Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2014 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: út červenec 14 2020, 16:01 Předmět: Zjištění rozsahu poškození vozidla
Snažil jsem se zjistit rozsah havarie auta, koupeného v bazaru. Ta havárka se stala někdy v letech 2010 nebo 2011 a vozidlo bylo v té době pojištěno u ČP. Obrátil jsem se na jednu placenou (250 Kč) službu, která dle VIN vyhledá všechny pojistné události na daném vozidle, ale k mému překvapení tam takto "stará" havarie nebyla. Zná někdo nějakou možnost ? Děkuji.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31794 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červenec 14 2020, 16:20 Předmět:
Značková servisní síť - minimálně pokud to je koncernovej kchár a ta havárka se řešila přes značkovou opravnu, musí bejt záznam v systému koncernu - kompletně diagnostika a popis servisních prací - co se měnilo. Jinak bych na pojišťovnu zkusil vyrukovat se zákonem o přístupu k informacím, aby poskytli protokoly o likvidaci škod - tam musí taky bejt popsaný, co bylo poškozeno, i když nemusejí mít záznam, jak to bylo opraveno - hlavně v momentě, kdy výplatu náhrady škody řešili fakturou a v tu dobu aktuální majitel poškozenýho auta si to nechal opravit u nějakýho stodoláře. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2014 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: út červenec 14 2020, 21:00 Předmět:
Ano, já jsem náhodou zjistil od prodejce auta (Opel Jihlava), že se jednalo o totálku - bylo na leasing a proto o tom věděli. Následně zřejmě bylo někde "u ledu", protože pravidelná STK v r. 2012 neproběhla a pak jej nějaký garážovník dal dohromady a přes bazar prodal.
Takže doklady o rozsahu oprav neexistují, ale musí přece být protokol z pojišťovny o rozsahu škody, co vše bylo poničeno, ev. nějaké fotky. Již jsem to u ČP zkoušel, ale nepochodil jsem, prý to nesdělují.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7546 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út červenec 14 2020, 21:48 Předmět:
Pokud to byla totálka, tak se přesný rozsah nemusel zjišťovat. Prostě pojišťvák/likvidátor usoudil, že je to totálka (tedy že cena opravy převýší hodnotu vozu) a hotovo.
Nemuselo to být u ledu - likvidace totálky probíhá tak, že pojišťovna vozidlo/vrak vystaví na neveřejnou aukci, někdo tam nabídne že to za tolik a tolik koupí. Třeba hodnotu auta pojišťovna určí na 120 tisíc. Někdo nabídne, že vrak koupí za 40 tisíc, pojišťovna dá majiteli 80 tisíc (rozdíl mezi hodnotou auta a hodnotou "zbytku", tedy vraku). No a na majiteli je, jestli to za nabídnutou cenu prodá, či nikoli - prodat to nemusí.
To se asi stalo v tvém případě. Usoudili, že je to totálka, garážník to koupil, opravil (za zlomek ceny co někde ve značkovém) a prodal.
Pojišťovna ti nemá povinnost cokoli takového sdělovat. Ani podle "stošestky".
Totálka neznamená, že to bylo třikrát přes střechu...
--
Navíc - to, kde to bylo pojišťeno (tedy ČP) hraje roli, pokud by se škoda řešila z havarijního pojištění. Jestli tu nehodu zavinil někdo jiný, tak to řešila pojišťovna viníka a mohlo to jít úplně mimo ČP. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Je to presne tak. Likvidator casto prestane s ohledavanim v momente, kdy uz to podle nej presahlo totalku, tzn ani celkovej rozsah poskozeni nemusi byt ani v zapisu.
Ja se na totalku malem dostal kvuli ohnute kapote, rozbite mrizce chladice a lehce poskozenymu drzaku svetla... Tzn poskozeni minimalni...
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2014 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: st červenec 15 2020, 10:37 Předmět:
Díky za názory, se kterými souhlasím - přes střechu to rozhodně nebylo, jednalo se o náraz na levou stranu, byly měněny dveře řidiče a zřejmě sborka a rozborka přední nápravy - soudě dle popisu některých dílů (levá, pravá). Také došli ke skřípnutí trubiček ABS, což měno za následek jeho špatnou funkci a dlouho na to nikdo němohl přijít...
To auto mělo ale malý nájezd (30.000 km) a následné investice z mé strany byly přední a zadní tlumiče (že by odešly po těch 30 tisících?). Ale jinak dobrý, syn s tím jezdí denně do práce ( 2x20 km) a mimo výměny vodní pumpy žádné vážné problémy s autem nejsou.
Jinak Opel měl dle jejich sdělení fotky z té havárky, ale neposlali mně je, prý je již nenašli...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7546 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st červenec 15 2020, 13:39 Předmět:
Tohle je taky dle pojišťovny totálka, to bílé auto vlevo (moje, rok 2009). Jiná, než viditelná škoda na zadku na tom díky nehodě nevznikla.
Auto vystaveno do aukce, oceněno na 35 tisíc, neprodal jsem. Pojišťovna obvyklou cenu stanovila na 88 tisíc. Vyplatila mi tedy 53 tisíc.
No a za ty prachy to (po domluvě) opravil značkový servis, jen nepoužili všechny díly nové - třeba světlo, nárazník a podobně. Ty ceny nových dílů jsou dost mimo... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31794 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 15 2020, 15:03 Předmět:
Viděl jsem podobnou nehodu, taky jedničková kombifábule zezadu trefila fofdika C-maxe, akorát to bylo v momentě, kdy ten fofdikář to zadupnul při pokusu odbočit vlevo. Fábulář ho chtěl objet zprava a nevešel se = trefil svým LP rohem fofdika asi tak na půl metru zadního nárazníku od PZ rohu. Prostě asymetrická kolize. Fábka prasklej nárazník, rozbitý světlo, hejbnutá haubna, jednostranně posunutej celej front-end (chladičová stěna). Ale schopná odjet po svejch. Fofdik sice taky odjížděl z místa po svejch, ale krom rozbitýho zadního světla a promáčknutýho plechu na pátejch dveřích a na blatníku mu zdánlivě nic nebylo. Následně zjištěno, že neseděly PZ dveře - servisem zjištěnej ohnutej C-sloupek vpravo a fofdik šel na totálku ... Oni se už s tím nechtějí patlat, pro ně je levnější prohlásit střelený auto za totálku a nebabrat se s opravama, oni mají větší zisky z pojištění novejch aut - prototakhle v podstatě vyřazujou auta i relativně snadno opravitelný z provozu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7546 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st červenec 15 2020, 17:08 Předmět:
EKKAR napsal(a):
oni mají větší zisky z pojištění novejch aut - prototakhle v podstatě vyřazujou auta i relativně snadno opravitelný z provozu.
Jak z nových aut? Co to zas meleš?
Tohle plnění bylo ne z mojí havarijní pojistky, ale z povinného ručení viníka... Ta moje oprava asi nebyla nic extra složitého, zas prý rovnali podlahu v kufru (já jsem po nehodě kufr neotevíral, neboť bych ho asi už nezavřel) a páté dveře taky nechali původní, jen vyrovnat. Nový stojí prý asi 20 tisíc, nárazník desítku, světlo bůra. Tak nový díly jsou jen tyhle za 35 tisíc.
Obvyklou cenu 88 tisíc zase stanovili celkem dobře, čekal jsem míň; na inzercích se podobné vozy prodávají i za 65 tisíc.
Stejně je to ale s takovouto totálkou naprd, nic nezaviníš, za nic nemůžeš, ale problém máš pak akorát ty. Nakonec to dobře dopadlo, oprava se mi zaplatila, jen jsem byl šest neděl bez auta. Bylo to v době tzv. pandemie a to byl všude problém. Klempíř v karanténě, nával v lakovně a podobně. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Me to typek odhadl celkem v pohode - zahrnul tam i to svetlo, i kdyz jediny poskozeni byl jeden prasklej drzak ze 3. Rikal, ze by stacila jeste jedna poskozena vec, a bylo by to na totalku, ze to bylo dost na hrane.
Ja jsem preferoval samozrejme "ne-total"
ty tlumice po 30k jsou divny, ze by nasledek spatne opravy te havarky? blbe slozena naprava?
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.