Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Baterie LiFePO4
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1962

PříspěvekZaslal: st únor 03 2021, 11:13    Předmět: Citovat

Jedna z veci bude “udrzovaci” napeti, ktery se LiFe libit nebude. Nabijeni olova v aute tusim nabijeci napeti neodpojuje a “dobiji” porad.. Mozna uz to v novych autech funguje jinak...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Maxipes_



Založen: Jan 06, 2017
Příspěvky: 136
Bydliště: Litovelsko

PříspěvekZaslal: st únor 03 2021, 13:04    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
Maxipes_ napsal(a):
Z těch článků by se dala postavit baterka do auta, která by měla přežít několik aut, rozměry jsou akorát.


Nevim, jestli je dobry napad nabijet LiFePO ve stejnym rezimu jako olovo...


Z jakého důvodu to nevíš?, co by mělo vadit LifePo4 článkům při nabíjení konstantním napětím 3,6 V na článek s omezením proudu?, u čtyřčlánku je to 14.4 V a po nabití článků klesne proud na nulu, to jsem nikde nevyčetl, to mám vyzkoušeno a změřeno. Balancérem se nic nepokazí, ale jak tady píšou modeláři, tak není nutný u kvalitních článků stejného data výroby, zvlášť při použití jako startovací baterie v motorovém vozidle, kde by nemělo docházet k hlubšímu vybití při normálním používání toho vozidla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 03 2021, 13:37    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
Jedna z veci bude “udrzovaci” napeti, ktery se LiFe libit nebude. Nabijeni olova v aute tusim nabijeci napeti neodpojuje a “dobiji” porad.. Mozna uz to v novych autech funguje jinak...
Auta hlavně olovo nabíjejí v režimu konstantní napětí, limitovanej proud (14,4-14,5V a proudu kolik dá alternátor s odečtením okamžitý spotřeby všeho co ve vozidle je aktuálně zapnutý), napětí se začne snižovat až v momentě, kdy alternátor nestačí při danejch otáčkách a buzení dodat tolik proudu. Do tý doby se do baterky valí "co se vleze". A jak baterka dosáhne nastavenýho napětí, sama omezí další proud, protože se vyrovnají napětí zdroje a její vlastní svorkový napětí.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: st únor 03 2021, 18:20    Předmět: Citovat

FEKKALmanne, už konečne prestaň šíriť tie bludy, sú to väčšie fekálie než sa dá stráviť, ten antiexkrementný filter potrebuješ hlavne ty Wink Každý jeden bod tých tvojich drístov je absolútny nezmysel, viac k tomu netreba dodávať... Samozrejme, že sa olovo dá nahradiť priamo, tých 14.4V nie je žiadny problém pre LiFePO4, bez poškodenia zvládnu 16V, no samozrejme dobrotu to nerobí, rovnako ako ponechanie vo vybitom stave, ale to každý normálny človek vie a podľa toho sa zariadi Wink Okrem toho nemá moc veľký zmysel nahrádzať štartovaciu batériu, kde aj olovo vydrží dosť dlho, hlavne ak je predimenzované, ale ako trvalý zdroj energie je ten rozdiel neporovnateľný v prospech LiFePO4, a to dokonca aj cenovo, akokoľvek sa to nezdá Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 03 2021, 22:07    Předmět: Citovat

A ty mně taky můžeš to, co hajzlpapír musí - když jsou teda všecky lithiáky tak nehořlavý, pročpak asi tak mají všecky hasičský jednotky od profíků až po poslední dědinský dobrovolníky v instrukcích nameldováno, že jakmile je ve vozidle lithiová baterie, řeší se každá havárie, kde hrozí nebo už dokonce nastalo zahoření úplným ponořením celýho vozidla do vody - na dobu až několika dní? A když jsou ty lithium-ajron-fosfáty tak ideální a výhodný, proč už je dávno a výhradně nepoužívají výrobci elmobilů - proč radši zůstávají u polymerovejch katod?? Že by u nich NĚCO nebylo až tak ideální, jak se to tady pár jejich zastánců snaží nekriticky prezentovat???
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: st únor 03 2021, 22:27    Předmět: Citovat

LiFePO₄ nehoří, ale mají oproti LiIon/LiPol malou energetickou hustotu. Proto nejsou v elektromobilech...
Tedy neplést hrušky s jabkama

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18641
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt únor 04 2021, 20:59    Předmět: Citovat

To jsou zase žvásty :
Zatímco články využívající LiFePO4 mají nižší napětí a energetickou hustotu v porovnání s obvyklými LiCoO2 Lithium-iontovými akumulátory, tato nevýhoda je časem vykompenzována pomalejším snižováním maximální kapacity. Uvádí se, že LiFePO4 článek má už po roce v užívání zhruba stejnou energetickou hustotu jako obvyklý LiCoO2 Lithium-iontový akumulátor........
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33753
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt únor 04 2021, 21:02    Předmět: Citovat

Tak nam teda vysvetli, preco sa to masovo nepouziva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18641
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt únor 04 2021, 21:06    Předmět: Citovat

Neznám přesnou cenovou technologickou problematiku , ale o prachy jde v první řadě . Takže bych to hledal tam . Nakonec Ty bys chtěl vyrobit něco s baterkou nafurt ??????????????????????
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18641
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt únor 04 2021, 21:12    Předmět: Citovat

Nějak minulý týden jsem četl info o případné výměně aku v Tesle . Cena za montáž nové aku převyšuje půlku ceny nového vozu !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17512
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt únor 04 2021, 23:11    Předmět: Citovat

LiFe A123 velikosti D mají 2,5Ah. 18650 LiIon má stejně, nejnovější mají kolem 3Ah. 18650 jsou menší, skladnější a lehčí než LiFe stejný kapacity.
Doufám že se tu nedozvím opak. Mr. Green

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18641
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá únor 05 2021, 8:05    Předmět: Citovat

Když budeš číst a provedeš , tak se dozvíš .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: pá únor 05 2021, 9:53    Předmět: Citovat

Řekl bych že LiIon bude mít vychytanější výrobu. A taky bude rozdíl akumulátor a akumulátor.

V autě mám Samsung SDI 94Ah kde uvádějí při správném použití minimálně 3200, typicky 4600 cyklů bez poklesu kapacity pod 80% . A proto se celý blok vytápí nebo klimatizuje podle potřeby.

BOBOBO kdo chce opičku musí mít na banány Laughing Třeba BMW i3 má 8 vyměnitelných bloků po myslím 55tis. A celá baterka s nájezdem 11tis km byla teď na prodej za 150tis. Což při dnešních cenách kurvítek v nových fosilních autech není nic výjimečného.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18641
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá únor 05 2021, 10:06    Předmět: Citovat

Ano jsou to hračky , které svou výrobou ničí neuvěřitelně životní prostředí , tedy ne u nás , ale jinde . Je to stejný ekologický nesmysl jako nafta z pole . Navíc ještě tento likvidátor životního prostředí je nabíjen proudem z uhelné elektrárny , absolutní zvrácenost .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: pá únor 05 2021, 10:28    Předmět: Citovat

No jo unie.... si nevybereš. O peníze jde až v první řadě.
Jinak netvrdím že je to ekologické, že to má levný provoz, že nás to všechny spasí.... jen se mi v tom dobře jezdí Smile

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund