Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zabezpečení vlakových tratí
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Zabezpečovací technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2020, 13:57    Předmět: Citovat

Nevěřím tomu, že to udělal úmyslně, i když to už tady bylo třeba s letadly. V tomto případě červená MUSÍ znamenat STŮJ, jak to bylo dřív.

A Karel Havlíček (nikoliv Borovský, ale superministr) by se měl naježit, ne poslouchat jak ovce. I když je vzděláním tuším účetní, i když s titulem docenta. To já jsem v podstatě taky. Mám dvě zkoušky z podvodnýho účetnictví.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2020, 14:14    Předmět: Citovat

Červená neznamenala absolutní stůj ani dřív. Jen zastav a po pauze můžeš jet na rozhled. Dneska je rozdíl v tom, že tam není to povinné zastavení s pauzou.
Tohle hned tak změnit nejde. Lépe řečeno rozkaz lze vydat hned, ale na hlavní trati to skončí trvalým zpožděním.
Havlíček by měl spíš odejít. Včera opět tvrdil, že i ty lokálky se zabezpečí (zjednodušeným) ETCS... Asi je lobbing dost silný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ec1045



Založen: Nov 28, 2010
Příspěvky: 241
Bydliště: Šlapanice

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2020, 14:28    Předmět: Citovat

Ještě to doplním, vjezdové a odjezdové návěstidlo vždy znamenalo a znamená stůj, ale u oddílového nebo jak se jmenuje, na širé trati, stůj není ani nebylo absolutní a to jak u nás tak minimálně v Evropě.
_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2020, 15:17    Předmět: Citovat

No, tak je to jasný. Odjezdové návěstidlo je na červené, vlak stojí na zastávce, a po trati se žene EC, co "oddílové" návěstidlo ignoruje a pak brzdí i ušima. Ano, tak se mně to stalo, když skončilo to pivo jinde, než mělo.

Začínám mít strach. Ale fakt.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2020, 15:20    Předmět: Citovat

Ale on ho nemá ignorovat. Může ho projet, ale za ním jet jen rychlostí, aby zastavil na rozhled.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2020, 15:24    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):

Začínám mít strach. Ale fakt.

No a ještě k tomu ta pandémie.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2020, 15:30    Předmět: Citovat

Tak to máme lokální tratě, koridory, lidský faktor, nejednoznačný předpisy, absence průměrné techniky protože si počkáme na dokonalou kompatibilní...

Obden nějaký průser na železnici nebo aspoň předpoklad. Ještě chce někdo tvrdit, že ryba nesmrdí od hlavy?
Opět připomenu zkušenost (téměř už neexistující) železnice v Argentině: po zjištění, že státní dráhy jsou moloch na hovno, zprivatizovali kde co, to jest nerentabilní tratě rovnou zrušili. Soukromí dopravci využívali dotace na veřejnou dopravu po svém, což zastavilo investice do zabezpečení a narostl počet malérů na těch rentabilních tratích.
Kolečko se uzavírá tím, že vláda usoudila, že je na čase znárodnění železnic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2020, 15:32    Předmět: Citovat

To se takhle ptala nadproudová ochrana v Sovových mlýnech, jestli může jet dál nebo raději zastavit. Vydrž, hoří mně prdel, odpověděl kabel....
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2020, 15:36    Předmět: Citovat

xsc napsal(a):
Ale on ho nemá ignorovat. Může ho projet, ale za ním jet jen rychlostí, aby zastavil na rozhled.

To vyprávěj hadům v lese, když se do toho zaplete rutina, tak spíš předpokládá, než sleduje.

Třeba u nás bych raději stál, než riskoval za zatáčkou stojící vlak. Tady není vidět nic.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2020, 18:15    Předmět: Citovat

No tohle je fakt černej humor...

citace:
Už mi začíná docházet smysl té důchodové reformy. Vlaky pro seniory zdarma....


https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/ridit-stat-jako-vlak-tentokrat-se-cesi-s-vtipy-nemazlili-40330822#

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: so červenec 18 2020, 12:26    Předmět: Citovat

Tak u nás končí každej průser.
Vtípkama, za který byste jinde ve světě dostali celoživotní ban na internet Very Happy
To jsou prostě Češi.
Kdyby 2028 znova dojely tanky, tak Češi budou v první řadě vtipkovat na internetu o tom, kdo co komu slíbil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: so červenec 18 2020, 14:53    Předmět: Citovat

Ten Český Brod vidím na klasické rutinní zastavení u "střelnice" (označení posledního návěstidla autobloku před vjezdovým návěstidlem), kde měl na stůj, protože u vjezdu stála Raketa (poštovní vlak). po zastavení houkl a rozjel se pomalu do obsazeného oddílu. Mezitím Český Brod postavil vjezd do stanice Raketě. Ešus (osobní vlak hliníkové konstukce) zahlédl volno na vjezdu a neuvědomil si, že je to pro vlak před ním - neupozornilo ho ani to, že na návěstním opakovači mu nesvítí tato návěst, ale neměl kód. Vzal za to, asi měl zhasnutý reflektor a na poziční světla moc dopředu v noci nevidíš (možná jel nějaký vlak do protisměru). A konec už známe - měl tam skoro 90km/hod, rychlobrzda a v šedesáti do toho pošťáku práskl. Smutné, ale bohužel toto ochrání až pouze příchod ETCS.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: so červenec 18 2020, 20:41    Předmět: Citovat

Některé (možná všechny) poštovní vozy mají koncová světla. Neví někdo, jestli se v provozu používají, nebo se jen pověsí odrazka?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: so červenec 18 2020, 20:57    Předmět: Citovat

davemh napsal(a):
Neví někdo, jestli se v provozu používají, nebo se jen pověsí odrazka?

Těžko říci. Ty poštovní vozy ale jezdí bez osádky, nesvítí se v nich (během nakládky/vykládky ano), netopí. Tak jestli to za jízdy svítí? Světla mají čtyřnápravové vozy všechny.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
petula



Založen: May 22, 2016
Příspěvky: 855
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav

PříspěvekZaslal: ne červenec 19 2020, 14:51    Předmět: Citovat

vzpomínám si na počátek 90tých let minulého století, kdy v TV tehdejší vůdce Václav Klaus v jakémsi pořadu kázal, že "železnice je dopravní prostředek 19.století" a že současná vláda (čili tehdy Klausova) bude jednoznačně preferovat individuelní automobilkovou dopravu.
Vzpomenul jsem si na to pak ještě mnohokrát, vždy, když jsem v 90tých letech jezdil do Bavorska vlakem. Tehdá jezdil "expres" Praha - Zurich, který vyjel z Prahy v 8 ráno a cesta do Dolní Kubice mu zabrala celé dopoledne. Místy jel krokem, často čekal v polích a dalo se mluivit o štěstí, když jsme nebyli v nějaké české vesnici vyhnáni z vlaku do náhradní automobusové dopravy, která nás dovezla do Dolní Kubice. Tam nás pak naložili na německý osobní vlak, který nás odvezl neuvěřitelnou rychlostí okolo 120 km)h do Mnichova. Ještě krásnější byly zpáteční cesty tímto expresem z Mnichova do Prahy. Za Dolní Kubicí se z mezinárodního expresu stal český osobák, v kterém vesničani v klecích a velkých vietnamských taškách převáželi mezi vesnicemi kdeco. Slepice či králícy nebyly vyjímkou. Po čase Němcům došla trpělivost s ČD a tenhle "expres" do Prahy prostě zrušili.
Velmi svérázná trať také byla Praha - Turnov. O zabezpečení na této trati můžu hodně napsat. Bylo to dobrodružné cestování.
Uvádím to pro ilustraci, protože za posledních 30 let se v ČR prostě do železnic neinvestovalo. Dnešní stav v ČR je takový, že o TGV si mohou Češi nechat leda tak zdát a české TGV se zřejmě nedožije ani dnešní nejmladší generace. Přitom současná automobilová doprava v ČR je horší než v Bangladéši nebo leckteré africké zemi. Prostě české silnice mají do sjízdnosti daleko. Često připomínají silnice východní Sibiře, postavené otroky z gulagů za doby Stalina (vím o čem píši - před několika lety jsem tam byl s německou výpravou).
Bohužel stávající stav na železnici v ČR nelze změnit ze dne na den. Například vysokorochlostní železniční koridor Praha Brno ještě není ani na papíře. Teprve se začíná projektovat a dohadovat, kudy by mohl vést (je několik variant). Stavět se v nejlepším případě nezačne dříve než v roce 2035. Tedy pokud nebudou soudní spory o pozemky a spory s ekology a pokud budou prašule.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Zabezpečovací technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Další
Strana 9 z 12

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund