Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Přelomový rozsudek?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 15, 16, 17  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31888
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 15:42    Předmět: Citovat

termit256 napsal(a):
EKKAR napsal(a):

A když se tě teda optám, proč nemají dotykovej displej místo starejch dobrejch cvakacích tlačítek a mechanickejch přepínačů na svým volantu piloti F1...

Kdyz to chces porad s necim srovnavat, tak jednu aktualni. V Crew Dragon je jen 38 mechanickych ovladacich prvku (tlacitek), zbytek vsechno dotyk. Jasne, je videt ze lod vyrabi stejny "holding" jako ty Tesly, ale je to kosmicka lod ktera doleti do vesmiru, prileti k vesmirne stanici a vrati se na zem, ne auto kterym jedes nakupovat rohliky. A jak po vcerejsku vidno, nemel s tim nikdo zadny problem a vse v pohode zvladli.

Takze to opravdu neni principem ovladani, ale zkostnatelym myslenim a neochotou ci neschopnosti se ucit nove veci. Myslim ze da min prace se to naucit, nez vymyslet vymluvy proc je to nahovno. Bohuzel to je obecny problem u starsich lidi a dela jim to problemy v zivote i zamestnani. Pak jen fnukaj, ze je nikdo nechce zamestnat a ze flek dostanou mladi, flexibilni...
Ty jseš přeci vůl jak anděl. Sereš si do kapsy, víš to? Protože to není o věku, to je o tom, že stavíš vedle sebe provoz v prostředí, kde sice absolutní rychlost je v km/s, ale vzájemný vzdálenosti těles včetně rozdílu rychlostí těch, co se dostanou relativně blíž k sobě ZATÍM NEVYŽADUJOU OKAMŽITÝ REAKCE = reakce s akční dobou pod minuty. Navíc srovnáváš (naprosto mimo mísu) dotykáč v kosmický lodi, kde je ten displej hlavním prvkem ovládání I VÝHLEDU (protože se na něj přenáší jako pozadí aktuální potřebnej záběr kamery) a kde je i z toho důvodu umístěnej v hlavním zorným poli pilota, protože v podstatě nahrazuje volant/knipl u jinejch dopravních prostředků - a displej infotainmentu, vyhozenej kamsi do pihele mimo trvalý zorný pole řidiče a hlavně mimo hlavní oblast ovládání vozidla - notabene ještě v situaci, kdy hustota provozu na pozemní komunikaci dosahuje potřeba reakční doby v desetinách sekundy a kratších, na rozdíl od manévrů ve vesmíru, kde se VZÁJEMNÝ RYCHLOSTI TĚLES absolvujících blízký setkání až kontakt nikdy neliší o víc jak desítky centimetrů za vteřinu a pokud se liší o víc, už samotný návrhy jejich drah se počítají tak, aby míjecí vzdálenosti byly minimálně desítky kilometrů. Až se budou piloti kosmickejch lodí muset proplítat provozem s podobnou hustotou a časovýma požadavkama na reakci jako je řízení pozemního auta, pak bude takový srovnání možný. Do tý doby ale kulhá jak Peyrac. Jinak si ty nádhero představ sám sebe, jak bys řídil auto na dnešní silnici místo volantem a šaltrpákou s pedálama pomocí dotykáče, - a nepozabíjel přitom při každým výjezdu z garáže půlku města - a až pak něco povídej o starejch co nestíhají reagovat.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6075
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 15:56    Předmět: Citovat

termit256 napsal(a):
Nikdo se nedokaze naucit ovladat desitky az stovky tlacitek po hmatu. To je fakt blbost.
Taky to v autě nepotřebuje. Potřebuje poslepu ovládat volant, 2-3 pedály (v Trabantu dokonce 4), řadicí páku, ruční brzdu, venkovní světla, stěrače, tempomat, hlasitost audio, klakson. Dát cokoli z toho na dotykový displej je zhovadilost. A Tesla ji předvedla nejmíň dvojitou: autopilot a stěrače.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15525
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 16:33    Předmět: Citovat

Ten tempomat a hlasitost audio taky nepotřebuje. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17802
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 17:10    Předmět: Citovat

Ale blbost, na tempomat s přednastavením 42, 53 a 94 km/hod jezdím už 10 let a stačí na to levej palec s rukou neustále na volantu. Od tý doby jsem nikdy neměl flastr za rychlost. S hlasitostí souhlas.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4152

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 18:07    Předmět: Citovat

termit256 napsal(a):
Kdyz to chces porad s necim srovnavat, tak jednu aktualni. V Crew Dragon je jen 38 mechanickych ovladacich prvku (tlacitek), zbytek vsechno dotyk.
Lenže ten kozmonaut v kozmickej lodi na nič iné, ako na ten displej ani nepozerá. Čo by tam asi tak videl cez okno? Len tam sedí a sleduje na displeji, jak mu horia motory, jak sa oddeľujú jednotlivé stupne... Všetko vopred spočítané a naprogramované pred štartom. V podstate si tam môže čítať fejsbuky alebo hrať solitaire. Raketa poletí aj bez neho. A keď sa niečo poserie, tak s tým aj tak nič neurobí. Vlastne má zakázané v takom prípade na čokoľvek šahať. Až keď sa posádka aj pozemný personál poriadne zamyslia, až potom môžu nejako zasiahnúť. Akýkoľvek nepremyslený krok situáciu len zhorší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15525
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 19:02    Předmět: Citovat

Zavolají pro pomoc do servisu? Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33946
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 19:07    Předmět: Citovat

Servis (riadiace stredisko) maju stale na linke. Tam je kopa ludi, ktori problem analyzuju a navrhnu riesenie. V pripade Apollo 13 to fungovalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31888
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 19:50    Předmět: Citovat

Hlavně nelítají po dráze s takovou hustotou potenciálních kolizních překážek, po jaký se pohybuje běžný auto - který se mimochodem musí neustále během svýho pohybu řídit, neboli je potřeba neustále hlídat a v případě potřeby aktivně korigovat jeho rychlost a směr pohybu, zatímco jakákoliv kosmická aparatura letí v aktivním režimu jen zlomek svý cesty - aktivním režimem je myšlená doba, kdy má zapnutej pohon a aktivně mění svoji rychlost a tím i dráhu. Minimálně 99,9% a v případě dlouhoživotnostních těles ještě větší část svý letový doby se kosmický tělesa pohybujou čistě pasívně, jenom setrvačností po dráze určený nebeskou mechanikou a předem spočítaný málem na centimetry přesně. Navíc veškerý aktivní manévry jsou "supportovaný" nejen palubní řídící automatikou, ale i vzdáleně řídícím střediskem, takže pilot je tam opravdu jen na ozdobu a víceméně proto, že to je tradice - ale už Gagarin letěl v plně automatickým režimu, kdy na pohyb svýho nosiče ani samotný kosmický lodi nemohl mít sebemenší vliv. Dnešní kosmonauti jsou jen hooodně daleko odsunutá poslední instance kontrolující předem zadanej průběh letu, primární jsou už od začátku "pilotovanejch letů" automaty a poslední lidi, kteří svou kosmickou aparaturu aktivně řídili, byli piloti raketoplánů Space Shuttle při jejich přistávání v poslední fázi letu, kdy po autopilotem řízeným aerodynamickým sestupu MOHLI ale s výjimkou prvních 10 letů NEMUSELI převzít dosedovou fázi do ruky sami - po těch prvních zkušebních letech dostaly i Shuttly autopilota schopnýho s raketoplánem autonomně sednout stejně jako ho měl už při svým prvním startu ruskej Buran. Takže kosmická technika se svýma předem danýma letovýma dráhama a vyloučením jakýhokoliv dalšího okolního provozu "kvůli bezpečnosti letu" je s autem srovnatelná asi jako améba s žirafou ...

To už je daleko bližším příkladem k situaci s řízením auta řízení letadla na trasách, kde nelze použít autopilota a kde musí pilot mít neustále "ruce na beranech" - chtěl bych vidět takovýho pilota, kdyby měl v průběhu startu nebo přistání pomocí dotykovýho displeje umístěnýho někde bokem u svýho kolena ovládat takový věci, jako nastavení aktivní aerodynamiky (mechanizace) křídla nebo vyvažování podélný stability letadla - a zároveň by se musel bejt schopnej vyhejbat případným dalším letadlům, který by se vyskytovaly na potenciálně kolizních kurzech (totální výpadek ŘLP respektive stav před 100 lety, kdy žádný ŘLP neexistovalo ani ve fantastickejch snech) - to by odpovídalo těm pitomostem, který nutí dnešní řidiče dělat ti debilové dýzajnéři z konstrukčních kanceláří.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne po srpen 03 2020, 19:59, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 19:55    Předmět: Citovat

Opet presne co jsem psal, venujes mnohem vic energie vymejsleni krkolomnych teorii a vymluv proc s tim nemuzes zrovna ty pracovat, nez se to proste naucit Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15525
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 19:56    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Servis (riadiace stredisko) maju stale na linke. Tam je kopa ludi, ktori problem analyzuju a navrhnu riesenie. V pripade Apollo 13 to fungovalo.
Dříve stačilo i v TV vyměnit jednu elektronku. Kdo dnes za nimi přiletí z toho servisu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31888
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 20:09    Předmět: Citovat

termit256 napsal(a):
Opet presne co jsem psal, venujes mnohem vic energie vymejsleni krkolomnych teorii a vymluv proc s tim nemuzes zrovna ty pracovat, nez se to proste naucit Smile
Vole, kolikrát ti mám zopakovat, že to není o tom umět to ovládat, ale o tom mít během jízdy dostatek času pro bezpečný učunění danýho ovládacího pohybu? KDOKOLIV cyklovač stěračů pomocí páčky pod volantem přenastaví během půl vteřiny A NEMUSÍ SE PŘI TOM ANI JEDNOU PODÍVAT JINAM NEŽ PŘED AUTO. Když bude to samý dělat pomocí dotykáče, i zkušenej řidič jezdící daným autem denně se bude muset minimálně 2x a nejspíš ještě víckrát podívat na co vlastně na ten dotykáč kliká, protože jinak mu hrozí reálná šance, že šáhne na něco úplně jinýho než na co chce - a po stejnou dobu se nebude věnovat přímo řízení. A je úplně jedno jestli takovýmu člověku je 20 nebo 50 nebo 80 - prostě bez juknutí kam šahá to nezvládne ani Superman, už jen proto, že na těch displejích je právě obrovská hromada dalších funkcí a už jen počet těch blbejch ťuknutí potřebnej k změně takový funkce se mění podle toho, co aktuálně takovej displej zobrazuje - jestli rádio, klimu nebo navigaci nebo nějakou další pýčovinu nameldovanou těma gréténama z Brusele ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7597
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 20:27    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
pýčovinu nameldovanou těma gréténama z Brusele ...

Ano! Jsou tady! Bez nich by špalek nebyl špalkem!

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 20:44    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Vole, kolikrát ti mám zopakovat, že to není o tom umět to ovládat...


Je videt, ze ty uz asi nikdy nepochopis ze dotykace nedavas jen ty osobne, ale jini s tim maj asi tak velky problem jako juknout na tachometr nebo ukazatel paliva Smile
Je to jak kdyz prijede strejda z dolni lhoty do Londyna a bude vsechny presvedcovat ze v takovem provozu neni normalni clovek schopnej ridit auto s volantem na spatne strane...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31888
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 21:49    Předmět: Citovat

Ano, hlavně používej argumenty jako Fčelař, abys překroutil tvrzení protistrany a otočil to proti ní. Já nepíšu, že se to nedá stíhat, ale tvrdím, že dělat to pomocí displeje kdesi mimo zorný pole je nebezpečný, protože jak ten mladej, tak ten starej se na ten dotykáč prostě musí určitě víc jak jedenkrát za celou tu operaci podívat a tím odvrátit pozornost od provozu, zatímco běžná páčka dovoluje tu samou operaci učunit naprosto bez rozdílu věku za mnohem kratší dobu a bez nebezpečnýho tříštění pozornosti a ty do toho furt motáš nějaký roky nebo nestíhání.
VYMYSLI SI UŽ KONEČNĚ LEPŠÍ ARGUMENT PRO TO CO TADY ZE SEBE EXKREMENTUJEŠ, protože to cos doposud vyplodil jsou nesmysly respektive záměrně překroucený argumenty. Já jsem skončil, čekám kdy ty dáš seriózní argument popírající jednoznačnej fakt, že čuměním na dotykáč kvůli kontrole správnosti provedení nějakýho přepnutí se rozptyluje pozornost jinak věnovaná samotnýmu řízení auta. A věkový závislosti do toho netahej - spousta seniorů má díky tomu, že se věnujou provozu a ne displejům při řízení reakční schopnosti lepší než 10 týnejdžrů dohromady.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5136
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: po srpen 03 2020, 23:05    Předmět: Citovat

Taky si neumím představit, že bych se v autě za jízdy hrabal v nějakém dotykáči. Ve 100 km/h třeba. Kraviny patřej do kravína...
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 15, 16, 17  Další
Strana 6 z 17

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund