Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ake napatie treba na start auta?
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33902
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 10:47    Předmět: Ake napatie treba na start auta? Citovat

Kia Ceed 1. generacie, benzin. Na baterii som nameral asi 10,8V. To vyzeralo, ze zase budem startovat s bateriou z UPS.

Ale skusil som bez nej - motor sa parkrat lenivo prevalil a chytil! Pri zatazi starterom som napatie nemeral, ale muselo este poriadne klesnut. Necakal som, ze tak malo staci.

Kazdopadne uz je pripojena nabijacka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 10:57    Předmět: Citovat

A proč by jako nemělo stačit? Nízké napětí znamená, že je sice málo nabitá, ale nepsal jsi jakou měla kapacitu. Prostě pokud je rezerva na ten motor, tak žádný problém, ale znamená to po delší době nebo mrazu to pro jistotu zkontrolovat nastartováním a lehkým dobitím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6596
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 11:43    Předmět: Citovat

Jsou auta, co jim stačí, pokud motorem dokáže startér otočit. Těch je většina a tak by to mělo být. A pak jsou taková, kde je elektronika navržená poněkud méně optimálně Smile a tam prostě při větším poklesu napětí už nenastartuješ, i když startér motorem ještě protočit dokáže.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33902
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 11:54    Předmět: Citovat

Takze KIA je na tom celkom dobre. Ked to bolo minule vybite este viac, tak starter sa len pootocil, potom uz len cvakal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rasto73



Založen: Feb 08, 2011
Příspěvky: 16
Bydliště: SK - BAB-TOP

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 12:41    Předmět: Citovat

Štandartne pri štarte nesmie klesnúť pod 11Volt. Potom už nefjungujú počítače (motor ,abs ,servo,airbag,prístrojovka,...)
.Ideálne aby bolo aspoň12V - pri plnom štartovacom prúde. Aspoň takto to funguje u "francúzkej značke s kocúrom na kapote..."
Na presné odmeranie kapacity batérie -poprípade kontrolu-
slúžia meracie prístroje ktoré sú povinné dnes už v každom z načkovom servise...zastav sa tam a radi ti baterku odmerajú ,poprípade vymenia....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6596
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 12:46    Předmět: Citovat

To jo, značkové servisy... Před sedmi lety mi chtěl nejmenovaný značkový servis u tehdy tříletého auta při pravidelné údržbě měnit aku, že prý je už špatný. Tak jsem jim řekl, že není špatný a ať na něj vůbec nesahají Smile Do dnes na ten aku jezdím, má už 10 let. Možná, že už příští zimu nedá, ale tuhle ještě velmi pravděpodobně ano.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33902
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 14:25    Předmět: Citovat

Pri tych 10,8V este vsetko fungovalo, kontrolky ABS a airbagu pred startom normalne zhasli.

Je to firemne auto, jazdi sa s nim malo. Nabijam to teraz nabijackou z Lidlu, co som kedysi dostal a nikdy nepouzil - vraj 3,8A. Zatial napatie vyliezlo asi na 12,7V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 537

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 14:31    Předmět: Citovat

Většina automobilek má pro komponenty potřebné pro start minimálně 7.2V, samozřejmě to často funguje i na něco nižší napětí. Těch 11V je nesmysl, to má kolik aut jenom co začne v zimě žhavit.

Na obrázku je vidět jak vypadá testovací průběh napětí při studeném startu u Fordů. Jde to až na 5V při rozběhu startéru, při točení to chodí dolů k 8V.



crank.PNG
 Komentář:
 Velikost:  79.48 kB
 Zobrazeno:  110 krát

crank.PNG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 16:00    Předmět: Citovat

rasto73 napsal(a):
Štandartne pri štarte nesmie klesnúť pod 11Volt. Potom už nefjungujú počítače (motor ,abs ,servo,airbag,prístrojovka,...)
A to jsi přečetl kde? To by potom žádná auta v zimě nejezdila, že? Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17731
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 16:34    Předmět: Citovat

Viděl jsem na vlastní voči nastartovat benzínovou Citroen Xsaru z modelářský baterky LiPol 3S1P 4Ah 30C (maximální povolený vybíjecí proud 120A). Plně nabitá 3x4,2=12,6V při zatížení cca 90A v modelu podle telemetrie spadne na cca 3x3,6V= 10,8V. Předpokládám, že při startu auta si startér veme ještě víc ampér.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 16:38    Předmět: Citovat

Ze školy si pamatuju hodnotu 9.5V, níže už se má jednotka vypnout. Ale běžně mám kolem 8-8.5 se studeným motorem. Samozřejmě jen na první protočení, pak už to leze nahoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19521
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 17:18    Předmět: Citovat

Tady hraje největší roli úbytek napětí na vnitřním odporu baterky. Že se mění s teplotou a stupněm nabití, to ano, dá se z něj hrubě usoudit na momentální dostupnou kapacitu staré baterky. Ale kapacita samotná má vliv na to, jak dlouho dokáže převalovat ten startér, pro zapalování je důležité napětí, které po odeštení všech úbytků zbude. Jsou auta, kterým to hodí jiskru ještě při 7 V, jiná pod 9,5 V chytnou jen náhodou.
Volha Carevna blahé paměti měla zapalovací cívku na 8 V, při startování byl přemostěný sériový odpor, který omezoval proud cívkou za jízdy. Pamatuji, že ta služební chytala ještě při 5 V na zapalování, startér s tím měl co dělat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5161
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 19:52    Předmět: Citovat

To měly i Š120.
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radkz



Založen: Oct 22, 2007
Příspěvky: 27

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 20:34    Předmět: Citovat

RJ CR naftového motora Bosch EDC17 je schopná odpáliť pri napätí 6,9 V a vonkajšej teplote okolo 0 st. C. Štartér však musí byť schopný roztočiť motor na požadované otáčky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3365
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: čt únor 25 2021, 20:41    Předmět: Citovat

fredis napsal(a):
To měly i Š120.

Jenže asi jen "M-ka". Naše Užovka GLS to neměla (r.v.79), ale ty 4 světla při dálkových byly k nezaplacení.

Vypadá, že dnešní auta dokonce hlídají i otáčky startéru (snad novější než OCII) a pokud se nedostanou ně nějaký nominál jednotka motor nepustí.
Asi je to CR, nepamatuji si, co kolega zmiňoval..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund