Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

auto-moto, ucházející pneu po uskladnění
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 1858
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt listopad 19 2020, 20:45    Předmět: auto-moto, ucházející pneu po uskladnění Citovat

Stává se mi poslední dobou celkem často že např. teď před zimou chci dát na auto zimní kola, která jsou na discích a minulou zimu byly na autě aniž bych pozoroval nějaký únik vzduchu. A jedno z těch v garáži uskladněných kol je prázdné. Po nahuštění je na něm únik řekněme až 0,5bar/den (někdy méně). Nechápu moc proč k tomu úniku během uskladnění vůbec dojde. Když to dám do pneuservisu tak obvykle zjistí únik okolo ráfku. Ale proč když to minulou zimu drželo? Stává se vám to taky? (mě se toto stává jak na ocelových tak na AL diskách)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 26968
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt listopad 19 2020, 20:48    Předmět: Citovat

Nestalo sa mi to nikdy, vzdy sa na tom da hned po nasadeni jazdit a dofukat na benzinke.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 9915
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt listopad 19 2020, 20:50    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
Když to dám do pneuservisu tak obvykle zjistí únik okolo ráfku. Ale proč když to minulou zimu drželo? Stává se vám to taky? (mě se toto stává jak na ocelových tak na AL diskách)

tady máš odpověď . . .
https://youtu.be/fQklj6o4OqQ
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 1858
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt listopad 19 2020, 21:37    Předmět: Citovat

nojo, ale že se to stává i na hliníkách - ano chápu že i hliník koroduje ale že by takto rychle Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 25910
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt listopad 19 2020, 21:46    Předmět: Citovat

Je to rozdílným uložením - když jsou kola na autě, jsou určitým způsobem zatížený a lem gumy je vnitřním tlakem tlačenej k lemu ráfku. Při jízdě se lemy o sebe třou a drtí případný krystaly vznikající koroze = úniky se minimalizujou. Guma položená na bok nebo visící za ráfek na stojanu nemá ty čisticí pohyby a narůstající krystaly oxidů ji nepatrně odtáhnou od ráfku - plynná náplň ztrácí tlak ... Řešením je gumu před montáží podél spáry namazat mejdlovou vodou a celý kolo oklepat při pootáčení o zem - tím se otřesama uvolní ty oxidy a guma se dotěsní přilepením na mejdlo - po montáži stačí jen drobně dofoukat ...
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 214
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: čt listopad 19 2020, 22:44    Předmět: Citovat

Měl jsem před pár roky podobný problém - na AL diskách únik vzduchu kolem ráfku. Zjistil jsem to tak, že jsem na naplocho položené kolo nalil do mezírky mezi gumou a ráfkem vodu s mydlinkama, únik byl vidět. Obouchal jsem gumu na bocích pryžovou palicí a bylo po problému.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 1963
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt listopad 19 2020, 22:56    Předmět: Citovat

Když přezouvám kola, očistim ráfek kartáčem a když je na disku vidět koroze, hned natřu utěsňovačem patek a je klid. Kdo chce ještě více zamezit malým únikům nafouknu kola dusíkem a vydržej nafouklý celou životnost pláště pokud nedojde k defektu. Ventilky měnim preventivně. Poslední dobou vídám dost zpuchřelý. Asi blbej materiál.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 12381
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 0:14    Předmět: Citovat

Mě se to teda na plechovejch zimákách a hliníkovejch leťákách nikdy nestalo. Teď mám ráfy 12 let starý, u předchozího auta 10 let. Po výměně dofoukám cca 0,2 barů, nikdy nebylo potřeba víc.
Teď mám na posledním auťáku čtvrtý letní a třetí zimní gumy. Jinak se ráfů od výroby nikdo ničím nedotkl.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 13590
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 1:30    Předmět: Citovat

Tak mě se to stává pravidelně jak na letních tak i na zimních. Před uskladněním 2,5 a po uskladnění 1,8. Je to spíše způsobem uskladněním, protože kola položím na sebe, takže pneumatiky tlačí na sebe. Ale abych pravdu řekl, tak mi to vůbec nevadí. Přehodím vždy kola, dotáhnu na zemi a přeměřím tlak. Velkou pumpou dohustím a vím, co tam mám. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 1858
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 9:20    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Když přezouvám kola, očistim ráfek kartáčem a když je na disku vidět koroze, hned natřu utěsňovačem patek a je klid

takže to natíráš zvenku na nahuštěné pneu? používáš něco takového? https://www.ferdus.cz/cyklo-vybaveni/opravne-materialy/tesnici-roztoky/butylovy-tesnici-roztok-b-400-ml.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 687
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 20:40    Předmět: Citovat

A rezervu jak často kontrolujete?
Uskladněné kompletní kola L/Z vždycky odpustím na jeden bar a před montáži dofouknu. Ten bar tam vydrží celu zimu (léto).

_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 26968
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 20:49    Předmět: Citovat

Rezervu kontrolujem vzdy vtedy, ked ostatne kolesa.

Na jar som hnile 20-rocne plechove disky so starymi zimnymi Continentalmi odlozil - boli nafukane na priblizne 2,1 baru. Teraz v novembri vytiahol a namontoval - tri mali asi 2 bary, jedna trochu menej (mozno 1,8). Kolesa su ulozene na sebe v teplej a suchej panelakovej nadzemnej "pivnici".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 4931
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 21:07    Předmět: Citovat

Nesetkávám se s tím. Kola mám na ráfcích, přehazuji je tedy sám. Vždy po sezoně, co je vytáhnu na přezutí jsou ušlá, ale málo a všechna stejně.
Po namontování to jedu zkontrolovat k pumpě a při té příležitosti hustím i rezervu.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 2474
Bydliště: Považie

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 21:35    Předmět: Citovat

Pred uskladnením gumy mierne prehustím. O pol roka sú akurát, prípadne aspoň na úrovni, že prídem k benzínke a tam dohustím. Ale zažil som tento problém, čo opisuješ. A bolo to v starých ventilkoch. Tiež nedávno mi uchádzali zimné gumy (3 zo 4 Laughing ), chodil som na pumpu dohusťovať raz za dva týždne ) dokonca sa mi stalo, že jedna guma jeden raz ,,zdochla" z piatka do pondelka rána úplne (krásny to pohľad, keď ideš ráno o 5:20 do práce, prší, vietor vetrí a uvidíš prednú gumu úplne prázdnu Twisted Evil ). Bolo to už v starých - i keď dezénovo O.K. gumách, ktoré mali už póry po bokoch. To auto mi vtedy vravelo ,,Pane" iba 4 mesiace (od Decembra), takže nemalo zmysel hneď pri nákupe kupovať nové. A tie staré, hrdzavé, prípadne aj mierne zdeformované disky tiež narobia svoje. Nová guma sa ešte dokáže prispôsobiť okrajom, ale pri starších to je už problém.
Mimochodom, od kedy som si kúpil ten prťavý komresorík za 8-10€, ktorému som moc neveril, ale v pneuservise mi povedali, že ozaj to dokáže nafúknuť aj prázdnu gumu, tak gumy držia.... Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 26968
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 22:06    Předmět: Citovat

Maly kompresor to nafukat dokaze, len to trva 10 minut a potom dalsich 20 minut chladne, aby si sa ho mohol dotknut rukou. A manometer ma spravidla nahovno, takze vlastne nevidis, kolko si nafukal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund