Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Felicie rok výroby 93?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
markoni



Založen: Oct 30, 2006
Příspěvky: 2310
Bydliště: Poblíž Zlína

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 14:47    Předmět: Felicie rok výroby 93? Citovat

Zdravím
Mám takový problém lépe řečeno přišel na to brácha protože jezdí na noční a podobně večer když přidá plyn tak se světla více rozsvítí.Protože autem nejezdím ani mě auta moc nebaví tak ani do této problematiky nevidím,že by regulátor u alternátoru? díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 1748
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 14:57    Předmět: Citovat

markoni napsal(a):
Zdravím
Mám takový problém lépe řečeno přišel na to brácha protože jezdí na noční a podobně večer když přidá plyn tak se světla více rozsvítí.Protože autem nejezdím ani mě auta moc nebaví tak ani do této problematiky nevidím,že by regulátor u alternátoru? díky


Mělo by stačit změřit napětí přímo na baterce, ono při zatížení světly a volnoběhu tam bude kolem 12V a při větších otáčkách by to mělo stoupnout na cca 14,2 - 14,4V, pak je to O.K.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7627
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 14:58    Předmět: Citovat

Tohle mi dělala Š120 taky. Neřešil jsem to. Pokud mu to nepřebíjí akumulátor, nebo naopak nevybíjí, tak bych to taky neřešil.
A řekl bych, že v roce 1993 se Felicie ještě nevyráběla.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
markoni



Založen: Oct 30, 2006
Příspěvky: 2310
Bydliště: Poblíž Zlína

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 16:34    Předmět: Citovat

Alespoň vidíte podle toho titulku že o auta se nezajímám Very Happy pochopitelně rok 2003
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31988
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 16:42    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
....
A řekl bych, že v roce 1993 se Felicie ještě nevyráběla.
Vyráběla se - ale jen ověřovací série, kusy pro finální crash-testy a další homologační zkoušky. Skutečná plná produkce "vozidel na prodej" nabíhala až od skončení celozávodní dovolený na konci prázdnin 1994.

Zvyšování jasu světel s otáčkama nad cca 1500RPM je běžný u všech aut, kde už má baterka i alternátor něco za sebou, i když ještě pořád normálně fungujou a plní svoje provozní úkoly - pohasnutí světel signalizuje, že altík nestíhá vyrábět dostatek energie pro okamžitou spotřebu celýho auta a ta se dotuje z baterky - vytočení motoru nad volnoběh znamená dostatečný nabuzení altíku a nárůst jeho produkce, díky čemuž se začíná znovu dobíjet baterka = palubní napětí narůstá nad hodnotu 12,8V někam ke 13,5V a vejš a veškerou okamžitou spotřebu kreje alternátor. Tohle pohasínání světel jde odstranit tím, že se bude buď baterka pravidelně dobíjet z externího zdroje, nebo se s autem musí aspoň 1x tejdně ujet delší vzdálenost v jednom kuse - přibližně hodina jízdy = cca 60-80km trasa s otáčkama nad mezí, kdy se právě ty světla rozjasňujou.

markoni dodatečně napsal(a):
Alespoň vidíte podle toho titulku že o auta se nezajímám Very Happy pochopitelně rok 2003
A to už je vůbec 3,14čovina - v tom roce byl už facelift první generace fóblije. Felichčije byly ukončený posledníma kouskama smontovanýma v Kvasnicích v průběhu roku 2001. A to byly modifikovaný kombíky Pick-Up a Van-Plus.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6079
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 17:15    Předmět: Citovat

Přesto bych to rozjasňování světel nepodceňoval a změřil bych napětí v palubní síti při cca 3.000 otáček. Mně takhle vadný regulátor ve Feldě 1997 odrovnal aku, o žárovkách nemluvě. Nakonec i alternátor asi dostal dost zabrat, musel se v 70.000 km měnit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7829
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 18:59    Předmět: Citovat

A mě se jednou probil v Š120 regulátor, altik šel naplno, na Aku jsem naměřil skoro 19 V. A kupodivu vše přežilo - jak altik, tak i Aku. I žárovky.
_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2569
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 19:29    Předmět: Citovat

Některý altíky dělaj to, že se při volnoběhu odbuzujou. Každopádně pro klid duše bych to napětí změřil.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31988
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 19:51    Předmět: Citovat

Jo, tím se nic zkazit nedá. Změřit napětí na baterce v klidu, pak s rozsvícenýma světlama, když se to povede, tak i při startu (felina už měla rychloběžnej startér s planetovou redukcí, baterka by při startu neměla padnout pod 10-10,5V), pak měřit po nastartování na volnoběh (cca 850-900 RPM) a při otáčkách zvýšenejch na 1500RPM a znovu na 2500RPM. Klidový napětí nemá bejt menší než 12,3V, 12,5 až 12,8 je ideál. Po rozsvícení hlavních světel bez nastartovanýho motoru by napětí nemělo spadnout pod 12V (odběr cca 150W = 2xH4 potkávačky, plus přední a zadní obrysovky, číslovky a palubní deska), o startu už byla řeč. Po startu na volnoběh by se mělo napětí bez rozsvícenejch světel vrátit nad 12V, s rozsvícením může trochu klesnout, ale pod 12V by zas nemělo padnout. Po zvýšení otáček nad 1500 by měl altík nabudit a napětí na baterce vyskočit aspoň na 13,5V, pokud už ne vejš. Nejpozdějc nad otáčkama 2500 by měl altík bejt schopnej trvale udržet na baterce 14,5V - když k tomu dojde dřív, jedině dobře, pokud to neudrží na 2500 RPM, je v prdeli minimálně regulátor.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5223
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 20:06    Předmět: Citovat

Michal22 napsal(a):
A mě se jednou probil v Š120 regulátor, altik šel naplno, na Aku jsem naměřil skoro 19 V. A kupodivu vše přežilo - jak altik, tak i Aku. I žárovky.

Protoze tam nebyla zadna elektronika Very Happy
Uz jsem mel cest mit v pazourech feldu ktere se to stalo taky... Veskera elektronika sla do kremikoveho nebe, RJ motoru nevyjimaje.Izolace na kabelech mistama vytavena... RIP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31988
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 20:32    Předmět: Citovat

Jenže ty starý šádyny měly až na čestný výjimky z posledních let produkce osazený ještě kotvičkový externí regulátory fungující na elektromagnetickým principu, felcky měly už integrovanej regec založenej na funkci polovodičovýho stabilizátoru LM317, vestavěnej přímo do jednoho čela altíku a obsahující i držák s uhlíkama, přes který se budí rotorový vinutí.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Behemot
Pod dozorem moderátorů


Založen: Nov 01, 2013
Příspěvky: 1681

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 20:32    Předmět: Citovat

Stalo se mi na Saabu 9000CDE, 93, mimo nestále praskajících žárovek (docela příjemný se s tím vracet z Reichu; nakonec sem to vyřešil jejich rozsvícením už před nastartováním, tím už bylo vlákno dycky nažhavený a zvýšení napětí přežilo, na rozdíl od toho dyž šlo >16 V přímo na studený vlákno) a vyvařovanýho elektrolytu z aku dobrý. Akunu sem po cestě dolíval destilkou a následně ji zhruba ekvalizoval jiným elektrolytem z jiné akuny a eště rok a něco sloužila, než pak umřela na neježdění Laughing

No je vidět, že opravdu byly Saaby a podobný vozidla úplně jinej vesmír proti šáde (ostatně mnoho z nich je dodnes).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
miromatus



Založen: Dec 11, 2004
Příspěvky: 356
Bydliště: SK Levice

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 20:45    Předmět: Citovat

Mám Feldu 2001, pred pár rokmi -porucha na regulátore pri nočnej ceste domov : stretávacie svetlá sa rozsvietili na pár sekúnd jak xenony a potom tma, zapol som ventilátor a diaľkové a došiel som domov, na výmenu boli našťastie len tie H4 , kontrolky na palubovke a žiarovky na SPZke a samozrejme ten vadný regulátor na alternátore, RJ neutrpela.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6079
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 20:49    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
felcky měly už integrovanej regec založenej na funkci polovodičovýho stabilizátoru LM317, vestavěnej přímo do jednoho čela altíku a obsahující i držák s uhlíkama
To mě překvapuje, protože jsem ho na té Feldě 1997 měnil a na žádné uhlíky si nevzpomínám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31988
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červen 11 2020, 20:53    Předmět: Citovat

Byly zasunutý do držáků nanejtovanejch z boku regleru a při montáži se musely zatlačit proti pružinkám dovnitř, aby se regec dal zastrčit na svoje místo - pak uhlíky přilehly z boku ke kroužkům na rotoru. Vzhledem k tomu, že jsem to měnil na altíku NEvybraným z auta, byl to docela porod se tam trefit (nechtělo se mi povolovat napínák na řemen, bo jsem neměl po ruce nějakej pajcr, kterým bych po vybrání altíku a jeho zpětný montáži učunil nový napnutí mikroklíňáku) ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund