Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dálniční známky elektronicky - stejná cena???
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: st prosinec 02 2020, 13:49    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
...podél D35 od Turnova na sever totiž dodnes souběžná 635 (jako bývalaá 35) nevede, až nakonec byly úseky Turnov - Hodkovice a Kosmonosy - Bezděčín (tam objížděči jezdili městem, a to se tam kříží silnice D10, 610, 16 a 38, okresky nepočítám), tak nakonec zase tento úsek osvibodili od poplatků, jako před lety.
Ona tam ta stará 35 fakticky vede, překopán byl jen krátký úsek Turnov - Přepeře. Což lze objet buď přes Ohrazenice nebo směrem na Sychrov. Ale není to dobrá cesta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st prosinec 02 2020, 14:43    Předmět: Citovat

V Praze je to téměř nutnost, jezdí-li člověk mimo. Dá se sice jezdit po bývalých hlavních tazích, dnes klasických "dvojkách", ale ty vedou z velké části skrze obce a kraji se do nich moc investovat nechce. Takže jet třeba z Prahy do Mechova nebo Plzně po "staré" sice jde, ale časově je to dost rozdíl...
Zas třeba na okruhu (D0) to potřeba není, což je malé, leč stále bezvýznamné plus.
No a aby se platící motorista trochu potěšil, tak letos bude otevřeno celých asi 16 km dálnic.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 02 2020, 19:54    Předmět: Citovat

Mně nutí po dálnici jezdit stíhačka - že to je rychlejší. Ale že v dálničním režimu auto žere jak ruskej zájezd to už odmítá vidět, pro ni je nejdůležitější kratší doba jízdy. Příklad - jezdím (i když teď už jsem tam 3 roky nebyl) na otevírací dny do Lešan - Muzeum pozemního vojska. Mám na výběr 2 možnosti - trasu rychlou a trasu úspornou. Trasa rychlá vede z Český Třebový na Litomyšl, Vysoký Mejto, Holice, Sezemice, Opatovice nad Labem - tam nájezd na D11 a po ní až do Práglu na Černej Most, dál po D0 a Jižní Spojce až na rozhraní Spořilova a Roztyl, tam na D1 a po ní až na Exit 15, sjet a přes Velký Popovice a Kamenici do Čakovic a Krhanic a odtama už je to jen hop přes Sázavu do Lešanský bejvalý dělostřelecký posádky. Celková dýlka trasy je 210km a zhruba 106km z toho je dálnice, kde sice jedu 130km/h, ale se spotřebou 8,5-9 litrů. Zbytek je běžná silnice a obce, kde s Drobkem mám průměrku kolem 7 litrů. Řekněme že na těch 210km Drobek sblafne 16 litrů Naturalu ředěnýho VIFem jen to hvízdne. Čas jízdy je podle plánovače na Mapy.cz 2 hodiny a 47 minut. Trasa je na odkaze https://mapy.cz/s/revolakoge .

Anebo taky můžu jet po trase, kterou mám naježděnou léta ještě s Ferdou (forman 1,3 SPi) a není na ní ani kilák dálnice - z Třebový jedu do Litomyšle a Mejta normálně po II/358 a I/35, za Mejtem v Zámrsku uhejbám doleva na I/17 a po ní valím na Hrochův Týnec, Chrudim, Heřmanův Městec až do Čáslavi - tu projedu po okruhu a vyjedu z kruháče místo na Kutnou Horu doleva přes most po II/337 směr Uhlířský Janovice. V Uhlířskejch Janovicích uhnu na II/335 a po ní pokračuju směr Sázava nad Sázavou. V Sázavě po sjezdu prudkýma serpentýnama přejedu most přes Sázavu a najedu na II/110, po který upaluju přes hory doly lesy louky Kozmice a Soběhrdy až do Benešova. Tam projedu přes centrum za nádraží, uhnu doprava směr Týnec nad Sázavou po II/106, v Týnci zase přejedu přes most na pravej břeh Sázavy a jedu dál po II/106 přes Chrást nad Sázavou do Krhanic - na konci dědiny uhnu doleva a zase přes most přes Sázavu k lešanský posádce.
Celá trasa měří asi 170km a jezdím ji s velkou rezervou za 3 hodiny čistýho času (podle plánovače 2 hodiny 56 minut) - a se spotřebou v průměru kolem 6,5-6,7 litru na 100. Neboli Drobek spucne na jednu cestu jen kolem 11 litrů ze svý 55litrový nádrže. Většinou při takový cestě tankuju na Kujebáku před Vysokým Mejtem na TankONO. Co je ale nejdůležitější - obě trasy mají rozdíl v době jízdy jenom kolem 10 minut, ale ve spotřebě je to 5 litrů - a to mám opakovaně ověřeno. Odkaz na trasu je https://mapy.cz/s/mogosuluva - těch "průjezdních bodů" po trase si nevšímejte, ty jsem musel nadefinovat, aby mi "Velký našeptávač" přestal vnucovat cestu podle sebe výhodnější.

Takže finální rozsudek - kvůli ušetřeným 10 minutám musím pro JEDNU cestu do Lešan zaplatit dálničku a ještě minimálně 140-150 babek za benál NA JEDNU CESTU - tam a zpátky je to samozřejmě o dalších cca 150 babek za beneli víc ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: st prosinec 02 2020, 21:07    Předmět: Citovat

A proč nejsou k dispozici také jednorázové (jednodenní) dálniční známky ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3292

PříspěvekZaslal: st prosinec 02 2020, 21:10    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
... Zas třeba na okruhu (D0) to potřeba není, což je malé, leč stále bezvýznamné plus...

D0 je zpoplatněná mimo úseku Slivenec - Ruzyně Letiště
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st prosinec 02 2020, 21:49    Předmět: Citovat

No jo, když si koupíš auto, co na dálnici žere 9 litrů, tak se nediv. Možná by pomohlo zařadit pátou rychlost, pak to bude chlastat míň.
Teď nedávno jsem jel trasu Praha (západní kraj) - Přimda und zurück. Nějakých 150 km jedna trasa, z toho 136 km po dálnici (D5 km 0 až EXIT 136); spotřeba? Lehce přes 6l. Ford Fusion 1,4 (59 kW). Benzín.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 02 2020, 23:47    Předmět: Citovat

Bohužel, to je na "pětku" - v tý rychlosti točí 4400RPM. Chybí tam "šestka" s převodem pod 0,7:1 nebo těžší převod v diferáku. Dvojková fábule má při stejný motorizaci stejnou převodovku, ale o 2 zuby rychlejší stálej převod - a nejlepší by byl stálej převod z haťapky, kterej je dokonce o 4 zuby rychlejší, jenže to už by zas těžko dávala jednička na rozjezd naloženýho auta. Prostě celá špajzka je tam zhovadilá, bohužel s tím moc udělat nejde ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5017
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03 2020, 0:29    Předmět: Citovat

Mně vždycky připadalo nelogický, že do aut s relativně silnejma motorama dávají běžně 6 rychlostí a se slabejma motorama jen 5.
Přitom je to potřeba obráceně. Když jsem jezdil v služ. TDI 2l/103kW, tak se dalo řadit ob jeden stupeň, páč si s tím motor lehce poradil. A měl šestku pro dálnici - i tak se mi občas stávalo, když jsem nespěchal a jel poklidně po dálnici, že jsem měl snahu tam řadit ještě sedmičku(která tam nebyla), aby to tolik netočilo. No a slabší motůrky mají jen pětku a na dálnici už se docela zbytečně vrtěj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6066
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03 2020, 8:36    Předmět: Citovat

PavelFF napsal(a):
Mně vždycky připadalo nelogický, že do aut s relativně silnejma motorama dávají běžně 6 rychlostí a se slabejma motorama jen 5.
Přitom je to potřeba obráceně.
Jestli ono to nebude tím, že auta s relativně slabými motory jsou cílena na uživatele, kteří mají hluboko do kapsy, a tudíž je třeba konstrukci ošidit, aby se výrobek zlevnil a přitom nekonkuroval lépe vybaveným modelům.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03 2020, 8:37    Předmět: Citovat

To tedy soudruzi moc "almaru s kvaltama" nevychytali... Po dálnici nejezdím furt 130 km/h, spíš tak na pohodu 110-120 km/h, to motor točí kolem 3000 rpm.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03 2020, 11:23    Předmět: Citovat

Takze mam s 6l objemem a 2400kg nasucho jen o 3l vetsi dalnicni prumer? To je pak v pohode Smile

Stacila by ti tam dlouha petka (nebo sestka) na ty dalnice a bylo by - zrejme pocitali, ze je to auto vylozene pro mestskej provoz. Nepomohl by alespon jinej diff? 4400rpm pri 130 je celkem hodne
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31847
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03 2020, 12:00    Předmět: Citovat

Po faceliftu v roce 2010 údajně dávali rychlejší "spodek" (těžší stálej převod) do špajzky - u 51kW HTPčka určitě, jestli i u 1,4 16V nevím jistě. Maximálka na 5Q je 171km/h, protože to je na stávající převody a průměr kol i maximum omezovače motoru - 5500RPM. Kdyby se nasadily 16" nebo dokonce 17" kola s odpovídající "ráží" gum (tzn. aspoň 50-55% profil), stačilo by to i na 200 a při dálničních 130-140 by to omezilo otáčky na daleko příznivější hodnotu kolem 3500-3700 RPM. Přitom roomster v homologaci 16" i 17" ráfky má, akorát obutí na ně je povolený jen v "ráži" 205/45 R16 nebo 225/40 R17, což jsou doslova šlupky na žebřiňákovejch kolech ... Jenže to by nesměl do všeho kecat Vlkohrad.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03 2020, 12:05    Předmět: Citovat

Jiná kola (o chlup větší) ti neudělají rozdíl 30 km/h v maximálce.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6066
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03 2020, 12:12    Předmět: Citovat

Udělají, ale dolů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19522
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt prosinec 03 2020, 14:36    Předmět: Citovat

xsc napsal(a):
Ona tam ta stará 35 fakticky vede, překopán byl jen krátký úsek Turnov - Přepeře. Což lze objet buď přes Ohrazenice nebo směrem na Sychrov. Ale není to dobrá cesta.

Dovolím si nesouhlasit: původní silnici 35 od Ohrazeníc na Liberec rozšířili o souběžnou a z nich udělali R35, kterou posléze zpoplatnili (stejnš, jako to udělali se šestkou z Varů na Cheb, tak se dal ten zpoplatněný úsek projet šoustkami snad ještě klikatějšími, než pětatřicítka přes Rohozec a Frýdštejn. Dvakrát i víckrát ročně jsem tudy jezdil, a po léta jsem známku nepotřeboval (asi nejlepší byly zimní cesty v zamrzajícím Trabantu přes Frýdštejn a Kopaninu do Jablonce, obvykle byly lépe udržované, než placená dálnice). Prostě mezi Turnovem a Libercem většina I/35 zanikla a žádná souběžní původní jednička přešíslovaná na dvojku podél rychlostní, přejmenované pak na dálnici, nezůstala.
[quote]V souvislosti s výstavbou dálnice D35 a silnice pro motorová vozidla I/35 se počítá, že většina délky stávající silnice I/35 se stane silnicí II/635, a to v úseku Turnov - Hradec Králové - Mohelnice - Olomouc. Se svou délkou cca 217 km by se měla stát nejdelší silnicí II. třídy v ČR. [/url]
Jak je vidět, s žádnou II/635 v úseku Turnov - Liberec - (Bílý Kostel - Kristýna) jako alternativou se výhledově ani nepočítá. Tém, že integrovali starou pětatřicítku do dálnice, musela by se souběžně postavit nová. K tomu nikdy nedošlo, tak bylo konečně právem zpoplatnění zrušeno. Na jak dlouho, nevíme - tady se předpisy mění i dvakrát týdne...
Měl jsem tu někde autoatlas ze semdesátých let, ale bude asi v nějakých spodních vrstvách, najít nemůžu. Pamatuju ale ještě, jak jsme jezdili do Sychrováku, přes Hodkovice a vyjížděli v Rochlicích za přejezdem. Ze staré silnice tedy mohlo zbýt celkem 6 km, víc ne. K těm dalším kilometrům se jen přidaly další dva pruhy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund