Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3311 Bydliště: Brno
Zaslal: čt září 17 2020, 20:31 Předmět: Octavia II odvzdušnění spojkového válce, přen stavítek v zám
Hezkého dne přeji. Na dvojkové octavii se měnil hlavní a pomocný spojkový válec. Odvzdušnění probíhalo systémem zmáčknout pedál na doraz, povolit odvzdušňovací šroub a zpět utáhnout. Pedál pomalu nahoru. A zas dolů....xx krát provedeno a výsledek stojí za starou belu. Nějaký odpor na pedálu je trošku cítit až těsně na konci ale ten odpor je velmi, velmi vlažný. Jak správně na odvzdušnění spojk. válce.
Byl vyrabována původním majitelem vložka zámku ve dveřích. Sehnal jsem jinou vložku s informací že by to mělo jít přenastavit na můj klíč. Od zámečníka jsem se dozvěděl že to dělají ale trvá to den-dva, má dost práce a cena se vejde do 500kč. Chtěl bych zkusit tu vložku přenastavit sám ale jak.
Ani na jedno neznám správnou odpověď a postup. Prosím o radu jak na to. Děkuji
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt září 17 2020, 20:40 Předmět:
OT: To mně připomíná mýho strejdu, co u MB1000 omylem objevil postup, když chtěl vypustit celej brzdovej okruh kvůli tomu, že pedál neměl žádnej odpor. Prostě to nebrzdilo. Dal kamsi na výpust hadičku a hodil ji do flašky se zbytkem kapaliny, aby ušetřil. A jak šlapal na pedál, že to vypustí, hadička vyfoukla vzduch a nasála kapalinu. Za pár minut pedál "ztvrdl" a nastalo nadšení.... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt září 17 2020, 20:52 Předmět:
Některý OII měli klasiku váleček venku a přes páku se vypíná spojka anebo měli centrální vysouvač, tzv hydraulické ložisko. Na hadici u pracovního válečku na trubce je spoj a v něm vloženej omezovač průtoku kapaliny. Malý plastový vehement v trubce.Ten najdi a vyndej a zkus odvzdušnit a pak zase ten omezovač vrať zpátky a už by to mělo jít doodvzušnit líp. To se týká toho centrálního vysouvače. Jak je to u válečku co je venku, si už nevzpomínám.Možná to bude to samý.
Ještě dodám, že by to chtělo natlakovat nádobku a pak šlapat. Možná ani nenasaje pumpa.
Co se týče zámku, tak nevím. Vždycky mi to dělal někdo od fochu kde dělaj autoklíče.
Ako píše kolega, musíš to pri odvzdušňovaní natlakovať. Servisná príručka píše o 2bar. (0,2MPa)
-nechať vytiecť 1dcl
-10 až 15 krát plynule zošľapnúť pedál
-nechať vytiecť pol deci
-po skončení niekoľko krát zošľapnúť spojkový pedál
Chtěl bych zkusit tu vložku přenastavit sám ale jak. Děkuji
Z vložky vyndáš bubínek se stavítky a naskládáš tam příslušně dlouhé camprdlíky, aby po zasunutí klíče byla stavítka v té správné rovině....
Musíš tedy umět vyndat bubínek, aby ti z něs nevyskákala perka. Musíš mít zásobu příslušných stavítek. Musíš umět tam ten bubínek vrátit, aby perka zůstala na svém místě - pro zkušeného s vybavením je to práce na pár minut, pro amatéra utrpení
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5211 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: pá září 18 2020, 6:14 Předmět:
Asi tak. na praxi jsme meli tech stavitek plnou krabicku a jeste jsou rozdeleny podle cisel takze je dost mozne ze ti bude neco chybet. Navic je velika sance ze se ti pri rozdelavani vlozka rozskoci tak ze ji neslozis neznalym nedoporucuji
Založen: Jan 26, 2013 Příspěvky: 508 Bydliště: Netolice
Zaslal: pá září 18 2020, 8:18 Předmět:
takhle se spojka neovzdušnuje ofiko postup býval propojit ovzdušňovák spojky s ovzdušňovákem kola a "tlačit" tam tudy kapalinu a tim vytlačit vzduch v protisměru
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: pá září 18 2020, 8:41 Předmět:
Když jsem za mlada přicmrndával u známého v servisu, tak jsem se nau il následující - na odvzdušňovák válce dát hadičku ( vyhovuje průhledná palivová pro motorky), tu vyvést přes víčko do zavařovačky. Až ke dnu. Zavařovačku naplnit cca do třetiny brzdovkou. Potom stačí jen odvzdušňovat. Výhodou je to, že si soustava nemůže srknout přes odvzdušňovák vzduch, pouze zase jen brzdovku ze zavařovačky. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3311 Bydliště: Brno
Zaslal: pá září 18 2020, 14:09 Předmět:
Přes odvzdušňovák jsem inj. stříkačkou dodal trochu brzdovky. Další pokus byl že jsem lehce odpojil přívod do hlavního válce a zo parkrát sešlápl pedál abych měl jistotu že je až po konec plný brzdové kapaliny. A furt marný. Pak jsem na odvzdušňovák nasadil hadičku a pokoušel se system odvzdušnit. Při sešlápnutí spojk. pedálu na doraz a povolení odvzdušňovacího šroubu cítím na pedálu jen nepatrnou spíše pocitovou odezvu. Ten pedál nepadne protože je na maximum sešlápnutý. Po těchto pokusech ovládám pedálem rukou a odpor je nepatrný a stejný po celé dráze. Nemohl by být problém s vypínáním spojky?. Přirovnal jsem si to k brzdovému třmenu který je mimo kotouč. když sešlápnu brzdový pedál a prasátko nebude mít doraz přes paknu na kotouč tak půjde taky lehce sešlápnout brzdový pedál. Protože není doraz-odpor tak ani nelze pořádně brzdu odvzdušnit.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá září 18 2020, 14:46 Předmět:
A z odvzdušňováku jde kapalina bez bublin? Jestli jo, tak nejjednodušší je vyndat pacovní váleček. Máš tam ten z venku na 2 šrouby? Může bejt zlomená jehla, co jde z válečku na vypínací páku. Jesli máš hydraulický ložisko a máš odvzdušněno, musí ven převodovka.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.