Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zákon Newtona a Ohma vyřazen z učiva ZŠ
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 4022
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 8:09    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Zákon akce a reakce
A místo toho se bude vyučovat "Zákon akce a erekce"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15522
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 8:10    Předmět: Citovat

ZVUK2000 napsal(a):
A to si pamatuji že jsme ve 3. třídě v prvouce brali základní elektrický obvod se žárovkou, magnetismus, sluneční soustavu i zmínku o gravitaci.
Vnuk je v první třídě. Na Vánoce dostal mimo jiné i stavebnici pro zapojování elektrických obvodů. Bylo vidět, že si s tím hezky vyhrál. To mě uklidnilo, že to v té škole brát ani nemusejí, protože se to naučí vše sám pod dozorem. Prostě se jim nepodaří vypěstovat ve školách ze všech jen deboše. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 8:10    Předmět: Citovat

no vidíš jediný zákon se kterým se setkávám dost často je zákon akce a reakce, ovšem v přeneseném smyslu Very Happy
Amerika je legrace proti severským zemím , syn tam byl na stáži a tam nechávají do tuším osmnácti aby si "děti" dělali co chtějí , když se jim nechce do školy tak nejdou atd. A milé děti v osmnácti když zjistí že nic neumí, tak to dohání studiem , aby je vůbec někdo zaměstnal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 8:43    Předmět: Citovat

Máš pravdu, to bastlení je v těch odborných předmětech výhodou, protože je samo o sobě motivací vědět, proč. Ono to taky pak i jinak baví, když z toho vypadne i hmatatelný výsledek.
Fakt je, že jsem bastlil už na základce, nebyl jsem ve třídě sám, učitele fyzika i chemie určitě bavily, nějaký internet si neuměl představit široko daleko nikdo, tak se literatura sháněla, kde se dalo. Pravda, schvalovací proces některých knih trval tehdy tak dlouho, že řada technologií už byla překonaná, ale fyzikální zákony se nezměnily, tak aspoň to.
Že školství snižuje nároky na žáky, je už léta známá věc, o které jsme si tu podrbali už víckrát. Postěžovali jsme si, ale to je tak všechno, sestup úrovně vzdělání trvá. Žáci a studenti nezvládají? Přece je nemůžeme nutit, tak snížíme nároky a učivo rozložíme do delšího období. A některé předměty svěříme až odborným školám: elektrotechniku, mechaniku, optiku, astronomii, chemii...
Jistě, zdaleka ne každý to bude k životu potřebovat, a ještě méně je těch, kdo v některém z těchto oborů vyniknou, ale jak se pozná, že by někomu slušela právě konkrétní odborná škola?
Proto rušení učiva v odborných (a prakticky využitelných) předmětech nepokládám za pokrok. Vždyť i samotné slovo "pokrok vpřed" bylo v minulosti zneužívané tak, že se pod ním dodnes často schovávají naprosté hovadiny. Neříká totiž, zda postupujeme čelem, bokem, nebo zády. A o směru to neříká také nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 8:54    Předmět: Citovat

jak chápat předložený návrh na cestu k buranství:
Dochází k začlenění nové klíčové kompetence, digitální, nového vzdělávacího oboru Informatika a v souvislosti s nároky informatiky na časovou dotaci i k úpravám rámcového učebního plánu a redukci vzdělávacího obsahu vybraných vzdělávacích oblastí.
- umanutí digitální svazáci narvali do osnov tolik klikání/šmatlání, případně vyplňování formulářů pro státní správu, že na učivo už nezbyl čas

při přidávání nového (dalšího) vzdělávacího obsahu do RVP ZV ubrat odpovídající část (nějakého) stávajícího obsahu.
- co je ten nový obsah, o tom si nedělám iluze

k částečné redukci došlo u očekávaných výstupů ...
, které vyžadovaly posouzení přesahující kognitivní schopnosti žáků daného věku

- učení musí být jen tolik, aby to pobral geneticky zatížený Koloman Č..a, syn 17letého Dezidera Č..y a jeho 14 leté sestry

v tematickém celku Místo, kde žijeme byla redukována ta část očekávaného výstupu, jejíž dosažení bylo podmíněno zprostředkováním zážitků závislých na socioekonomickém statusu rodiny
- zážitky majoritní rodiny určuje kličkování mezi splácením hypotéky a uškudlením na dovolenou, zážitky Deziderovy rodiny určujou cesty od Kaufláče k herně a naopak

vyřazení obsahu považovaného za příliš obtížný:
konkretizace rysů západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti

- k tomu není co dodat
Fyzika:
vyřazení obsahu považovaného za příliš obtížný:
vyřazeno odlišení hvězd od planet na základě jejich vlastností, neboť k popisu a pochopení významných rozdílů mezi vesmírnými objekty odpovídajícímu současnému stavu poznání a prezentovanému v médiích jsou třeba středoškolské znalosti

- jen nejlepší středoškolák pobere, proč není Mars hvězda a jak to pozná

Zeměpis:
odstranění duplicit:
odstraněny reálie o vesmíru a o tělesech sluneční soustavy; jedná se předně o tematiku obsaženou ve Fyzice

- z fyziky vyřazeno pro "příliš obtížné", ze zeměpisu odstraněno protože je to ve fyzice Twisted Evil

Nová mládež nemá mít znalosti a schopnost je vidět v souvislostech, má věřit tomu, že si všechno vygůglí. Vygůglí si ovšem jen to, co jim gůgl pustí a jen do té doby, dokud ho někdo nevypne.
Bylo by to k hořkému zachechtání, než si člověk uvědomí že "tohle" ho mělo v budoucnu živit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4292
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 9:01    Předmět: Citovat

Ja keď chcem niekoho nachytať tak sa stačí opýtať na vzorec na objem štvorca a je vymalované. prípadne obsah kružnice alebo objem kruhu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 9:08    Předmět: Citovat

nová mládež by měla být především zvídavá, ale díky našemu mediálnímu světu se jí cpe , že jediná správná cesta ke štěstí a úspěchu je stát se sociální a ne vědeckou celebritou.
A jako vždy to začíná v rodině, dnes chodí pomalu každé dítě do několika kroužků jedinný čas , který má na sebe je na internetu , kde se na něj valí velké nic naleštěné jako prd.
Jak v rodině tak v okolí pamatuji dobu, kdy předurčení dítěte bylo jak moc tráví čas u počítače u Wolfsteina či Doomu a nadšení rodiče v tom viděli jasný paprsek světla " dítě bude ajťák" . A nakonec co vím přinejmenším z rodiny, jeden prolézal střední s velmi odřenýma ušima a nakonec vystudoval filozofii, druhý lopotně dodělal informatiku bakaláře , ale pak s červeným diplomem peďák (no alespoň učí informatiku) .
Podle mě je zbytečné drilovat nějaké echt poučky , ale spíš naučit používat hlavu a to bohužel osnovy nějak opoměly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spiral



Založen: Jun 07, 2013
Příspěvky: 370

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 9:30    Předmět: Citovat

Inkluzivní vzdělávání přece musí fungovat!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Osmdesat



Založen: Jan 19, 2016
Příspěvky: 1515
Bydliště: Liberecko

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 9:37    Předmět: Citovat

citace:
polovodičová dioda již není z hlediska běžného uživatele elektroniky tak dominantní polovodičovou součástkou jako před 60 lety

Dioda: „Jsem ti pro legraci, úřednická krávo? Beze mne bys na svém kompíčku nenapsala ani tenhle slint.“


Naposledy upravil Osmdesat dne st únor 17 2021, 12:08, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1279
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 9:38    Předmět: Citovat

kutilmil napsal(a):
...vzorec na objem štvorca...objem kruhu...
Ty jsou fakt dobré. A čo si Kefalín predstavujete pod takým slovom "objem"? Smile
_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 9:48    Předmět: Citovat

Asi něco podobnýho, jako útlum do "pí-článku" nebo diskrétní indukčnost do cívky. Oblíbená kratochvíle to mistrů odbornýho výcviku, posílat mladý učně/studenty na praxi do skladu pro NÁHRADNÍ:
- kompresi do válců;
- odtrh do kontaktů;
- tlak do pneumatik;
- jiskry do svíček;
- pružnost do pružin a pro útlum do tlumičů;
- lesk na lak;
- lepší průhlednost na sklo;
- kapacitu do baterky nebo do kondenzátoru;
- indukčnost do cívek;
- rezistivitu do odporů;
- vodivost do drátů;
- zesílení do tranzistorů;
- kýbl lágrysu (na stavbách);
- samozřejmě vrtáky nebo kalibry na trojhrannou nebo čtyřhrannou díru;
- kladivo/šroubovák/klíč na matky pro leváky;
a já nevím na co ještě jsem si nevzpomněl ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
emo53



Založen: Jul 27, 2009
Příspěvky: 265

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 10:49    Předmět: Citovat

Ekkar, ešte bublinu do vodováhy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 537

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 10:55    Předmět: Citovat

Mezery mezi šprušle do žebříku a rachot do vrtačky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 11:04    Předmět: Citovat

...a, když už děláte tu školní praxi na ústředně dálkových spojů, řekněte si jim, ať vám dají pro školu nějaké přebytečné nepery. Řekněte, že ty naše jsou už ošoupané...
Tuto větu dával externista ing Čihák k lepšímu, že už měl na ústředně maturanta, který si o ně skutečně řekl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2575

PříspěvekZaslal: st únor 17 2021, 11:42    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
...posílat mladý učně/studenty na praxi do skladu pro NÁHRADNÍ:
- kompresi do válců;
- ...

Tomuhle bych se moc nesmál - může být, že v oboru se používá oficiální nebo hovorové označení něčeho co někomu mimo obor nic neřekne.
Tak třeba co si kdo představí, když ho někdo pošle pro bagr, štafle nebo psa?
Nebo brouka. A pro operák jde na chirurgii Very Happy
Četl jsem, že v restaurační kuchyni připravovali kotel vývaru, prý ho vařili pomalu aby byl kvalitní a pak poslali učně, aby ten vývar vycedil. Tak učeň vypustil vývar do odpadu a přinesl vyvařené maso. Kdo za to mohl?

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 2 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund