Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia - demontáž klikovky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33940
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá leden 01 2021, 1:52    Předmět: Citovat

Na mojom starom motore sa rozvody menia kazdych 90 tisic. A to napriek tomu, ze ventily sa s piestami nemozu stretnut ani pri roztrhnuti remena.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: pá leden 01 2021, 9:33    Předmět: Citovat

takových motorů co se nepotkaji už jsem taky pár viděl Laughing Laughing

90-120tisíc je podle mě rozumný interval a víc bych asi neriskoval
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6081
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá leden 01 2021, 10:35    Předmět: Citovat

JMD napsal(a):
... ale druhá je aké má podmienky Danhard.

Ty nejhorší, servisuju si to v garáži sám Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JMD



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 120

PříspěvekZaslal: pá leden 01 2021, 15:03    Předmět: Citovat

To je niekedy lepšie ako v servise. Dôležité je, že meníš pravideľne predpísané náplne a filtre, nejazdíš s tým závody, neťaháš karavan a tak podobne.

Nie som automechanik. Pričuchol som si k tomu z núdze. Mám totiž staré auto. Dobrých poctivých automechanikov je málo. Nemajú čas, majú plno zákaziek, dohaduješ sa s nimi kedy môžu, odkladajú ťa, čakáš, prispôsobuješ sa. Ja som s tým sekol a keď tak už do riadnych zavedených servisov, kde tolerujú aj diely alternatívnych ale dobrých výrobcov.
Našťastie maličkosti ako výmenu oleja, filtrov aj palivového zvládam sám na chalupe. V poslednej dobe ma trápila skôr úžitková elektroinštalácia a manželkine zručnosti pri cúvaní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: so leden 02 2021, 15:33    Předmět: Citovat

rnbw: To už jsem slyšel od více lidí. Vlastně mi podle toho co slýchám přijde, že jediný motor které se může potkat mám jen já. Laughing
Ale vzhledem k tomu, že ty o tom něco víš neříkám, že je to tvůj případ.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33940
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so leden 02 2021, 16:05    Předmět: Citovat

Mazda Z5. Aj som nasiel na roznych forach ludi, ktorym remen prdol a nic sa nestalo. Po vymene remena motor normalne fungoval.

Taketo motory sa uz asi nevyrabaju.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2709

PříspěvekZaslal: so leden 02 2021, 17:26    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Na mojom .. sa ventily s piestami nemozu stretnut ani pri roztrhnuti remena.

Co máš za auto?

_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1647
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: út leden 05 2021, 6:58    Předmět: Citovat

citace:
180k to musí vydržet


Známý co se tím živí, mě ukazoval řemen po 195k z 1.4 16V. Měl na vnější straně po celém obvodu zřetelně viditelné trhlinky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út leden 05 2021, 7:44    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Mazda Z5. Aj som nasiel na roznych forach ludi, ktorym remen prdol a nic sa nestalo. Po vymene remena motor normalne fungoval

taky jsem měl v minulém autě motor kterému se při poruše řemenu nic vážného nestalo - opel X16SZR (většina starších 8 ventilových motorů od opla na tom asi byla podobně)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1647
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: út leden 05 2021, 7:54    Předmět: Citovat

Na staré VECTŘe, mě při roztláčení přeskočil řemen a dojel jsem s tím ještě do servisu, zvuk to mělo jak stabilák od mlátičky Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út leden 05 2021, 10:27    Předmět: Citovat

Já jsem nikdy nepochopil důvod, proč by měl při roztahování auta přeskočit řemen - vím že se to říká ale nechápu proč. Je přece jedno jestli motorem točím přes startér anebo ho roztáčím přes kola a převodovku, v obou případech působí roztáčecí síla na motor přes klikovou hřídel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1647
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: út leden 05 2021, 10:45    Předmět: Citovat

Při zařazení nízkého kvaltu je ten náraz prudší, setrvačná síla tunovýho auta udělá svý. Starter takový "hup" nevytvoří. Chce to taky cit na spojce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: út leden 05 2021, 11:19    Předmět: Citovat

skočení udělá to velký škubnutí Wink lepší je roztahovat na vyšší kvalty a ideálně pokud jde tak ještě zatočit startérem Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 05 2021, 11:24    Předmět: Citovat

Přesně - a navíc, ta setrvačná síla půldruhatunovýho a těžšího auta se do motoru musí pustit tak, aby k tomu rázu pokud možno nedošlo. Je přitom paradoxní, že ten ráz snadnějc vznikne, když se auto roztahuje na nižší kvalt, třeba právě na dvojku, jak jsme byli zvyklí ze starý šáde a podobnejch motorů - tam šlo o to, jak už při rychlosti 10-15km/h, což je rychlost klusem tlačících lidí, dostat skrz karburátor motoru dost vzduchu, aby spolu s sebou strhnul i dostatek paliva pro zapálení - který se navíc muselo uskutečnit mizernou jiskrou z bateriovýho zapalování - který když už baterka neotočila startérem taky nemělo energie nazbyt. Naproti tomu moderní motory mají vstřikování, který vždycky dopraví do válce (nebo do sání těsně před válec při nepřímým vstřiku) potřebnou dávku paliva a kk tomu zapalování, který má měniče, takže jiskru dá vždycky dostatečně velkou - a k tomu všemu stačí míň proudu, než starýmu zapalování jen s kontaktama a cívkou. Takže doslova stačí motor plynule roztočit na nějakejch 120 RPM a elektronika už zbytek zařídí sama. No a to plynulý roztočení se právě snáz udělá tím, že se zařadí vyšší stupeň - minimálně trojka, klidně i čtyřka - a s povolením spojky se počká, až auto nabere tažením rychlost kolem 30-40km/h. V tu chvíli totiž při plynulým a postupným puštění spojky už má takovou setrvačnost, že i když spojka maličkoproklouzne, tak auto necukne, jako by cuklo na dvojku a tím se do motoru přenese daleko menší ráz - a motor se plynule roztočí, načež elektronika vstříkne a zapálí a dál už si motor reguluje sama. Platí to i pro diesely, i u těch je dneska potřeba auto rozjet na vyšší rychlost a startovat přes vyšší rychlostní stupeň. Hlavní je, aby v baterece byla ještě aspoň nějaká "šťáva" pro práci elektronickýho systému, kterej se postará o synchronizaci vstřiků a dopravu paliva.
No a ty úplně nejmodernější auťáky jde tažením na laně za jiným vozidlem dokonce rekuperačně dobíjet jako ze zásuvky ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6081
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: út leden 05 2021, 11:32    Předmět: Citovat

Zajímavý, že někomu stačí na odpověď řádka a někdo o tom napíše román pro všechny.
Proto radím majitelům moderních aut, co tam mají jen dva pedály, řidte se radama EKKARa Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 6 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund