Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 21 2020, 17:54 Předmět:
No jistě že to chladí, protože tím chlazením se v járofkách (konečně) nastartuje halogenidovej cyklus a ty dostanou tu příslušnou životnost. Předpokládám že ta fábule 2003 16V je motor 1,4 buď 55 nebo 74kW - a světla bez projektorů, jen z prohnutejch proužků uspořádaná a z polykarbonátu vylisovaná "takyparabola". Problém je, že ty gumy do krytek se dávají kvůli utěsnění proti průniku vlhkosti, která během krátký doby doslova sežere hnilíkovej pokov na tý parabole, i když je pokrytej siloxalovou vrstvičkou. Když tam obvodovou gumu nemáš, riskuješ, že ti do světlometu nacáká voda a hnilík sleze z paraboly dolů - ta "oslepne" a fertig. Celý to světlo je prostě debilně vyřešený z hlediska ochlazování a nejde s tím nic učunit, jedničková fábule je už 14 let obsolette. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1202 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po prosinec 21 2020, 18:59 Předmět:
Tahle diskuse mě inspirovala k provedené testu svítivosti obyčejné vs. Osram +150% žárovky.
Konkrétně jsem testoval
Obyčejná = 12V H1 55W Magneti Marelli
Osram = 12V H1 55W Night breaker +150%
Měření svitivosti ze vzdálenosti cca 30cm, napájecí napětí 12V.
Výsledky:
Obyčejná 4,7A 1,75klux
Osram 4,9A 2,65klux
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 21 2020, 19:47 Předmět:
A to jak ty Night Breakery, Night Breakery Plus a Night Breakery Laser, tak i Filipesy Silver (etc. etc.) JSOU HOMOLOGOVANÝ pro provoz na pozemních komunikacích, existujou ale a jsou poměrně lehko sehnatelný totiž třeba i járofky se stejnou paticí, ale s příkonem ne 55W (H7) nebo 55/65W (H4) podle homologace, ale 100, 120 nebo dokonce 150W ve 12V a až 250W ve 24V provedení - ty jsou určený pro světlomety nejrůznějších pracovních strojů, bagrů, traktorů zemědělskejch i lesních - prostě mimo běžný silnice, ale už jsem je viděl namontovaný i v osobáku a dokonce i na střeše boudy v rampě tahače - takovej k0k0t když vám s tímhle heblem posvítí klidně i na kilák někde z protějšího obzoru do ksichtu, jedete dál doslova poslepu, protože máte mžitky před vočima a vidíte leda černý sluníčko ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15490 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po prosinec 21 2020, 19:57 Předmět:
Od té doby, co se musí svítit furt (denní nemám), tak mi odejde jednou do roka jedna žárovka. Koupím ty obyčejné, vyměním obě a rok to zase vydrží. Jezdím stejně skoro furt po městě, tak mě normální svítivost nebolí.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1202 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po prosinec 21 2020, 20:02 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
Ale +150% to není ani zdaleka.
Na krabičce vysvětlují plus 150 procent oproti nějakému standardu. Takže bych to viděl, že z marketingového oddělení vyhrabali nějakou normu z padesátých let a porovnali to s výsledkem jejich produktu a hned bylo co napsat na krabičku. Ale i mě výsledek mile prekvapil.
Naopak jednou jsem řešil závadu špatně svítící laguny,přestože světlomety svítili jasně bílou-studenou a na první pohled nebylo nic špatně ani na regloskopu. Luxmetrem jsem změřil svítivost namontovaných žárovek a na zkoušku tam dal obyčejné. Jejich svítivost byla asi o 30% lepší. Ty původní totiž byly nějaký tuningbenzinka s modrým sklem. To mi porvrdilo,že někdy méně je více.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 21 2020, 20:32 Předmět:
Zažil jsem i felichčiji těžce zdravotně postiženou tuzérským virem - ze skelnýho rouna a novin vylaminovanej spojler jak u DTM, lemy blatníků vytažený, kola na 5cm podložkách, vejfuk jak roura vod kamen zalomenej nahoru taky jak v DTM - a hlavní světla s járofkama H4 zevnitř vytřený štětkou namočenou v čirým laku obarveným náplní z propisky ... A taky šádynu "emku", který čelní světla divně oranžově mžouraly - ukostření uhnilý od kastle, obvod se uzavíral přes blinkry a jejich přerušovač ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7505 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po prosinec 21 2020, 20:44 Předmět:
Jo, vesnickej tuzing, to je kapitola sama pro sebe. Většinou je taková "úprava" pro auto konečná, poněvadž si to pak koupí jen podobný zoufalec.
Třeba tohle je děs... Daleko větší cenu by ten Rapid měl v původním stavu. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 21 2020, 20:49 Předmět:
Tenhle bodykit je furt ještě OK, i když nechtěl bych s tím jezdit na STK, to jsou i daleko horší laminátokřápy, například fábule jednička sedan s křídlem upraveným z octy WRC - ale pod kapotou motor 1,4 "ohava" 40kW ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1282 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: po prosinec 21 2020, 22:28 Předmět:
trochu sa to tu rozbehlo
vo vysledku to bude asi o tom ci sr71 chce vidiet alebo setrit
ja od fabie uz len svietim, nastastie sa nemusim zaujimat o to kolko to stoji a ako casto sa to meni , proste radsej vidim a zaplatim si za to , ako by som mal nevidiet a preplatit to (v lepsom pripade plechy, v horsom zdravie, život....)....
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.