Založen: Oct 31, 2007 Příspěvky: 2489 Bydliště: uz len Presov :)
Zaslal: út červen 23 2020, 8:25 Předmět:
Tu foto by som chcel vidiet.
Trosku OT, ale spytam sa. Je pravda ze Sovieti pocas 2WW odlievali veze rovno do pieskovych jam? Kto pozna taran pri Svidniku na dalekom vychode Slovenska, tak aj by som to mu veril, ked si porovnam krasne hladke opracovane plochy nemeckeho tanku a drsny len na hrubo opracovany povrch sovietskeho...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 23 2020, 11:08 Předmět:
Jáj, tam to znám, to je u Kapišový sevrně od Svidníka - https://mapy.cz/s/mavozadajo, uvnitř toho Panzera jsem jako kluk dokonce byl - nevím jestli ještě teď, ale někdy kolem roku 1980-85 ještě měl nezavařenej spodní únikovej poklop a kdo netrpěl klaustrofóbií a nebylo mu líto zasviněnýho trika a kalhot se dokázal proplazit po betonu až k němu a vlézt dovnitř. Co si pamatuju, tak vzhledem k tomu, že se nikdo nenamáhal ty tanky zabezpečit proti dešti, tak uvnitř hroznej rezavej bordel, ale hlavní kanónu bylo vidět až ven (závěr chyběl)...
Jinak jo, ruský věže "té-třicetčtyřek" byly celoodlejvaný, akorát se k nim navařoval stropní plát resp. v pozdější době se svařovaly celý s několika do písku odlitejch kusů. Ty první patřily k podtypu T-34/76, pozdější T-34/85 měl věž s větším vnitřním prostorem původně pocházející z tanku KV-85 - a ta se odlívala v kusech a následně vařila dohromady. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: so červen 27 2020, 10:52 Předmět:
jednou jsem kdesi četl že byly učiněny pokusy okopírovat ukořistěné téčko ale horší surovinova situace kolem železa
u germánů zhatila veškeré plány, šlo zejména o svařovanou věž která lépe odolávala nárazům PT střel _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 27 2020, 22:27 Předmět:
Germáni téčko okopírovali, ne že ne - když vedle sebe postavíš čtyřiatřicítku a Panzer V Panther Ausf.H a vyšší, tak jasně vidíš, že Panter je germanizovaný téčko ať chceš nebo nechceš. Však si je skopčácký konstruktéři od Porscheho, Henschela i Krauss-Maffei měli možnost mnohokrát dopodrobna prohlídnout, vyzkoušet i do nich nechat střílet, v první fázi operace Barbarossa jich měli ukořistěnejch víc než dost. Oni ale nechtěli okopírovat téčko, oni chtěli z téčka obšlehnout to, co na něm podle jejcih mínění bylo to nejdůležitější pro vyšší bojovou hodnotu. A to se jim z velký části povedlo - neobšlehli všecko, co bylo na téčku a jeho následnejch typech výhodný, protože na to neměli dostatečně vyvinutý technologický zázemí v celým skopčáckým zbrojním průmyslu a nemělo smysl takovou technologii (podle jejich mínění) budovat - hlavně se jednalo o technologii odlejvanýho pancíře (válcovaný pláty spojovaný nejtováním a svárama se jim jevily jako výhodnější, protože jde o přesnější technologii než hrubý odlitky) a techniku dieselovýho pohonu, kterej neměli v celým skopčáckým motorářským programu dostatečně rozpracovanou. I když Junkers vyvíjel před válkou letadlový dýzláky právě ve spolupráci s Rusama, tak na rozdíl od nich v Rajchu ve vývoji po roce 1938 nikdo další nepracoval a výsledky odložili k ledu - Rusi naopak už od roku 1935 pracovali na vývoji motoru pro dvoumotorovej rychlej bombardér (pozdější Petljakov Pe-2), kterej ale nedotáhli do letový fáze a motor adaptovali pro tankový použití (motor V-2 s redukovaným výkonem 450HP bez přeplňování). Skopčáci využili technologii skloněnýho pancíře na věži (zvětšená efektivní tloušťka pancíře pro kolmo dopadající střelu) a zkoumali možnost využít odpružení pojezdu torzkama (zavěšení kol typu Christie). Zbytek ruský techniky odsunuli stranou, protože měli ve svejch výrobních podnikách podle svýho názoru pokročilejší technologii, produkující korby pancéřovajech vozidel s kolmýma stěnama a tím i lepším využitím vnitřního prostoru - skopčáckým tankistům vadily vnitřní prostory s nekolmýma stěnama, zešikmenej pancíř na ně působil stísněně a konstruktéři zas upřednostňovali větší vnitřní prostor v kolmý podvozkový škatuli. Navíc Skopčákům jednoduše ruská "balšája ťéchnika" připadala natolik primitivní, že tím prostě opovrhovali - a vůbec jim nedocvakávalo, že právě ta ponechaná primitivnost na vnějším pancíři, kterej byl nechanej tak, jak ho vylomili z pískový formy a hrubě omlátili ze spečenýho písku nebo primitivní ovládání koncovejch spojek pásů mechanickýma táhlama od řidiče včetně řazení rychlostí takovýho uspořádání, že často musel řidičovi pomáhat řadit radista/kulometčík (sedící dole v korbě vedle něj) respektive že se běžně rychlosti řadily pomocí velkýho kladiva a další a další "opičárny" - že to všecko jen Rusům usnadnilo opravdu masovou výrobu, kdy do fabrik i přímo do těch tanků do boje nahnali nevzdělaný mongoloidní troglodyty odněkud ze středoasijskejch stepí, kterým nějaký jemný řízení a mechanika vyžadující pečlivý seřízení nikdy nic neříkaly, zato mlácení kladivem jim jakž-takž šlo. A to vlastně Rusku vyhrálo Velkou vlasteneckou válku, jedině to - kdyby nemohli brát vojáky ze Sibiře a zpoza Kavkazu plus dostatečně daleko za Ural umístit technologický a výrobní zázemí na techniku jen tak málo pokročilou, aby ji ti šikmovoký primitivové dokázali dostatečně efektivně používat, nikdy by Ádu Čalouníka zvalchovat nedokázali - ani s pomocí Ameriky a Anglie dohromady. Určitě ne během tak krátký doby, jakou jim to trvalo - pokud by se vůbec dokázali postavit na dostatečně rozhodnej odpor, na jakej se zmohli v zimě 1943, kdy se jim povedlo konečně Skopčáky začít tlačit zpátky na západ ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 27, 2018 Příspěvky: 485 Bydliště: Praha zapad
Zaslal: so červen 27 2020, 22:52 Předmět:
OT
No fuj to je vlákno, opravoval jsem v armádě tankový vysílačky.
Nezapomenu jak jsem musel při brodech našeho t. praporu na rozkaz
spoj. náčelníka vytlačit nad hlavou vysílačku komínem ven.
Když potom potápěči nacvičovali vytažení zaplavenýho stroje VT tankem,
tak ocelový lano který se napnulo srazilo tu svi_i lampasáckou k zemi.
Bylo léto a černej kapitán měl jenom trenýrky, takže potom na jeho zádech
byly vidět spletené praménky toho ocelového lana, jinak se tý ku_vě, zelený
nic nestalo. To byly zážitky, když to vyprávim dneska synovi, tak nevěří ...
Tahle historka by měla bejt v Švoreckýho tankovým praporu, akorát smát
jsme se mohli až večer na pokoji.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 27 2020, 23:30 Předmět:
Tak je samozřejmý, že podobnej lampyjón s takovýma nápadama jako vystrkávat tankový rádio ven komínem pro hluboký brodění byl těžce neoblíbená persóna - navíc takovej vejmrd neměl ani výcvikový opodstatnění, širokej průleznej komín sloužil jen k výcviku, pro bojový použití se počítalo (a doposud u tanků počítá) jen s úzkým, asi 15cm širokým "šnorchlem", kterým se vede do tanku jedoucího po dně překonávaný vodní překážky vzduch nutnej pro práci jeho spalovacího motoru a občas je použitej i jako tubus výhledovýho periskopu pro velitele. Ale to už je opravdu OT, popisující zážitky s působením zelenejch gumovejch hlav na záklaďáckou populaci ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: ne červen 28 2020, 10:01 Předmět:
R123M ? asi 45 kg, komunikovala v boji na VKV se starší (elektronkovou) R113 nebo výsadkovými RF10, R105... _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 28 2020, 16:59 Předmět:
Sadra17 napsal(a):
zdenoeddie napsal(a):
Trosku OT, ale spytam sa. Je pravda ze Sovieti pocas 2WW odlievali veze rovno do pieskovych jam?
je velice pravděpodobný že odlévali do pískových forem ta technologie se používá dodnes
EKKAR už 2020-06-23, 11:08:57 napsal(a):
... jo, ruský věže "té-třicetčtyřek" byly celoodlejvaný, akorát se k nim navařoval stropní plát resp. v pozdější době se svařovaly celý s několika do písku odlitejch kusů. Ty první patřily k podtypu T-34/76, pozdější T-34/85 měl věž s větším vnitřním prostorem původně pocházející z tanku KV-85 - a ta se odlívala v kusech a následně vařila dohromady.
Těm celoodlívaným věžím u T-34/76 z prvních sérií se dneska říká "želva", protože tvar věže připomíná vysokej krunýř suchozemský želvy sloní. Jeden takovej kousek v markingu polský tankový jednotky v SSSR mají i v muzeu v Lešanech ...
A třeba tady na čerstvým letošním videu je další takovej T-34/76 model A = s jednodílným poklopem na věži ... https://www.youtube.com/watch?v=Ao9HFEjooTE&feature=emb_rel_end _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 27, 2018 Příspěvky: 485 Bydliště: Praha zapad
Zaslal: ne červen 28 2020, 19:41 Předmět:
konosuke napsal(a):
R123M ? asi 45 kg, komunikovala v boji na VKV se starší (elektronkovou) R113 nebo výsadkovými RF10, R105...
Už si to nepamatuju, ale podle mě typ R113, ale asi 20 - 30 kg. mohla mít
těch 45 kg bych asi nedal
Jenom aby jste si udělali obrázek, jak to fungovalo u bojovýho útvaru.
Tenhle kapitán měl vždycky jednou za měsíc, službu jako dozorčí pluku.
Asi ho to vůbec nebavilo, tak nás vojáky základní služby neustále ponižoval.
Jeho specialita byla, že do 24 hod. služby nebyl vůbec ustrojenej, podle
předpisů, takže dám pár příkladů: s oblibou používal černý tankistický
montérky (do služby) jediný označení, jako dozorčí pluku měl na vršku
pověšený zlatý šňůry ! To si nikdo u pluku nedovolil, dále jezdil všude po
útvaru na svojí černý kejvačce, dokonce večer při nástupu kdy bylo nastoupeno cca 300 - 400 vojáků zakl. služby (večerní kontrola) tak nám velel v sedě ze svojí černý motorky
Jednou prý dokonce na bráně nechtěl čekat až mu služba otevře, tak po chodníku vedle rozprášil
civilní návštěvu
Jelikož to byl spoj. náčelník, tak když moje maličkost měla službu jako dozorčí spojroty, tak
někdy mě neminulo při jeho příchodu podání hlášení.
On měl čepici vytvarovanou, jak esesák , rozepnutou košili bez kravaty a obě ruce v kapsách, já k
němu napochodoval pořadovým krokem a byl buzerovanej za všechno a všechny ostatní.
Nikdy neřval - mluvil neskutečně potichu, to byl náš černej kapitán, jmenoval se Vízner VU9376
Vimperk nahoře u sloupu.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: po červen 29 2020, 7:43 Předmět:
45 kg byla učebnicová taktická "váha" celýho kompletu tedy vč. THZ R124, utajovače T-219 a příslušenství, samostatná bedýnka radiostanice mohla bejt "by oko" asi těch 30-35kg když teda nedáte
VU 9378 Český Krumlov _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Nov 27, 2018 Příspěvky: 485 Bydliště: Praha zapad
Zaslal: po červen 29 2020, 15:26 Předmět:
U našeho utvaru byly pouze tanky T55 a u provozního praporu na Boleticích
taky a v nich nikdy utajovače nebyly.
Pokud vím jediný utajovač měl náš VŠOT, kterej patřil i s osádkou pod naší
spojrotu, ale na opravy jezdili pouze mechanici z divize, prostě na to jsme
neměli kádrový profil.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7087 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po červen 29 2020, 22:26 Předmět:
To byla ta volovina jak rozdělí řečový pásmo na subpásma a navzájem je zpřeháže? _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.