Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Oprava motorku pohonu zámku Fabia, Octávia, Golf atd.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: pá srpen 14 2020, 16:30    Předmět: Oprava motorku pohonu zámku Fabia, Octávia, Golf atd. Citovat

Tak aby bylo všechno o problému zámek VW na jednom místě, předkládám jak opravuji motorek pohonu. Na obrázku vidíte motorek zámku VW, špičkové kvality. Úsudek si udělá každý sám.
Vezmu to v bodech, tedy žádné slohové cvičení. Princip je vyčistit a napružit uhlíky. Ubrousit nebo uříznout lupínkovou pilkou pertl na motorku. Nožem vytvoř mezeru asi 0.5mm mezi plechem a štítem motorku(obr.)Uchop motor za osičku, přiraž štít na komutátor a stáhni magnet motoru. Jehlou přehoď planžety uhlíků přes plastovou podložku v čele komutátoru. Čelo s uhlíky ti sjede k ozubenému kolečku. Hodinářským šroubovákem nadzdvihni Céčka, která drží planžety uhlíků. Začni v místě, kde je motor napíchnut na kontakty. Střídej strany. Pozor rádo to létá do prostoru. Na Céčku jsou dva kilnery ty zapiluj, brání se to při zpětné montáži. Tažením po plastovém mini čepu stáhni držák s uhlíky a ty vyndej z drážek. Přidrž v místě bodování pinzetou a napruž fosforbronzovou planžetu asi na 120 st. Ustřihni z šmirgl papíru 600-800 pásek 5mm a 5cm dlouhý. (na čištění komutátoru) (obr)Odsuň plastovou podložku asi o 1cm ,toč a čisti komutátor. Když je to čisté na kov papír otoč šmirgl a lešti. Plastovou podložku na průměru oštípej (štípačky na nehty) a zapiluj na průměr asi 3,5mm. (podložka musí zůstat, pozor na šlus)To aby se snadno nasadily uhlíky na komutátor a nepřišel jsi o napružení. Nasazení upravených uhlíků do držáku- Nasaď překřížené na kraj a musíš ladit až budou v držáku(obr.) Pozor na zachování napružení !Vrátit uhlíky do štítu, (obr) nasadit Céčka. Až budeš dělat třetí motor už to půjde jedna dvě, spíš tedy za 20min hotovo. Nyní to nejdůležitější. Nahoď uhlíky na komutátor. (naklánět, pootáčet) Doraž štít na komutátor, pevně uchop za osu a nesmíš to pustit dřív než nasadíš rotor do statoru a cvakne to do sebe. Motor nijak dále nezajišťuji. Drží to samo ve víku zámku. (pozor na druhém konci motorku je taková plastová podložka, nezapomenout osadit!!) Tento postup je lety prověřen. Propláchnutí v benzinu fakt nemá cenu. Když už se hrabeš v zámku, tak VŽDY vyměnit spínač, vyčistit motorek, proletovat konektor (vakl kontakt není vidět, ale je sviňa) a zrušit SAFE. Princip této opravy se dá použít i u zámků AUDI , Mercedes a jiných. Motorek je často stejný, tedy bohužel. Jede také móda dvou motorků v zámku a na SAFE je ještě větší chcípák než tento popisovaný, no úžasné.
Tak ať se daří Luboš



01 motorek.JPG
 Komentář:
 Velikost:  42.94 kB
 Zobrazeno:  110 krát

01 motorek.JPG



02 pertl.JPG
 Komentář:
 Velikost:  37.01 kB
 Zobrazeno:  115 krát

02 pertl.JPG



03 uvolnit štít.JPG
 Komentář:
 Velikost:  37.96 kB
 Zobrazeno:  127 krát

03 uvolnit štít.JPG



04 rozlopnut.JPG
 Komentář:
 Velikost:  43.08 kB
 Zobrazeno:  118 krát

04 rozlopnut.JPG



05 před zpět montáží.JPG
 Komentář:
 Velikost:  42.89 kB
 Zobrazeno:  121 krát

05 před zpět montáží.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2570

PříspěvekZaslal: so srpen 15 2020, 6:48    Předmět: Citovat

Dvanáct let staré auto, začalo mi zlobit centrální zamykání, v servisu mi řekli, že u motorků zeslábly magnety a dali mi tam nové. Vadné jsem si vzal a doma rozkuchal, abych viděl, jak to ti kluci asijští dělají. Myslel jsem, že je tam nějaký elektromagnet, jak to při tom zamykání udělá jen "cvak".


_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: so srpen 15 2020, 7:14    Předmět: Citovat

Yarda1 napsal(a):
v servisu mi řekli, že u motorků zeslábly magnety

Je úžasný, co všechno asiat dokáže o****dat.
Jakou to asi mělo rezervu krouticího momentu pro případ zimy/zatuhlé mazivo, v kombinaci s napájecím napětím na spodní hranici.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: so srpen 15 2020, 8:01    Předmět: Citovat

Nějak jsem špatně přikládal obrázky a nejsou zde. Proto posílám obr. zpětné montáže uhlíků do držáčku. Jde to dost blbě, je to mrňavé, všechno pruží a padá na stůl. Tak, že nejprve překřížit a pak ladit. Jde o poprvé.
Ještě bych chtěl upozornit na konstrukční vadu systému zámků VW. Když ti náhle odejde baterka, nebo se na její varování vykašleš, potom přicházíš v zimě k autu, zmáčkneš DO a slyšíš jak zámky neochotně, jeden po druhém otvírají a než se rozkoukáš, žádná prodleva,
cvak a máš zpátky zasejfováno. Po asi 15min odpočinku se situace opakovala, ale to už jsem jen tak, tak stačil dveře otevřít. Hned jsem namontoval zpátky mechanický klíč.
Ahoj Luboš.



06 začátek nasazení.JPG
 Komentář:
 Velikost:  28.18 kB
 Zobrazeno:  104 krát

06 začátek nasazení.JPG



07 uhlíky do štítu.JPG
 Komentář:
 Velikost:  41.17 kB
 Zobrazeno:  149 krát

07 uhlíky do štítu.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7937
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: so srpen 15 2020, 8:03    Předmět: Citovat

Otázka je, zda měli v servisu pravdu. "Hruška řikal, že je slabý magneto" Very Happy
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33891
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so srpen 15 2020, 8:24    Předmět: Citovat

Crifodo napsal(a):
Je úžasný, co všechno asiat dokáže o****dat.
Jakou to asi mělo rezervu krouticího momentu pro případ zimy/zatuhlé mazivo, v kombinaci s napájecím napětím na spodní hranici.

Mam azijske auto (japonske), ktore ma 22-23 rokov a so zamkami nebol nikdy ziadny problem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: so srpen 15 2020, 9:35    Předmět: Citovat

Není asiat jako asiat. Navíc v různých časech. Čínská propisovačka a čínská vepřová konzerva v roce 1975 taky něco znamenala.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: st červen 16 2021, 14:49    Předmět: Citovat

Zdravím Bastlírnu.
Na téma autozámek VW jsem napsal několik příspěvků a proto uvádím další zkušenost s kterou jsem se za 20let nesetkal. Přijely v autě zámky, které se nepravidelně při zavírání sekaly nebo vydávaly rány při zavírání. Že to není možné? Je. Kontrolou jsem zjistil, že vidlička zámku nechodí do koncové polohy otevřeno. Pero na vačce ji neutáhne. Borec několikrát pečlivě promazal zámky motorovým olejem, tlumící guma, o jejíž existenci jsem neměl tušení se nacucala , roztáhla a tlačila na vidličku západky. Vidlička šla hodně fest. Dveře ji sice vytrhly ale při zavírání to bouchalo. Všechno je zapertlované. Čepy zámku nýtované. Na gumu se nedostaneš. Propláchnutí benzinem pomohlo u 2 zámků. Když se podíváš pozorně do trychtýře zámku, vidíš v rohu drážku (mezeru) v odlitku. Na jejím konci směrem ven řízneš miniflexou rýhu asi 1mm hlubokou. Viz obrázek 1.Asi 5mm neprořízneš,ty přerazíš dlátem. Neřezej do vidličky, bacha! Uvolní se ti plastový jazýček, ten vytrhneš peanem a gumu, která je pod ním vytrhneš také. Vidlička je volná a to bez demontáže zámku. Na demontovaném zámku by tah nacucané gumy šel odstranit odbroušením plastu a kovu podle obr. 2. Případě někdy otestuji. Nevidím důvod proč by to nechodilo. Nebo guma půjde vyrvat bez destrukce trychtýře.
Luboš



ez zámku.JPG
 Komentář:
 Velikost:  42.11 kB
 Zobrazeno:  87 krát

ez zámku.JPG



možnost řezu.JPG
 Komentář:
 Velikost:  64.57 kB
 Zobrazeno:  88 krát

možnost řezu.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund