Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Oprava motoru zámku Ford Mondeo

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 598
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: so březen 13 2021, 11:51    Předmět: Oprava motoru zámku Ford Mondeo Citovat

Zámek je zajištěný velmi dobře systémem nerejpej se v tom, stejně nic nejde rozebrat, zalepeno, zanejtováno, tečka. Nový. Zaplať. Protože jsem byl požádán to pokud možno nerozštípat a tento zámek jsem ještě nikdy nedělal šel jsem do toho metodou proříznutím se přes kryt přímo k motorku. (foto) To proto, že odšroubovaný kryt nešel sundat. Jestli někdo ví za co to drží, tak sem s tím. Takto provedená oprava nevypadá příliš esteticky ale účel světí prostředky. Jak jsem tušil, klasický poddimenzovaný motorek jako všude. Odbrousit pertly, obnažit a vyčistit komutátor šmirglem 800, vyleštit opačnou stranou, obrousit plastovou podložku před komutátorem na průměr 3mm. Vyndat a napružit uhlíky. Po vyčištění nasadit na vrtáček průměr 2mm kousek brčka (průměr 3), odklonit tím uhlík 1 a nasadit uhlík 2, jak je na foto. Při nasazování čela s uhlíky na komutátor, nejprve šikmo, nahodit špendlíkem uhlíky na komutátor, srovnat a zacvaknout. Motorek má cca 5 ohm a bere naprázdno při 7V asi 0,1A. (prověřit, protočit) Když to tak není ,je po smrti. Na přiloženém náčrtku je zakresleno, jak je motor připojen na piny svorkovnice. Nemám zapojení zámku FORD, tak logiku celého pinového zapojení těžko takto vypátrat, ale to není předmětem této opravy. Třeba někdo doplní jak spínají přepínače zámku v závislosti na poloze. Pin 7 také možná jde přes další přepínač, tam jsem už neviděl. Oprava motoru je ale jasná. Jako skoro vždy měl přechoďák na komutátoru a netahal pohon. Nasadit odříznutou část krytu zašroubovat a zalepit „horkým“ lepidlem spáru po řezu.
Luboš



zámek Ford foto.JPG
 Komentář:
 Velikost:  49.27 kB
 Zobrazeno:  75 krát

zámek Ford foto.JPG



prořez zámku.JPG
 Komentář:
 Velikost:  45.86 kB
 Zobrazeno:  70 krát

prořez zámku.JPG



uhlíky_komutátor.JPG
 Komentář:
 Velikost:  34.57 kB
 Zobrazeno:  64 krát

uhlíky_komutátor.JPG



uhlíky zpětná montáž.JPG
 Komentář:
 Velikost:  38.81 kB
 Zobrazeno:  82 krát

uhlíky zpětná montáž.JPG



schema motorku.JPG
 Komentář:
 Velikost:  34.14 kB
 Zobrazeno:  66 krát

schema motorku.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 783
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: so březen 13 2021, 18:03    Předmět: Citovat

Nedávno jsem to samé řešil na vlastním VW touran 2006, dveře spolujezdce zamykali ale neodemykali. Elektromotorek se na jednu stranu točil jedna báseň (zamknutí) a na druhou stranu se roztočil jen někdy, navíc s malým výkonem (odemknutí). Stačilo očistit komutátor, projet drážky komutátoru, napružit uhlíky a už to zase jede. Ale u VW to jde vše rozebrat, nic nýtovaného nebo lepeného.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.25 sekund