Zaslal: čt červenec 02 2020, 16:12 Předmět: Záměna řídící jednotky škoda felicie 1,6 MPI
Dobrý den,
mám k Vám jednu takovou otázku. Mám se svým vozem problém s nefungujícími dvěma válci. Zkoušel jsem vše , kabeláž,vstřiky,svíčky. Po této stránce je vše v naprostém pořádku.
Odtáhl jsem to k mechanikovi, ale ani ten nezjistil důvod problému.Měřil tlaky motoru ale vše v pořádku. Usoudili jsme oba,že musí jít o elektrickou závadu.
Ze všeho co nám zbylo je, že to může dělat už jen řídící jednotka anebo hallův snímač.
Teď otázka pro znalé těchto aut
Já jsem měl v autě jednotku s označením : 032 906 030 AJ
Mechanik sehnal jednotku s označením : 032 906 030 C
Číslo stejné, ale koncová písmena jsou jiná. Jelikož on je s elektřinou v koncích, tak jsem si auto odtáhl domů a budu měřit a laborovat dál sám. Ovšem teď nevím , jestli tam nechat tuto jednotku . Potřeboval bych 100% zjistit v čem je rozdíl. Třeba není žádný a zbytečně se děsím.
Dodám, že výměna ŘJ nepomohla. problém je naprosto stejný jako předtím
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31799 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 02 2020, 16:30 Předmět:
Ta 1,6-ka motor má zapalovací lištu, nebo klasickej 4-bodovej rozdělovač?
Protože jestli má lištu stejně jako 1,3MPi, tak je závada v ní, tam jsou 2 identický zapalovací systémy a každej pálí současně na 2 válce, přičemž ve fázi končící komrese je jen 1 z nich (druhej je mezi končícím výfukem a začínajícím sáním = jiskra nemá co zapálit). Pokud má rozdělovač, musí se hleat závada v něm počínaje vn zapaltrafem, jestli "to někde neprobíjí" = nejlepší je hledat to za tmy ve zhasnutý garáži, jiskry výbojů šlehajících mimo jsou pěkně vidět. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
děkuji ano má rozdělovač No zapalovací cívka byla KO šlo slyšet sršení a střílení VN . Ovšem než sem odhalil kde to jiskří se projevila ta závada s těmi dvěma válci.Cívku jsem koupil novou v domnění, že to pomůže ale nepomohlo. Samozřejmě koupit se musela i tak
Mám tu 3 pinovou cívku, kde by dle všeho měl být jeden pin spojen s ŘJ. proto mě napadla ta jednotka..
Založen: Feb 08, 2011 Příspěvky: 99 Bydliště: Karlovarsko
Zaslal: čt červenec 02 2020, 17:27 Předmět:
De ti do konektorú těch vstřikú plus 12V po klíčku?
Pokud do těch konektorú napojíš 12V 5w nebo 3w žárovku a zastartuješ poblikává ta žárovka ?
Pokud nebliká a v konektoru je 12V po klíčku pak bud je nekde přerušenej kabel od řj motoru nebo je problém s mínusovým impulsem co s řj motoru ovládá vstřik motoru
12 V po klíčku ověřuj žárovkovou zkoušečkou proti kostře
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31799 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 02 2020, 17:28 Předmět:
rnbw napsal(a):
1,6 ma rozdelovac.
Jde o to KTERÁ 1,6. Koncern jich ve stejný době montoval X, v době výroby feliny to byl golf/jetta, ibiza, toledo, ochcáfka "jednička", audi A4 ... A nebyly samozřejmě všecky stejný, některý byly litina-hnilík, jiný celohnilík. No a do felcky patřil litinovej motor původem z golfa s kódem AEE a zrovna pro motor AEE je jako ND k zapalování k dispozici zapalovací cívka podobná jako pro vstřikovýho favořita: https://maxi.ecat.ua/product/detail/33440874/ s poznámkou "určeno pro motory s rozdělovačem" a zároveň v katalogu je i takováhle zapalovací "cívkolišta": https://maxi.ecat.ua/product/detail/19422703/context:1+entity_id:4932 - proto se na ten rozdělovač ptám. On si koncern i v případě stejnýho kódu motoru ani v minulosti ani dneska v otázce shodnejch provedení vůbec nelámal a neláme hlavu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7815 Bydliště: Brno
Zaslal: čt červenec 02 2020, 17:55 Předmět:
V sobotu se chytám rozebírat svoji Feldu 1,6i do šrotu. Jestli něco potřebuješ, ozvi se. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31799 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 02 2020, 19:02 Předmět:
Má jinou převodovku, kvůli ní i jinou přírubu kolem spojky - a na druhým konci má jinou konzolu na víku rozvodu pro postranní silentblok, protože golf nemá stejný prostorový rozložení závěsnejch bodů jako felcka. Já tohle všecko vím. A právě proto jsem napsal "původem z golfa", protože ty motory jsou SKORO stejný, resp. ve felcce je agregát s kódem AEE UPRAVENEJ na jinou zástavbu.
Pozdější pravidla přidělování kódů v koncernu už tohle respektujou, pokud se motor musel (třeba pro instalaci do jinýho typu auta) něčím konstrukčně odlišit od výchozího provedení, dostal následně i změněnej kód - a to i když se nakonec lišil jen softwarem a mechanicky byl totožnej. Příklad - změna kódu u motoru 1,4 16V 63kW. Od roku 2006 do roku 2010 se montoval jako BXW plnící emisní normu €uro4, v roce 2010 dostal upgrade softwaru a byl přeznačenej na CGGB - protože s novým softem v ŘJ už byl schopnej plnit emise podle €uro5. Mechanicky je přitom identickej a veškerý ND, který se pro ten motor prodávají, mají označení jen pro CGGB s poznámkou, že od 2010 je nutný je objednávat i pro použití v BXW.
U felcky to ještě neplatilo, motor 1,6 s kódem AEE byl právě montovanej i do seatů a dalších VW koncernovejch auťáků - a bohužel se i přes stejnej kód v mnoha z nich mechanicky odlišoval. A protože u nás je vyžadovaný, aby při náhradě byl dodrženej i kód agregátu, ne jenom stejnej typ a objem, tak právě pro filcky to vneslo do ND docela velkej bordel, kdy se do nich daly bez velkejch úprav namontovat vrakovištní "jednašestky" z ibizy - ale už ne třeba z toleda ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2551 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt červenec 02 2020, 19:21 Předmět:
Ano správně. Golf III nemá uchycení u rozvodů, kdežto felda jo. Taky jsem proto vždycky proklínal 1.6 Feldu. Měnit řemen je voser oproti Golfu ale u dnešních aut je to o pazoury vždycky
Děkuji všem přítomným takže ty koncová písmena v označení řídících jednotek nemají na nic vliv ano? On má totiž strach, aby třeba nebyl vážný rozdíl mezi nimi a po snad )spěšné opravě si tímto nepřinesl další problém
Naposledy upravil nicky dne čt červenec 02 2020, 19:55, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31799 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 02 2020, 19:47 Předmět:
Můžou právě označovat verzi pro jiný auto - ale vzhledem k tomu bordelu, kterej v tom značení koncern v tý době nadělal, je doslova ve hvězdách, jestli to je verze pro jednu zapalšpulku a mechanickej rozdělovač, nebo pro společnou zapallištu se 4 oddělenýma "fajfkama" pro svíčky. Chtělo by to informovat se ve značkovým service, kterej má přístup do továrního systému ETKA respektive ERVIN. Tam ti musejí podle kódu bejt schopní říct, k čemu ta ŘJ patří a jestli je/není kompatibilní. A nejspíš si za to řeknou prachy, neb zadara dneska ani mládě kura nehrábne - natož značkovej service. Ti jsou zadara schopní akorát tak srát více ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 08, 2011 Příspěvky: 99 Bydliště: Karlovarsko
Zaslal: pá červenec 03 2020, 17:56 Předmět:
Filtr vyměn určitě nic tim nezkazíš
Co ti na těch dvou vàlcích nejde?
Nedává palivo?
Nejde jiskra?
Nebo válce nemaj kompresi?
Co třeba rozvody sou tam kde maj bejt neskočili?
Jinak 1.6ka ma v rozdelovači čidlo který davá povel řj motoru aby uvedlo v činost zapalovací cívku - něco jako maj jiný auta čidlo kliky a to odchazí - zkusil bych jiný a pokud daš čínu dlouho nevydrží
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.