Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3312 Bydliště: Brno
Zaslal: pá září 18 2020, 14:59 Předmět:
Z odvzdušovacího šroubu šla pouze kapalina. Tu jehlu jsem kontroloval a je ok. Není zlomená ta kulatina a pracovní válec je nový tak jako pomocný u pedálu a i ta propojovací záležitost.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá září 18 2020, 15:33 Předmět:
Ještě bych teda zkusil ten pracovní váleček vyndat a připojenej na trubku ho zkusit venku, jestli vysouvá. Nejlíp jehlu přidržovat do tahu a šlapat na pedál. Ona to totiž někdy může dělat i nová pumpa(šmejd). Už jsem se s tim setkal. Pokud to bude v poho, bude problém někde ve vypínání spojky, mezi motorem a převodovkou a k tomu bych se spíš přikláněl.
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3312 Bydliště: Brno
Zaslal: pá září 18 2020, 15:40 Předmět:
Koukal jsem na odsávací set :
https://www.roman-pevny.cz/Odsavacka-na-vymenu-brzdove-kapaliny-d13136.htm
Píšou že je potřeba zdroj tlakového vzduchu. Snad podlakového vzduchu čili kompresor musí vytvořit sání aby přes tu lahev natáhla kapalina. Nebo nevím. Co býva v servisech tak je to tlakový kompresor na třeba nafouknutí kol.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7087 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: pá září 18 2020, 21:11 Předmět:
rezis napsal(a):
Dostaneš pak tlak na místa kde být nemá a která na to nejsou stavěná.
Pascalův zákon? _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3312 Bydliště: Brno
Zaslal: so září 19 2020, 15:07 Předmět:
Na netu jsem našel nápad čím odvzdušnit brzdy a aplikoval jsem to i na spojku. Hadička, jeden konec na povoleném odvzdušňovacím šroubu a druhý konec na mechanickém rozprašovači. Krásně to tahá brzdovku ze systému. Spojka, pedál trochu víc klade odpor. V pedálu spojky je při nastartovaném autě v průběhu sešlápnutí cítit nějaké vibrace, spojka stále nefunguje a na můj vkus neklade takový odpor jak z aut co znám, I rukou jde pedál zmáčknout bez velkých obtíží. Takže bude problém někde v tom mechanismu vypínaní spojky nebo ve spojce samotné. Auto má najeto 250000km. Je tam dvouhmota. Je doporučeno když se mění set spojky vyměnit i tu dvouhmotu? Cena je okolo 10 000 za ten dvohmotový setrvačník a nějak si nejsem jist jestli jít do toho. Zatím se rozhoduji zda auto zakoupit. Auto, jeho jízdní vlastnosti neznám a jak se k tomu autu kdo choval taky ne. Měl to být firemní vůz prý řízený jedním člověkem ač v techničáku proběhly čtyři vlastnící. Je to nafta a co vím tak motor nastartuje bez problému. Ale to vím dost málo. Je to 1.9 77kW.
Na pomocném válci u pedálu je konektor s kabeláží. K čemu ?
Naposledy upravil robo dne so září 19 2020, 19:58, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7087 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: so září 19 2020, 20:39 Předmět:
rezis napsal(a):
Nechápu.
Jestliže na kapalinu působí vnější tlaková síla, pak tlak v každém místě kapaliny vzroste o stejnou hodnotu. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so září 19 2020, 21:20 Předmět:
robo: Správně se má dvouhmotový setrvačník proměřit, jaké má vůle a podle toho se posoudí, jestli měnit nebo ne. Jelikož je to i pro servis neproveditelný, mění se celá spojka. Doporučuju raději LuK RepSet DMF. U jiných výrobců slyším docela často stížnosti na prokluz spojky po ujetí pár tisíc km. Mě u meho PD odešla právě v 250000. Nyní mám najeto 400000 a spojka drží v pohodě.
Jestliže na kapalinu působí vnější tlaková síla, pak tlak v každém místě kapaliny vzroste o stejnou hodnotu.
To sice ano ale mluvíme o zvýšení tlaku na straně jenž na tlak není stavěná - tlakování nádobky, která je navíc společná s brzdovým systémem. Navíc plocha nádobky je značná tedy působící síly také. Navíc nevím jak je proveden samotný válec a zda je stavěno gufero kolem ovládací tyčky na vyšší tlak.
Sandal: Rozebírat spojku a nevyměnit dvouhmotu... no nevím. Ta rozborka je docela dost práce a dvouhmotu dnes změříš, že je ok a zítra je na šrot.
robo: otázka zní. Proč jsi měnil ten válec? _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3312 Bydliště: Brno
Zaslal: so září 19 2020, 22:59 Předmět:
Byly měněny oba válce protože padl pedál. Mohu poprosit o informaci když budou hlavní a pomocný válec ok a bude i správně odvzdušněno co vše může být v háji když pedál nevypne spojku? Pomůže spojkový set a dvouhmota? Nevím jak je řešeno vypínaní spojky. Tak jsem se dočetl že " Propadnutí spojkového pedálu u vozidel s motorem TDI při ujetí cca. 80 000km a více.
V případě uvedené závady, vždy zkontrolovat axiální vůli klikového hřídel než přistoupíte k výměně hlavního nebo pracovního válce spojky."
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne září 20 2020, 8:06 Předmět:
Axiální vůli zkontroluj ale tam problém nebude. Pokud si budeš jistej tim odvzdušněnim a že je hydraulika v pořádku, půjde ven převodovka. Co vůbec ta dvouhmota? Ozývala se? Nějaký vibrace kolem 1500 otáček byly? Rachot při chcípnutí motoru? Pokud jo, nasvědčuje to na ten setrvák.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.