Kulikus psal o cívce, která se stará o přitažení (nepřitahovala, měla vůči kostře moc velký odpor) a ta skutečně je v sérii s motorem, to jsi i sám potvrdil. A ty jsi ho (chybně) osočil, že to je hloupost.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12062 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: ne srpen 09 2020, 16:22 Předmět:
jistě že je to hloupost myslet si, že je tam jen jedna "sériová cívka" !
ok1hga napsal(a):
kulikus napsal(a):
Cívka stykače je tedy v sérii s motorem startéru.
jak jsi přišel na tuto hloupost ? jsou tam dvě cívky.
jedna bez druhé přeci nemůže fungovat !
a z toho přeci vyplývá to, že 1,5 kiloohmu na vývodu pro cívku nikdy nemůže být !
Protože je tam ta další cívka "hlavní", která jde přímo na kostru !
A z výše napsaného je tedy zřejmé, že jeho "závada" spočívá v přechodovém odporu přímo na přívodu č.50, nebo ve špatně ukostřeném startéru.
Ale hloupost není, že je (jedna) cívka stykače v sérii s motorem, nicméně ty jsi to tak formuloval. Deset trojteček ani pět vykřičníků nenahradí souvislé souvětí, ze kterého by bylo patrno, k čemu se vyjadřuješ. To jsi napsal až teď po stránce osočování.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2559 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne srpen 09 2020, 17:48 Předmět:
dred napsal(a):
Sandal napsal(a):
Ten startér bude chtít po těch km stejně údržbu. Pokud na to máš kule uděláš si ji sám. Je potřeba mít malou bodovku na přivaření novejch uhlíků. Celej držák i s uhlíkama stojí kolem 500kč a cívka stojí kolem 1000kč a futra stojej pár destikorun. Proškrábneš komutátor a máš starter jak novej opravenej z origo dílů. Repas za 16 stovek, co by kdo ještě chtěl
Treba si pozrieť cenu nového... vlani mi menili. Aj s robotou som platil 80€ (Xsara). To nemalo význam sa stým babrať.
Ono je pravda, že na tyhle starý šunky ty díly dost zlevnili. Kdo by si koupil do stareho křápu z roku 2000 startér za 9-10000kč? I Bosch, Valeo jsou s cenama docela dole a novej (ne repas) startér od nich koupíš za 3500-4000kč. Repas o 1000-1500 míň, když dáš starej protiúčtem.
Kulikus: Startér otevři a koukni, kudy jde na uhlíky - pól a budeš možná překvapenej kolik přechoďáků v cestě proudu najdeš. Některý startéry jsou fakt blbě udělaný.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18672 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne srpen 09 2020, 19:16 Předmět:
Přesně tohle jsem řešil se sousedem na jeho pažoutu . Říkám dej tam jiný . Prý byl u maníka vyzkoušen , je dobrý . Nechal si udělat i nový kabel od aku . No a potom stejně vše vyhodil a dal nový starter ... System je mnoho let stejný i na starých škodovkách . Na nich jsi mohl motor lehce vyzkoušet vražením klíče mezi šrouby stykače ....
To tvoje osočení kulikuse také nic neřešilo, vůbec se nevztahovalo k citovanému faktu. Pokud nebylo cílem samotné osočení (víme, to vedro na klidu nepřidá), mohlo to vypadat třeba takto:
ok1hga napsal(a):
kulikus napsal(a):
Cívka stykače je tedy v sérii s motorem startéru.
... a k nim je paralelně druhá cívka !
Ani při úplně přerušeném motoru by tam nebylo 1,5k !
... hledej problém ve společném přívodu !
Sdělená informace: jasná a srozumitelná
Invektiv: 0
Trojteček: 2
Vykřičníků: 3
-> spokojenost na všech stranách
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12062 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: ne srpen 09 2020, 21:22 Předmět:
fajn,
tak jste si to vzájemně pochválili a co dál ?
myslet si že je tam jedna cívka, je hloupost,
to není žádná invektiva, ale konstatování.
Mohli jste si také všimnout, že hned na začátku jsem tady dal obecné schéma,
protože kulikus nesdělil o jaké auto se jedná.
Navíc, proti kulikusovi nic nemám a nemám ani pocit, že bych se nějaké invektivy dopustil.
vaše reakce jsou jen hloupé a zbytečné povídání.
Kulikuse znám léta osobně a mám na něho i telefon.
Takže po vašich hloupých reakcích jsem mu raději zatelefonoval a domluvili jsme se.
dnes končím a přeji všem dobrou noc.
Měl jsem před dovolenou, tak jsem do startéru radši neďoubal. Zatím je startér funkční. Mám podezření, že za to mohly zoxidované matice nebo špatné ukostření startéru/převodovky.
Rozborku startéru chystám na nějaký víkend. _________________ pro mládež - Hamíkův koutek
Založen: Dec 20, 2007 Příspěvky: 1249 Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora
Zaslal: út srpen 18 2020, 5:52 Předmět:
Na Favoritu se mi startér choval obdobně, někdy prostě netočil a netočil. Taky jsem ho podezříval, nakonec jsem zjistil uklepané Cu lanko mezi motorem a karosérií. Chtěl jsem ti to napsat hned z kraje, ale popisoval jsi závadu trochu jinak
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 975 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: čt září 03 2020, 8:54 Předmět:
jova1 napsal(a):
nakonec jsem zjistil uklepané Cu lanko mezi motorem a karosérií.
ta samá zkušenost - akorát já jsem tenkrát na své Muliple nepodezříval startér ale baterku...
Že 100x člověk překontroluje možné přechoďáky od + a - baterky ke startéru je houby platný, když ho nenapadne, že železo na motoru není to samý co železo na kastli...
Naproti tomu u Espáčka, kde za tepla někdy nechtěl startér vylejzat ven, jsem vadu v kabeláži díky metodě + z baterky přímo na kontakt startéru přišel poměrně rychle.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.