Zaslal: ne prosinec 10 2006, 20:43 Předmět: alternátor Favorit
zdravím,
Mám problém... asi mi nedobijí alternátor a nevím čím to může být.
Popis závady je asi takový: Zapnu zapalovaní kontrolka dobíjení svtí-tak jak má. Nastartuju- a je vidět, že sepne relé regulátoru, jenže kontrolka nezhasne pouze začne svítit jasem v závislosti na otáčkách-na volnoběh jen mžourá, asi od 2000 už svítí skoro plnym jasem. a také pokud na volnoběch se zvýší odběr (zaspnu světla, atd.) tak se zase více rozsvítí...nevíte čím by to mohlo být?
Regulátor jsem měnil a nepomohlo to.
Díky za nějaké rady, sem už bezradný...
Zkontroluj si uhlíky. Jinak závada může být ve vinutí, v diodách, a taky v buzení.. Kdysi jsem něco podobnýho opravoval a v altíku bylo jedno vinutí odletováno z "uzlu" (vinutí je do hvězdy většinou)
Zaslal: po prosinec 11 2006, 5:07 Předmět: Alternátor Favorit
Změř napětí nejdříve na alternátoru,potom na baterii jestli alternátor dobíjí.
Potom změř napětí na alternátoru na vývodu co jde ke kontrolce.Musí tam být min 12V při na startovaném motoru.
Jak jsi poznal,že sepl tranzistor v regulátoru ?
Napětí na vývodu D+, tj. co jde ke kontrolce je cca 14V.
Jaká by byla příčina kdyby tam byl třeba 1V?
Napětí na alternátoru a na baterii bude stejené,ne? Pokud bude nastartováno... O kolik by se mělo zvýšit napětí když nastartuju a altík začne dobíjet?
Regulátor je novej, a starej dělal to samý - v něm vada nebude, a v uhlíkách taky ne.
Poznal jsem to tak, že kontrolka ihned po nastartování (otáčky ccc 900) svítila jasně červeně (trand ještě nesepl), pak jsem přidal plyn na nějakých 1500 a kontrolka na mžik (problikla) zhasla a zase se rozsvítila jasem v závislosti na otáčkách...a taky odběru proudu...
Zmer to napeti na Altu a na baterce. Jestli nemas nekde studenta na svorce. Casto byva u baterky jak tam je drat k starteru od altu a od pojistek. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jun 07, 2004 Příspěvky: 1273 Bydliště: Púchov , SLOVENSKO
Zaslal: po prosinec 11 2006, 17:12 Předmět:
Opis z knihy Muj automobil "Škoda Favorit"
Porucha alternatoru a jejich odstranovaní :
Kontrolní svítilna dobíjení při vyšších otáčkach motoru nezhasína :
- skontrolujte a upevnete spoj medzi buzením a regulátorem napětí
- poškozený regulátor napětí
- poškozené vinutí statoru
- poškozené vinutí rotoru
- poškozená dioda
- volný klínový řemen pohanějící alterátor _________________ Nikdy neříkejte, že něco nejde, protože vždy se najde blbec, který neví, že to nejde, a udělá to !
Úspěch je špatný učitel. Kvůli němu si chytří lidé myslí, že nemohou prohrát. (Bill Gates)
kontroloval sem snad všechno, altík sem celej rozebral složil...a pořád to samý. diody sem nevyndaval z toho bloku ale propískal je tak jak jsou zapojené,a vše se jevilo OK. Řemenem to taky neni:)).
Skus premerať kabel aj spoje medzi altom a baterkou . Kontrolka ti svieti z dôvodu rozdielov napätí medzi altom a baterkou . Alternator je v poriadku . Keby bola zlá kostra, tak by ti to zle štartovalo.
Napětí na vývodu D+, tj. co jde ke kontrolce je cca 14V.
Jaká by byla příčina kdyby tam byl třeba 1V?
Napětí na alternátoru a na baterii bude stejené,ne? Pokud bude nastartováno... O kolik by se mělo zvýšit napětí když nastartuju a altík začne dobíjet?
Regulátor je novej, a starej dělal to samý - v něm vada nebude, a v uhlíkách taky ne.
Poznal jsem to tak, že kontrolka ihned po nastartování (otáčky ccc 900) svítila jasně červeně (trand ještě nesepl), pak jsem přidal plyn na nějakých 1500 a kontrolka na mžik (problikla) zhasla a zase se rozsvítila jasem v závislosti na otáčkách...a taky odběru proudu...
1.při 1 V kontrolka svítí trvale naplno.( rozdíl napětí ).
2.napětí na bateii a altíku není stejné ubytek napětí .
3.napětí na baterii při dobíjení altiku se zvýší max . 14,5 V.(zvýšení ).
4.baterka v normálním režimu tohoto napětí trvale nedosáhne.
5.pokud máš tyto věci vpořádku se stává a je normální,že kontroka problikáva popřípadě slabě svítí.
Baterka má kolem 12.5V, při nastartování se však napětí zvýší tak na 13,5V - není to málo?. A taky sem zjistil,že při nižších otáčkách- asi do 3000 se napětí zvyšuje (měřeno na svorkách baterky) a při ještě vyšších otáčkách nad 4000 se nepatrně sníží asi o 0,2V...to je v pořádku?
Ted jinak: pokud mám na výstupu ke kontrolce dobíjení napětí dejme tomu těch 14 ( naměřil jsem i 19V), a napětí se na svorkách baterky po nastartování zvýší třeba i o půl voltu...dá se říct že není závada v altíku? nebo alespon v diodách? abych věděl naco se tedy zaměřilt...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.