Zaslal: po květen 04 2020, 11:26 Předmět: Signalizácia nefunkčnosti dobijania - funguje správne?
Zdravím,
Passat B6 2,0 CR CFFB
Na aute mi nefunguje dobíjanie a zaujímavé je, že sa kontrolka dobíjania rozsvieti, až ak klesne napetie baterie pod cca 10,2V - to už prestávajú fungovať systémy v aute. Otestované s plne nabitou bateriou, prejdených cca 150Km a sledovanie napetia cez OBD doagnostiku.
Ta signalizacia nefunkčnosti dobijania asi v poriadku nie je - alebo sa mýlim ?
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1302 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: po květen 04 2020, 11:36 Předmět:
myslim ze casy ked bola kontrolka dobijania zavisla od budenia alternatora su nenavratne prec. Kontrolku si kontroluje riadiaca jednotka ktora aj auplne vypina dobijanie v urcitych jazdnych rezimoch. Otazne je preco nejde dobijaniem, ak ho len vypla riadiaca jednotka z nejakeho dovodu tak ked ho vypla , nebude ti svietit kontrolka. Svieti az na zaklade podmienky ze napetie aku je priliz nizke.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po květen 04 2020, 14:36 Předmět:
No přesně tak. I na té blbé Felině je kontrolka přímo "spřažená" s tím, zda alternátor dává to, co má dávat. Je to funkčně naprosto jednoduché, průkazné a plně funkční i při poruše buzení.
Ve starších stodvácách to ale bylo nahovno. Tam když odešla žárovka, tak se často alternátor nenabudil - to taky musel vymyslet idiot, jako všecky ty "moderní" systémy.
Pokud se to v "obyčejným autě", myslím tím třeba v Ladě Niva, nebo ve Felině stane na cestě, že odejde regulátor /celkem častá závada od doby, co regy dělá rejže/, tak se tomu můžu na zbytek cesty přizpůsobit, vypnout žrouty a nepotřebnosti. Moderní auta v 80% scípnou, elektronika bojkotuje jakékoli snahy a nutná odtahovka. To mi nepřijde úplně luxusní v době skoro neomezených možností v tomto směru.
Stalo se mi to naposled 2018 za Vyškovem, prsknul původní regulátor PAL, po tolika letech už měl právo se odporoučet. Odpojil jsem probitý regulátor tím drátem od + a v pohodě, na kapacitu 55Ah aku, jsem dovalil až před barák a ještě zbylo na dvoje startování.
V době vodou chlazených 200A alternátorů s buzením, řízeným z ECU, kdy nemůžu nic ovlivnit, je to dost naprdlajs, takový systémy. Kór při tom, kolik všecky ty serva, asistenty a elektronika žerou.
Pokud Vám ten krám vůbec dovolí pokračovat v cestě, daleko asi nedojedete, kór s turbobenzínem fplný palbě
Ja som isiel domov z DE a som mal statsie ze sa mi to stalo pri BA uz na SVK. Kamarat mi doniesol dve baterie a na nich som tych 250km dosiel domov. Ale ak by ma system upozornil ,ze dobijanie nefunguje, tak sa stiahnem z dialnice - pokial by som zastal na dialnici v AT, alebo DE s nepojazdnym autom, tak za odtah zaplatim nemale peniaze.
Pokial je taketo spravanie sa normalne, tak musim skonstatovat, ze je to dobra pixovina.Hlavne ze je ten alternator na zbernici LIN(BUS) ...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1396 Bydliště: na vejminku
Zaslal: po květen 04 2020, 15:23 Předmět:
Jj tahle fičura už mě dokázala pěkně vytrestat. Po nastartování kontrolka nabíjení vždy úspěšně zhasínala. VW Passat B7. Až jednoho dne, samozřejmě nejlépe 400km od domácího krbu, po otočení klíčku pohaslo všechno a bylo vymalováno. Naprosto bez varování prázdná AGM baterka. Pořešil jsem jiné aku a do štekru pro zapalovač pořídil USB nabíječku s displejem. Teď mám pod kontrolou zda RJ něco milostivě posílá do akumulátoru. Nějaký čas to ukazuje 14,7V, pak se napětí ustálí na 13,2V. Pokud zapnu světla, napětí se zvedne na 14,4V. USB nabíječka z PRC za pár kaček, ale klid k nezaplacení... jo a aku mám Vartu normální olovo. Žádné gely, AGM, EFB, Start/Stop mě vypíná automaticky jednoduché udělátko po nastartování. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2604 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po květen 04 2020, 17:29 Předmět:
Pro zrušní stopstartu stačí odpojit u mínus pólu baterie jeden drát a je to. Má to tak drtivá většina aut. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1396 Bydliště: na vejminku
Zaslal: po květen 04 2020, 17:41 Předmět:
Sandal napsal(a):
Pro zrušní stopstartu stačí odpojit ...
Jo to znám, ovšem na dálnici ve STAU si Start/Stop kdykoli zapnu. A nesbírá náhodou tím kablíkem RJ informaci kolik se z baterky vycuclo nebo dodalo?? Řekl bych že ano, pak to není až tak dobrý nápad... _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1396 Bydliště: na vejminku
Zaslal: po květen 04 2020, 18:44 Předmět:
misocko napsal(a):
... mozno aj v tomto pripade by pomohlo aby to zacalo dobijat
No nepomohlo, naopak se totálně rozhodí celý systém power menegmentu. Baterku je nutné nabít mimo auto a poté diagnostikou znovu nakódovat. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.