Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia - demontáž klikovky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 22:17    Předmět: Citovat

Myslíš to nad pružinou? nevím jak u tohoto, ale běžně se stlačí pružina ne za ten střed, ale za to víčko - hrníček. Případně se zespod poklepne ventil. mezi dříkem ventilu a tím hrníčkem je pak kroužek který jde volně vyndat - při stlačení samozřejmě.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2709

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 22:31    Předmět: Citovat

A demontáž pouzdra ventilu? Z které strany vyklepnout?
_________________
pro mládež - Hamíkův koutek


Naposledy upravil kulikus dne čt prosinec 31 2020, 1:49, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6081
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 22:32    Předmět: Citovat

Mám MPI i tak je to na mě složitý Very Happy

Ale na výměnu řemene musím podepřít motor, tak se mi do toho nechce.
Nevíte v kolika se přetrhne ? pak bych to nemusel dělat Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 22:44    Předmět: Citovat

kulikus: vodítka jsem nikdy nedělal. Tedy netuším.
danhard: já už dva motory na rozvody zabil. Tedy Fiaty a vždy mi ulítla kladka.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6081
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 22:55    Předmět: Citovat

V příručce je to psaný neurčitě, v 90k udělat kontrolu a pak každejch 30k.
Ale v kolika je maximálně výměna se nepíše.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7573
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 23:00    Předmět: Citovat

Dělat nějakou kontrolu, podpírat motor a podobně? To není záležitost hodná gentlemana Smile
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: st prosinec 30 2020, 23:37    Předmět: Citovat

No nevím. Ale on ten řemen dle mě vypadá dobře vypadá dobře a pak jde během chvíle do háje. A jak jsem psal. Taky jsem se vždy koukl na řemen a dobrý. Kašlu na to. A pak to zacinkalo... řemen dobrý ale kladka ko. Motor na sračky.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2709

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2020, 1:43    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Haťapky měly vždycky jen a jen řetěz - ... skákal, což odstranila náhrada plastovejch vodicích lišt za delší... Dá se říct, že u aut vyrobenejch po roce 2005 už byly tyhle motory v rámci svý výkonový třídy jedny z nejspolehlivějších
...
byly inovovaný jak řetěz a kola, tak i vodítka a napínák, ale ani to nedokázalo odstranit pro tuhle verzi naprosto charakteristický zarachtání rozvodovýho řetězu při startu ...

Výroba 2004. Dvakráte se motor ozval během startování (se sešlápnutou spojkou). Poprvé to byla obrovská detonace z výfuku. Motor na druhý pokus naskočil a auto dál spolehlivě jezdilo další dva měsíce. I trasu Brno-Praha a zpět.
Podruhé totéž, ale auto sotva vyjelo z místa. Ztrácelo otáčky a tah, jako by se motor zadíral. Po 400m ho řidič pro jistotu odstavil. Stále šlo nastartovat ale motor nedržel otáčky, na volnoběh zhasínal.
Po měsíční odstávce na ulici (Brno) už s ním startér nehnul ač byla baterie v dobré kondici.

Rozvodový řetěz (obr.1) je v pořádku, ale dva ze tří železných šteftů vodicí lyžiny jsou přeražené v místě uchycení do bloku motoru (obr.2). Blok motoru je v okolí těch dvou utržených šteftů vyhlazený do důlků (obr.3,4).
Chápu to tak, že při prvním "výbuchu" to řetěz přežil, ale přerazily se štefty (průměr kolem 5mm). Jejich závitová část zůstala v bloku motoru (obr.4). Během následného ježdění se utržené plochy "roznýtovaly".
Při druhém výbuchu to odnesl ventil, možná i píst. Šlo to do servisu k posouzení. Rozmlácenou svíčku tam ztratili.

Jsou přeražené štefty vodicí lyžiny řetězu rozvodu (obr.2) u Fabia HTP 2004 častější "provozní" závada?



Lyzina_retezu_rozvodu.jpg
 Komentář:
2 uražené a roznýtované štefty lyžiny rozvodu, obr.2
 Velikost:  254.58 kB
 Zobrazeno:  58 krát

Lyzina_retezu_rozvodu.jpg



rozvod-HTP.jpg
 Komentář:
HTP rozvod, obr.1
 Velikost:  264.08 kB
 Zobrazeno:  58 krát

rozvod-HTP.jpg



Rozvod-urazeny_steft.jpg
 Komentář:
Rozvod, uražený šteft č.1 - obr.3
 Velikost:  292.86 kB
 Zobrazeno:  58 krát

Rozvod-urazeny_steft.jpg



Rozvod-urazeny-2-steft.jpg
 Komentář:
Rozvod, uražený šteft č.2 - obr. 4. Je vidět zbytek vyvrácené závitové části šteftu
 Velikost:  287.51 kB
 Zobrazeno:  35 krát

Rozvod-urazeny-2-steft.jpg



_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6081
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2020, 9:53    Předmět: Citovat

"Vážený pane,

děkujeme Vám za informaci. Vozidlo je vybaveno motorem typu BFQ. U této motorizace není výměna rozvodů termínována. Bezchybnost tohoto dílu je kontrolována pohledově, při každé servisní prohlídce - první po proběhu 90 000 km a následující po proběhu dalších 30 000km. Dle stavu, zjištěného touto prohlídkou, autorizovaná opravna Škoda doporučí, nebo nedoporučí výměnu tohoto dílu.

Podáváme Vám tuto informaci, s pozdravem ..."

Takže se na to vždycky s výměnou oleje podívám a je to !
Teď tam mám 135k, do 180k to musí vydržet Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7573
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2020, 10:05    Předmět: Citovat

No, onu nejkritičtější součástkou nebývá samotný řemen, ale kladky a napínáky. To když se třeba přidře, tak je problém na světě.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2020, 11:38    Předmět: Citovat

danhard napsal(a):

Takže se na to vždycky s výměnou oleje podívám a je to !
Teď tam mám 135k, do 180k to musí vydržet Very Happy

uvidíš řemen, ten většinou vypadá v pořádku, co odchází jsou kladky hlavně ta plastová těch už jsem viděl rozpadlých několik Wink osobně už bych to při příštím servisu vyměnil pro klid duše
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JMD



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 120

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2020, 12:19    Předmět: Citovat

Takýto popis a vysvetlenie sa mi vidí na reťazový rozvod. To sa určite dá dohľadať, aj to čo treba kontrolovať každých 30tkm.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2020, 12:48    Předmět: Citovat

Nejdřív o tom, jak na pojem "životnost" u plastovejch ozubenejch řemenů nahlížejí různý podniky:
- výrobce průmyslovejch strojů, kde se ozubený řemeny úplně stejný konstrukce jako rozvodový používají pro pohony manipulátorů a dalších pohyblivejch částí mechanizace zajímá počet provozních hodin, po který výrobce zaručuje bezporuchovej provoz, respektive střední doba mezi poruchama - z toho se dá vyjít při výpočtech spolehlivosti a tím i při návrzích na kontrolní a výměnný intervaly, při tom se samozřejmě jedná o pravdivý údaje, kde si nikdo nedovolí fixlovat nebo mlžit = soudní postihy za finanční ztráty způsobený chybnýma informacema mezi firmama umějí neopatrnýho výrobce položit.
- výrobce automobilovejch motorů, kde se řemeny používají převážně jako pohonná část rozvodu, zajímají ty samý parametry, ale konečnýmu uživateli = majiteli motorovýho vozidla se ty údaje poskytnou transformovaný na přibližnej údaj, kterej v sobě ale zahrnuje nepublikovaný podmínky pro svoji platnost - automobilky považujou auto starší 5 let za věc mimo svoji odpovědnost, tudíž údaje o životnosti dílů jsou záměrně zkreslující tím směrem, aby se konečnej uživatel při jejich respektování a dodržování sám poškozoval = aby z nevědomosti sám přispíval ke snížení životnosti vozidla a tím sám aktivně napomáhal k jeho dřívější potřebnosti nahradit novějším výrobkem. Důvodem je i to, že zákazník nemá běžně možnost za to výrobce postihnout = pravdivý údaje nejsou běžně k dispozici a možnost za to výrobce zažalovat je víc než diskutabilní.
- samotní výrobci ozubenejch pohonnejch řemenů udávají jejich životnost v závislosti na zatížení, okolní/pracovní teplotě, vystavení různým chemikáliím, ale třeba i na počtu změn směru otáčení za určitej čas nebo na počtu a intenzitě dynamickejch rázů v tahu, kterým jsou jejich výrobky během používání vystavený. V případě automotive použití jde hlavně o provoz za mrazu, kdy z prostředí o teplotách pod nulou se během pár minut stává prostředí o teplotě v řádu 100°C, měnící se provozní rychlost otáčení od stovek až po tisíce za minutu, vystavení působení ropnejch i neropnejch paliv a maziv a o odolávání trvale opakovaným tahovým rázům, kdy hlavně pružiny ventilů prostřednictvím vaček do rozvodovýho pohonu s každým otevřením "vysílají" různě veliký impulsy "odporu proti otáčení". Tady se velice negativně projevuje snaha o snižování počtu válců, kdy na jedný otáčce vačkovýho hřídele menší počet časovejch intervalů, kdy vačka kvůli otevírání ventilů klade pohonnýmu řemenu větší odpor, vede k většímu rázovýmu namáhání pohonu. Do doby životnosti samozřejmě započítávají i samotnou dobu stárnutí neboli dobu, kdy se řemen nepohybuje a jen v odstaveným autě leží napnutej na kladkách.

A jsme u toho, JAKÝ informace o životnosti (těch řemenů) OD KOHO dostáváme. K informacím pro průmyslový pohony se prakticky nikdo, kdo nedělá konstruktéra daný kategorie strojů nedostane. K informacím přímo od výrobců řemenů pro automotive je obdobně špatnej, dá se říct nulovej přístup. Jedinej, kdo "nám něco řekne" je výrobce automobilu. A ten nám bude už z principu lhát, protože pro něj je nežádoucí, aby spotřebitel znal pravdu a podle ní se zachovával - výrobce by tím přicházel o nezanedbatelnou část zisků.
V reálu se to má tak, že automobilka napíše do manuálu "kontrola po ujetí 90 000km a pak dalších každejch 30 000km, v případě potřeby výměna". Jenže - tenhle údaj je odvozenej od údajů o provozní spolehlivosti řemenu, kterej pojede 24/7 v nějakým trvalým zatížení s určitým počtem změn/rázů za časovou jednotku - z toho se vypočítá, jak dlouho bude ASI fungovat běžnej spalovací motor a podle počtu průměrně najetejch km se odvodí nějakej značně pofidérní údaj. V reálu totiž 90 000 najede každý auto za úplně jiný časový období - kurýrní služebák s nájezdem 300km denně to zvládne za rok, běžnej služebák třeba za 3 roky a rodinný auto klidně až za 10 let. Ale nikdo veřejně nepoukazuje na to, že plasty použitý ke konstrukci řemenu stárnou a degradujou nejen při funkci, ale i během stání - právě vinou působení času a okolního prostředí.

Takže jsem se vyptával a šťoural a získal jsem zajímavou informaci, neveřejně a "mimo záznam" - u automotive použití se výrobci řemenů dívají na životnost jako na součet kilometrovýho proběhu a kalendářního stáří součásti, i když to automobilky prezentujou jinak - ty uvádějí jen km proběh. Výrobci řemenů ale uvažujou v průměru 1 rok "života" řemenu za ekvivalent nájezdu 10 000km a za obvyklou dobu praktický bezporuchovosti provozu považujou hodnotu "10 ekvivalentních let funkce" - neboli, ujetí 90 000km za 1 rok provozu = řemen preventivně vyměnit. Při dalším provozu bez výměny řádově narůstá počet případnejch poruch. Při menším ročním nájezdu se čas pro výměnu samozřejmě posunuje, takže třeba při průměrným nájezdu 20 000 ročně se na "hranici spolehlivý ekvivalentní životnosti" řemen dostane v průběhu čtvrtýho roku používání - podle údajů automobilek je to ale až o rok pozdějc - a pro průměrnej nájezd 10 000km ročně se daná lhůta vyčerpá už před koncem pátýho roku života vozidla. I když mechanici naprosto klidně řeknou, že běžně se rozvoďák mění po 150 000km, tak v tý době už je řemen popraskanej natolik, že skutečně hrozí jeho roztržení nebo aspoň očesání zubů, takže bez výměny by další provoz byl opravdu taháním draka za ocas. I proto je mezi málo často jezdícíma autama o tolik % víc selhání rozvodů ve srovnání s "lítacíma" služebákama - protože těm se věnuje údržba v reálu v mnohem kratších časovejch intervalech, než těm "garážovejm leštěnkám" a co si budeme povídat, pro dnešní technologicky vyspělý konstrukce aut je časový stárnutí daleko horší než provozní opotřebování.
Takže vy všichni, co máte auto s motorem, kterýmu rozvod pohání plastovej ozubenej řemen, schválně si spočítejte, kolik tisíc km a kolik roků má váš řemen odsloužíno - a prostě to sečtěte a nad výsledkem popřemejšlejte, případně sem napište svoji zkušenost a dojmy. Já jsem to udělal a výsledek sem napíšu až za pár dní, abych neovlivňoval diskusi.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JMD



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 120

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2020, 13:22    Předmět: Citovat

Nechce sa mi to čítať celé, ale spoľahlivosť a stredné hodnoty sú neodškriepiteľná jedna vec, ale druhá je aké má podmienky Danhard.

U remeňov je problém napríklad aj unikajúci olej alebo palivo v oleji, ktorý sa dostane na remeň. Ten remeň to potom postupne degraduje.
Ďalším problémom sú tie kladky a či ich niekto menil pri prvej výmene.
Rovnako potom zaťaženie rozvodov, keďže ložiská tiež už nie sú nové a tak podobne a ďalej.
Výmena za nový, ale koľko rokov starý, kde ako skladovaný, akého výrobcu...
Preto po prvej výmene sa odporúča skrátiť interval výmeny, alebo aj rozšíriť kontrolu oproti prvotným predpisom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: čt prosinec 31 2020, 23:16    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
I když mechanici naprosto klidně řeknou, že běžně se rozvoďák mění po 150 000km, tak v tý době už je řemen popraskanej natolik, že skutečně hrozí jeho roztržení nebo aspoň očesání zubů

dneska už jsou intervaly 210 tisíc Shocked bohužel tolik zpravidla nevydrží vodní pumpa tak se stejně mění dřív Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 5 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund