Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vysokozdvih do dílny - náhrada baterií 24V
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
solf



Založen: Mar 01, 2021
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 3:45    Předmět: Vysokozdvih do dílny - náhrada baterií 24V Citovat

Dobrý den, poslali mne sem kolegové ze svarforum, že tu jsou největší odborníci, tak zkusím poprosit o radu. Za účelem stavby zvedáku na motorku jsem koupil věž z elektrického VZV včetně agregátu. Vozík měl zdvih 4m a nosnost 1300 kg, já budu zvedat max. 500 kg do výšky 3 m a to velmi ojediněle, možná párkrát do roka. Upřednostnil bych proto klidně levnější řešení, které zpomalí rychlost zdvihu, což bude pro mé účely dokonce výhodou, protože to bude bezpečnější. Štítek motoru zde https://solf.rajce.idnes.cz/motor_VZV/1479848479 V rámci diskuze mi byly nabídnuty různé varianty, např. 2 baterie 12V do série, jiný doporučoval startovací vozík ( jaký? ), já žádal o parametry na nějaké trafo, ale doporučeno mi bylo trafo za 18000 Kč, což vysoce převyšuje pořizovací cenu celého vozíku, jeden z diskutujících si myslí, že to zvedne i jen jedna 12V baterie, někdo by využil svářečku nebo invertor a nejjistější dle většiny by bylo to předělat na motor 380V. Poslednímu řešení bych se určitě chtěl vyhnout, protože ten stávající agregát má vše potřebné v sobě, proto bych raději vyřešil jen ten zdroj. Z nabízených řešení bych mohl nabídnout invertor GAMA 166, parametry např. zde https://www.gamasvar.cz/4699-svarecky-mma/78514-gama-166/ Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12023
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 6:20    Předmět: Citovat

na štítku toho motoru je jeden základní rozpor,
3KW , 24V/195A !!!
protože při 24V a 195A je to 4,680 KW !!!
tohle připojit na zásuvku 230V nejde, je to za hranici přívodu a jištění.
bude potřeba to připojit na "motorový" proud.



motor-VZV.jpg
 Komentář:
 Velikost:  265.5 kB
 Zobrazeno:  149 krát

motor-VZV.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 6:28    Předmět: Citovat

Při polovičním napětí bude mít čtvrtinovej výkon, ale proč to nezkusíš? Možná to těch 750W utáhne.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
solf



Založen: Mar 01, 2021
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 7:20    Předmět: Citovat

MetalGod a i všichni ostatní - moc prosím o blbuvzdorné návody, protože já z té odpovědi "Proč to nezkusíš" ani netuším Shocked , jakou variantu mám zkusit a jak konkrétně. Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1282
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 7:38    Předmět: Citovat

Prelozim: vyskusaj to na 12V bateriu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12023
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 7:40    Předmět: Citovat

solf napsal(a):
odpovědi "Proč to nezkusíš" ani netuším Shocked , jakou variantu mám zkusit a jak konkrétně. Díky.

my zase netušíme jaký krám si to koupil . . .
jakou to má regulaci ?
dej sem víc informací, víc fotek . . .

pokud je to čerpadlo co je na fotce,
tak vezmi startovací kabely, 12V/45Ah akumulátor a zkus to . . .



cerpadlo.jpg
 Komentář:
je tohle ono ???
 Velikost:  240.89 kB
 Zobrazeno:  193 krát

cerpadlo.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
solf



Založen: Mar 01, 2021
Příspěvky: 38

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 8:06    Předmět: Citovat

Věž by měla být z Jungheinrichu EJC 212, viz např. zde, https://www.domnick-mueller.de/index.asp?lng=en&b_id=3300&typ=one_product&todo=ref_detail&geraete_id=161122-1116&breadcrumb=Gebrauchtstapler
foto agregátu odpovídá, až to postavím, vyzkouším to tedy přes baterku 12V.
Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 8:46    Předmět: Citovat

Na 12V to pojede úplně v pohodě a i tak se ti to bude zdát ještě rychlé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 8:53    Předmět: Citovat

Asi bych si na to vzal větší baterii než 44Ah, malou to bude dost trápit.

Hlavně si pohlídej jak je tam řešeno ochrana proti náhlé ztrátě tlaku a pádu.
Rozmačkaných mechaniků je poslední roky dost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33750
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 9:11    Předmět: Citovat

Keby to islo uspokojivo na 12V, tak nejaky serverovy zdroj by to mohol utiahnut namiesto baterie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19434
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 9:59    Předmět: Citovat

Kvůli zatížení sítě by stejně bylo lepší, kdyby tam baterka byla trvale dobíjená omezeným proudem s hlídáním maximálního napětí, však je potřeba jen chvilku na několik málo zdvihů denně. Vyjede nahoru na baterku, dolů to pouští ventil, to nepotřebuje agregát vůbec běžet.
A jakákoli startovací baterka 45 Ah za devět stovek to utáhne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9744
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 11:44    Předmět: Citovat

A počítá s tím, že v případě nechtěného zavadění o páku mu ta motorka sjede? To bude pak moc rád, že to odnese jen ta motorka. Pokud by mu nevadila rychlost, stačilo by mu jakkýkoliv externí olejový čerpadlo, co udělá větší tlak, na úkor rychlosti. ( Nemusely by mít 5KW, ale třeba jen 700 W) Pak by nemusel řešit, jak spínat stejnosměrný proud o vysokých hodnotách A - používají se na to stykače s magnetickým vyfukováním oblouku, nebo aspoň pořádný měděný kostky, co fungují jako kontakty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 4993
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 11:56    Předmět: Citovat

Taky bych zkusil prostou 12V olověnou baterku. Na připojení nesmíš použít ty nejlacinější kabely s tlustou izolací a slaboučkým jádrem. Čím silnější průřez mědi a čím kratší kabely, tím líp. S mizernými kabely se na motor dostane třeba jen 7V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Maxipes_



Založen: Jan 06, 2017
Příspěvky: 136
Bydliště: Litovelsko

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 12:57    Předmět: Citovat

Zajištění bezpečnosti proti nežádoucímu spuštění břemene může být snadné, záleží na konstrukci věže z VZV, možná bude stačit vyvrtat otvory a zasunovat do nich ocelovou kulatinu, pokud to konstrukčně není možné, nezbývá než přikoupit patřičné válcované ocelové profily, přivařit je na věž a teprve do nich udělat otvory.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19434
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po březen 01 2021, 13:04    Předmět: Citovat

Artabane, proti nechtěnému zavadění o páku ventilu existuje jednoduchá pomoc - na stojině čepy, na vidlích kyvně zavěšený hák.
Vyjede se o kousek výš, rukou se přizvedne hák (nezapomenout mu udělat do boku tyčku jako držadlo, netřeba si tam nechávat prsty).
Přidržet hák a vidli pustit dolů.
Samozřejmě materiál musí být dimenzovaný alespoň na dvojnásobek maximálního zatížení.

Jezdím do autodílny, kde se takto zajišťuje zvedák na auta. Byl jsem tam ale pár neděl předtím, než se tu začal řešit tento zvedák, takže jen proto, abych to vyfotil, tam nepojedu. Nákres snad stačí.



pojistka_duplexu.png
 Komentář:
 Velikost:  7.06 kB
 Zobrazeno:  146 krát

pojistka_duplexu.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 1 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund