Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

PWM na žárofce
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Teorie
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: po prosinec 28 2020, 9:49    Předmět: Citovat

Tak pravil ředitel zeměkoule Very Happy

Křemík, dej sem fotku toho motoru, ať víme, co to je.

Celerona bych se chtěl zeptat, jak se dělá to přižhavování při přistání, o kterém píše EKKAR ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17725
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po prosinec 28 2020, 17:58    Předmět: Citovat

Nevím, co píše Karel ale přižhavování se dělá že se spínací jednotka zapojí přes Y kabel k servu plynu a při stažení plynu sepne spínací jednotka. Na ní je trimr, kterým se nastaví okamžik sepnutí.
Pokud má rádio víc kanálů, tak se spínací jednotka dá napřímo na další výstup přijímače a v kodéru vysílače se mixem nastaví aby primární kanál plynu řídil sekundární kanál přižhavování. Může se do toho přidat poměr mixu přes pomocný ovladač na vysílači, kde se dá okamžik sepnutí nastavit za letu ze země podle toho jak motor chrchlá na volnoběh. A nebo když chcípne jeden válec u víceválce, je to slyšet a cejtit na tahu a rychlosti. Při přižhavení dokáže běžící válec nahodit ten chcíplej, bez přižhavení ani náhodou.
Samozřejmě že tu přižhavovací baterku, spínač případně Step-down musí letadlo tahat s sebou, proto je zájem aby to bylo co nejmenší,nejlehčí a nejjednodušší.
Pokud je motor spolehlivej ve volnoběhu, což dvojtakty většinou jsou, tak to žhavení zůstává na zemi jen pro start. U čtyřtaktů se svíčka těma dalšíma taktama víc ochlazuje a proto za volnoběhu je potřeba přižhavit.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17725
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po prosinec 28 2020, 18:19    Předmět: Citovat

Metylový palivo vydrží léta ale nesmí se k němu dostat vlhkost. Problém je, že z etylu se voda dá vydolovat přes vyžíhanou modrou skalici ale z metylu to nejde. Takže plechovej nebo skleněnej kanystr s pořádnou zátkou.
Dnes už se s metylákama moc nelítá, strašně žerou, třeba dvoutakt 15 ccm žhavík sežere za 10 minut klidně i 0,4L paliva. Metylový čtyřtakty stejnýho objemu žerou cca 60% co čtyřtakty. Ale zase se do nich musí přidávat hrozně drahej nitrometan a výkonově jsou o cca 1/3 slabší v běžný produkci. Jsou taky těžší a mnohem náročnější na údržbu i když zase mají větší krouťák. Ovšem závodní motory, to je věc jiná tm stále kralují dvoutakty, jen pro představu naladěná 6,5 ccm může mít až 3 HP. Stejně udělanej auťákovej dvoulitr by pak měl 1000 HP. Smile Ovšem životnost cca 15-30 minut.
Kvůli tomu se dnes menší kubatůry nahrazují elektrikou a velký kubatůry benzínem. Je prostě potřeba porovnat pořizovací náklady motorů, výfukový instalace, paliva pro čouďáky a elektromotorů, regulátorů, nabíječek a LiPol či LiIon baterií (který vydrží tak 2 sezóny) a rozhodnout kde je hranice výkonu, co je levnější. No a taky elektriky není téměř slyšet a někde se s čuďákama už ani nedá lítat.
Uff, vysilující datlování. Cool

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: po prosinec 28 2020, 19:01    Předmět: Citovat

Tak to jo.
V tom dráťáku, co jsem měl, byl 10ccm žhavík a žhavilo se to z jednoho NiFe článku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5015
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po prosinec 28 2020, 19:53    Předmět: Citovat

Není to podstatné, ale vy jste tomu říkali dráťák? Asi krajová specialita. My tomu říkali upoutanec. Dráťák byl spíš RPD - Rozhlas po drátě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: út prosinec 29 2020, 13:55    Předmět: Citovat

Tohle to je.


291220202965.jpg
 Komentář:
 Velikost:  23.86 kB
 Zobrazeno:  131 krát

291220202965.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 29 2020, 14:45    Předmět: Citovat

Hele, starej FOXÍK !!!!!! Tak to už je f u c k t retro, tyhle motorky tuším dělali Maďaři ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: út prosinec 29 2020, 14:53    Předmět: Citovat

Tady jezdí jeden kluk, upoutanej na vozík, s modelem auta, který má precizní plyn, spojku, brzdy, snad jen to řazení chybí, ale podle otáček bych řekl, že to asi má variátor. Je to nějaký model Lamba, Ferrari, nebo něco takového. Lítá to úplně neskutečně a viděl jsem, že do toho lejou z PE kanystru něco nažloutlého. Dokonce se to startuje elektricky!
Otec kluka se k tomu sehne, něco v tom zakvičí a už to burácí. Má to asi "laděný" výfuk a možná je to i dvouválec, volnoběh to má takový koktavý, jako dvoutaktní třiapůla. Musím se na jaro optat, co to je za stroje. S podobným pohonem, ale myslím 4x4, má ještě i velkou buginu, ta normálně najede ze silnice přes klandr na chodník.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: út prosinec 29 2020, 15:40    Předmět: Citovat

http://wdarc.org/Fox%20History.pdf
Tohle bude asi nějaká kopie modelu z r. 1954
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17725
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 0:30    Předmět: Citovat

Hlavně s ním nic nedělej. Jestli je origo a mechanicky v cajku, možná před Tebou leží 5-10 tyček u sběratele. Wink
Záleží jaká to je série a rok.
https://www.google.com/search?q=fox+59+model+engine&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk01KEQ6QU-sktkITgoAdDaGcENd6hw:1609284051325&tbm

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne leden 03 2021, 12:41    Předmět: Citovat

Vážně? To je hezké. Ale ten deflektor je tuším zčásti upálenej, takže to taková senzace nebude. Netušil jsem, že to je cosi zajímavýho. Je to blbodobrá zpráva, protože tím pádem už z toho nemůžu nic ubastlit Smile Tenhle sortiment ale nesbírám..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Teorie Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Strana 7 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund