Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia - demontáž klikovky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4290
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: ne prosinec 06 2020, 21:09    Předmět: Citovat

Šálek sa odborne povie ložisková výstielka a to v čom je uložená výstelka je ložiskové puzdro ty super uživateli. A spodky tých puzdier sú prepojené. nedajú sa nasadiť samostatne. sú odliate v bloku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 06 2020, 21:50    Předmět: Citovat

A co myslíš, že se mění - pouzdro nebo výstelka čili futro nebo šál? Obojí je zcela určitě z jednoho kusu, že?
BTW - viděl tys vůbec někdy výměnu třeba takovýho hlavního šálu = kluznýho ložiska výstředníkovýho hlubokotažnýho lisu s tlakem 500 tun? To jsou bratru 3 metráky ložiskový kompozice jen to fikne ... A podle tebe taky zcela tutově z jednoho kusu ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4290
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: ne prosinec 06 2020, 22:14    Předmět: Citovat

Pane bože to je hňup. No nič ja sa s tebou špiniť nebudem. Dobrú noc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 06 2020, 23:57    Předmět: Citovat

Jop, popsal ses velice trefně. Ani já nemám náladu se nutit do snižování na tvoji úroveň.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 07 2020, 0:03    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
danhard napsal(a):
Když se mi kouslo MB-čko, tak jsem dělal taky jen výbrus kliky a nový šály Smile
A dotahoval jsem to s citem Laughing
Dělal to tak každej, kdo si dělal generálku doma. ..
Jenže na těch motorech to aspoň šlo a byly na to k dostání ND s příslušnýma rozměrama včetně novejch pístů i s čepama a kroužků a nebo taky fungl nový vložky válců včetně měděnejch podložek na srovnání vejšky. To už na motory z produkce po roce 2010 minimálně z koncernu sehnat nejde, VW uplatňuje technologii tlakovýho lití hnilíku koupenou v roce 1991 právě spolu s AZNP tak striktně, že ani jiný motory do osobáků než s tvrdě zalitýma nikasilovýma vložkama neprodukuje ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6081
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: po prosinec 07 2020, 7:56    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Pokud už se nutně musí měnit šály, musí se demontovat a zpětně namontovat komplet jeden po druhým, ne všecky najednou.

Jak by jsi EKKARE měnil šály na klice jednu po druhý bez demontáže kliky ?
Ty jsi machr, určitě na to máš nějakou metodu Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4290
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: po prosinec 07 2020, 8:17    Předmět: Citovat

Ten ekkar je tak hlupy že on na to proste nemá. On nedokáže pochopiť že ložiská sa nedajú skladať po jednom keď sú ložiskové puzdrá jeden kus. Proste všetky štyri ložiskové puzdrá alebo keď chcete domčeky sú odliate v spodnej časti klukovej skrine a preto sa všetky ložiská musia zavreť spolu. Nedá sa to po jednom tak, ako to bolo voľakedy na "škodovkách". Prikladám foto.


spodek.jpg
 Komentář:
 Velikost:  61.08 kB
 Zobrazeno:  40 krát

spodek.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 07 2020, 8:28    Předmět: Citovat

Vysuneš ho po povolení a odebrání "horní půlky" protočením kolem klikovýho čepu. Prostě to jde vybrat i bez kompletního vybrání kliky, kdybych to neviděl maníka dělat, netvrdil bych to. Fakt je, že to dělal na klice, která nebyla vydřená, jen praskly 2 šály ze 4 (první a druhej počítaný od setrváku - proč praskly netuším) a motor proto začal klepat. Majitel to zjistil včas a nenechal to dodrbat. Pokud je ale uložení vylágrováno natolik, že to "chytne" i čepy klikovky, pak je skutečně jednodušší koupit celej polomotor new, protože klika má povrchovou úpravu čepů s minimální hloubkou a po přebroušení by se ty čepy musely znovu povrchově vytvrzovat. Prostě žijeme v době spotřebkové a i když motory aut ve srovnání se škodifkama "stovkama" a "šádynama" vydrží troj i vícenásobek nájezdu, v případě fatálních závad se je nevyplácí opravovat vzhledem k použitým technologickým postupům - ty jsou u novejch motorů relativně levný kvůli hromadný aplikaci při výrobě a montáži, kusově jako oprava se ale nevyplatí, protože pro jejich aplikaci jsou potřeba specializovaný nástroje a přípravky s velkou pořizovací cenou - a ty si malej servis dovolit koupit nemůže, bo by se mu nezaplatily.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4290
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: po prosinec 07 2020, 9:51    Předmět: Citovat

keď odoberiem hornú polku, nič mi nebráni v tom, aby som zdvihol celú klukovku o polovicu zdvihu piesta a môžem tam potom aj tancovať. Zasa EKKAROVE žvásty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: po prosinec 07 2020, 11:59    Předmět: Citovat

danhard napsal(a):

Jak by jsi EKKARE měnil šály na klice jednu po druhý bez demontáže kliky ?
Ty jsi machr, určitě na to máš nějakou metodu Laughing

jde to Wink stačí povolit kliku a šálu "podvlíct" Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po prosinec 07 2020, 12:09    Předmět: Citovat

Pokud jsou sundat samostatně domky klikových ložisek tak to jde. Pánvička nad čepem kliky se prostě buď otočením kliky a nebo zatlačením na konec "protočí" kolem čepu. Nasazení zpět pak stejným způsobem. Letos to kámoš takhle dělal na FFFFFordu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 07 2020, 13:15    Předmět: Citovat

Samozřejmě že to jde - to akorát zase jeden vypatlanej Čombol bude do úmoru tvrdit, že Ekkar je tak pitomej, že neví že klikový ložiska jsou vcelku .... No nic, panstvo, myslím, že obrázek už si každej udělal ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4290
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: po prosinec 07 2020, 13:18    Předmět: Citovat

To je hňup co?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po prosinec 07 2020, 15:25    Předmět: Citovat

Sadra17 napsal(a):
danhard napsal(a):

Jak by jsi EKKARE měnil šály na klice jednu po druhý bez demontáže kliky ?
Ty jsi machr, určitě na to máš nějakou metodu Laughing

jde to Wink stačí povolit kliku a šálu "podvlíct" Wink

Když už dělám hlavní lágry na klice, tak by asi stálo za to kliku vyndat a přeměřit, popřípadě ji nechat přebrousit. A co axiální ložiska kliky? Na ty seru, že jo, to bych musel tu kliku vyndat. Kluci nepanikařte, těhle motorů se rozebralo spousta a po složení (s novejma lágrama) se to točilo jak kolovrátek, takže žádnou paniku, že se nesměj povolit pánve hlavních ložisek na klice. Vim o tom že je to v předpisu ale nevim o nikom komu by se ten blok zkroutil. Pokud se blok přecejenom zkroutí, tak se motor vyhodí. Stejně by tak dopad, protože s vylágrovanym motorem se dlouho jezdit nedá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kutilmil



Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4290
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: po prosinec 07 2020, 15:49    Předmět: Citovat

Nič sa neskrúti lebo som to sám robil na svojom aute. Je síce pravda že som to rozobral zbytočne llebo šálkam ani kluke nič nebolo ale robil som generálku tak som vymenil aj toto. Kluku som dal medzi hroty, hádzala v tisícinách, oškretá nebola takže išla s5 bez prebrúsenia. Nové šalky aj axiálne ložiská aj semeringy som samozrejme dal. Tu je jasne vidieť že ekkar tu seká kofra (tak ako s tým kúrením) a pritom o túto problematiku študoval možno z rýchlika. Každý normálny človek čo mení šálky tak premeria ložiská a dá ju medzi hroty aby odmeral hádzavosť. Tento krok ekkar vynechal.... amaterizmus.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 2 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund