Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4292 Bydliště: Skalica
Zaslal: čt únor 18 2021, 1:23 Předmět:
obsah je terajšie označenie pochy. plovha je zastaralo. Konzerva má objem. Je to to, kolko "tekutiny" do nej vojde. Má ale aj plochu. plocha konzervy je "kolko cm štvorcových plechu potrebuješ na jej výrobu" Vzorec na obsah je: 2x píx r na druhú + 2pír x v. Objem je pírna druhú krát v.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: čt únor 18 2021, 1:37 Předmět:
PotPalo > Hledáš problémy tam kde nejsou. Vnitřní objem plechovky nikdy není zcela zaplněn. Taky v ní nemusí být jen kapalina, ale třeba hřebíky. Tedy je mezi nimi i spousta volného místa, nevyplňují tedy celý její objem. Rozhodně však nemůžu napsat, že nevyplňují celý její obsah, protože právě ony hřebíky jsou jejich obsahem. Už cítíš rozdíl mezi těmito slovy?
Takže logika dovolenku určitě neměla.
Buď rád za krásu a bohatost své rodné řeči a neuváženě ji neprzni.
PotPalo napsal(a):
prečo by sa valec nemohol nazývať kruhom?
Tohle už je na nějakou diagnózu...
Naposledy upravil Kremik dne čt únor 18 2021, 1:38, celkově upraveno 1 krát.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4992 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt únor 18 2021, 1:37 Předmět:
@kutilmil: Toľko chýb pokope v jednom príspevku som nevidel snáď ani u ...
To aby teraz prepísali všetky recepty začínajúce na Obsah sáčku/nádoby vylejeme do .... Ono je to objem. Takže kuchárky, píšte si: Objem sáčku vysypeme... Logika nepustí, u mňa je obsah to čo daná vec obsahuje vo vnútri. Obsahuje obsah. Na povrchu je plocha. Ono obsah je správne snáď jedine pri vyučovaní množín, tie obsahujú to aj ono ale iba v jednej rovine. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4992 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt únor 18 2021, 1:43 Předmět:
Dokáž to, daj link na vyučovanie množín v 3D. A zabudlo sa na štvrtý rozmer, teda čas. Takže konzerva je plná ale aj prázdna, záleží od času. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4292 Bydliště: Skalica
Zaslal: čt únor 18 2021, 7:53 Předmět:
Pato pato. Ked niekto povie že obsah sáčku vysyp tak to znamená že v tom sášku niečo je a to niečo treba vysypať. Nieje udané kolko toho je v objemových jednotkách.Ak by niekto povedal vysyp z toho sáčku 1dl tak samozrejme už hovorí o objeme a nie o obsahu. PS: A aké chyby vidíš v príspevku?
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15522 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt únor 18 2021, 8:07 Předmět:
Furt pletete jabka s hruškama a někteří je nerozeznají od okurek.
Geometrické těleso má vždy jen plochu pláště či základny a objem podle toho jaké je. To, že do plechovky o objemu 100 cm³ dostanete obsah např. 100 g hrušek, tak neznamená, že se tam vejde obsah 80 g jablek nebo 80 ml rajské štávy. Samozřejmě by se tam dalo vecpat o trochu více, ale kam by se dala ta voda, na které výrobce tak vydělává?
Možná by si někdo měl přečíst význam slova obsah, objem, plocha atd.
Neboj, rozdíl mezi obsahem a objemem znají. Jen si dělají srandu mezi obsahem a obsahem. Jaký má obsah kniha o rozměrech 25x20x3 cm? Nevím, obsah knihy najdeš na str. č. 3
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: čt únor 18 2021, 13:27 Předmět:
Jsem tak trochu zapřemýšlel nad tím úpadkem školství. Domnívám se, že je způsobeno především "inflací učitelů", která v poslední době vzrostla i tím, jak má učitel stále menší pravomoce. Žáky to rozhodně nebude, lidi se rodí pořád stejní. Jdeme tak dopředu, že už se vracíme zpátky na stromy.
Asi bych měl vysvětlit tu inflaci. Jde o to, že ve třídě jsou hodnoceni nejen žáci, ale i učitel. Učitelé, kteří opravdu chtějí něco naučit jsou v nevýhodnější pozici, než ti, kteří to prostě jen tak "proplavou". Nedělají potíže, dávají lepší známky, jsou oblíbenější u žáků, u rodičů a taky i u ředitele, protože mu nepřidělávají žádné starosti navíc, nic po něm nechtějí.
Učitelé, kteří opravdu chtějí žáky něco naučit kladou na všechny tyto strany větší nároky a co si budem povídat, nikdo přece nestojí o potíže, že?
Navíc často ani hned nejde poznat jestli jde o dobrého učitele nebo o blbce, ti se totiž na školách taky vyskytují a na první pohled mohou vypadat podobně.
Tohle všechno demotivuje opravdové učitele vykonávat svou práci poctivě no a pak to tu vypadá tak jak vypadá.
Když se pak ještě takoví učitelé postaví do role pouhých figurek, které si k žákům nemohou dovolit nic, kdežto žáci naopak všechno, podmínky pro kvalitní výuku už nejsou skoro žádné. Takové postavení si opravdu zaslouží, a dobře jim tak, blbci, naopak dobří učitelé jsou v takové pozici zcela neoprávněně.
Založen: May 21, 2008 Příspěvky: 1413 Bydliště: near Liberec (JO70MT)
Zaslal: čt únor 18 2021, 19:47 Předmět:
Kremik - kéž by to bylo tak jednoduché, jak popisuješ.
Na Základních školách už je dokončena feminizace. Učitel - muž - je skutečně bílou vránou. Ženy jsou obecně mnohem emotivnější, a proto reagují na žáky mnohdy i agresivně, protože nezvládají běžné provokace puberťáků. Končí to pak rezignací na jakékoliv úspěchy jejich žáků a jenom své vyučovací hodiny prokřičí.
Žáci od takových učitelek mají pak na Středních školách značné problémy v prváku, protože nedokážou akceptovat úplně jiný přístup učitelů, kteří na ně prostě neřvou, spíše se s nimi snaží komunikovat. A někteří studenti to nezkousnou ani za čtyři roky.
Pár let jsem učil na VŠ. Dá se říci, že většina študáků vůbec nemá představu o oboru, na který "se dostali" na VŠ. Nemají ze SŠ pracovní návyky, takže jen málo z nich je schopno "pracovat" v různých laboratořích. A tak většina má jediný cíl - nějak tou VŠ prolézt. Je přímo tristní sedět u závěrečných zkoušek na technických VŠ. A vedení školy se snaží, aby prošli nejlépe všichni, kdo se s nimi má otravovat u opravných zkoušek, nebo při opakování ročníku. Byl to pro mě důvod pro ukončení spolupráce.
Můj závěr:
Školství v ČR je na tom hodně špatně. Od ZŠ přes mraky různých "manažerských" SŠ, až po desítky mnohdy nesmyslných VŠ, jejichž jediným cílem je získat prachy za studenty.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: čt únor 18 2021, 21:19 Předmět:
Vždyť moje domněnky jenom potvrzuješ. Učitelů bylo vždycky méně, nemyslím si, že by jich bylo oproti dřívějšku nějak míň. Ve škole kam chodí dcera je jich hned několik.
Že jsou ženy emotivnější asi nevadí. Záleží hlavně na tom, jak jsou žáky brány. Ono je i někdy výhoda, že jsou hodně slyšet. Víš o ni dřív než ona o tobě, což se na školních chodbách hodí
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2014 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: út únor 23 2021, 13:29 Předmět:
Pořád slyším v TV, že je málo učitelů. Můj syn je učitel a když se někde zeptá na práci, tak ho vyfakují s tím, že mají plný stav a naopak že budou propouštět, maximálně nějaký záskok za mateřskou...
Je to prostě o známostech, jako ve všem.
K tomuto tematu jeden starší vtip :
Učitelka v 1. třídě : Děti, dnes se naučíme, kolik je 1+1. Zapněte si počítače !
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.