Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ověření oleje Shell
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: ne květen 31 2020, 11:33    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
to je důvodem, proč mají tyhle motory 16V od VW předepsanou třídu 5W-40
to se pleteš, koncern memá a nikdy neměl předepsanou vizkozitu Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 31 2020, 12:27    Předmět: Citovat

V příčurce /návodu k vozidlu je výslovně uvedený, že prvotní náplní je olej se specifikací SAE 5W-40 splňující normu VW 501.01/504.00, kterou není žádoucí měnit. Jsou tam i uvedený značky a druhy od několika nejvýznačnějších výrobců, který takovou specifikaci mají. Už jen proto nechápu, proč mi ve značkovým service nacpali místo "plný syntetiky" svoji předraženou "polosyntetiku", i když se všeobecně tvrdí, že "plná syntetika" se "polosyntetikou" nahrazovat nemá - a už vůbec ne u prakticky novýho motoru, i když "fabrickou normu" to plní. Prostě byl to schweinerei šlendryján z jejich strany a nebejt to 16V DOHC s hydroštelama, ale starší 8V OHV z produkce ŠA, naprosto normálně by to prošlo - jenže tyhle 16V motory jsou choulostivější než stará škodifka. Možná by to prošlo v létě, kdy už kolem +20°C jsou si ty oleje skoro rovnocenný, ale byla zima a mráz bratru -10°C. A parkování u chodníku, žádná garáž, takže vysloveně ledovej start. Tam se ta "chladová" charakteristika maziva projeví víc než zřetelně.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne květen 31 2020, 14:39    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
A ty mi pak tady vykládej něco o tom, že fabrická norma je pro použití v daným zařízení důležitější údaj, než klasifikace SAE podle hustoty ... takže čekám už jen na tu o Perníkový babičce a půjdu spinkat ...

Nic o SAE jsem nenapsal. Psal jsem o kvalitě oleje. V příručce je napsáno, jak si uvedl, že je potřeba dodržet norma 50x xx a SAE samozřejmě taky. Pokud ti tam nalili moc hustej olej, je možný že se za studena hydroštel málo naplnil a nenamazal a přidřel se. S tim s tebou souhlasím.
Já mám třeba 1.9 TDi PD a musim lejt 5W40 505.01, protože 5W30 505.01 mi ten motor ten olej žere ale za studena necvakaj hydra. Na 5W40 cvakaj jen po startu asi 10 vteřin. Myslim si že menší zlo je nechat po startu cvakat hydra než aby motor spaloval olej a zakarbonoval ventily a turbo.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: ne květen 31 2020, 16:42    Předmět: Citovat

U olejů jsou ještě důležité další parametry - např. A3/B4, A1/B1, A5/B5, C3 atd.
Minulý týden jsem byl s autem na garančce a především mi měnli olej - je tam předepsán právě Shell Helix Ultra AF 5W-30 Professional, takže doufám, že u značkového servisu to snad fejk nebude . Mimochodem tento olej se na eshopu dá koupit za 129 Kč/litr, v servisu je cena samozřejmě zhruba 4 násobná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 31 2020, 16:51    Předmět: Citovat

Sandal - Hydroštely mají zacvakat po startu nejvejš jak píšeš pár vteřin - pak se naplní tlakovým olejem z hlavního kanálu, tj. tlakem 6-8 barů a mají ztichnout - protože tím natlakováním se vymezí vůle mezi ventilem a zdvihátkem. A to ještě jen u motoru, kterej nemá na filtru zpětnou klapku, takže po zastavení čerpadla může hlavní mazací kanál stéct zpátky do vany - u motoru kde klapka ve filtru je, můžou cvakat nanejvejš vteřinu. Jenže mně po tom nalití 10W-40 cvakaly ventily furt, i po ohřátí motoru, takže mi bylo jasný, že tam je někde průser. Jenže do práce jsem jezdit musel, takže jsem s tím asi 50-70km ujel, bohužel právě v tom nejhorším režimu studenej start + kousek couračky kolem komína a zas stop. Naštěstí jsem hned objednal "škeblu" 5W-40 a jak jen to šlo ji nechal vyměnit - a i když motor cestou na výměnu cvakal, tak po nalití řidšího druhu ztichnul - a dál už celou dobu potichu pocvakává jen ten jeden zpropadenej přidřenej hydroštelík na krajním vejfukáči čtvrtýho válce. A tu "škeblu" 5W-40 kupuju od tý doby u stejnýho dodavatele rok co rok 4l kanystr a zatím kromě toho přetrvávajícího spíš tikání než hlasitýho cvakání toho jednoho mrzáčka mám pokoj, motor tahá jak má, emise jsou v pořádku, kompresní tlaky taky, olej zaplaťpámbu taky nežere ...

Dvorak - tyhle dodatečný specifikace jsou důležitý hlavně u přímovstřikovejch motorů s turbem a s filtrem pevnejch částic, kde je důležitá odolnost proti ředění nespáleným palivem z přímýho vstřiku a zároveň minimální zbytky po spálení, když prosáknou turbem do spalovacích prostorů. Pro moji atmosku nejsou zas až tak kritický.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: ne květen 31 2020, 18:05    Předmět: Citovat

Mám Hyudaie s benzinovým motorem 1.6 GDi bez turba a dávají mi tam tkzv. rychloběžný (řídký) olej A5/B5, ale rád bych po záruce přešel na "plnotučný" 5W-40 A3/B3/B4. Nepokazím tím něco ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: ne květen 31 2020, 18:19    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):

Já mám třeba 1.9 TDi PD a musim lejt 5W40 505.01, protože 5W30 505.01 mi ten motor ten olej žere ale za studena necvakaj hydra. Na 5W40 cvakaj jen po startu asi 10 vteřin. Myslim si že menší zlo je nechat po startu cvakat hydra než aby motor spaloval olej a zakarbonoval ventily a turbo.

jestli ti u PD cvakaji hydra tak je vyměn co nejdřív nebo ti sežerou vačku Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 31 2020, 18:28    Předmět: Citovat

Kolik dolejváš mezi výměnama?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne květen 31 2020, 20:56    Předmět: Citovat

Sadra17 napsal(a):

jestli ti u PD cvakaji hydra tak je vyměn co nejdřív nebo ti sežerou vačku Wink

Tim už jsem si prošel. Oprava vyšla na 10 000. Nová vačice Kolbenschmidt a hydra INA(černé pro PD). Ty hydra cvakaj jen po startu ráno.Pak už celej den nic. Nedávno jsem měl dole ventildekl a 50 000km po opravě je vačice jak nová, takže to neřešim.
Ekkar: Kolik dolejvám oleje, to se ptáš mě?
No s 5W40 nic a s 5W30 2l za 15 000km. Ten 5W30 už nepoužívám.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červen 01 2020, 9:46    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
...Ekkar: Kolik dolejvám oleje, to se ptáš mě?
No s 5W40 nic a s 5W30 2l za 15 000km. Ten 5W30 už nepoužívám.
Ne, to byla reakce na 1,6 GDi Šundéje kolegy Dvoraka. Protože pokud dolívá olej mezi výměnama (předpokládám že mění nejdýl po 15 000km a nenechal se zblbnout longlajf vulvovinama), tak to znamená, že mu to auto olej užírá a v případě že má filtr částic, musel by dávat bacha na obsah popelovin v másle. Bez filtru pevnejch částic (jen s katalyzátorem) nebo pokud mu máslo nemizí a při výměně není cejtit po benzínu nemá cenu utrácet za zbytečně předraženej nízkopopelovej olej a může tam lejt lacinější variantu.

A taky bacha při provozu na LPG - to platí všeobecně, ne jen pro Dvoraka - u přestaveb na LPG dostává máslo pořádně na prdel, protože se u nich nechladí hlava tolik jako s benzínem (nespotřebovává se odparný teplo benzínu, LPG se ve většině případů vstřikuje už zplyněnej), takže u LPG dávat co nejlepší olej jde a měnit radši dřív než pozdějc, 15 000 už je MAXIMUM co se dá zhryznout!!! Kamarád, jezdící na LPG už asi 25 let a aktuálně provozující 3 přestavěný trojlampovky mění máslo hned, jak přetočí interval přes 12 000km a radši ještě dřív - a na jedný haťapce má už přes 400 000 nájezd, na druhý přes 200 000 a s třetí bude brzo atakovat 100 000 hranici. Výjimkou jsou přestavby, který vstřikujou LPG v kapalný formě společným vstřikovačem na LPG i na benzín přímo do válce, ale to jsou extra drahý přestavby a rozhodně nejsou běžný.
Odstrašující případ - chlap z práce koupil od dalšího kolegy rendála Espace v 16V dvoulitru na LPG. "Myslel si", že to vydrží když papírově ten motor už měl umět longlajf provoz a přejel interval = místo výměny v 15 000 jak bylo auto "zvyklý" od předchozího majitele s ním jezdil dál. Při 19 000 mu v motoru zachrochtalo a verdikt zněl - vylágrovaný obě vačky kvůli nadměrnýmu zakarbonování po zanedbaný výměně ... Jistě, někdo může říct, že za to moh ten předchozí majitel a že se to v motoru už chystalo, protože vačka se nevylágruje taky rychle - jenže ta hlava byla v momentě prodeje jen jednu výměnu po generálce, takže v podstatě fungl nová - a kupec byl upozorněnej na to, že na LPG se máslo nepřejíždí. Holt, každej svýho štěstí strojvůdcem ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: po červen 01 2020, 13:20    Předmět: Citovat

Nic nedolévám, za rok najedu jen kolem 5.000 km. A jak píšu, výměnu oleje mi dělají (zatím) v rámci každoročení garanční prohlídky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund