Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá prosinec 18 2020, 22:37 Předmět:
Mně se povedlo něco podobného u škodovky. Tam, jak známo, se muselo kvůli výměně žárovky vyndat celé světlo. To bylo dole zacvaklé takovým čepem aby drželo kde má. No, vyměnil jsem žárovku, nandal to tam a odjezd. Bylo mi divný, že když jedu alejí, tak to místo škarpy osvětluje koruny stromů
Stačilo to pořádně zacvaknout a bylo. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2931 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: pá prosinec 18 2020, 23:12 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Hubert_79 napsal(a):
.... Nechápu, jak někdo může s "jednookým" autem jezdit, vždyť je vidět prd.
Spousta lidí to ani nepozná.
A najmä, keď prší... Keď najmä ráno za tmy a dažďa o 5:20 idem do práce,(celá cesta je iba na stretávačkách, lebo obec a iba 4 km mimo obce ale oproti stále niekto) tak niekoľkokrát si skontrolujem prepínač svetiel, či svietim, napriek tomu, že palubovka mi svieti... A začnem radšej dávať prednosť autobusárom, vychádzajúcim zo zastávky, zaradím sa radšej za nich, oni potom síce začnú tvoriť ten známy ,,,vláčik" aut, lebo aj tam, kde je povolená 90tka, idú 60tkou, ale idú predo mňov a mne stačí sledovať iba ich zadné svetlá... A zrak na šerosleposť podľa vyšetrenia z pred 3 mesiacov mám O,K, To iba pre rýpalov...
Založen: May 21, 2008 Příspěvky: 1412 Bydliště: near Liberec (JO70MT)
Zaslal: so prosinec 19 2020, 17:07 Předmět:
Včera po 14. hodině jsem jel ze Železného Brodu do Jablonce n.N. přes Pěnčín a byla tam taková mlha, že když jsem dojel před Maršovicemi linkový autobus tak jsem za ním jel až do Jablonce. Ani na zastávkách se nedalo autobus předjet a bylo houby platné zkoušet tlumená, mlhová či denní světla, protože viditelnost byla cca 20 metrů. Až na příjezdu k objížďce na Liberec mlha na padesáti metrech zmizela. Prostě poklička, ve které nezáleželo ani na žárovkách ani na reflektorech. Přitom z Liberce jsem vyjel do Železného Brodu ve 13 hod. po dálnici přes Turnov a nikde po mlze ani památky takže jsem jel na denní světla.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17734 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so prosinec 19 2020, 17:43 Předmět:
Před pár lety jsem na podzim asi v půli října jel po 21 hodině z Chlumce do Bydžova. Takovou mlhu jsem nikdy před tím ani potom nezažil a to mám odjeto kolem 800 tisíc km. Jakýkoliv světlo dělalo žlutý mlíko, předním sklem nebylo vidět naprosto nic. Musel jsem jet krokem a čumět z okýnka na středovou čáru. Naštěstí byla celých 10 km v létě čerstvá. Viditelnost byla sotva 3 metry. Naštěstí byl nulový provoz, nikoho jsem nepotkal. To by jsme asi oba skončili s rozbitou hlavou. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 19 2020, 20:51 Předmět:
Tohle s hlavou ven z vokna jsem zažil někdy v roce 1992 mezi Lačnovem u Svitav a Opatovem na tom kusu roviny I/43, co byl plánovanej jako polní vzletová dráha pro případ války. Taky, rychlost krokem, hlava z vokna, na těch asi 3 km jsem byl mokrej jak vodník... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A začnem radšej dávať prednosť autobusárom, vychádzajúcim zo zastávky, ........ To iba pre rýpalov...
No tak ono je to v obci povinnost dát autobusu vyjíždějícímu ze zastávky přednost...... _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Jan 26, 2013 Příspěvky: 508 Bydliště: Netolice
Zaslal: so prosinec 19 2020, 22:39 Předmět:
mam xenony a jedna výbojka odešla už po třech letech a 45k km na hrbu, výměna super sundat nárazník a vyndat světla, naštěstí je to tak na hodinku klidný práce
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 20 2020, 0:41 Předmět:
Je to nejen značka od značky jiný, ale dokonce u stejnýho typu se to liší i podle motorizace. Mám rooma 1,4 16V beneli a světla bihalogen projektory bez corner funkce (pevný nenatáčecí). Přístup k žárovkám H7 nijak oslnivej, ale i já co na ruku nenatáhnu rukavici s číslem menším než 12 se pro ně dostanu na obou stranách celkem s přehledem. Manželčina kolegyně z práce má dvojkovou fábuli 1,2HovnoToPojede s klasickýma parabolama a járovkama dvouvlákno H4 - a na výměnu aby si najímala děcka z první třídy nebo Saxánu, protože tam aby se dospělej člověk dostal k žárovkám, tak nalevo musí ven baterka chcačky nechcačky a napravo expanzní nádržka chlazení - bez jejich vyndání mimo motorovej prostor se prostě pro há-čtyřky není kudy jinudy dostat. A to jsou ty předky u rooma i dvojky fábule jinak konstrukčně naprosto identický, akorát prostě ta Hádka Trojice Pístů má expanzku i baterku posunutou o pořádnej kus směrem dopředu až těsně za krytky světlometů!!!!
passion napsal(a):
V robote kolegom hovorievam tak - bola taká hmla, že som otvoril okno a nevidel som na prístroje
U nás se zas říká, že je taková mlha, že by v ní zabloudil i Rákosníček respektive že se vodník Kebule zase jednou zlískal tak, že si zvrhnul kotel na vaření mlhy. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 20 2020, 21:20 Předmět:
Není to pravda. Výdrž žárovek jednak záleží na jejich konstrukci - žárovky na menší napětí obecně vydrží víc, protože mají tlustší vlákno, stejně tak životnost ovlivňuje samotná konstrukce nosnýho systému vlákna (jak moc dovoluje pohyb respektive průhyb vlákna) - a v neposlední řade je životnost ovlivněná i zástavbovýma podmínkama pro žárovku = hlavně jejím chlazením. To je totiž u halogenky asi nejdůležitější, špatně chlazená halogenka odchází daleko před svojí možnou maximální životností jednoduše proto, že v ní nemůže fungovat její základní funkční proces, tzv "halogenidový cyklus", pomocí kterýho je bráněno ztenčování vlákna za provozu odparem wolframu a jeho ousazováním na stěny baňky (černání baněk). Ten proces využívá rozdílu teplot mezi žhavým vláknem a od něj ohřátou oblastí inertního plynu v jeho těsný blízkosti a tím samým plynem zchlazeným o stěny baňky. V přítomnosti halogenovýho inhibitoru je při dostatečným tepelným rozdílu mezi vláknem a stěnama baňky silně omezenej přenos atomů wolframu termicky aktivovanou difúzí na sklo = vlákno se ztenčuje jen minimálně a přeruší se většinou vinou prudkýho otřesu. Naopak když se halogenka chladí špatně, sklo se ohřeje a halogenidová procedura nemá prostředí pro svoji funkci, vlákno se ztenčuje až po nějaký relativně krátký době při zapnutí přehoří. Proto mají i žárovky se zvýšenou svítivostí vinou vyšší pracovní teploty vlákna obecně nižší životnost - kterou navíc v reflektorech s blbě vyřešeným odvodem tepla z baňky duplicitně zkrátí zhoršená funkce halogenidovýho cyklu. Klasickej příklad jsou obyčejný "parabolový" reflektory u fábulí první generace - ty pro žárovku H7 vznikly v Helle narychlo jako náhražka za původně uvažovaný projektory kvůli ceně - Škoda Auto chtěla mít fábuli celosériově s projektorama, levnější halogen nebo bihalogen, dražší s xenonama, leč soudruzi z Vlkohradu usoudili, že do škodifky je projektorů škoda a že se musí zlevnit nižší výbavový stupně - proto Hella dostala na poslední chvíli necelej rok před náběhem sériový výroby fábule za úkol vyřešit požadavek osadit fábuli lacinějším provedením světla než jsou projektory. Výsledek potkáváme na silnicích - světlomet(y) svítící jak peklo do všech stran, protože nebyl dostatek času na vychytání tvaru odrazný plochy pro zamezení odlesků svítících mimo požadovanej úhel, stejnej důvod je i nedořešený ochlazování světelnýho zdroje = žárovky H7, ve který proto nemůže správně fungovat halogenidovej cyklus a žárovky v jedničkový fábuli proto odcházejí jak protestanti po Bílý Hoře. Řešilo se to továrně odporovou kabeláží namísto změnou konstrukce světlometu, bastlíři si pomáhali soft-startem s FETem ... Ale hlavně že se to prodávalo ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3311 Bydliště: Brno
Zaslal: po prosinec 21 2020, 11:30 Předmět:
Taky H7 a měl jsem tam Osram Night Breaker. Blbý přístup u obou světlometu, Renault Laguna II. Výdrž tak rok, dva a to mám denní světla. Objednal jsem Philips X-treme Vision. Vytáhnout tu žárovku z uchycení v balení to taky musel vymyslet nějaký potrat. Drží tam fest. Nechce se mě měnit žárovku v tom druhým světlometu na straně spolujezdce, ten mizerný přístup. je tam ta Osram NB. Jak ta Osram tak i Philips svítí dobře. Když je na vozovce mokro a špinavo jako v tento čas tak za tmy se hodí nějaký lux navíc.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 5
Zaslal: po prosinec 21 2020, 16:40 Předmět:
Už vidím jak létá kamení co to ten Hájek zase udělal. Mam Fábii 16V 2003. Prvních pár let kdy vymysleli svícení furt, praskaly H7 jen to dunělo. Postupně popraskaly také packy víček krytu žárovek. Sešil jsem to měděným drátem a protože to táhlo tak jsem vyhodil těsnící gumičky víka. Tady se asi dozvím jak budu mít zasrrrrr paraboly. Když se dívám do jiných Fábií nevidím rozdíl, byl spíš problém s žloutnutím zvenku. Kamarádi vyleštili, a světla jsou jako nové. Možná 10let nevím co je praskání žárovek, chladí to. Jak prosté.Včíl mudruj
Luboš
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.