a v altíku bylo jedno vinutí odletováno z "uzlu" (vinutí je do hvězdy většinou)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: ne prosinec 10 2006, 21:03    Předmět: Citovat

Sepne relé? tam snad nic takového není. Skotroluj přívod k baterce. a zmer napeti na alternatoru
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tomas.n
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: ne prosinec 10 2006, 21:40    Předmět: Citovat

uhlíky jsou v pořádku, diody sem měřil a vypadá to že jsou dobrý.
tim relé sem myslet ten tranzistor v regulátoru...
Návrat nahoru
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2006, 5:07    Předmět: Alternátor Favorit Citovat

Změř napětí nejdříve na alternátoru,potom na baterii jestli alternátor dobíjí.
Potom změř napětí na alternátoru na vývodu co jde ke kontrolce.Musí tam být min 12V při na startovaném motoru.
Jak jsi poznal,že sepl tranzistor v regulátoru ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tomas.N
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2006, 10:52    Předmět: Citovat

Napětí na vývodu D+, tj. co jde ke kontrolce je cca 14V.
Jaká by byla příčina kdyby tam byl třeba 1V?

Napětí na alternátoru a na baterii bude stejené,ne? Pokud bude nastartováno... O kolik by se mělo zvýšit napětí když nastartuju a altík začne dobíjet?
Regulátor je novej, a starej dělal to samý - v něm vada nebude, a v uhlíkách taky ne.
Poznal jsem to tak, že kontrolka ihned po nastartování (otáčky ccc 900) svítila jasně červeně (trand ještě nesepl), pak jsem přidal plyn na nějakých 1500 a kontrolka na mžik (problikla) zhasla a zase se rozsvítila jasem v závislosti na otáčkách...a taky odběru proudu...
Návrat nahoru
Raptor181
Moderátor


Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 1194
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2006, 11:03    Předmět: Citovat

Rotor mas v poriadku? Nemas zodrane vodive pasiky? Vinutie je OK?
_________________
Čo neubrzdíš, to neukecáš..PC šťoural
PotleskSmile
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Tomas.n
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2006, 11:21    Předmět: Citovat

vinutí jsem propípával, odřený nic neni. Kroužky taky OK...
Návrat nahoru
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2006, 11:30    Předmět: Citovat

Zmer to napeti na Altu a na baterce. Jestli nemas nekde studenta na svorce. Casto byva u baterky jak tam je drat k starteru od altu a od pojistek.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1774
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2006, 14:51    Předmět: Citovat

Někdy to dělá neplechu když je špatná kostra. Projdi kostru motoru a kostru baterky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
SMITH



Založen: Jun 07, 2004
Příspěvky: 1273
Bydliště: Púchov , SLOVENSKO

PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2006, 17:12    Předmět: Citovat

Opis z knihy Muj automobil "Škoda Favorit"

Porucha alternatoru a jejich odstranovaní :

Kontrolní svítilna dobíjení při vyšších otáčkach motoru nezhasína :

- skontrolujte a upevnete spoj medzi buzením a regulátorem napětí
- poškozený regulátor napětí
- poškozené vinutí statoru
- poškozené vinutí rotoru
- poškozená dioda
- volný klínový řemen pohanějící alterátor

_________________
Smile Nikdy neříkejte, že něco nejde, protože vždy se najde blbec, který neví, že to nejde, a udělá to ! Smile
Úspěch je špatný učitel. Kvůli němu si chytří lidé myslí, že nemohou prohrát. (Bill Gates)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tomas.n
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2006, 17:34    Předmět: Citovat

kontroloval sem snad všechno, altík sem celej rozebral složil...a pořád to samý. diody sem nevyndaval z toho bloku ale propískal je tak jak jsou zapojené,a vše se jevilo OK. Řemenem to taky neni:)).
Návrat nahoru
adamx



Založen: Oct 25, 2005
Příspěvky: 48

PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2006, 18:00    Předmět: Citovat

Skus premerať kabel aj spoje medzi altom a baterkou . Kontrolka ti svieti z dôvodu rozdielov napätí medzi altom a baterkou . Alternator je v poriadku . Keby bola zlá kostra, tak by ti to zle štartovalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2006, 18:03    Předmět: Citovat

Tomas.N napsal(a):
Napětí na vývodu D+, tj. co jde ke kontrolce je cca 14V.
Jaká by byla příčina kdyby tam byl třeba 1V?

Napětí na alternátoru a na baterii bude stejené,ne? Pokud bude nastartováno... O kolik by se mělo zvýšit napětí když nastartuju a altík začne dobíjet?
Regulátor je novej, a starej dělal to samý - v něm vada nebude, a v uhlíkách taky ne.
Poznal jsem to tak, že kontrolka ihned po nastartování (otáčky ccc 900) svítila jasně červeně (trand ještě nesepl), pak jsem přidal plyn na nějakých 1500 a kontrolka na mžik (problikla) zhasla a zase se rozsvítila jasem v závislosti na otáčkách...a taky odběru proudu...


1.při 1 V kontrolka svítí trvale naplno.( rozdíl napětí ).
2.napětí na bateii a altíku není stejné ubytek napětí .
3.napětí na baterii při dobíjení altiku se zvýší max . 14,5 V.(zvýšení ).
4.baterka v normálním režimu tohoto napětí trvale nedosáhne.
5.pokud máš tyto věci vpořádku se stává a je normální,že kontroka problikáva popřípadě slabě svítí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tomas.n
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po prosinec 11 2006, 18:30    Předmět: Citovat

Baterka má kolem 12.5V, při nastartování se však napětí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že při nižších otáčkách- asi do 3000 se napětí zvyšuje (měřeno na svorkách baterky) a při ještě vyšších otáčkách nad 4000 se nepatrně sníží asi o 0,2V...to je v pořádku?


Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napětí dejme tomu těch 14 ( naměřil jsem i 19V), a napětí se na svorkách baterky po nastartování zvýší třeba i o půl voltu...dá se říct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych věděl naco se tedy zaměřilt...
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund