Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19580 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st červenec 15 2020, 16:39 Předmět:
To měli Britové, ale vlak to nezastavilo.
No sláva, nejsem jediný, kdo netrvá na tom, aby lokální tratě počkaly na ECTS, ale šel by do jejich vybavení národním systémem zabezpečení. Pravděpodobnost, že se na nich objeví lokomotiva z jiné země, je minimální. A v případě nákupu ojetiny ze zahraničí se určitě ušetří tolik, že to v pohodě předělávku ZZ zaplatí, a ještě zbude.
Jestli totiž budeme čekat na plošné rozšíření ECTS level 2, další dvě generace budeme slyšet výmluvy, proč to ještě není, a naše vnoučata po slušně zabezpečených tratích jezdit ještě nebudou.
Založen: Nov 28, 2010 Příspěvky: 245 Bydliště: Šlapanice
Zaslal: st červenec 15 2020, 16:49 Předmět:
Pokut jde o brzdění tak na v HV i ŘV je i klasická ruční vzduchová brzda, aneb z průběžného potrubí vypustíš vzduch a vlak začne brzdit, a pokut ten vzduchový brzdič dáš do polohy „nouzového“ brzdění tak nezávislá automatika sestřelí i HV. Aneb když vidíš, že se s něčím srazíš tak nemáš čas shazovat HV z výkonu, stahovat sběrač, …. Pokut se máš kam schovat tak se tam co nejrychleji snažíš dostat.
To zabezpečení přejezdu se zkoušelo nebo snad i zkouší, ale výsledky nic moc ty závory by museli jit dolu už v době aby byl vlak schopen bezpečně zastavit (vlak s rychlo brzdou tj. nouzové brzdění brzdí klidně víc jak 500 metru takže závory dolu min 1000 metru před vlakem) takže na frekventovaných tratích by se ani nestihli zvednout. Závory jsou v současné době nastaveny tak aby se dal přejezd bezpečně opustit (tj. i s proražením závory ) před nejrychleji jedoucím vlakem aneb spouštěč závor je x metru od přejezdu. _________________ Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5033 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: st červenec 15 2020, 17:05 Předmět:
No neviem, sú nastavené tak, že keď to niekomu skape rovno na prejazde, aby bolo dosť času skúsiť niekoľko krát naštartovať, a keď sa nepodarí, tak na neutrále odtlačiť auto preč? Náklaďák alebo autobus ale vodič asi len tak neodtlačí. Alebo s touto možnosťou aj keď nepravdepodobnou sa vôbec nepočítalo? _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32052 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 15 2020, 20:14 Předmět:
Na frekventovaný trati by se nemělo úrovňový křížení vyskytovat vůbec. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt červenec 16 2020, 9:57 Předmět:
To zjištění, že vlak klidně může jet dál i na červenou, pokud si to fíra vezme na vlastní odpovědnost mě docela vyděsilo.
Už chápu to usilovný brždění nějakýho EC, který skončilo pivem v mém rozkroku. Ten vlak nezastaví na pár metrech... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: čt červenec 16 2020, 10:37 Předmět:
Sáhodlouze a už po několikáté to rozebírali na AgroDnes.
Taky jsem nevěřil, že červená někdy není červená a neznamená stůj a basta, dokud nebude jiná barva.
Ona to měla železnice vždy specificky podle svých potřeb, ale donedávna se zdálo, že pořád vědí, co dělají.
Někdo to musel skurvit nějakým zásadním zásahem do té zaběhané rutiny.
Mělo by snad být snadno dohledatelný, kdo je pod čím podepsaný.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt červenec 16 2020, 10:40 Předmět:
Já nevím, co si pamatuju, tak červená byla "stůj" a oranžová či žlutá byla "jeď pomalu". Vůbec jsem netušil, že ty barvy na semaforu jsou dnes zbytečný... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Nov 28, 2010 Příspěvky: 245 Bydliště: Šlapanice
Zaslal: čt červenec 16 2020, 11:24 Předmět:
Ono to za jistých okolností legální projetí stůj není jen české/československé specifikum aneb je to po Evropě ve více státech. Pokut se nepletu tak jde legálně projet jen stůj na širé trati.
Někde jsem četl to, že tuto výjimku z pravidla řešili a vyřešili to tím, že místo jedné červené tam měli dvě, (aneb stůj je opravdu stůj) šlo o úsek na šité trati, ale toto řešení bylo použito v celé síti jen jedno. Šlo buď o most, nebo tunel kde byli koleje moc blízko sebe a nevešly se tam souběžně dva vlaky. Mám pocit, že to nebylo u nás. _________________ Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.
Založen: May 09, 2017 Příspěvky: 1647 Bydliště: Kósek vod Brna
Zaslal: čt červenec 16 2020, 12:49 Předmět:
Vidím, že jsou tu železniční odborníci, tak bych se chtěl zeptat, jestli může mašinfíra za jízdy telefonovat, či dokonce sledovat film na tabletu. Několikrát jsem to vypozoroval, když jsem jel takovým tím novým vlakem, co se sedí hned za kabinou mašinfíry.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5033 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt červenec 16 2020, 13:59 Předmět:
A máme konflikt záujmov. Na jednej strane je to zakázané, ale na druhej nevyhnutné. A pokiaľ sa práve vtedy zrazia vlaky.... _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt červenec 16 2020, 14:21 Předmět:
Jsem se díval na ten systém ETCS, a to jsem teda fakt zvědavej, kdy to nebude jen pohádka, ale realita. Zvlášť někde v lese na jednokolejce... Ale on to vlastně už napsal Jarda.
https://cs.wikipedia.org/wiki/European_Train_Control_System _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.