Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nafta do benzínu,
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 18 2020, 22:19    Předmět: Citovat

Nafta do benzínu se dávala proto, že MĚLA lepší mazací vlastnosti a protože neshořela ve válci všecka, dokázala přimazávat zakarbonovaný a zapečený kroužky. U modernějších motorů pak přimazávala vstřikovací trysky, aby se nezadíraly, protože čistě minerální benzín je "suchej". Obráceně benzín do nafty se lil v poměru 1 - 5% objemovejch kvůli zlepšení protimrazovejch vlastností - benzín oddaluje tepelnej bod, při kterým se z nafty vysráží obsažený vyšší parafínový uhlovodíky ve formě kalu, gelu až plastickejch vrstev. Tím se letní nafta dala používat i za daleko nižších teplot, zlepšila se startovatelnost dehťáků a celkově se zvedla spolehlivost jejich palivový soustavy v zimním období - nehrozilo ucpání naftovejch filtrů a čerpadel vysráženýma parafínama. Akorát se to samozřejmě nesmělo přehnat, protože obsah benzínu snižuje bod samovznícení nafty a snižuje její mazací schopnost, hrozí proto přidírání vstřikovačů nebo vysokotlakejch čerpadel.

TOHLE VŠECKO PLATILO V DOBÁCH, KDY BYLY MOTOROVÝ PALIVA ČISTĚ MINERÁLNÍHO PŮVODU.

Bohužel, dnešní z Brusele nadiktovaný ekoteroristický normy nařizujou mixovat minimálně do základních pohonnejch hmot určitý povinný % "biosložky" = neminerálních látek, získanejch z rostlinnejch tzv. "obnovitelnejch" zdrojů - jenže ty jsou bohužel svým původem kyselinotvorný a jejich přirozenou oxidací vzdušným kyslíkem vznikají organický kyseliny, který následně napadají plastový a gumový části palivovejch soustav motorů, který vůči těm organickým kyselinám nejsou odolný. Tím jsou potom všechny součásti motorů víc nebo míň poškozovaný. Když navíc odhlídnu od faktu, že pěstováním plodin určenejch pro "babišsračky" se omezuje produkční plocha pro pěstování potravin a zasírá se životní prostředí další chemií = pesticidama určenýma k ochraně plodin pro babišsračky před nejrůznějšíma škůdcema, tak je nejlepším antiargumentem proti těmhle €urochujerskejm vymyšlenostem cena týhle produkce = pro vyprodukování litru "biopaliv" se při pěstování potřebnejch plodin spotřebuje víc nafty nebo benzínu, než kolik "biopaliv" = babišsraček se z vypěstovanejch plodin vyprodukuje ... I proto já osobně kde to jde se "takzvaným biopalivům" vyhejbám jak jen můžu...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 9:28    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
...pro vyprodukování litru "biopaliv" se při pěstování potřebnejch plodin spotřebuje víc nafty nebo benzínu, než kolik "biopaliv" = babišsraček se z vypěstovanejch plodin vyprodukuje ... I proto já osobně kde to jde se "takzvaným biopalivům" vyhejbám jak jen můžu...

O tom nepochybuj, že na 1l se vyplácá víc nafty než se vyrobí z řepky.

Dělal jsem 22let v JZD a vim dobře, jak to funguje. Toho postřiku co se do toho naláduje, to je fakt neuvěřitelný. Postřik je samosebou od Babiše. Osivo od Babiše. Stroje od Babiše. Plodiny vykupuje Babiš. "Potraviny" vyrábí Babiš...jak úsměvné...ale o tom tohle téma není ale nemohl jsem to nepodotknout.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 10:21    Předmět: Citovat

Ze stejnýho důvodu používám i formulaci, vyjadřující stav člověka, kterej si z nějakýho důvodu nemůže nebo spíš NECHCE dovolit oficiálně uchýlit na neschopenku a zuby nehty se drží v práci i přes nezbytnost bejt neustále nadopovanej nějakýma medikamentama - JE NAPRÁŠKOVANEJ JAK POLE S BABIŠSRAČKOU. Dokonce se mi tím nedávno "povedlo" zbourat jednu pracovní poradu, když jsem tak charakterizoval stav jednoho zúčastněnýho kolegy (měl chřipku, vůbec tam nemusel bejt, ale jako řiťopich a anállízač se chtěl ukázat před šéfem jako absolutně nezbytnej element, takže se nasypal Coldrexem a dalšíma preparátama, přesto huhlal, funěl,kejchal, popotahoval a prskal kolem sebe... - ale domů do postele to vyležet netáhnul) a po týhle hlášce už se nedalo pro neustálý výbuchy smíchu jako reakce na jeho popotahování a udušený kejchance nic projednávat ...

Jinak o těch nákladech se všeobecně ví, stejně jako o tom, že to nadměrně zatěžuje (jednostranným vyčerpáváním živin) půdu i ohrožuje zvěř (řepka je třeba pro spárkatou zvěř vysloveně jedovatá a když se jí napase, může i uhynout) stejně jako to zmenšuje potravinovou soběstačnost států, kde se ten hnůj pěstuje, ale na to €urochujové z Brusele včetně Andyho Hrabiše z vysoka serou - oni započítávají jen menší % spotřeby fosilních paliv, že to daleko víc škodí jinde, to už doslova odmítají brát do úvahy - stejně jako tvrdí, že elektromobil "nečmoudí" - i když jeho "vejfuk" produkující CO a CO2 je ve skutečnosti komín elektrárny ... ale neděje se to v místě, kde elmobil jezdí a ten se tak díky úmyslnýmu ignorování faktů těma jmenovanýma pablbama z Brusele stává "bezemisním" ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7564
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 10:43    Předmět: Citovat

Tebe je v tý práci škoda, měl bys jít do televize.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1266
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 12:09    Předmět: Citovat

A zas, jako obvykle, kecy v kleci a úplně mimo mísu.
Jano se ptal, jesli přidávání nafty do benzínu nemůže poškodit starší motor Felíny, či zda to motoru prospívá. Myslím, že vzhledem ke stáří motoru, je to (v autě i traktoru) úplně jedno, zvláště v případě, kdy s tím najezdí jen pár hodin (desítek hodin?) za rok... a složení v této situaci taky velkou roli nehraje, jezdit to bude. Hlavně, že uživatelé mají dobrý pocit, že jim to déle poslouží...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 13:05    Předmět: Citovat

sis2 napsal(a):
A zas, jako obvykle, kecy v kleci a úplně mimo mísu.
Jano se ptal, jesli přidávání nafty do benzínu nemůže poškodit starší motor Felíny, či zda to motoru prospívá. Myslím, že vzhledem ke stáří motoru, je to (v autě i traktoru) úplně jedno, zvláště v případě, kdy s tím najezdí jen pár hodin (desítek hodin?) za rok... a složení v této situaci taky velkou roli nehraje, jezdit to bude. Hlavně, že uživatelé mají dobrý pocit, že jim to déle poslouží...
Fajn - musím to ocitovat celý, protože reakce musí obsahovat několik různejch skutečností..
1) Právě vzhledem ke stáří motoru bych u něj o přidávání MODERNÍ motorový nafty ani neuvažoval. Víc další odstavec. Naopak o čem bych uvažoval, by byl buď moderní přídavnej inhibitor do paliva typi VIF, nebo při občasným použití motoru vysoce zředěnej přídavek MODERNÍHO a tím i dobře spalitelnýho 2T oleje - něco jako je STIHL nebo CASTROL pro motorový řetězový pily. Rozhodně bych se ale vyvaroval vyšších koncentrací než 1‰.
2) Při použití JEN OBČAS záleží na dlouhodobý stálosti paliva v nádrži i na jeho agresivitě vůči součástem celýho palivovýho traktu - nikdo nechce mít v nádrži sezónně používanýho stroje něco, co nevydrží bez degradace stát 2 měsíce v klidu respektive něco, čehož zbytek se musí po každým použití vylejt z nádrže a vypláchnout, aby to nesežralo nějaký díly.
3) Dnešní v tržní síti běžně dostupný směsi látek nazývaný "motorová nafta" už dávno nejsou ani dlouhodobě stabilní, ani chemicky neutrální vůči materiálům používanejm v palivovejch instalacích motorů starších jak 10-15 let. Právě povinný přídavky biosraček převážně rostlinnýho původu, který sice mají vlastnosti vhodný pro použití v roli motorovejch paliv, ale rozhodně nemají dlouhodobou stabilitu těchto vlastností srovnatelnou s čistě minerálníma palivama vedou k tomu, že třeba pro dlouhodobě v klidu stojící, ale k okamžitýmu použití připravený stroje (agregáty pro nouzový zálohování kritický infrastruktury) se musí na státní výjimku kupovat čistý palivo "bez biosložek" - právě proto, aby byly tyhle agregáty schopný fungovat nejen okamžitě po nalití paliva do nádrže, ale taky po několika měsících nebo i letech v klidu. Vím o případech, kdy byly pro běžnej provoz motorů bez jedinýho problému použitý obsahy nalezenejch nádob s nápisem "WEHRMACHT KRAFTSTOFF" případně "ДИЗЕЛЬНОЕ - г.в. 1945" (Diesel - rok výroby 1945), jenom s přihlídnutím k omezenýmu oktanovýmu nebo cetanovýmu číslu tehdejších paliv. Jistě, jednalo se o nádoby, po celou dobu uskladnění hermeticky uzavřený, takže obsah nebyl vystavenej přístupu kyslíku - i proto se dal bez problémů použít. Dnešní paliva s "biosložkou" už bohužel obsahujou právě do těch biosložek vnoitřně vázanej kyslík, kterej způsobuje dlouhodobou chemickou nestálost celý směsi, kterou je nutný třeba v případě sezónně využívanejch strojů dohánět dalšíma chemickýma aditivama - jen proto, aby se původně kapalnej obsah nádrže za 3 měsíce odstavení nezměnil na soplovitě rosolovitou huspeninu, která ani zdaleka neumožňuje chod motoru nebo taky proto, aby vinou rozleptanejch těsnění nevytekly jeho zbytky mimo nádrž.

Prostě - do benzínovýho motoru 20 roků starý feliny dnešní motorová nafta nepatří ani v malý koncentraci jako přísada a basta - protože nejen že nic nevylepší, ale naopak může tomu starýmu motoru ještě uškodit.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jjilek



Založen: Mar 29, 2009
Příspěvky: 3999
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 13:43    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Ze stejnýho důvodu používám i formulaci, ...

Marně přemýšlím: jsi chemik, strojař, rostlinář, elektrikář, automechanik, .. co jsem vynechal?
Aha hnutí DUHA, Matky Země, nejsi taky ekoterorista?
Na pseudopolitika si hraješ taky. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 14:00    Předmět: Citovat

Jaromíre, už to nehul - děláš jako bys mě neznal. A asi těžko bych mohl bejt zastáncem těch "ekopakos", když mám takovej názor na jima prosazený povinný mixování nejrůznějších znehodnocujících biosraček do poctivejch paliv. A dopolitiky mě taky netahej - tvor zvanej "politik" je u mě zařazenej ve stejný kategorii naprosto zbytečnejch a bezectnejch tvorů, jako jsou drogovej dýler, exekutor, obchodní právník nebo náboženskej terorista ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jano2



Založen: Dec 28, 2006
Příspěvky: 1753
Bydliště: Orava,sever

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 14:13    Předmět: Citovat

Ďakujem za reakcie,budem sledovať,ako dlho budu jazdiť a budem pripadne informovať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33897
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 14:26    Předmět: Citovat

Ked sa tym jazdi malo, tak kupit "premiovy" benzin, ten je stale E5.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17730
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 15:07    Předmět: Citovat

sis2 napsal(a):
A zas, jako obvykle, kecy v kleci a úplně mimo mísu.
Jano se ptal, jesli přidávání nafty do benzínu nemůže poškodit starší motor Felíny, či zda to motoru prospívá.

Já mu snad odpověděl dostatečně, poměr cca 3 díly Speciálu a jeden díl topný nafty způsoboval explozi svíček a vůbec to nejelo. Motor karburátorová Škodovka 977/2.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 22:26    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Ked sa tym jazdi malo, tak kupit "premiovy" benzin, ten je stale E5.

Verva od benziny je ještě něco trochu jiného jako "biosložku" obsahuje ETBE který není tak náchylný jako bio v obyčejným benzínu Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: so prosinec 19 2020, 22:27    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Akorát se to samozřejmě nesmělo přehnat, protože obsah benzínu snižuje bod samovznícení nafty a snižuje její mazací schopnost, hrozí proto přidírání vstřikovačů nebo vysokotlakejch čerpadel.

a dnešní moderní čerpadla/vstřikovače se přidírají i na čistou naftu Confused Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 8:38    Předmět: Citovat

Prosímtě nech si pohádky o svíčkách po 24cátém . Nesmysly , jen to bude , zvláště za studeného motoru trochu kouřit , protože se všechna nafta nestihne spálit . Jenom to v dnešních cenách nemá cenu dělat . Pokud naftu nekradeš .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 9:02    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Celeron napsal(a):
sis2 napsal(a):
A zas, jako obvykle, kecy v kleci a úplně mimo mísu.
Jano se ptal, jesli přidávání nafty do benzínu nemůže poškodit starší motor Felíny, či zda to motoru prospívá.

Já mu snad odpověděl dostatečně, poměr cca 3 díly Speciálu a jeden díl topný nafty způsoboval explozi svíček a vůbec to nejelo. Motor karburátorová Škodovka 977/2.
Prosímtě nech si pohádky o svíčkách po 24cátém . Nesmysly , jen to bude , zvláště za studeného motoru trochu kouřit , protože se všechna nafta nestihne spálit . Jenom to v dnešních cenách nemá cenu dělat . Pokud naftu nekradeš .
No, ono 25% nafty a ještě ke všemu topný (bez garantovanejch zápalnejch vlastností) ve směsi už docela zacloumá s oktanovým číslem - a když vezmu ten fakt, že v udaný době měl Speciál o.č. 85, tak s tou naftou to mohlo ve výsledku spadnout i pod hodnotu udávanou pro tehdejší československej Normál - ten měl pokud se dobře pamatuju, pouhejch 70 oktanů (nezaměňovat s americko-západoevropským bezolovem s o.č. 90-91 !!!). U motoru s kompresním poměrem 7,5-8 (škodifka řady 100/110) to muselo učunit takovou paseku v časování zážehu a takový detonační špice, že bych se vůbec nedivil explozivní destrukci porculánovejch svíčkovejch tělísek nebo propálení pístů.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund