Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Malotraktor - prestavba na AKU
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 7:09    Předmět: Malotraktor - prestavba na AKU Citovat

Zdravím,

Pred nedávnom som si zas šrotovnú cenu zaobstaral malotraktor ROBI 151 REKORD.
Po kompletnom repase prevodovky a motora všetko funguje perfektne.
Výkon motora je 4kW pri 4500ot/min. Jedná sa o jednovalec dvojtakt.
Prevodovka je 3stupňová + R.

No ja by som si ho rád prerobil aj na elektromalotraktor. Využitie bude na rovnom pozemku.
Je to v podstate VARI systém, kde sa da celá benzínová jednotka demontovať pomocou dvoch skrutiek a ostane len prevodovka s kolesami. Nakoľko mám na náhradné diely ešte jeden malotraktor všetky potrebné diely mám - jediné čo potrebujem je vhodný elektromotor s akumulátormi. Moja myšlienka bola 48V elektromotor a dve 24V batérie do série a vyrobiť si elektrojednotku. Takto si budem môcť v prípade potreby veľmi rýchlo pohon meniť medzi elektro a benzínom.
Otázka je aký elektromotor použiť. Mal by mať aspoň 3kW a 3000ot/min. Nechcem žiadnu čínu - to radšej z nejakého starého stroja. Nakoľko som pôvodne chcel kúpiť malotraktor nový, tak mi vďaka repasu ostali nejaké financie - preto sa nebránim ani kúpe elektromotora nového .



robi151.jpeg
 Komentář:
 Velikost:  150.41 kB
 Zobrazeno:  75 krát

robi151.jpeg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dj_Paul



Založen: Sep 19, 2004
Příspěvky: 2400
Bydliště: Laškov

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 7:33    Předmět: Citovat

co nějakej servomotor?
Nebo obyč motor a frekvenční měnič

Kde budeš vozit ty baterky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 7:44    Předmět: Citovat

Zajímavý bude hmotnostní srovnání spalovacího motoru i s plnou nádrží a toho elektromotoru a aku. V případě něčeho jinýho než olovo, i cena.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4232
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 8:03    Předmět: Citovat

ta vyšší hmotnost tam v mnoha ohledech nemusí být na škodu. Robi je poměrně lehký kultivátor, mám verzi 55 a tam je Babetový motor s karburátorem Jikov spíše Vari provedení. A pokuh ho používám jako plečku prokluzují kola , protože je stroj lehký. Pokud by byl použit k orbě, muselo by se dávat stejně závaží , ale při použití jako rotavátor má naopak kouzlo , že je lehký a snadno manipulovatelný. Rozhodně by mě zajímal výsledek .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jezevec
Hlavní moderátor


Založen: Jun 13, 2004
Příspěvky: 5652
Bydliště: Břeclavsko

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 8:06    Předmět: Citovat

Pokud to má taky něco dělat a ne jen naprázdno jezdit tak na to zapomeň.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 8:11    Předmět: Citovat

Já jen, že 4x běžná "levná" 12V 115 Ah jaké jsou v kamionech, bude mít 120 kg.
24V jsem nenašel než toto hovado
http://www.kranzle.cz/baterie-24v-320-ah-1-500-cyklu-e2039.htm#ac-description
tím se dostáváme na pět metráků...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1647
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 8:19    Předmět: Citovat

Přesně tak. Nebudu rozebírat účinnost Pb akumulátoru při tak velkých trvalých odběrech. Jen nastíním ekonomiku. Kdyby to vše pořídil řekněme za 15000,- tak to je 500 L benzínu, což je odhadem takových 500 motohodin. Když to bude využívat hodinu týdně, tak má na 10 let vystaráno. To jsem nezapočítal 5 Kč za elektro-kilowatu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 12:39    Předmět: Citovat

Kvůli rozumné životnosti těch akumulátorů by bylo vhodné neždímat kapacitu až na krev, ale vybíjet tak na 50% a nenabíjet příliš velkým proudem.
Takže pak zjistíme, že s tou metrákovou kombinací trochu pojezdíš po zahradě, za 40 minut toho musíš nechat a pak do druhýho dne nabíjíš. Úžasné.
Nabíječka 60 V 20 A taky nebude úplně běžná a levná věc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1275
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 13:51    Předmět: Citovat

Proč vždycky musíte do té ekologie zamontovat fyziku
_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1647
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 14:08    Předmět: Citovat

Já jsem do toho motal jen ekonomiku... Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vicious



Založen: Aug 10, 2007
Příspěvky: 660
Bydliště: 3 km od Humenného

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 15:30    Předmět: Citovat

A keby sme sa mu na to poskladali vo forme dotácie?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31800
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 18:32    Předmět: Citovat

dudo02 napsal(a):
Pred nedávnom som si zas šrotovnú cenu zaobstaral malotraktor ROBI 151 REKORD.
Po kompletnom repase prevodovky a motora všetko funguje perfektne.
Výkon motora je 4kW pri 4500ot/min. Jedná sa o jednovalec dvojtakt.
Prevodovka je 3stupňová + R. No ja by som si ho rád prerobil aj na elektromalotraktor. Využitie bude na rovnom pozemku.
...
Ach jo, tady si zas někdo sednul na zeleně natřenou lavičku a pak začal tou prdelí přemejšlet místo mozku... Kvůli váze to dostatečně výkonný jinak než z lithia nepostavíš - a v tom případě se nedoplatíš, protože k tomu postačující baterka s celým managormentem pro nabíjení a vybíjení, abys z toho neměl velkej vohňostroj, tě vyjde na desítky tisíc - a nebude těch desítek málo.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 20:35    Předmět: Citovat

Crifodo napsal(a):
Kvůli rozumné životnosti těch akumulátorů by bylo vhodné neždímat kapacitu až na krev, ale vybíjet tak na 50% a nenabíjet příliš velkým proudem.
Takže pak zjistíme, že s tou metrákovou kombinací trochu pojezdíš po zahradě, za 40 minut toho musíš nechat a pak do druhýho dne nabíjíš. Úžasné.
Nabíječka 60 V 20 A taky nebude úplně běžná a levná věc.
Tých 40 min je pre mňa úplne dostačujúcich. Teraz som štiepal drevo a rovno som si ho vozil do kotolne .Na nejaké dva metre dreva(viac aj taj denne nerobím) som traktor možno používal max. 15min.
Idem si robiť záhradu a tá je dlhá 120 metrov - ale je v podstate rovná. Kopec starých stromov vyrezať, nové vysadiť. Plot okolo celej záhrady, atď... Malotraktor je pomocník na nezaplatenie. Akurát ak vstanem ráno na dedine, super vzduch, krásne ticho a ja tam naštartujem ten dvojtakt, ktorý hučí a za studena dymí ako lokomotíva, mi teda vôbec nie je po vôli. Naviac ho používam spôsobom pri ktorom sa ten motor nikdy poriadne nezahreje.

Na ekonomiku kašlem - ako som písal, financie na to mám.

Skorej by ma zaujímala tá fyzika. Aký motor použiť.
Tá benzínová jednotka má okolo 70kg. Ako písal bu2520 - váha navyše je výhoda.

Samozrejme nikdy nie je problém v prípade potreby nahodiť benzínovú jednotku - ale na moje použitie bude využívaná málo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 20:51    Předmět: Citovat

dudo02 napsal(a):
[

Na ekonomiku kašlem - ako som písal, financie na to mám.

V tom případě hurá do servisu elektro skútrů, ať ti prodají komponenty, že si to už postavíš sám.
https://toys.bike/cz/shop/elektricke-skutry/elektro-skutr-ecooter-e2r-4000w/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: čt říjen 29 2020, 21:30    Předmět: Citovat

Myslel som túto ekonomiku.
microlan napsal(a):
Jen nastíním ekonomiku. Kdyby to vše pořídil řekněme za 15000,- tak to je 500 L benzínu, což je odhadem takových 500 motohodin. Když to bude využívat hodinu týdně, tak má na 10 let vystaráno. To jsem nezapočítal 5 Kč za elektro-kilowatu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund