Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zabezpečení vlakových tratí
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Zabezpečovací technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jjilek



Založen: Mar 29, 2009
Příspěvky: 3989
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne červenec 19 2020, 20:13    Předmět: Citovat

PotPalo napsal(a):

A to sa ako počíta táto suma? Spočítajú sa tí čo teraz cestujú zadarmo a vynásobí sa cenou za lístok? Akurát sa zabúda na to, že mnohí by vôbec nikam necestovali, keby za to mali platiť, takže žiadny príjem naviac by sa nekonal. Akurát by jazdili prázdnejšie vlaky.

To jeden takto myslel že si zdvihne zisky o 100% a zdražil všetko o 100%. Akurát že mu to potom nikto nekupoval a namiesto +100% mal -100%. Pako

Lze to v ČR vzít také tak, že je to dotace všem dopravcům.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7505
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne červenec 19 2020, 20:25    Předmět: Citovat

petula napsal(a):
...Praha - Zurich, který vyjel z Prahy v 8 ráno a cesta do Dolní Kubice ... Za Dolní Kubicí...

Je to Česká Kubice. Dolní je Dvořiště, což je silniční hraniční přechod do Rakouska.
Vlaky z Prahy do Mnichova jezdí i nyní, po stejné trase. Praha - Plzeň bez zastavení, pak Holýšov (proč ne větší Stod vědí jen na MD, kteří tento vlak objednávali), Domažlice a dále do Německa. Například Ex 360.
Asi to není taková tragedie jak tenkrát, ale celkem slušně použitelné spojení.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7348

PříspěvekZaslal: po červenec 20 2020, 5:24    Předmět: Citovat

Vlak je to slušný, dodržování jízdního řádu je u něj horší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 11:23    Předmět: Citovat

Patrně bude nutno zavést na návěstidlech červenější barvu, než je červená... Confused

https://www.novinky.cz/krimi/clanek/vlaky-na-orlickoustecku-jely-proti-sobe-zustalo-mezi-nimi-300-metru-40331198#

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mihal



Založen: Apr 06, 2005
Příspěvky: 1834
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 11:31    Předmět: Citovat

Experti by im po brainstormingu za účasti PČR mali znížiť rýchlosť, max takých 30-40km/h vidím ako optimum. Vedie to predsa k záchrane životov Laughing
Je to vážny problém, bo hronadná doprava sa chce preferovať pred individuálnou, no argumenty bezpečnosti už asi použiť nepôjdu.
Je zvláštne, že v SR až tak často tieto mimoriadky niesú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 14:20    Předmět: Citovat

xsc napsal(a):
Tohle je mnohem větší průser, protože ta trať zabezpečená je a Elephant není stará Regionova.


Nevím, jak je to řešeno, ale cožpak trolej "nepozná", že v nebezpečné vzdálenosti je na ní navěšen další vlak a neodpojí ho ?
Bojím se mimochodem u nás sednout do vlaku, neboť úsek Stará Paka - Jaroměř má být "bezobslužný...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 14:53    Předmět: Citovat

dvorak napsal(a):
Nevím, jak je to řešeno, ale cožpak trolej "nepozná", že v nebezpečné vzdálenosti je na ní navěšen další vlak a neodpojí ho ?
Bojím se mimochodem u nás sednout do vlaku, neboť úsek Stará Paka - Jaroměř má být "bezobslužný...


To opravdu nepozná, protože trolej je napájena do celého mezistaničního úseku (pokud tam není spínací nebo napájecí stanice, případně tunel) a těch vlaků se tam v jedné koleji běžně pohybuje nekolik (záleží na počtu oddílů autobloku mezi stanicemi) a jestli se začínáš bát jezdit vlakem, tak porovnej počet nehod na kolejích se silnicí a bát se přestaneš. I strojvedoucí je tvor omylný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6026
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 15:11    Předmět: Citovat

[quote="vasekpetr1"]
dvorak napsal(a):
I strojvedoucí je tvor omylný.
Nějak nám to houstne. Projel návěstidlo na červenou, zdemoloval výhybku, ohrozil Pindolíno.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/lazne-kynzvart-dolni-zandov-vlak_2007221542_pj
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 15:31    Předmět: Citovat

Dokud nebudou padat tresty za flakani svych povinnosti, nic se nezmeni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 16:08    Předmět: Citovat

Co tak zavést:
červená trvale svítící - jeď na vlastní riziko a rozhled
červená blikající - opovaž se!
Jinak už fakt nevím.
Nesesralo se něco v nějakém tom centrálním mozku ČD/SŽDC, co to celý řídí?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 16:17    Předmět: Citovat

Jedini kdo evidentne na svou praci serou jsou radovi strojvedouci. Pokud na ne "centralni mozek" neveme poradny bic, budou na to srat dal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 16:18    Předmět: Citovat

Ta blikající červená snad už kdysi byla. Nebo to bylo jiný světlo? Nemyslím tím přejezd.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 16:27    Předmět: Citovat

V metru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 19:30    Předmět: Citovat

Znamená to tedy, že i na elektrifikované trati mohou jet vlaky proti sobě ? (přepokládám oba elektrické)
Kdysi jsem od někoho slyšel, že elektrická lokomotiva si za sebou vypíná proud nebo že některé úseky tratí jsou bez proudu, co je na tom pravda ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7505
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st červenec 22 2020, 20:52    Předmět: Citovat

dvorak napsal(a):
Znamená to tedy, že i na elektrifikované trati mohou jet vlaky proti sobě ? (přepokládám oba elektrické)
Kdysi jsem od někoho slyšel, že elektrická lokomotiva si za sebou vypíná proud nebo že některé úseky tratí jsou bez proudu, co je na tom pravda ?

Tak předně - Regionova není elektrický vlak; má to motor z autobusu. Vlastní zabezpečení nemá co do činění s napájením elektrifikované trati.
A ne, lokomotiva si za sebou proud opravdu nevypíná.
Ano, jsou úseky (krátké) bez proudu. Typicky na místech, kde se stýkají dvě napěťové soustavy. Často je na těchto místech tzv. stahovačka, kdy se stáhne pantograf (pro šotouše "sběrač") a úsek se projede setrvačností (výběhem). Tyto úseky jsou ale krátké, max. desítky metrů.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Zabezpečovací technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Další
Strana 10 z 12

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund