Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

O brzdách a tak (odděleno)
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
foxrider



Založen: Sep 28, 2013
Příspěvky: 862
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2021, 19:17    Předmět: Citovat

Nevím teda odkud to je, rád bych si přečetl ale celý článek. To je fakt perla za perlou! Laughing To psal kovanej soudruh (škoda že tam není jeho jméno) co musel bejt teda rudej jak prdel paviána Laughing Rolling Eyes Very Happy


brzdy.jpg
 Komentář:
 Velikost:  64.52 kB
 Zobrazeno:  75 krát

brzdy.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33753
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2021, 19:26    Předmět: Citovat

Je to novy clanok: https://forum.strojirenstvi.cz/viewtopic.php?t=23038
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6026
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2021, 20:00    Předmět: Citovat

Já si myslím, že je to pokus o humor. Ty komunistické kydy tam jsou tak ulítlé, že odpovídají tak 50. létům. V r. 1984 jsem SM odebíral, a takovéhle hovadiny tam nepamatuju.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
foxrider



Založen: Sep 28, 2013
Příspěvky: 862
Bydliště: Praha- východ

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2021, 20:13    Předmět: Citovat

No to doufám Laughing
Tak to předčilo moje očekávání Laughing Shocked Laughing
Ale testoval to nějaký RSDr Kamil Rydlo, tak to asi musí být pravda, byl to podle titulu člověk co asi studoval na Sorbonně.......ve Vokovicích Laughing Laughing Shocked Laughing


Naposledy upravil foxrider dne čt březen 18 2021, 20:16, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4207
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2021, 20:15    Předmět: Citovat

za něco podobného mě vyhodili ze školy, paní soudružka učitelka v občanské nauce na téma vlastnictví výrobních prostředků, dala otázku zda si může dělník koupit soustruh a já se s ní hádal, že klidně může když na něj našetří. Ovšem podle soušky mohl vlastnit výrobní prostředky, jen stát, nebo zlý kapitalista. Naštěstí po čtrnácti dnech se mě pár soudruhů zastalo na stranické schůzi a já se mohl vrátit.

Naposledy upravil bu2520 dne čt březen 18 2021, 21:10, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2021, 20:15    Předmět: Citovat

Zkratka VUML se taky tehdá vykládala jako "Vulkanizované Učení Marxismu-Leninismu" ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7505
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2021, 21:16    Předmět: Citovat

RSDr = rozhodnutím strany doktor
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2397

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2021, 22:18    Předmět: Citovat

Ten SM je číslo 51, tedy poslední v roce, a to je v posledních letech vždycky psaný v nadsázce a pokus o humor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2021, 22:40    Předmět: Citovat

Pekné blbiny sú v tom článku, jazdil som s obidvomi značkami áut, tak viem porovnávať. Žigul mal karburátor, W123 mal nepriamy vstrek, žigul mal priemernú spotrebu benálu nad 10l/100, benzín W123 žral okolo 9l/100. Spotreba motorového oleja u žigula bola štvor a viac násobná ako W123, nehovoriac o rozdiele výkonu motora, kde u obsahu 2,3l benál bolo 100kW. Ešte autor zavádzal aj pri kolesách, žigul mal síce 13" kolá, ale W123 mal 14" a širšie, takže aj tá brzdná dráha mohla byť kratšia, spolu s vyššou váhou auta o cca 300kg. Piáno som odstavil pred troma rokmi kvôli korózii kastne, motor fungoval bezvadne až do konca, to už malo úctyhodných 36rokov a cez 500tis. km. Very Happy
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7505
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt březen 18 2021, 22:42    Předmět: Citovat

Nesmíš to brát vážně. No a co jsem na článek (dle stylu humoru pěkně blbý, zřejmě to psal někdo, kdo z té doby nic nečetl) nahlédl, tak to srovnávali s ropákem (240 D), ne s benzínem.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2021, 4:38    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
Ten SM je číslo 51, tedy poslední v roce, a to je v posledních letech vždycky psaný v nadsázce a pokus o humor.
Přesně tak, kdybyste si přečetli i tu diskusi pod tím oskenovaným článkem (má jen 9 postů, nic dlouhýho), tak byste to taky dostali z první ruky:
zakladatel vlákna testone ve SM napsal(a):
scan článku ze Světa motorů č. 51/2016 o srovnání Žigulíka a MB W123 (piano) připravovaného do tisku ve Světě motorů v r. 1984
A dostal následující odpovědi:
r4cv napsal(a):
bezohľadné kapitalistické brzdy sú problém a rozdiel rázvoru 27mm na jednom aute zo ZSSR nebráni jeho používaniu. zasmial som sa dobre Very Happy
GeeSnake napsal(a):
Až na to, že celé to číslo vyšlo jako odlehčení předvánočního shonu. Čili ...
(tady to je modrý na bílým)
dál chb napsal(a):
hezky je na tom vidět, že když se trochu chce, jde zdůvodnit cokoliv
- a nemívám pocit, že by dnešní komerční články o autech (a nejen) byly o mnoho pravdivější.
4rest napsal(a):
Já nevím, ale asi nejdůležitějším ponaučením z tohoto článku, je že pokud řídím plně naloženou Avii, a přede mnou zastaví Mercedes, tak jej asi nabourám Laughing
Zajímalo by mne jaký by byl rozdíl, kdyby místo Mercedesu zastavila třeba škoda 120, to by jí ta Avie, asi také nabourala.
hobbyrobot napsal(a):
(cituje post GeeSnake) Už jsem se lekl, že na to naletí všichni. Very Happy
Ale pamatuji se na test Renault 8 vs. Škoda 1000 MB, který vyšel v roce 1964 (tuším) v Technickém magazínu, který byl převzat ze západoněmeckého Hobby a v němž se psalo, že Francouzům bude ještě dlouho trvat, než dokáží dosáhnout kvalit československé Škodovky. Pak ovšem v ČSSR zvítězilo politické myšlení nad konstruktérským umem a bylo vymalováno...
Mimochodem, Technický magazín byl až do roku 1970 velmi objektivní časopis, poté už - díky nastupující normalizaci - byl pochopitelně plný pozitiv a sociálních jistot.
Další posty už jsou potom jen na téma nejrychlejšího Safety Caru na světě (Avie na českých silnicích) a čím vším byla kde a kým předjeta. Poslední post to ovšem rozštípne dokonale:
fmodel napsal(a):
Předjet safety car je na černou vlajku Mr. Green
Ten mě přiznávám docela dostal .... Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green
A ještě jednu věc, kterou jsem tam našel, bych docela rád vypíchnul - ale to je spíš do vlákna o velikosti a kapacitě akumulátoru. V TTD obou aut je uvedenej jak výkon alternátoru, tak i kapacita použitý baterie. Pro srovnání s dnešníma autama:
- žigul 21061 - řadový zážehový 4-válec OHC, objem 1 452cm³, kompresní poměr 8,5:1, nejvyšší výkon 55,4kW(75HP)/5600RPM, nejvyšší kroutící moment 106Nm/3 500RPM, ... alternátor 12V 560W (46A), akumulátor 12V/55Ah;
- mercedes "piáno" W123 "v dehtu" neboli 240D: řadový vznětový 4-válec OHC s komůrkovým vstřikem, objem 2 399cm³, kompresní poměr 21:1, nejvyšší výkon 53kW(72HP)/4 400RPM, nejvyšší kroutící moment 137Nm/2 400RPM (tohle tady mě docela zarazilo, 2,4-litrovej dehet má 137Nm a můj benzínovej 1,4-litru Drobek má 136Nm, ano, je tam rozdíl 20 roků vývoje, ale že ten dehťák tehdá fakt tolik netahal...???) ... alternátor 12V 660W (55A), akumulátor 12V/88Ah;

Hlavně ty výkony a ampéráže tehdejších alternátorů ve srovnání s kapacitou k nim přiřazovanejch baterek a spolu s faktem, že už tehdá ty auta stíhaly naprosto normálně dobíjet jsou docela třískavej argument hlavně proti těm "odporníkům" z řad rádobymechaniků a rádobyprodavačů ND, co bezostyšně lidem do očí nalžou, že auto vyrobený s baterkou 44Ah a osazený 70A nebo ještě výkonnějším alternátorem nebude stíhat dobíjet baterku s vyšší kapacitou ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7505
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2021, 8:50    Předmět: Citovat

Karle, netahal. Ten ropák je atmosféra a konstrukčně jde o motor ze 70. let (takže rozdíl ve vývoji je víc, než tebou zmíněných 20 let), byl dělaný spíš na robustnost a výdrž, než na nějaké výkony. To auto (240 D) měl známý a nutno říci, že se s tím jezdilo hezky. Jen jsi dosáhl nějakých 140 km/h a to byl strop. Víc ani ťuk Razz
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2021, 10:19    Předmět: Citovat

No tak si taky uvědom, že celohnilíkovej koncernovej motor 1,4 16V byl vyvinutej z golfáckýho litiňáku 1,3 (byť s hnilíkovou hlavou) a ten má kořeny taky v 70. letech. A vyrábět se první verze těch 1,4 se 40kW začaly někdy v roce 1991 vlastně okamžitě po tom, co koncern plně majetkově ovládnul Boleslavskou ŠA včetně její vlastní technologie tlakovýho lití motorovejch bloků z hnilíku, v roce 1995 už mělo VW Polo 16-ventilovou 1,4 s výkonem 55kW - a ty motory mají pořád stejnej "spodek" ... Prostě zaujalo mě to, litr objemu rozdíl a on 53kW/4 400RPM a 137Nm/2 400RPM jako ropák a já 63kW/4 500RPM a 136Nm/3 700RPM v benzínu ... Ale hlavně mě zarazil ten krouťák, výkon ani tak ne, jezdil jsem pick-upa felcku 1,9D (taky bez turba) a ta měla taky výkon jen 47kW - ale krouťáku na rozdávání, ta vytáhla i zapadlej traktor ... Tam dělá určitě svoje i to, že ten motor v merce byl(je) s nepřímým vstřikem do vírový předkomůrky, u nás tyhle motory končily v "ereně" v půlce 50. let, její nástupci "sedm-set-šestka" i "vejtřaska" už měly ropáky s přímým vstřikem ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7505
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2021, 10:30    Předmět: Citovat

Komůrkový ropák zas měl krásně klidný chod, ten medvěd se při běhu netřásl, nerachtal a běžel hezky plynule.
V době, kdy ten medvěd byl "aktuální" moc osobních ropáků nebylo, tím spíš takhle velkých. Dělal to Peugeot (2,1D), Ford (2,3D, to mělo asi 48 kW), Renault měl 2,1 D/TD, jinak nic moc výběr. Všechno to mělo nepřímý vstřik.
Ropáci přišli do větší módy až později, v druhé půli 80. let.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17512
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá březen 19 2021, 11:03    Předmět: Citovat

Měl jsem ropnýho atmosféráka 1.9 P405 Combi z roku 1989. Koupil jsem ho 2 roky starýho a nalítal na něm 170 tisíc a pak si ho vzal kámoš. Je to až na zadní nápravu nesmrtelný auto, jezdí s ním dodnes do práce, motor původní, 550 tisíc. Opravuje se to kladivem a izolačkou.
Součastný ropáci tohle nezvládnou ani náhodou.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund