Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 5
Zaslal: pá srpen 14 2020, 16:30 Předmět: Oprava motorku pohonu zámku Fabia, Octávia, Golf atd.
Tak aby bylo všechno o problému zámek VW na jednom místě, předkládám jak opravuji motorek pohonu. Na obrázku vidíte motorek zámku VW, špičkové kvality. Úsudek si udělá každý sám.
Vezmu to v bodech, tedy žádné slohové cvičení. Princip je vyčistit a napružit uhlíky. Ubrousit nebo uříznout lupínkovou pilkou pertl na motorku. Nožem vytvoř mezeru asi 0.5mm mezi plechem a štítem motorku(obr.)Uchop motor za osičku, přiraž štít na komutátor a stáhni magnet motoru. Jehlou přehoď planžety uhlíků přes plastovou podložku v čele komutátoru. Čelo s uhlíky ti sjede k ozubenému kolečku. Hodinářským šroubovákem nadzdvihni Céčka, která drží planžety uhlíků. Začni v místě, kde je motor napíchnut na kontakty. Střídej strany. Pozor rádo to létá do prostoru. Na Céčku jsou dva kilnery ty zapiluj, brání se to při zpětné montáži. Tažením po plastovém mini čepu stáhni držák s uhlíky a ty vyndej z drážek. Přidrž v místě bodování pinzetou a napruž fosforbronzovou planžetu asi na 120 st. Ustřihni z šmirgl papíru 600-800 pásek 5mm a 5cm dlouhý. (na čištění komutátoru) (obr)Odsuň plastovou podložku asi o 1cm ,toč a čisti komutátor. Když je to čisté na kov papír otoč šmirgl a lešti. Plastovou podložku na průměru oštípej (štípačky na nehty) a zapiluj na průměr asi 3,5mm. (podložka musí zůstat, pozor na šlus)To aby se snadno nasadily uhlíky na komutátor a nepřišel jsi o napružení. Nasazení upravených uhlíků do držáku- Nasaď překřížené na kraj a musíš ladit až budou v držáku(obr.) Pozor na zachování napružení !Vrátit uhlíky do štítu, (obr) nasadit Céčka. Až budeš dělat třetí motor už to půjde jedna dvě, spíš tedy za 20min hotovo. Nyní to nejdůležitější. Nahoď uhlíky na komutátor. (naklánět, pootáčet) Doraž štít na komutátor, pevně uchop za osu a nesmíš to pustit dřív než nasadíš rotor do statoru a cvakne to do sebe. Motor nijak dále nezajišťuji. Drží to samo ve víku zámku. (pozor na druhém konci motorku je taková plastová podložka, nezapomenout osadit!!) Tento postup je lety prověřen. Propláchnutí v benzinu fakt nemá cenu. Když už se hrabeš v zámku, tak VŽDY vyměnit spínač, vyčistit motorek, proletovat konektor (vakl kontakt není vidět, ale je sviňa) a zrušit SAFE. Princip této opravy se dá použít i u zámků AUDI , Mercedes a jiných. Motorek je často stejný, tedy bohužel. Jede také móda dvou motorků v zámku a na SAFE je ještě větší chcípák než tento popisovaný, no úžasné.
Tak ať se daří Luboš
Dvanáct let staré auto, začalo mi zlobit centrální zamykání, v servisu mi řekli, že u motorků zeslábly magnety a dali mi tam nové. Vadné jsem si vzal a doma rozkuchal, abych viděl, jak to ti kluci asijští dělají. Myslel jsem, že je tam nějaký elektromagnet, jak to při tom zamykání udělá jen "cvak".
_________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Je úžasný, co všechno asiat dokáže o****dat.
Jakou to asi mělo rezervu krouticího momentu pro případ zimy/zatuhlé mazivo, v kombinaci s napájecím napětím na spodní hranici.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 5
Zaslal: so srpen 15 2020, 8:01 Předmět:
Nějak jsem špatně přikládal obrázky a nejsou zde. Proto posílám obr. zpětné montáže uhlíků do držáčku. Jde to dost blbě, je to mrňavé, všechno pruží a padá na stůl. Tak, že nejprve překřížit a pak ladit. Jde o poprvé.
Ještě bych chtěl upozornit na konstrukční vadu systému zámků VW. Když ti náhle odejde baterka, nebo se na její varování vykašleš, potom přicházíš v zimě k autu, zmáčkneš DO a slyšíš jak zámky neochotně, jeden po druhém otvírají a než se rozkoukáš, žádná prodleva,
cvak a máš zpátky zasejfováno. Po asi 15min odpočinku se situace opakovala, ale to už jsem jen tak, tak stačil dveře otevřít. Hned jsem namontoval zpátky mechanický klíč.
Ahoj Luboš.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33891 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so srpen 15 2020, 8:24 Předmět:
Crifodo napsal(a):
Je úžasný, co všechno asiat dokáže o****dat.
Jakou to asi mělo rezervu krouticího momentu pro případ zimy/zatuhlé mazivo, v kombinaci s napájecím napětím na spodní hranici.
Mam azijske auto (japonske), ktore ma 22-23 rokov a so zamkami nebol nikdy ziadny problem.
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 5
Zaslal: st červen 16 2021, 14:49 Předmět:
Zdravím Bastlírnu.
Na téma autozámek VW jsem napsal několik příspěvků a proto uvádím další zkušenost s kterou jsem se za 20let nesetkal. Přijely v autě zámky, které se nepravidelně při zavírání sekaly nebo vydávaly rány při zavírání. Že to není možné? Je. Kontrolou jsem zjistil, že vidlička zámku nechodí do koncové polohy otevřeno. Pero na vačce ji neutáhne. Borec několikrát pečlivě promazal zámky motorovým olejem, tlumící guma, o jejíž existenci jsem neměl tušení se nacucala , roztáhla a tlačila na vidličku západky. Vidlička šla hodně fest. Dveře ji sice vytrhly ale při zavírání to bouchalo. Všechno je zapertlované. Čepy zámku nýtované. Na gumu se nedostaneš. Propláchnutí benzinem pomohlo u 2 zámků. Když se podíváš pozorně do trychtýře zámku, vidíš v rohu drážku (mezeru) v odlitku. Na jejím konci směrem ven řízneš miniflexou rýhu asi 1mm hlubokou. Viz obrázek 1.Asi 5mm neprořízneš,ty přerazíš dlátem. Neřezej do vidličky, bacha! Uvolní se ti plastový jazýček, ten vytrhneš peanem a gumu, která je pod ním vytrhneš také. Vidlička je volná a to bez demontáže zámku. Na demontovaném zámku by tah nacucané gumy šel odstranit odbroušením plastu a kovu podle obr. 2. Případě někdy otestuji. Nevidím důvod proč by to nechodilo. Nebo guma půjde vyrvat bez destrukce trychtýře.
Luboš
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.