Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2925 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: ne srpen 02 2020, 19:43 Předmět:
Mám Fiestu 2005. Keď málo prší, tak páčku dám do prvej hornej polohy, zotrem, páčku dám dole a keď opäť potrebujem zotrieť, páčka opäť do prvej polohy a tým je už naprogramovaný cyklus. Pri väčšej rýchlosti si to samozrejme upravím, skrátim cyklus. Takto podobne to má podľa mňa väčšina normálnych vozidiel. Neodvracia to pozornosť od premávky. Tie LCD ovládania sú terajšia módna vlna na ťahanie prachov z istej skupiny ľudí. Najmä tie LCD namiesto celej palubovky. Dúfam, že sa to časom vyselektuje a dopadne to rovnako, ako Quadrofonia v rokoch 70" a 3D u TVP... Čas ukáže...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7808 Bydliště: Brno
Zaslal: ne srpen 02 2020, 21:35 Předmět:
Veškerý problém dotykových ovládání je v tom, že SW tlačítka nejsou definována tvarem. I ty hloupé telefony s klasickou klávesnici měly na pětce výstupek, který umožnil orientaci na klávesnici bez nutného podívání. Autorádia mívají na tlacitkach předvoleb taky různé výstupky. Ale dotykáč nemá nikdy nic, tak na něj musí člověk čumět... _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2925 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: ne srpen 02 2020, 22:45 Předmět:
Problém je v závistlosti na displejoch. Ja to vidím na našej učňovskej mládeži, ktorá sa zasiera medzi skiňkami v šatny, leštia palcom telefóny a mlčia. Keď sú prinútení zdvihnúť oči do horizontálnej polohy, tak sú ako zombie, nevedia kde sú, čo majú robiť, čo sa po nich chce. Z 10 mladých, ktorí nastúpili k nám do práce, jeden komunikuje normálne, ako človek, druhý vie, čo má robiť na príkaz, ale komunikuje tak divno, pomaly, a zbytok, 8 kusov chodia ako zo sci-fi blbého USA filmu....
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: po srpen 03 2020, 1:25 Předmět:
Tak říkáte paměťový cyklovač, jo? Aha, a já si myslel, že je nějaký vadný, když pokaždé má ten interval jinak. Budu muset vyzkoušet Na druhém autě mám prstýnek, po té, co jsem si na něj zvyknul taky pohoda (chvíli mi trvalo, než jsem si zapamatoval kterým směrem se přidává a kterým ubírá). Nějak podvědomně, teď, když o tom píšu, to nevím
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3292 Bydliště: Brno
Zaslal: po srpen 03 2020, 5:49 Předmět:
Kremik: ten prstýnek, mám taky stejný problém zapamatovat si kterým směrem je pomalu a rychle. Nějaký čas si to pamatuji ale zrovna teď to zas nevím. Autem často nejezdím.
No vidis a to je jeden blbej prstynek. Osobne to mam podobne, mi se plete i zapinani a prepinani rychlosti steracu. V terennim fordu mam rychlejsi sterace packou nahoru, ve VW dolu. (nebo naopak, fakt nevim ) Kdyz stridam auta, je to parada... Destovy senzor je jen k vzteku a kdyz si nepamatuju smer zapinani steracu, tak ovladani cyklovacu uz tim tuplem ne.
Kdybych to mel na dotykaci, tak jen jednim tuknutim prstem na ukazatel nastavim rychlost bez zkouseni a tipovani.
Ale prohrabavat nejakym menu bych se k tomu fakt nechtel, muselo by se to zobrazit po zapnuti steracu packou a zustat na displeji do jejich vypnuti. Nevim jak je to v te tesle udelane, nejel jsem v tom aute.
Michal22: Ty tvarem definovana tlacitka maji vyznam pokud je jich tak deset. Podivej se na fotku ovladaciho panelu CNC stroje co jsem tu dal o dve stranky zpet. Pri podobnem poctu cudliku na palubni desce by ti nejake tvary byly prd platne a byl bys za dotykac vdecnej. Ale jak uz jsem psal, nic by se nemelo prehanet.
Jen tak mezi řečí: Když jsem zbastlil cyklovač do starého wartburga, sehnal jsem si starý potenciometr s vypínačem "tahem zapni, stiskem vypni" a cyklovač zapojil, že se zapínal když klávesa ovládání na palubní desce byla vypnutá, když se klávesa zapnula, stěrače stíraly bez cyklování bez ohledu na to, jestli cyklovač byl nebo nebyl zapnutý. A k instalaci cyklovače jsem využil díru v palubce původně připravenou k montáži rádia.
Teď jezdím s renaultem thalií co má cyklovač s jedním pevně nastaveným intervalem, taky to jde.
Co se týká instalace dotykových displejů do aut, taky si myslím, že je to 3.14čovina a štelování řidičem za jízdy by mělo být v zákonech postavené na roveň moblování.
Ted jsem prijel autem a nasel jsem uplne zbytecne hw ovladace ktere jsem snad nikdy nepouzil.
Treba jako:
Tlacitka na zapnuti klimy na maximum a vypnuti vetraku - je rychlejsi otocit enkoderem regulace otacek vetraku doleva nebo doprava nez hledat prislusne cudliky
Tlacitko na synchronizaci nastavovani teploty u ridice a spolujezdce - naco???
Nastaveni adaptivnich tlumicu - neni mez tim zadny patrny rozdil a stejne se stupen nastaveni zobrazuje na displeji, takze ne nej musim cumet.
Vypnuti automatickeho zabrzdeni kdyz stojim v kopci - proc bych mel chtit tuhle funkci vypinat?
Regulace podsviceni palubni desky - nastavim jednou a pak uz do toho nehrabu
Enkoder na rucni ladeni radia - no comment
Kdyz nekdo neni schopnej ovladat dotykac za jizdy, at to proste nedela nebo si takove auto nekupuje. Jsme snad svepravni lidi.
A to nikdo nezmínil navigaci (vestavěnou). To je ošetřené jak abych se díval na navigaci a současně na cestu? _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
A co tachometr, ukazatel stavu paliva atd...
Ty neodvadi pozornost?
Je to cele nesmysl. Ridic mej jet tak, aby zvladl ridit a basta. Kdyz nekdo pri jizde nezvlada obsluhovat dotykac, tak to delat nema. Uplne stejne jako kdyz macka nejake cudliky. Ze ma starsi generace problem s novymi technologiemi je obecne znamy fakt, tak tomu proste musi prizpusobit styl jizdy
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17512 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po srpen 03 2020, 8:12 Předmět:
Už jste někdy dostali od polišů flastr za zařízení omezující výhled v zorném úhlu řidiče? Tak bacha na různý krámy na přísavce na předním skle, jako je kamera, navigace, mobil...
Zase jedna blbost, mě třeba omezuje ve výhledu šmidlání stěračů, při dlouhý cestě v dešti mě to přímo sejří. _________________ Jirka
Myslim ze s tema navigacema taky fizli delaji zbytecny opruz. Ja mam ve sportovnejsim osobaku predni sklo pod tak velkym uhlem, ze mi tovarni zrcatko zasahuje pri vyhledu do poloviny vysky celniho skla. To nikomu nevadi, ale navigace na palubni desce dodavky je problem
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7505 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po srpen 03 2020, 8:41 Předmět:
Tak co, za prošlý obvaz v lékárničce už prudit nemohou, tak si holt našli tohle, no. Jsou potřeba čárky za přestupky, víc bych za tím nehledal. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15490 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po srpen 03 2020, 9:07 Předmět:
MiraSt napsal(a):
A to nikdo nezmínil navigaci (vestavěnou). To je ošetřené jak abych se díval na navigaci a současně na cestu?
A proč? Kdo se potřebuje stále dívat na navigaci a na cestu zároveň? Když už tu navigaci potřebuji, tak mi stejně všechno odkecá. No a kdo to nezvládne, tak si má zastavit, podívat se a jet dál.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33753 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po srpen 03 2020, 9:11 Předmět:
Obcas sa hodi pozriet aj na mapu, kde navigacia vyznaci cestu. Ked je zlozitejsia krizovatka, tak to podla hlasovych pokynov nemusi byt jasne. Napriklad vyjazd z dialnice, ktory sa rozvetvuje. Tam by si zastavit urcite nechcel.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.