Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Expanzní nádržka Fabia, Octavia a spol- vyčištění sond.

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 623
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: ne červenec 19 2020, 16:36    Předmět: Expanzní nádržka Fabia, Octavia a spol- vyčištění sond. Citovat

Zdravím a předkládám další brutální řešení. Jak vyčistit expanzní nádobku chladiče Fabia a spol. Zprovoznit funkci sond navzdory tomu, že se ti v tom výrobce snaží zabránit. Vyhodit, kup novou. Jde o prořezání se k sondám a ty mechanicky vyčistit. Celá akce vznikla tím, že chlapci při opravě těsnění pod hlavou pospíchali, nenechali hlavu přerovnat a olej byl ve vodě ani ne za ½ roku znova , nádržka byla opět na vyhození. (300Kč v …). Když neupravenou pájkou prořízneš první vrstvu, (viz obr. )vidíš dvě dírky a sondy schované v další „krabičce“. Pro mne kurvítko. Tedy samočistící schopnost prouděním je 0. Šmat, který se tam dříve nebo později na sondách vytvoří vyvolá hlášení „nemáš vodu“. Obvykle v – 5 pod nulou. Upravenou pájkou (viz obr.)je možné se k sondám prořezat a mechanicky je vyčistit. Musíš to poprvé vyndat z auta,při případném dalším čištění už ne.


P1011261.JPG
 Komentář:
 Velikost:  39.57 kB
 Zobrazeno:  117 krát

P1011261.JPG



P1011263.JPG
 Komentář:
 Velikost:  59.62 kB
 Zobrazeno:  127 krát

P1011263.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1282
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: ne červenec 19 2020, 16:57    Předmět: Citovat

mna by zaujimalo preco ta nadobka vyzera tak zlozito
myslis ze sa len konstrukter vysantil aby si sa nedostal k elektrodam , preto vyrobili nadobku nie jednoduchu na vyrobu
alebo
tvar ma nejaku funkciu , napr zabranit bublinkovaniu vody a tym zavzdusneniu dnesneho moderneho systemu chladenia ktory uz nedokazes odvzdusnit ako na felde (jazdou zohrejes, vodu dolejes). V dnesnych systemoch sa bez diagnostiky nezaobides ani pri blbej vymene chladiacej kvapaliny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3499
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: ne červenec 19 2020, 17:08    Předmět: Citovat

misocko napsal(a):
mna by zaujimalo preco ta nadobka vyzera tak zlozito

Nevím, vyměnil jsem ji při průšvihu s olejem v chlazení za jednodušší (a taky levnější), bez toho vnitřku. Jen elektrody jsou zastrčeny v takové kapse, aby to kolem nich nešplouchalo. Po cca 4 letech jsem nezjistil žádný problém. Jediný rozdíl je, že v té jednodušší nádržce kapalina ví šplouchá.Mastná nádržka se dá vymýt benzínem a běžným přípravkem na nádobí, ale elektrody zůstanou pořád trochu mastné a po čase je problém.
Systém se dá "zkalibrovat" vytažením konektoru od elektrod nádržky a nastartováním (je to provázeno pípáním a blikáním kontrolky teploty) po zhasnutí motoru stačí zasunout konektor zpět a pak už to bude OK. Ale ne navždy, protože i přes pečlivý výplach zbytků oleje a vyčištění chladicího systému, tam vždy něco málo zůstane a po čase se elektrody opět zamastí.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3362
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: ne červenec 19 2020, 19:21    Předmět: Citovat

Teda nevím, jak přesně vypadá ta vaše nádobka, ale v mojí OC 1 stačí kartáček na zuby a trochu ojet elektrody (pardon dva asi nerez pruty). Jsou normálně vidět nalévacím otvorem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: ne červenec 19 2020, 19:57    Předmět: Citovat

Kvicala - potvrdzujem - na O2 mám tak isto elektródy prístupné cez otvor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33853
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne červenec 19 2020, 19:58    Předmět: Citovat

Pekne kurvitko. Nastastie mam normalne auto, kde ma nadrzka jednoduchy tvar a ziadne sondy, takze sa nemusi nikdy vymienat ani cistit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 529

PříspěvekZaslal: ne červenec 19 2020, 21:28    Předmět: Citovat

Ono to zas tak dramatické není, stačí kontakty ve svorkovnici propojit a je navždy pokoj Very Happy

Osobně si myslím, že se ty kontakty chemicky vyčistit dají a pokud to zlobí i nadále, tak je to spíše známka toho, že olej stále prosakuje. Pokud je to motor 1,4 MPI, tak bych řekl, že to je téměř jisté.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3362
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: ne červenec 19 2020, 22:10    Předmět: Citovat

Myslím, že ať už hladina, nebo omaštění kapaliny - oba hlídané aspekty jsou vítané. Trošku mi sáklo těsnění pod hlavou a byl sem rád, že na mě ta kontrolka mrkala Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2551
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2020, 8:30    Předmět: Citovat

Mě by zajímalo, co bude majitel dělat s rozkuchanou nádobkou. Bude mít vyčištěný čidlo a nádržku na mraky Rolling Eyes
Prostě oprav motor a nádobku dej novou a je to. Nemá cenu se proti tomu vzpírat, protože na to stějně nevyzraješ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 529

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2020, 18:29    Předmět: Citovat

To maštění u Fabie zpravidla poukazuje na utopené vložky válců. Srovnání hlavy zde nestačí...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2551
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2020, 21:34    Předmět: Citovat

To jo, no. Je to nemilá závada, poněvadž musej ven i písty a stěma přesahama si musí člověk fakt pohrát. je to to samý jak u stareho MBčka, jak se to ojebe, za chvíli to fouká zase.
Dělal jsem jedou motor po mechánovi praseti, kterj byl línej tahat ven vložky a dal měděný podložky nahoru na těsnění. Fakt síla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Maxipes_



Založen: Jan 06, 2017
Příspěvky: 136
Bydliště: Litovelsko

PříspěvekZaslal: čt červenec 23 2020, 9:26    Předmět: Citovat

U embéčka musely písty s ojnicema ven, aby se daly vrátit vložky válců nazpět, ale u Fabie to při troše šikovnosti není třeba, vím to z vlastní zkušenosti. Kolem vložek válců je nahoře v bloku motoru tolik místa, že se tam dá manipulovat s kombinačkama a třmenem z plechu (asi 0,4 mm stačí), kterým se stáhnou pístní kroužky do drážek v pístu a válcová vložka se dá nasadit na píst, přišel jsem na to sám jen díky tomu, že jsem byl líný válet se pod autem a sundávat vanu a rozdělávat ojnice.
Bavíme se o Fabii 1.4 OHV.

P.S. při utopených vložkách spíš teče chladící kapalina do oleje, olej do chladící kapaliny jde většinou, až je těsnění pod hlavou úplně nasračky a olej proniká z mazacího kanálu na mazání vahadel mezi blokem a hlavou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund