Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

autožárovky do hlavních světel
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 17:54    Předmět: Citovat

No jistě že to chladí, protože tím chlazením se v járofkách (konečně) nastartuje halogenidovej cyklus a ty dostanou tu příslušnou životnost. Předpokládám že ta fábule 2003 16V je motor 1,4 buď 55 nebo 74kW - a světla bez projektorů, jen z prohnutejch proužků uspořádaná a z polykarbonátu vylisovaná "takyparabola". Problém je, že ty gumy do krytek se dávají kvůli utěsnění proti průniku vlhkosti, která během krátký doby doslova sežere hnilíkovej pokov na tý parabole, i když je pokrytej siloxalovou vrstvičkou. Když tam obvodovou gumu nemáš, riskuješ, že ti do světlometu nacáká voda a hnilík sleze z paraboly dolů - ta "oslepne" a fertig. Celý to světlo je prostě debilně vyřešený z hlediska ochlazování a nejde s tím nic učunit, jedničková fábule je už 14 let obsolette.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1202
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 18:59    Předmět: Citovat

Tahle diskuse mě inspirovala k provedené testu svítivosti obyčejné vs. Osram +150% žárovky.
Konkrétně jsem testoval
Obyčejná = 12V H1 55W Magneti Marelli
Osram = 12V H1 55W Night breaker +150%
Měření svitivosti ze vzdálenosti cca 30cm, napájecí napětí 12V.
Výsledky:
Obyčejná 4,7A 1,75klux
Osram 4,9A 2,65klux
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 19:37    Předmět: Citovat

To je slušný rozdíl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6026
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 19:41    Předmět: Citovat

Ale +150% to není ani zdaleka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33751
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 19:46    Předmět: Citovat

Asi to malo byt 150 %. Plus tam doplnilo marketingove oddelenie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 19:47    Předmět: Citovat

A to jak ty Night Breakery, Night Breakery Plus a Night Breakery Laser, tak i Filipesy Silver (etc. etc.) JSOU HOMOLOGOVANÝ pro provoz na pozemních komunikacích, existujou ale a jsou poměrně lehko sehnatelný totiž třeba i járofky se stejnou paticí, ale s příkonem ne 55W (H7) nebo 55/65W (H4) podle homologace, ale 100, 120 nebo dokonce 150W ve 12V a až 250W ve 24V provedení - ty jsou určený pro světlomety nejrůznějších pracovních strojů, bagrů, traktorů zemědělskejch i lesních - prostě mimo běžný silnice, ale už jsem je viděl namontovaný i v osobáku a dokonce i na střeše boudy v rampě tahače - takovej k0k0t když vám s tímhle heblem posvítí klidně i na kilák někde z protějšího obzoru do ksichtu, jedete dál doslova poslepu, protože máte mžitky před vočima a vidíte leda černý sluníčko ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 19:57    Předmět: Citovat

Od té doby, co se musí svítit furt (denní nemám), tak mi odejde jednou do roka jedna žárovka. Koupím ty obyčejné, vyměním obě a rok to zase vydrží. Jezdím stejně skoro furt po městě, tak mě normální svítivost nebolí. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1202
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 20:02    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Ale +150% to není ani zdaleka.

Na krabičce vysvětlují plus 150 procent oproti nějakému standardu. Takže bych to viděl, že z marketingového oddělení vyhrabali nějakou normu z padesátých let a porovnali to s výsledkem jejich produktu a hned bylo co napsat na krabičku. Ale i mě výsledek mile prekvapil.
Naopak jednou jsem řešil závadu špatně svítící laguny,přestože světlomety svítili jasně bílou-studenou a na první pohled nebylo nic špatně ani na regloskopu. Luxmetrem jsem změřil svítivost namontovaných žárovek a na zkoušku tam dal obyčejné. Jejich svítivost byla asi o 30% lepší. Ty původní totiž byly nějaký tuningbenzinka s modrým sklem. To mi porvrdilo,že někdy méně je více.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 20:32    Předmět: Citovat

Zažil jsem i felichčiji těžce zdravotně postiženou tuzérským virem - ze skelnýho rouna a novin vylaminovanej spojler jak u DTM, lemy blatníků vytažený, kola na 5cm podložkách, vejfuk jak roura vod kamen zalomenej nahoru taky jak v DTM - a hlavní světla s járofkama H4 zevnitř vytřený štětkou namočenou v čirým laku obarveným náplní z propisky ... A taky šádynu "emku", který čelní světla divně oranžově mžouraly - ukostření uhnilý od kastle, obvod se uzavíral přes blinkry a jejich přerušovač ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7505
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 20:44    Předmět: Citovat

Jo, vesnickej tuzing, to je kapitola sama pro sebe. Většinou je taková "úprava" pro auto konečná, poněvadž si to pak koupí jen podobný zoufalec.
Třeba tohle je děs... Daleko větší cenu by ten Rapid měl v původním stavu.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 20:49    Předmět: Citovat

Tenhle bodykit je furt ještě OK, i když nechtěl bych s tím jezdit na STK, to jsou i daleko horší laminátokřápy, například fábule jednička sedan s křídlem upraveným z octy WRC - ale pod kapotou motor 1,4 "ohava" 40kW ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7505
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 22:01    Předmět: Citovat

No, v první půlce 90. let možná... Teď? Takhle zprasit pěknýho Rapida.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1282
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: po prosinec 21 2020, 22:28    Předmět: Citovat

trochu sa to tu rozbehlo Very Happy
vo vysledku to bude asi o tom ci sr71 chce vidiet alebo setrit
ja od fabie uz len svietim, nastastie sa nemusim zaujimat o to kolko to stoji a ako casto sa to meni , proste radsej vidim a zaplatim si za to , ako by som mal nevidiet a preplatit to (v lepsom pripade plechy, v horsom zdravie, život....)....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út prosinec 22 2020, 10:45    Předmět: Citovat

Tak sem si zkusil taky poměřit luxmetrem...

Narva obyč - 1,85kLux 4,3A
Osram AllSeasons - 1,92kLux 4,1A
Osram SilverStar - 1,76kLux 3,9A
AEG Xenon - 1,92kLux 4,6A

Všechno H4, napájecí napětí 12V. Vzdálenost 30cm a měřím potkávací vlákno. Ještě si skočím pro Night Breaker do krámu Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út prosinec 22 2020, 15:04    Předmět: Citovat

Osram Night Breaker Laser (64193NL-HCB) H4

2,1kLux 4,7A

Úplně stejné podmínky měření jako minule. Několikrát jsem to opakoval, chybu v měření nenašel. Kde je těch 150%?

Když tomu přidám na 13,2V, pak to žere 5A a svítivost 2,85kLux.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 4 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund